Bankörning Gelleråsen 12:e juli 2020
- Lärfors
- Inlägg: 2147
- Blev medlem: 14 juli 2015, 21:03
- Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
- Namn: Andreas Lärfors
- Ort: Göteborg
- Has thanked: 396 times
- Been thanked: 259 times
Ford Club Sweden, i samarbete med Honda Performance Club och Opel Club Sweden, bjuder in till bankörning på Karlskoga Motorstadion (Gelleråsen).
Datum: 12:e juli 2020
OBS: P.g.a. rådande situationen med Coronaviruset så har flera ändringar gjorts till hur dagen går till, läs igenom noga.
Välkommen till vår banträff på Karlskoga Motorstadion, söndagen den 12:e juli!
LÄS NOGA IGENOM INBJUDAN, en hel del skiljer från tidigare år!
Detta arrangemang ger dig som medlem i någon av samarbetsklubbarna möjlighet att få prova på bankörning på en av Sveriges absolut roligaste banor, Karlskoga Motorstadion (Gelleråsen). Huvudarrangör för denna banträff är Ford Club Sweden, i samarbete med Honda Performance Club och Opel Club Sweden. Endast medlemmar från dessa tre klubbar kommer kunna närvara.
För allas säkerhet och trevnad ska du vara insatt i nedanstående information. Eventuell överträdelse kan resultera i avstängning från banan.
OBS! Mycket viktig information!
Ingen kan väl ha undgått att höra talas om Coronaviruset framfart och riskerna med det.
Inget är viktigare för oss än din säkerhet, både på och utanför banan.
För att minska risken för smitta har vi tagit fram riktlinjer för dagen:
- Inga SMA-försäkringar kommer att säljas på plats, endags-licens finns här
- Skriv ut och fyll i besiktningsprotokoll!
- Utökade möjligheter till handtvätt med tvål och vatten
- Förarmöte kommer hållas digitalt på Fordclubsweden.se , där kommer man få signera sitt deltagande.
- Digitalt flaggvaktssystem ersätter flaggvakter.
- Anmälan ska ske i förhand digitalt till respektive klubb. Sista anmälningsdag är 10/7!
- Endast förare får närvara på banan. Obehöriga och publik har ej tillträde till området!
- Incheckning ska i första hand ske digitalt. Görs något på plats skall det ske utan att det blir någon köbildning
- Deltagare skall hålla avstånd till varandra under dagen (minst 1,5m)
- Alla deltagarna ska sprida ut sig så spritt som möjligt i depåområdet. Det finns gott om plats för alla med 45000+m2 stort område
- Restaurangen erbjuder dig att hämta mat i matlådor och möjlighet äta på avskild plats
- Personer i riskgrupper eller som känner att de har symptom eller är sjuka skall inte närvara på event. Stanna hemma och respektera detta för allas bästa.
Så i korta drag:
- Känner du av några symtom eller är sjuk? Stanna hemma!
- Visa hänsyn och håll avstånd!
- Gör klar all pappershantering innan du kommer!
Kontaktpersoner under dagen:
• Banchef, Rickard Ribbing (RickardEM): 073 – 022 45 09
Inpassage till depån:
• Varje förening/klubb kommer att ha funktionärer på plats som tar hand om sina respektive medlemmar. Av dessa får du mer information.
Regler, rekommendationer och uppmaningar:
OBS! För att få deltaga på denna banträff så måste du respektera/uppfylla alla de regler som fastställts nedan.
Föraren:
• Inneha körkort utfärdat av Transportstyrelsen.
• Betalat eventuella medlems och startavgifter.
• Inneha en giltlig personlig SMA-försäkring.
• Medverkat i förarmötet/säkerhetsgenomgången på Fordclubsweden.se innan banan beträds!
• Bruka en enligt Ford Club Sweden's regler godkänd bil (se nedan).
• Använda godkänd hjälm och heltäckande bomullskläder. Lägsta krav på säkerhetsutrustning är godkänd hjälm och heltäckande bomullskläder (t.ex t-shirt, shorts med mera är förbjudet!).
Fordonet:
• Bilen skall vara "gatgodkänd", dvs. den skall vara registrerad, skattad, försäkrad, påställd, samt om så krävs, genomgått godkänd årlig kontrollbesiktning hos Svensk Bilprovning (nordiska bilar är tillåtna om det kan intygas att bilen är besiktad och godkänd i hemlandet). Kontroll hos Transportstyrelsen kommer att göras!
• Bilen måste gå igenom den allmänna genomgång/besiktning som görs i samband med bandagens incheckning. Besiktningspapper alternativt utdrag från Transportstyrelsen som påvisar att bilen är "gatgodkänd" måste då kunna uppvisas.
• ”Racebilar” (bilar med vagnbok) är tillåtna om det uppfyller tidigare punkter ovan.
• Tak/sufflett uppfällt och godkänt rundslagningsskydd krävs för alla öppna bilar.
• I de fall där föreningen inte styrs av sina egna stadgar, så regleras en specifik bils märkestillhörighet av vad som står i dess registreringsbevis.
• Bilens ljudnivå får ej överskrida 95 dB. Ljudnivå över 95 dB ger körförbud!
• Bromsvätskan bör nyligen vara bytt. Bromsvätskans kokpunkt får ej understiga 200 grader.
• Bromssystemet får ej innehålla några som helst brister.
• Bilens samtliga rutor skall vara helt stängda.
• Bilen får ej innehålla lösa delar som kan skada eller distrahera föraren under körning (t.ex lösa burkar, reservhjul med mera). Filmutrustning är tillåtet att använda under alla pass, men endast under förutsättning att den är monterad på ett säkert sätt och inte kan distrahera eller påverka chaufför och/eller passagerare på något sätt. All hantering av filmutrustningen (start, stopp, justering etc.) skall ske utanför banan!
• Läckage från bilen ger körförbud tills läckaget är åtgärdat. Kolla olja, vatten och bränsle innan samt efter ditt körpass.
• Endast "gatgodkända" däck är tillåtet, dvs. inte slicks eller andra egenhändigt skurna däck!
• Öka däckstrycket 0,5-1 kg jämfört ordinarie "gattryck".
Passagerare:
• Passagerare är endast tillåtet där passageraren själv är förare under dagens körning. Om man till exempel delar på en bil eller för att instruera en annan förare. Ren medåkning är inte tillåtet! Samtliga på plats ska vara förare!
• Passagerare, bortsett från eventuella medåkande instruktörer, är endast tillåtet i grupp B.
• Passagerare ska uppfylla samma krav på personlig utrustning som föraren, dvs. godkänd hjälm och heltäckande bomullskläder.
På banan:
• Detta är INTE en tävling, utan förarutveckling. Kör med förstånd! Tidtagning är endast tillåtet i klass A.
• Dina standardbromsar är oftast dåliga. Dessa orkar endast behålla en jämn bromskraft under ett par varv. Märker du av nedsatt bromsförmåga, kör då av banan och kyl av bromsarna genom ett par kilometers lugn landsvägskörning.
• Dina standarddäck är oftast dåliga! Dessa överhettar snabbt vid hårdare körning. Vid minsta tecken på överhettning, kyl av dem på samma sätt som vid bromskylning (se ovan).
• Bevaka vattentemperatur, oljetemperatur och oljetryck (för de bilar som har denna möjlighet) under körning. Avbryt pågående körning om något verkar onormalt.
• Bilen ska minst ha sina positionsljus tända ute på banan.
• Blinkers skall alltid användas för att signalera att bakomvarande bil kan köra om!
• Använd insidan av huvudet! Utsätt inte dina vänner för onödig fara. Var tydlig i din körning, dvs. använd blinkers och släpp förbi snabbare bilar. Gör säkra omkörningar, helst på raksträckorna. Långsammare bilar måste släppa om snabbare bilar. Håll då förslagsvis till höger och signalera med blinkers.
• Använda dina backspeglar!
• Vid avkörning från banan måste du signalera och hålla till den sidan du skall köra av. Signalera minst 2 kurvor innan avfarten till depån.
• Respektera alla flaggsignaler! GUL = fara/hinder, RÖD = avbryt pågående körpass, SVART/VIT = avsluta pågående körpass, SVART = Du ska/måste köra av banan omedelbart och kontakta huvudpostering för information.
Klassindelning:
• Under förmiddagen (klockan 09:00 – 13:00) så körs tre introduktionspass, kallat Grupp C "Intro", på vardera 20 min. I denna klass är passagerare tillåtet, passa på att få lite tips och trix av någon som kan banan.
• I Grupp B så är en passagerare tillåtet, men tidtagning är förbjudet. Passageraren skall uppfylla alla punkter angivna under rubriken Passagerare. Din grupptillhörighet (Grupp C, Grupp B eller Grupp A) tilldelas i samband med morgonens incheckning/besiktning.
• I Grupp A så är individuell tidtagning tillåtet, men passagerare förbjudet. Eventuell tidtagningsutrustning måste sitta fast ordentligt. Observera att det fortfarande inte är frågan om någon tävling, utan förarutveckling! Eventuellt ”rejsbeteende" kommer att resultera i svartflagg.
• Alla deltagande bilar kommer vid besiktning/incheckning att märkas med klasstillhörighet. Denna är bindande och går inte att ändra utan banchefens tillåtelse. Detta är för att vi ska kunna hålla koll på gruppernas storlek.
Program:
07:45 – 08:45 => Incheckning/besiktning (kom i tid för att undvika köer)
08:45 – 09:00 => Följevarv (Omkörning STRÄNGT förbjuden!)
09:00 - 09:20 => Pass 1, "Grupp C "Intro"
09:20 - 09:40 => Pass 2, "Grupp B "Erfarna"
09:40 - 10:00 => Pass 3, "Grupp A "Tidtagning"
10:00 - 10:20 => Pass 1, "Grupp C "Intro"
10:20 - 10:40 => Pass 2, "Grupp B "Erfarna"
10:40 - 11:00 => Pass 3, "Grupp A "Tidtagning"
11:00 - 11:20 => Pass 4, "Grupp C "Intro"
11:20 - 11:40 => Pass 5, "Grupp B "Erfarna"
11:40 - 12:00 => Pass 6, "Grupp A "Tidtagning"
12:00 - 12:20 => Pass 7, "Grupp C "Intro"
12:20 - 12:40 => Pass 8, "Grupp B "Erfarna"
12:40 - 13:00 => Pass 9, "Grupp A "Tidtagning"
13:00 - 13:20 => Pass 10, "Grupp B "Erfarna"
13:20 - 13:40 => Pass 11, "Grupp B "Erfarna"
13:40 - 14:00 => Pass 12, "Grupp A "Tidtagning"
14:00 - 14:20 => Pass 13, "Grupp B "Erfarna"
14:20 - 14:40 => Pass 14, "Grupp B "Erfarna"
14:40 - 15:00 => Pass 15, "Grupp A "Tidtagning"
15:00 - 15:20 => Pass 16, "Grupp B "Erfarna"
15:20 - 15:40 => Pass 17, "Grupp B "Erfarna"
15:40 - 16:00 => Pass 18, "Grupp A "Tidtagning"
16:00 - 16:20 => Pass 19, "Grupp B "Erfarna"
16:20 - 16:40 => Pass 20, "Grupp B "Erfarna"
16:40 - 17:00 => Pass 21, "Grupp A "Tidtagning"
Hoppas att du får en riktigt trevlig upplevelse tillsammans med oss på Karlskoga Motorstadion.
Varmt välkomna!
/Rickard, Ford Club Sweden
Besiktningsprotokoll:
Datum: 12:e juli 2020
OBS: P.g.a. rådande situationen med Coronaviruset så har flera ändringar gjorts till hur dagen går till, läs igenom noga.
Välkommen till vår banträff på Karlskoga Motorstadion, söndagen den 12:e juli!
LÄS NOGA IGENOM INBJUDAN, en hel del skiljer från tidigare år!
Detta arrangemang ger dig som medlem i någon av samarbetsklubbarna möjlighet att få prova på bankörning på en av Sveriges absolut roligaste banor, Karlskoga Motorstadion (Gelleråsen). Huvudarrangör för denna banträff är Ford Club Sweden, i samarbete med Honda Performance Club och Opel Club Sweden. Endast medlemmar från dessa tre klubbar kommer kunna närvara.
För allas säkerhet och trevnad ska du vara insatt i nedanstående information. Eventuell överträdelse kan resultera i avstängning från banan.
OBS! Mycket viktig information!
Ingen kan väl ha undgått att höra talas om Coronaviruset framfart och riskerna med det.
Inget är viktigare för oss än din säkerhet, både på och utanför banan.
För att minska risken för smitta har vi tagit fram riktlinjer för dagen:
- Inga SMA-försäkringar kommer att säljas på plats, endags-licens finns här
- Skriv ut och fyll i besiktningsprotokoll!
- Utökade möjligheter till handtvätt med tvål och vatten
- Förarmöte kommer hållas digitalt på Fordclubsweden.se , där kommer man få signera sitt deltagande.
- Digitalt flaggvaktssystem ersätter flaggvakter.
- Anmälan ska ske i förhand digitalt till respektive klubb. Sista anmälningsdag är 10/7!
- Endast förare får närvara på banan. Obehöriga och publik har ej tillträde till området!
- Incheckning ska i första hand ske digitalt. Görs något på plats skall det ske utan att det blir någon köbildning
- Deltagare skall hålla avstånd till varandra under dagen (minst 1,5m)
- Alla deltagarna ska sprida ut sig så spritt som möjligt i depåområdet. Det finns gott om plats för alla med 45000+m2 stort område
- Restaurangen erbjuder dig att hämta mat i matlådor och möjlighet äta på avskild plats
- Personer i riskgrupper eller som känner att de har symptom eller är sjuka skall inte närvara på event. Stanna hemma och respektera detta för allas bästa.
Så i korta drag:
- Känner du av några symtom eller är sjuk? Stanna hemma!
- Visa hänsyn och håll avstånd!
- Gör klar all pappershantering innan du kommer!
Kontaktpersoner under dagen:
• Banchef, Rickard Ribbing (RickardEM): 073 – 022 45 09
Inpassage till depån:
• Varje förening/klubb kommer att ha funktionärer på plats som tar hand om sina respektive medlemmar. Av dessa får du mer information.
Regler, rekommendationer och uppmaningar:
OBS! För att få deltaga på denna banträff så måste du respektera/uppfylla alla de regler som fastställts nedan.
Föraren:
• Inneha körkort utfärdat av Transportstyrelsen.
• Betalat eventuella medlems och startavgifter.
• Inneha en giltlig personlig SMA-försäkring.
• Medverkat i förarmötet/säkerhetsgenomgången på Fordclubsweden.se innan banan beträds!
• Bruka en enligt Ford Club Sweden's regler godkänd bil (se nedan).
• Använda godkänd hjälm och heltäckande bomullskläder. Lägsta krav på säkerhetsutrustning är godkänd hjälm och heltäckande bomullskläder (t.ex t-shirt, shorts med mera är förbjudet!).
Fordonet:
• Bilen skall vara "gatgodkänd", dvs. den skall vara registrerad, skattad, försäkrad, påställd, samt om så krävs, genomgått godkänd årlig kontrollbesiktning hos Svensk Bilprovning (nordiska bilar är tillåtna om det kan intygas att bilen är besiktad och godkänd i hemlandet). Kontroll hos Transportstyrelsen kommer att göras!
• Bilen måste gå igenom den allmänna genomgång/besiktning som görs i samband med bandagens incheckning. Besiktningspapper alternativt utdrag från Transportstyrelsen som påvisar att bilen är "gatgodkänd" måste då kunna uppvisas.
• ”Racebilar” (bilar med vagnbok) är tillåtna om det uppfyller tidigare punkter ovan.
• Tak/sufflett uppfällt och godkänt rundslagningsskydd krävs för alla öppna bilar.
• I de fall där föreningen inte styrs av sina egna stadgar, så regleras en specifik bils märkestillhörighet av vad som står i dess registreringsbevis.
• Bilens ljudnivå får ej överskrida 95 dB. Ljudnivå över 95 dB ger körförbud!
• Bromsvätskan bör nyligen vara bytt. Bromsvätskans kokpunkt får ej understiga 200 grader.
• Bromssystemet får ej innehålla några som helst brister.
• Bilens samtliga rutor skall vara helt stängda.
• Bilen får ej innehålla lösa delar som kan skada eller distrahera föraren under körning (t.ex lösa burkar, reservhjul med mera). Filmutrustning är tillåtet att använda under alla pass, men endast under förutsättning att den är monterad på ett säkert sätt och inte kan distrahera eller påverka chaufför och/eller passagerare på något sätt. All hantering av filmutrustningen (start, stopp, justering etc.) skall ske utanför banan!
• Läckage från bilen ger körförbud tills läckaget är åtgärdat. Kolla olja, vatten och bränsle innan samt efter ditt körpass.
• Endast "gatgodkända" däck är tillåtet, dvs. inte slicks eller andra egenhändigt skurna däck!
• Öka däckstrycket 0,5-1 kg jämfört ordinarie "gattryck".
Passagerare:
• Passagerare är endast tillåtet där passageraren själv är förare under dagens körning. Om man till exempel delar på en bil eller för att instruera en annan förare. Ren medåkning är inte tillåtet! Samtliga på plats ska vara förare!
• Passagerare, bortsett från eventuella medåkande instruktörer, är endast tillåtet i grupp B.
• Passagerare ska uppfylla samma krav på personlig utrustning som föraren, dvs. godkänd hjälm och heltäckande bomullskläder.
På banan:
• Detta är INTE en tävling, utan förarutveckling. Kör med förstånd! Tidtagning är endast tillåtet i klass A.
• Dina standardbromsar är oftast dåliga. Dessa orkar endast behålla en jämn bromskraft under ett par varv. Märker du av nedsatt bromsförmåga, kör då av banan och kyl av bromsarna genom ett par kilometers lugn landsvägskörning.
• Dina standarddäck är oftast dåliga! Dessa överhettar snabbt vid hårdare körning. Vid minsta tecken på överhettning, kyl av dem på samma sätt som vid bromskylning (se ovan).
• Bevaka vattentemperatur, oljetemperatur och oljetryck (för de bilar som har denna möjlighet) under körning. Avbryt pågående körning om något verkar onormalt.
• Bilen ska minst ha sina positionsljus tända ute på banan.
• Blinkers skall alltid användas för att signalera att bakomvarande bil kan köra om!
• Använd insidan av huvudet! Utsätt inte dina vänner för onödig fara. Var tydlig i din körning, dvs. använd blinkers och släpp förbi snabbare bilar. Gör säkra omkörningar, helst på raksträckorna. Långsammare bilar måste släppa om snabbare bilar. Håll då förslagsvis till höger och signalera med blinkers.
• Använda dina backspeglar!
• Vid avkörning från banan måste du signalera och hålla till den sidan du skall köra av. Signalera minst 2 kurvor innan avfarten till depån.
• Respektera alla flaggsignaler! GUL = fara/hinder, RÖD = avbryt pågående körpass, SVART/VIT = avsluta pågående körpass, SVART = Du ska/måste köra av banan omedelbart och kontakta huvudpostering för information.
Klassindelning:
• Under förmiddagen (klockan 09:00 – 13:00) så körs tre introduktionspass, kallat Grupp C "Intro", på vardera 20 min. I denna klass är passagerare tillåtet, passa på att få lite tips och trix av någon som kan banan.
• I Grupp B så är en passagerare tillåtet, men tidtagning är förbjudet. Passageraren skall uppfylla alla punkter angivna under rubriken Passagerare. Din grupptillhörighet (Grupp C, Grupp B eller Grupp A) tilldelas i samband med morgonens incheckning/besiktning.
• I Grupp A så är individuell tidtagning tillåtet, men passagerare förbjudet. Eventuell tidtagningsutrustning måste sitta fast ordentligt. Observera att det fortfarande inte är frågan om någon tävling, utan förarutveckling! Eventuellt ”rejsbeteende" kommer att resultera i svartflagg.
• Alla deltagande bilar kommer vid besiktning/incheckning att märkas med klasstillhörighet. Denna är bindande och går inte att ändra utan banchefens tillåtelse. Detta är för att vi ska kunna hålla koll på gruppernas storlek.
Program:
07:45 – 08:45 => Incheckning/besiktning (kom i tid för att undvika köer)
08:45 – 09:00 => Följevarv (Omkörning STRÄNGT förbjuden!)
09:00 - 09:20 => Pass 1, "Grupp C "Intro"
09:20 - 09:40 => Pass 2, "Grupp B "Erfarna"
09:40 - 10:00 => Pass 3, "Grupp A "Tidtagning"
10:00 - 10:20 => Pass 1, "Grupp C "Intro"
10:20 - 10:40 => Pass 2, "Grupp B "Erfarna"
10:40 - 11:00 => Pass 3, "Grupp A "Tidtagning"
11:00 - 11:20 => Pass 4, "Grupp C "Intro"
11:20 - 11:40 => Pass 5, "Grupp B "Erfarna"
11:40 - 12:00 => Pass 6, "Grupp A "Tidtagning"
12:00 - 12:20 => Pass 7, "Grupp C "Intro"
12:20 - 12:40 => Pass 8, "Grupp B "Erfarna"
12:40 - 13:00 => Pass 9, "Grupp A "Tidtagning"
13:00 - 13:20 => Pass 10, "Grupp B "Erfarna"
13:20 - 13:40 => Pass 11, "Grupp B "Erfarna"
13:40 - 14:00 => Pass 12, "Grupp A "Tidtagning"
14:00 - 14:20 => Pass 13, "Grupp B "Erfarna"
14:20 - 14:40 => Pass 14, "Grupp B "Erfarna"
14:40 - 15:00 => Pass 15, "Grupp A "Tidtagning"
15:00 - 15:20 => Pass 16, "Grupp B "Erfarna"
15:20 - 15:40 => Pass 17, "Grupp B "Erfarna"
15:40 - 16:00 => Pass 18, "Grupp A "Tidtagning"
16:00 - 16:20 => Pass 19, "Grupp B "Erfarna"
16:20 - 16:40 => Pass 20, "Grupp B "Erfarna"
16:40 - 17:00 => Pass 21, "Grupp A "Tidtagning"
Hoppas att du får en riktigt trevlig upplevelse tillsammans med oss på Karlskoga Motorstadion.
Varmt välkomna!
/Rickard, Ford Club Sweden
Besiktningsprotokoll:
Andreas Lärfors : IT ansvarig
- pasen
- Inlägg: 5384
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 151 times
Nytt för i år är att föranmälan och förskottsbetalning gäller!
Anmäl dig genom att skicka ett PM till mig på forumet med ditt namn, tänkt bil samt telefonnummer.'
Jag kommer sammanställa informationen till Ford inför träffen.
Inga "rejsaplatser" i år! Alltså endast HPC-medlemmar.
Betalning sker med Swish 350Kr till 1230334235. Märk betalningen med ditt forumnamn och gelleråsen, senast den 10 Juli.
Och glöm inte att fixa SMA i förväg, för det kommer inte att säljas på plats, se första inlägget.
Anmäl dig genom att skicka ett PM till mig på forumet med ditt namn, tänkt bil samt telefonnummer.'
Jag kommer sammanställa informationen till Ford inför träffen.
Inga "rejsaplatser" i år! Alltså endast HPC-medlemmar.
Betalning sker med Swish 350Kr till 1230334235. Märk betalningen med ditt forumnamn och gelleråsen, senast den 10 Juli.
Och glöm inte att fixa SMA i förväg, för det kommer inte att säljas på plats, se första inlägget.
-
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 20 oktober 2014, 12:41
- Bil: Aerodeck & GSXR
- Namn: Sebastian W
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 2 times
Betyder detta "Endast hondor" eller "Endast hondaklubbenmedlemmar" om man blir medlem innan körningen?pasen skrev: ↑15 juni 2020, 15:20 Nytt för i år är att föranmälan och förskottsbetalning gäller!
Anmäl dig genom att skicka ett PM till mig på forumet med ditt namn, tänkt bil samt telefonnummer.'
Jag kommer sammanställa informationen till Ford inför träffen.
Inga "rejsaplatser" i år! Alltså endast HPC-medlemmar.
Betalning sker med Swish 350Kr till 1230334235. Märk betalningen med ditt forumnamn och gelleråsen, senast den 10 Juli.
Och glöm inte att fixa SMA i förväg, för det kommer inte att säljas på plats, se första inlägget.
- Daugaard
- Inlägg: 3733
- Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
- Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
- Namn: Emil Daugaard
- Ort: Tyresö (Sthlm)
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 278 times
Bilen skall ha Hondamotor eller Hondakaross för att få köra med HPC @kompressorbengt
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
- pasen
- Inlägg: 5384
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 151 times
Ja, vi får väl se hur det utvecklar sig men initialt är det iaf inga rejsaplatser som du hade fått köra med din Nissan. Annars är det som Emil säger.Kompressorbengt skrev: ↑16 juni 2020, 20:25 Betyder detta "Endast hondor" eller "Endast hondaklubbenmedlemmar" om man blir medlem innan körningen?
Men kom igen nu, endast 1 person har anmält sig än så länge utöver mig själv
Om det ska bli någon körning får ni se till att anmäla er i rimlig tid så vi inte står där en vecka innan och det är 3 pers som tänkt köra, då är det bara lägga ner. Sista betalningsdagen är för att vi vill slippa kontrollera betalningar in i det sista, och speciellt på plats pga omständigheterna.
-
- Inlägg: 56
- Blev medlem: 8 november 2017, 19:11
- Bil: Civic VTi EG6
- Namn: Magnus J 0 m @ n d e r
- Ort: Linköping
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
Det här eventet får man ju inte missa...
Hur är det med bilar som fått 7 månader uppskov med besiktningen för vanlig gatkörning, gäller samma sak för detta event?
Går ju i dagsläget inte att se i Transportstyrelsens app att bilen inte har körförbud. (Jag vet, krånglig mening med dubbla negationer, men det står alltså att bilen har körförbud fast den inte har det.)
Hur är det med bilar som fått 7 månader uppskov med besiktningen för vanlig gatkörning, gäller samma sak för detta event?
Går ju i dagsläget inte att se i Transportstyrelsens app att bilen inte har körförbud. (Jag vet, krånglig mening med dubbla negationer, men det står alltså att bilen har körförbud fast den inte har det.)
-
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 20 oktober 2014, 12:41
- Bil: Aerodeck & GSXR
- Namn: Sebastian W
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 2 times
-
- Inlägg: 124
- Blev medlem: 22 augusti 2012, 21:35
- Bil: Honda HRX476
- Namn: Micke bernebrant
Hur blir det med folksamlingsregeln på max 50 personer?
-
- Inlägg: 56
- Blev medlem: 8 november 2017, 19:11
- Bil: Civic VTi EG6
- Namn: Magnus J 0 m @ n d e r
- Ort: Linköping
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
Eftersom endast deltagare tillåts (och inte publik) så anses detta inte vara en offentlig tillställning och då kan man vara fler än 50 personer, om man följer FHM's riktlinjer.
T.ex kan man dela upp startfältet i olika startgrupper för att kunna sprida ut deltagarna (vilket man ju i princip alltid gör på track days).
Jag antar att det är så man resonerar - om man inte begränsar deltagarantalet till 50 ändå.
- StockholmsJOCKE
- Inlägg: 711
- Blev medlem: 12 december 2007, 15:12
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Ort: Södermalm
- Been thanked: 3 times
Tråkigt trodde i min enfald att det skulle vara som vanligt, men tyvärr så är detta inget mysa med grabbarna event
Man får hoppas att det blir som vanligt till nästa körning!
/Jocke
Man får hoppas att det blir som vanligt till nästa körning!
/Jocke
- pasen
- Inlägg: 5384
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 151 times
Om det är någon som upplever det krångligt att skicka PM så klicka på den här länken så är det bara fylla i och skicka, mitt namn är redan ifyllt:
https://hondaklubben.com/forum/ucp.php? ... t&p=753948
https://hondaklubben.com/forum/ucp.php? ... t&p=753948
-
- Inlägg: 261
- Blev medlem: 26 augusti 2014, 12:53
- Bil: Rsx Type s K24/K20
- Namn: Martin Schager Almström
- Ort: Malmö
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Ursäktar om jag kapar tråden, finns där någon vänlig ifrån Stockholm som möjligtvis vill ta med 4st lösa fälg i bilen.
Sen om någon ska söderut
Sen om någon ska söderut
Acura RSX Type S K24/K20 - 02
Honda Civic Sport Plus - 18
Honda Civic EH9 - 93
Honda Civic Sport Plus - 18
Honda Civic EH9 - 93
-
- Inlägg: 3
- Blev medlem: 23 juni 2019, 22:14
- Bil: Lotus Elise S2
- Namn: Mattias Nilsson
- Has thanked: 4 times
Från Ford-klubbens forum:
Re: Inbjudan: Banträff på Gelleråsen den 12:e juli 2020
Inlägg av RickardEM » lör jul 11, 2020 7:25 am
Nu kan man göra förarmötet om man vill, finns att läsa här: https://fordclubsweden.se/dm.php
\Rickard
Re: Inbjudan: Banträff på Gelleråsen den 12:e juli 2020
Inlägg av RickardEM » lör jul 11, 2020 7:25 am
Nu kan man göra förarmötet om man vill, finns att läsa här: https://fordclubsweden.se/dm.php
\Rickard