Mantorp 2021 inställt!

Här diskuterar vi kommande träffar och event, även bankörningar.
Användarvisningsbild
Daugaard
Moderator
Inlägg: 3736
Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
Namn: Emil Daugaard
Ort: Tyresö (Sthlm)
Has thanked: 110 times
Been thanked: 278 times

1. Pasen (Richard Lindström)
2. Andreas_typer (Andreas Eliasson)
3.T-Eriksson (Tony Eriksson)
4. Hammerin ( Richard Hammerin)
5. DonClemente (Fredrik Clementz)
6. Lotek9003 (Mathias Eriksson)
7. TheProctologist! (Emil Eriksson)
8. Typerace (Mattias Samuelsson)
9. PhR34k (Rüstem Cures)
10. DG18 (Denni Gustafsson)
11. Perlandas (Per Landås)
12. Aikopajko Fredrik sundby
13. Okyu (Kangwook Yu)
14. Jens900 (Jens Engwall)
15. Tarning (Christer Tärning)
16. Evasan (Evgeny Maltsev)
17. Sarén (Robin Sarén)
18. Malkolm (Malkolm Roth)
19. bybarth (Patrik Barth)
20. Tarning #2 (Christer Tärning)
21. Tong (Songphon Nuannangyaem)
22. Daugaard (Emil Daugaard)
23. Saud (Saud Omerovic)
24. Nedin (Daniel Nedin)
25. FeZz (Fredrik Strömberg)
26.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Användarvisningsbild
Daugaard
Moderator
Inlägg: 3736
Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
Namn: Emil Daugaard
Ort: Tyresö (Sthlm)
Has thanked: 110 times
Been thanked: 278 times

SISTA DAGEN!

Om vi ska köra så är det av yttersta vikt att alla som vill köra skriver upp sig och betalar idag annars måste vi ställa in årets körning på Mantorp.

Det går alltså inte att köra om man inte har anmält och betalat idag. Oavsett om det blir av eller inte så kommer det inte att accepteras fler anmälningar after idag. Det går således inte att lösa "biljett" på plats som tidigare år.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
T-Eriksson
HPC Guld Medlem
Inlägg: 552
Blev medlem: 8 oktober 2020, 06:41
Bil: ED6 -91 med K24
Namn: Tony Eriksson
Ort: Borgholm
Has thanked: 42 times
Been thanked: 32 times

Kom igen nu!! Jag vill ju köra....
:D
PhR34k
Regionombud Gold
Inlägg: 401
Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures
Ort: Stockholm
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Kommer ju aldrig hända att 25 pers skriver upp sig idag. Kan man inte kolla vilka medlemmar som är med och betalar dubbelt då?
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
Användarvisningsbild
Daugaard
Moderator
Inlägg: 3736
Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
Namn: Emil Daugaard
Ort: Tyresö (Sthlm)
Has thanked: 110 times
Been thanked: 278 times

PhR34k skrev: 16 april 2021, 09:35 Kommer ju aldrig hända att 25 pers skriver upp sig idag. Kan man inte kolla vilka medlemmar som är med och betalar dubbelt då?
Ja antalet personer är avstämt kontra vad vi har råd med. Kommer pengar in på annat sätt så kan vi köra med färre anmälda.

Just nu är det ca 20.000kr som saknas.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Användarvisningsbild
Andreas_typeR
Inlägg: 555
Blev medlem: 25 oktober 2014, 23:08
Bil: Civic Type R FK8
Namn: Andreas Eliasson
Ort: Falkenberg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Hur många är vi med alla nu? Är ju ändå ett rätt stort o gött gäng från Hondaklubben, kan man inte skicka ut till de andra klubbarna? Rejsa har jag rekommenderat en del. Har en till som anmäler sig idag tror jag.

Hur många är det från Ford Club Sweden? Hur många är det ifrån Rejsa?

Om man inte når hela vägen kan man betala nån krona extra?
PhR34k
Regionombud Gold
Inlägg: 401
Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures
Ort: Stockholm
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Även om det landar på 1000kr per skalle så är det förhållandevis billigt. Inte ovanligt att det kostar 2-3000kr för att åka en vardag så att åka en helg för 1000kr är bra. Dessutom blir det ju mindre bilar då så mer köra för alla :)
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
lowpass
HPC Medlem
Inlägg: 2430
Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
Bil: EP3
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

1. Pasen (Richard Lindström)
2. Andreas_typer (Andreas Eliasson)
3.T-Eriksson (Tony Eriksson)
4. Hammerin ( Richard Hammerin)
5. DonClemente (Fredrik Clementz)
6. Lotek9003 (Mathias Eriksson)
7. TheProctologist! (Emil Eriksson)
8. Typerace (Mattias Samuelsson)
9. PhR34k (Rüstem Cures)
10. DG18 (Denni Gustafsson)
11. Perlandas (Per Landås)
12. Aikopajko Fredrik sundby
13. Okyu (Kangwook Yu)
14. Jens900 (Jens Engwall)
15. Tarning (Christer Tärning)
16. Evasan (Evgeny Maltsev)
17. Sarén (Robin Sarén)
18. Malkolm (Malkolm Roth)
19. bybarth (Patrik Barth)
20. Tarning #2 (Christer Tärning)
21. Tong (Songphon Nuannangyaem)
22. Daugaard (Emil Daugaard)
23. Saud (Saud Omerovic)
24. Nedin (Daniel Nedin)
25. FeZz (Fredrik Strömberg)
Senast redigerad av lowpass den 16 april 2021, 20:55, redigerad totalt 1 gånger.
Bybarth
Inlägg: 11
Blev medlem: 14 mars 2021, 15:46
Bil: Ariel Atom 3.5R
Namn: Patrik Barth
Ort: Gävle
Been thanked: 2 times

PhR34k skrev: 16 april 2021, 13:49 Även om det landar på 1000kr per skalle så är det förhållandevis billigt. Inte ovanligt att det kostar 2-3000kr för att åka en vardag så att åka en helg för 1000kr är bra. Dessutom blir det ju mindre bilar då så mer köra för alla :)
Jag är på👍
500 eller 1000 är billigt oavsett!
Ariel Atom 3.5R 2016
Användarvisningsbild
Typerace
Inlägg: 19
Blev medlem: 3 februari 2016, 15:08
Bil: Honda Civic Type R FK2
Namn: Mattias Samuelsson
Ort: Halland
Been thanked: 1 time

Jag och många andra kan säkert tänka oss betala mer än dubbelt för att köra. Själv har jag inget emot att betala mer än någon annan bara vi får köra.

Fyll på med deltagare som kan tänka sig betala mer:
(så kan vi se hur mycket som behövs fylla på)

1. Typerace
PhR34k
Regionombud Gold
Inlägg: 401
Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures
Ort: Stockholm
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Typerace skrev: 16 april 2021, 16:49 Jag och många andra kan säkert tänka oss betala mer än dubbelt för att köra. Själv har jag inget emot att betala mer än någon annan bara vi får köra.

Fyll på med deltagare som kan tänka sig betala mer:
(så kan vi se hur mycket som behövs fylla på)

1. Typerace
1. Typerace
2. PhR34k
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
Bybarth
Inlägg: 11
Blev medlem: 14 mars 2021, 15:46
Bil: Ariel Atom 3.5R
Namn: Patrik Barth
Ort: Gävle
Been thanked: 2 times

1. Typerace
2. PhR34k
3. bybarth
Ariel Atom 3.5R 2016
Användarvisningsbild
Daugaard
Moderator
Inlägg: 3736
Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
Namn: Emil Daugaard
Ort: Tyresö (Sthlm)
Has thanked: 110 times
Been thanked: 278 times

Tyvärr får vi ställa in årets körning på Mantorp Park pga för få anmälda.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
PhR34k
Regionombud Gold
Inlägg: 401
Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures
Ort: Stockholm
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Min firma kanske kan vara med och sponsra med 5000kr mot att vi får hänga lite flaggor och banderoller?
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
T-Eriksson
HPC Guld Medlem
Inlägg: 552
Blev medlem: 8 oktober 2020, 06:41
Bil: ED6 -91 med K24
Namn: Tony Eriksson
Ort: Borgholm
Has thanked: 42 times
Been thanked: 32 times

Vi tre som kör vår bil kan tänka oss att hosta upp en extra slant för att få köra.
Användarvisningsbild
Typerace
Inlägg: 19
Blev medlem: 3 februari 2016, 15:08
Bil: Honda Civic Type R FK2
Namn: Mattias Samuelsson
Ort: Halland
Been thanked: 1 time

Det saknas 11500sek vilket inte borde vara så svårt att få ihop på 27st anmälda.
Kan ett företag sponsra med 5000sek så är det bara 6500sek kvar =)

Rätta mig gärna om jag har fel.
T-Eriksson
HPC Guld Medlem
Inlägg: 552
Blev medlem: 8 oktober 2020, 06:41
Bil: ED6 -91 med K24
Namn: Tony Eriksson
Ort: Borgholm
Has thanked: 42 times
Been thanked: 32 times

Känns klart görbart
Användarvisningsbild
Andreas_typeR
Inlägg: 555
Blev medlem: 25 oktober 2014, 23:08
Bil: Civic Type R FK8
Namn: Andreas Eliasson
Ort: Falkenberg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Ja för fan!! Har precis en från rejsa som betalt 1500. Jag kan med tänka mig betala lite extra ställ inte in nu!
Användarvisningsbild
TheProctologist!
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 mars 2021, 14:46
Bil: Honda civic
Namn: Emil Eriksson

Betalar lätt en slant till!!!
vem gillar inte när motorn går rap pap pap pa pa pa paaaaaaaaaw! :mrgreen: :lol:
Användarvisningsbild
NitraM
Inlägg: 2934
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 128 times
Been thanked: 81 times

Hej alla, verkligen synd att vi inte kom upp i rätt antal/summa.

Verkligen kul att många ville ställa upp i sista sekund med att slanta upp extra pengar.

Tyvärr räckte det inte och även om vi eventuellt kunnat få in pengar exakt till denna träff så hade kontot varit helt tomt och vi inte haft råd med resten av sakerna för i år.

Så tyvärr får mantorp bli nästa år och vi får blicka framåt till de körningar som finns kvar.


Tack ännu en gång till de som inte tveka att förskottsbetala och till de som gladeligen ville sponsra mer än vad de behövde.
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
bernebrant
Inlägg: 124
Blev medlem: 22 augusti 2012, 21:35
Bil: Honda HRX476
Namn: Micke bernebrant

Trist när man måste ställa in, men ska man ha träffar framöver så måste man byta tänk på träffen. vil man ha kvalité eller kvantitet ?
Första problemet är att man inte kan lösa SMA på plats, det måste gå att ha engånglicenser, inte att man måste köpa en års till en kostnad 500 kr , sen så kostar det 1500 kr deltagandet. Snacket med att man ska bedriva en träff , där målet är att man som arrangör vill ha dit så många som möjligt är ju en anledning till att man faktiskt avstår denna träff. I dag är konkurrensen bland träffar ganska hård , att rikta in sig till klubbar, och med armbågen ta in tex resa platser . Jag väljer träff där det är satt ett tak på tex max 50 bilar, och då blir ju priset tyvärr lite mera, men som förare är man intresserad av att få mycket körtid, med max 2 gruppindelningar i början på dagen sen open pitlane. kan man som arrangör erbjuda förarutbildning dvs ta fakturering så är det ännu mer intressantare. Sen så verkar reglementet med regler , vara något som lever kvar av klasserna som var på en dag på strippen, sålla gatbilar från rejsbilar :? Vill man bedriva träffar framöver , så måste man byta inriktning , ta lärdom av konkurrenterna , erbjuda något liknande
Användarvisningsbild
berni med stort B
Ordförande Gold
Inlägg: 473
Blev medlem: 21 mars 2009, 12:26
Bil: S2000
Namn: Bernardo Feinstein
Ort: Örsundsbro
Has thanked: 59 times
Been thanked: 50 times
Kontakt:

bernebrant skrev: 17 april 2021, 09:59 Trist när man måste ställa in, men ska man ha träffar framöver så måste man byta tänk på träffen. vil man ha kvalité eller kvantitet ?
Första problemet är att man inte kan lösa SMA på plats, det måste gå att ha engånglicenser, inte att man måste köpa en års till en kostnad 500 kr , sen så kostar det 1500 kr deltagandet. Snacket med att man ska bedriva en träff , där målet är att man som arrangör vill ha dit så många som möjligt är ju en anledning till att man faktiskt avstår denna träff. I dag är konkurrensen bland träffar ganska hård , att rikta in sig till klubbar, och med armbågen ta in tex resa platser . Jag väljer träff där det är satt ett tak på tex max 50 bilar, och då blir ju priset tyvärr lite mera, men som förare är man intresserad av att få mycket körtid, med max 2 gruppindelningar i början på dagen sen open pitlane. kan man som arrangör erbjuda förarutbildning dvs ta fakturering så är det ännu mer intressantare. Sen så verkar reglementet med regler , vara något som lever kvar av klasserna som var på en dag på strippen, sålla gatbilar från rejsbilar :? Vill man bedriva träffar framöver , så måste man byta inriktning , ta lärdom av konkurrenterna , erbjuda något liknande
Ska försöka svara på ditt inlägg:

Hondaklubbens banträffar är för att ALLA ska få chansen oavsett kunskapsnivå eller bil prova att köra på bana med sin bil. Tanken är att det ska vara bra kvalitet för de som kör oavsett klass eller kunskapsnivå.
Det är ingen tävling utan förarutveckling.

Det går visst att köpa endagars SMA licens. Kostar 200kr (Vill man vara lite smart och man vet att man ska köra flera gånger under året med Hondaklubben eller andra arrangörer som kör med SMA så kan man köpa årskortet för 500kr)

Deltagandet kostar 500kr om man kör en Honda eller bil driven av en Hondamotor + medlemskap i klubben.
Kör man inte en Honda så kostar rejsaplats 1500kr. (Fortfarande billigt jämfört med vad andra bandagar kostar)

Att du skriver att ”man” avstår denna träff pga vi vill ha dit så många entusiaster som möjligt förstår jag inte riktigt vad du vill ha sagt med? Vilka är ”man” ?
Vill du ha en banträff där du får köra så fort som möjligt, med få bilar på banan och köra fullt race till mål är väl det bästa att anmäla sig till någon cup eller Time Attack event? Med den inställningen är det bara bra att man avstår våra event, för alla övriga på banans skull.

Du skriver att du väljer träffar där det är max 50 bilar? Ok, vi fick in mindre än 30 bilar detta event och ändå var du inte en av de anmälda? Förstår av det du skriver att du ändå inte ska/vill köra på våra event då vi inte har något som intresserar dig.

Hondaklubben är för alla medlemmar likaså våra event. Skulle vi ha banträffar där vi körde få bilar och det kostade 2000kr+ utöver medlemskap + försäkring skulle vi ju ha ännu svårare att få ihop folk.
Och skulle vi dessutom tillåta att racebilar körde ihop med ”gatbilar” så skulle det bli ännu svårare, finns inte så många Honda racebilar Sverige och inte så många som skulle vilja befinna sig på banan samtidigt som en racebil.

Förarutbildning/coachning är något vi tänkt på och fått frågan om MEN då det råder en pandemi så kan vi varken stoppa in massa folk i ett klassrum eller med gott samvete be en instruktör hoppa in i bilar från hela Sverige med okända människor.

Du skriver att vi ska lärdom av konkurrenterna? Vilka är konkurrenterna?
Som vi ser det är vi Hondaklubben? Finns ingen annan klubb inriktad på Honda och således har vi inga konkurrenter..

Om du menar andra klubbar så, vilka tänkte du på?
*MX5 racing club? Som har en egen racerserie? Där medlemmarna står i kö för att köra bana och det varje tillfälle är folk som inte ”får” köra pga platsbrist?

*Porsche klubben? Där medlemmarna betalar sjuka summor för att få köra bana?

*opelklubben? Som har (liksom vi själva) kämpat med medlemsbortfall och till slut fått lägga ner?
No retreat No surrender!

Honda CR-V, Honda Civic FK, Honda S2000
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

bernebrant skrev: 17 april 2021, 09:59 Trist när man måste ställa in, men ska man ha träffar framöver så måste man byta tänk på träffen. vil man ha kvalité eller kvantitet ?
Första problemet är att man inte kan lösa SMA på plats, det måste gå att ha engånglicenser, inte att man måste köpa en års till en kostnad 500 kr , sen så kostar det 1500 kr deltagandet. Snacket med att man ska bedriva en träff , där målet är att man som arrangör vill ha dit så många som möjligt är ju en anledning till att man faktiskt avstår denna träff. I dag är konkurrensen bland träffar ganska hård , att rikta in sig till klubbar, och med armbågen ta in tex resa platser . Jag väljer träff där det är satt ett tak på tex max 50 bilar, och då blir ju priset tyvärr lite mera, men som förare är man intresserad av att få mycket körtid, med max 2 gruppindelningar i början på dagen sen open pitlane. kan man som arrangör erbjuda förarutbildning dvs ta fakturering så är det ännu mer intressantare. Sen så verkar reglementet med regler , vara något som lever kvar av klasserna som var på en dag på strippen, sålla gatbilar från rejsbilar :? Vill man bedriva träffar framöver , så måste man byta inriktning , ta lärdom av konkurrenterna , erbjuda något liknande
Jag tycker inte det är för mycket begärt att låta folk teckna sina SMA licenser själva för att vi i styrelsen inte ska behöva sitta och administrera och köpa dem och ligga ute med klubbens pengar och sen används kanske inte alla. Du kan teckna en engångslicens för 200kr själv på nätet och det har gått i flera års tid. De har inte kostat 150kr på många år...

Vi är inget vinstdrivande företag som bedriver förrarutbildning, detta är en idéell förening för folk som gillar Honda. Jag har själv aldrig tyckt jag inte fått tillräckligt med körtid på Mantorp för mina (tidigare) 350kr som det har kostat att köra. Utan problem har jag hunnit med iaf 4 pass och ändå hunnit stå flaggvakt. Är det så illa? Vi är som sagt en förening med folk som kör Honda. Om du vill gå utbildningar, tävla eller köra ifrån en massa Porschar och Ferraris så finns det andra arrangörer att vända sig till, och betala ett högre pris.
Användarvisningsbild
Andreas_typeR
Inlägg: 555
Blev medlem: 25 oktober 2014, 23:08
Bil: Civic Type R FK8
Namn: Andreas Eliasson
Ort: Falkenberg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Självklart kan man fixa SMA själva. Om det nu bara är 5000kr kvar, min vän betalata 1500 igår via rejsa så kan ju inte detta vara omöjligt om vi från Honda går in och betalar lite extra.

Det löser vi ju smidigt och lätt så varför ställa in? 25 per från honda som kan betala säg 500 extra = 12500kr extra.

Mantorp är ju Honda klubbens to go evangemang och det som jag brukar välja. Hellre skita i dom andra.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Vi hade en deadline, det är tyvärr redan kört. De som betalat ska få tillbaka sina pengar.

Man hade kanske kunnat vara lite kreativ tidigare, lätt att vara efterklok. Vi kanske kan lösa något annat senare, men vi har som sagt tappat Opelklubben i samarbetet och därmed ökar kostnaderna, vi har inte velat chansa med klubbens ekonomi i dessa tider.

Boka Gelleråsen den 18 Juli i din kalendern så länge.
bernebrant
Inlägg: 124
Blev medlem: 22 augusti 2012, 21:35
Bil: Honda HRX476
Namn: Micke bernebrant

berni skrev: 17 april 2021, 12:41
bernebrant skrev: 17 april 2021, 09:59 Trist när man måste ställa in, men ska man ha träffar framöver så måste man byta tänk på träffen. vil man ha kvalité eller kvantitet ?
Första problemet är att man inte kan lösa SMA på plats, det måste gå att ha engånglicenser, inte att man måste köpa en års till en kostnad 500 kr , sen så kostar det 1500 kr deltagandet. Snacket med att man ska bedriva en träff , där målet är att man som arrangör vill ha dit så många som möjligt är ju en anledning till att man faktiskt avstår denna träff. I dag är konkurrensen bland träffar ganska hård , att rikta in sig till klubbar, och med armbågen ta in tex resa platser . Jag väljer träff där det är satt ett tak på tex max 50 bilar, och då blir ju priset tyvärr lite mera, men som förare är man intresserad av att få mycket körtid, med max 2 gruppindelningar i början på dagen sen open pitlane. kan man som arrangör erbjuda förarutbildning dvs ta fakturering så är det ännu mer intressantare. Sen så verkar reglementet med regler , vara något som lever kvar av klasserna som var på en dag på strippen, sålla gatbilar från rejsbilar :? Vill man bedriva träffar framöver , så måste man byta inriktning , ta lärdom av konkurrenterna , erbjuda något liknande
Ska försöka svara på ditt inlägg:

Hondaklubbens banträffar är för att ALLA ska få chansen oavsett kunskapsnivå eller bil prova att köra på bana med sin bil. Tanken är att det ska vara bra kvalitet för de som kör oavsett klass eller kunskapsnivå.
Det är ingen tävling utan förarutveckling.

Det går visst att köpa endagars SMA licens. Kostar 200kr (Vill man vara lite smart och man vet att man ska köra flera gånger under året med Hondaklubben eller andra arrangörer som kör med SMA så kan man köpa årskortet för 500kr)

Deltagandet kostar 500kr om man kör en Honda eller bil driven av en Hondamotor + medlemskap i klubben.
Kör man inte en Honda så kostar rejsaplats 1500kr. (Fortfarande billigt jämfört med vad andra bandagar kostar)

Att du skriver att ”man” avstår denna träff pga vi vill ha dit så många entusiaster som möjligt förstår jag inte riktigt vad du vill ha sagt med? Vilka är ”man” ?
Vill du ha en banträff där du får köra så fort som möjligt, med få bilar på banan och köra fullt race till mål är väl det bästa att anmäla sig till någon cup eller Time Attack event? Med den inställningen är det bara bra att man avstår våra event, för alla övriga på banans skull.

Du skriver att du väljer träffar där det är max 50 bilar? Ok, vi fick in mindre än 30 bilar detta event och ändå var du inte en av de anmälda? Förstår av det du skriver att du ändå inte ska/vill köra på våra event då vi inte har något som intresserar dig.

Hondaklubben är för alla medlemmar likaså våra event. Skulle vi ha banträffar där vi körde få bilar och det kostade 2000kr+ utöver medlemskap + försäkring skulle vi ju ha ännu svårare att få ihop folk.
Och skulle vi dessutom tillåta att racebilar körde ihop med ”gatbilar” så skulle det bli ännu svårare, finns inte så många Honda racebilar Sverige och inte så många som skulle vilja befinna sig på banan samtidigt som en racebil.

Förarutbildning/coachning är något vi tänkt på och fått frågan om MEN då det råder en pandemi så kan vi varken stoppa in massa folk i ett klassrum eller med gott samvete be en instruktör hoppa in i bilar från hela Sverige med okända människor.

Du skriver att vi ska lärdom av konkurrenterna? Vilka är konkurrenterna?
Som vi ser det är vi Hondaklubben? Finns ingen annan klubb inriktad på Honda och således har vi inga konkurrenter..

Om du menar andra klubbar så, vilka tänkte du på?
*MX5 racing club? Som har en egen racerserie? Där medlemmarna står i kö för att köra bana och det varje tillfälle är folk som inte ”får” köra pga platsbrist?

*Porsche klubben? Där medlemmarna betalar sjuka summor för att få köra bana?

*opelklubben? Som har (liksom vi själva) kämpat med medlemsbortfall och till slut fått lägga ner?
Nu är det inte så att jag ratar er om ni tror det, tycker det är kul att ni vill bedriva klubbträffar mm.. , nu är det corona tider , men upplägget kanske man ska tänka om hur man ska göra framöver , varför lockade det bara 30 pers? vad beror det på osv... , hitta ändra om lite i upplägget tex.. , att man riktar sig till alla är väl bra början, men tänket 100 ++ eller fler funkar inte , varför lockade det inte fler ? det är väl den viktigaste saken att lösa . ta det som konstruktiv kritik
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Jag tar för givet att folk antingen inte har ekonomi pga osäkerheter med jobb, ingen färdig bil eller av andra anledningar (corona t.ex) inte vill komma. Många faller säkert också bort för att vi inte har något "socialt event" dagen innan i form av årsmöte och häng, som jag tycker är minst halva grejen med Mantorp :(
Användarvisningsbild
Andreas_typeR
Inlägg: 555
Blev medlem: 25 oktober 2014, 23:08
Bil: Civic Type R FK8
Namn: Andreas Eliasson
Ort: Falkenberg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

pasen skrev: 17 april 2021, 16:15 Vi hade en deadline, det är tyvärr redan kört. De som betalat ska få tillbaka sina pengar.

Man hade kanske kunnat vara lite kreativ tidigare, lätt att vara efterklok. Vi kanske kan lösa något annat senare, men vi har som sagt tappat Opelklubben i samarbetet och därmed ökar kostnaderna, vi har inte velat chansa med klubbens ekonomi i dessa tider.

Boka Gelleråsen den 18 Juli i din kalendern så länge.
Tyvärr enligt mig den tråkigaste banan att köra på och långt att åka. Jag skippar.
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen Gold
Inlägg: 2762
Blev medlem: 28 april 2004, 01:22
Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
Namn: Oskar Johansson
Ort: Romelanda (Kungälv)
Has thanked: 84 times
Been thanked: 42 times

Föstår inte frågeställningen att det inte skulle funka med 100+ på körningen på Mantorp.
Det har vi varit ett antal gånger.
Jag har varit med sedan 2003 och kört i klubbens regi.
Man får ta det för vad det är dvs en träff för alla medlemmar i klubben och vår partner Ford, vi kan ju inte exkludera medlemmar när det är de som betalar för banan.
Syftet med körningen är delaktighet och gemenskap inte max körtid för individen.

Sen har vi gjort förbättringar tex att man skulle sluppit flaggvakt denna körning.

Vi ställde som sagt in förra året och detta skapade ett hål i vår budget.
Vårat ansvar som styrelse är att värna om medlemmarnas tillgångar.
Det är direkt tjänstefel att medvetet genomföra en körning som gör att kassan blir utanför budget.
I styrelseansvaret ingår att ta beslut som inte alltid är roliga att göra, dock har vi i styrelsen alltid en avstämning innen vi gör detta.

Mvh Oskar
Oskar Johansson
Banträffsansvarig Hondaklubben
*0733-124451*

Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Användarvisningsbild
Typerace
Inlägg: 19
Blev medlem: 3 februari 2016, 15:08
Bil: Honda Civic Type R FK2
Namn: Mattias Samuelsson
Ort: Halland
Been thanked: 1 time

pasen skrev: 17 april 2021, 16:15 Vi hade en deadline, det är tyvärr redan kört. De som betalat ska få tillbaka sina pengar.

Man hade kanske kunnat vara lite kreativ tidigare, lätt att vara efterklok. Vi kanske kan lösa något annat senare, men vi har som sagt tappat Opelklubben i samarbetet och därmed ökar kostnaderna, vi har inte velat chansa med klubbens ekonomi i dessa tider.

Boka Gelleråsen den 18 Juli i din kalendern så länge.
Hej styrelsen,

När kan man förvänta sig att avgiften återbetalas?
Skriv svar