FAQ om Turbo-bygge
- Hammerin
- Inlägg: 2431
- Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Jag har sökt utan att hitta svar......
Placeringen av avgastempen vore bra att ha så nära avgasportarna som möjligt, men är det lämpligt att placera den i dp direkt efter turbon ? Har ett hål ledigt där <!--emo&;)--><!--endemo-->
Placeringen av avgastempen vore bra att ha så nära avgasportarna som möjligt, men är det lämpligt att placera den i dp direkt efter turbon ? Har ett hål ledigt där <!--emo&;)--><!--endemo-->
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Nej, den ska sitta innan turbon. Gärna i kollektorn om sådan finns.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Gärna då i 2ans runner, en bit ifrån utgången 7cm ungefär,
den blir varmast enl dom vise.
MvH
den blir varmast enl dom vise.
MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
-
- Inlägg: 194
- Blev medlem: 22 maj 2004, 17:09
- Bil: MB6
- Namn: Peter Karlsson
- Ort: Tosåsen, Oviken
Om man kör med ett unichip och större spridare/pump. Behöver man byta mappsensor då också?
Vilket unichip bör man ha till b16a?
MVH
Vilket unichip bör man ha till b16a?
MVH
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
om du ska ladda över 0.7bar så behöver du en ny mappsensor
en A-box är vad som ska ha för våra hondor så som jag förstod det!
EDIT: själv har jag en D-box o det funkar oxå
en A-box är vad som ska ha för våra hondor så som jag förstod det!
EDIT: själv har jag en D-box o det funkar oxå
Senast redigerad av Ali den 22 februari 2007, 15:30, redigerad totalt 1 gånger.
ha försökt sitta å lar mig lite om mapp läsning
jag ha räknat 29,7 (absolut tryck) * (VE) 90% * 8500(varv) * 97,6 (volymen i tum)
----------------------------------------------------------------------------------------------
639,6 (nått som bara ska va)* (460+100 insugs temp i F * 460, nått som oxå bara ska va)
formeln finns på Garretts hemsida
<a href='http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch103.html' target='_blank'>http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 03.html</a>
hur som helst så fick jag ut det hära då jag satt dit plopparna i mappen på olika varv
ser det bra ut ?
[attachmentid=24752]
jag ha räknat 29,7 (absolut tryck) * (VE) 90% * 8500(varv) * 97,6 (volymen i tum)
----------------------------------------------------------------------------------------------
639,6 (nått som bara ska va)* (460+100 insugs temp i F * 460, nått som oxå bara ska va)
formeln finns på Garretts hemsida
<a href='http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch103.html' target='_blank'>http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 03.html</a>
hur som helst så fick jag ut det hära då jag satt dit plopparna i mappen på olika varv
ser det bra ut ?
[attachmentid=24752]
Senast redigerad av Anton den 23 februari 2007, 21:28, redigerad totalt 1 gånger.
crx vtec TURBO!!
Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå
[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå
[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Nu är kolvar stakar, packningar, lager.. lite av varje bokat och ska nog installeras till sommarn 2008, kör lågt ladd på org.motor i sommar. Har en fråga om sprutet, vad rekommenderar ni och varför?
De jag funderar på är Civinco BC500, ÅF i sverige så hjälp är lätttillgängligt, även installationshjälp mot betalning.
Hondata S300, vet inget om det mer än en flyktig rekommendation.
Ett plus vore om man kunde ha två mappar klara, en för D16Z6Turbo och en för besiktning. Laddtryck ungefär 1bar om det spelar nån roll för val av styrningen av det hela
De jag funderar på är Civinco BC500, ÅF i sverige så hjälp är lätttillgängligt, även installationshjälp mot betalning.
Hondata S300, vet inget om det mer än en flyktig rekommendation.
Ett plus vore om man kunde ha två mappar klara, en för D16Z6Turbo och en för besiktning. Laddtryck ungefär 1bar om det spelar nån roll för val av styrningen av det hela
David Ericson
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Enklaste är att modda orgboxen och mappa om med en 3 bars mappsensor. Du kan köra orgsensor till 0.7 i ladd.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
du behöver inte 2 mappar... du plockar helt enkelt bara bort turbon å så går den inte in på övertrycks kolumnen i mappen ch vips så har du en sugmotorDecson skrev:Ett plus vore om man kunde ha två mappar klara, en för D16Z6Turbo och en för besiktning.
Senast redigerad av Kristian den 3 mars 2007, 08:38, redigerad totalt 1 gånger.
Kristian, Hondalös.
-
- Inlägg: 194
- Blev medlem: 22 maj 2004, 17:09
- Bil: MB6
- Namn: Peter Karlsson
- Ort: Tosåsen, Oviken
Lite ändrade planer nu.
Sparar för att bygga på en VTI (b16a2) och lutar åt att köpa ett full-race turbokit steg 2 gott för 540 häst.
Trycka ner sleeves i blocket och balansera orginalveven och köra på org. kamaxlar.
Handla stakar och kolvar, typ detta: <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-HOND ... enameZWDVW" target="_blank">http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-HOND ... meZWDVW</a>
Skunk 2 : <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/valve-sp ... enameZWDVW" target="_blank">http://cgi.ebay.com/ebaymotors/valve-sp ... meZWDVW</a>
och ventiler också.
E85 blir det, eller E100 om det kommer hit upp.
MSD electronic 7 tändning och motorstyrning, inte bestämt mig än, förslag tages tacksamt.
Kommer det att hålla för 500+?
Är det något som jag borde ändra på? Vad tror ni? Har Welen nåt bra förslag?
MVH
//Peter
Sparar för att bygga på en VTI (b16a2) och lutar åt att köpa ett full-race turbokit steg 2 gott för 540 häst.
Trycka ner sleeves i blocket och balansera orginalveven och köra på org. kamaxlar.
Handla stakar och kolvar, typ detta: <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-HOND ... enameZWDVW" target="_blank">http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-HOND ... meZWDVW</a>
Skunk 2 : <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/valve-sp ... enameZWDVW" target="_blank">http://cgi.ebay.com/ebaymotors/valve-sp ... meZWDVW</a>
och ventiler också.
E85 blir det, eller E100 om det kommer hit upp.
MSD electronic 7 tändning och motorstyrning, inte bestämt mig än, förslag tages tacksamt.
Kommer det att hålla för 500+?
Är det något som jag borde ändra på? Vad tror ni? Har Welen nåt bra förslag?
MVH
//Peter
Senast redigerad av Peter_Karlsson den 18 mars 2007, 16:03, redigerad totalt 1 gånger.
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
Har sett att många byter ventilfjädrar i sina motorer, av vilken anledning? Är det bara en säkerhetsgrej om man vill varva mer och förhindra ventilstuds? Borde jag byta nu under pågående turbokonvertering då toppen ändå är av? Ska inte varva mer än original. Fick med en påse fjädrar, säten och retainers men dom var till en SC tror jag, större diameter än mina iaf (D16Z6) för stora..
Är ARP topplocksbultar att rekommendera för mig eller klarar nya original att hålla det tätt? kompsänkt, smidda kolvar och stakar, laddtryck mellan 0,5-1bar nånstans
Är ARP topplocksbultar att rekommendera för mig eller klarar nya original att hålla det tätt? kompsänkt, smidda kolvar och stakar, laddtryck mellan 0,5-1bar nånstans
David Ericson
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
ska du ladda 0.5-1bar och inte varva över 7400rpm så behöver du inte byta ventilfjädrar.Decson skrev:Har sett att många byter ventilfjädrar i sina motorer, av vilken anledning? Är det bara en säkerhetsgrej om man vill varva mer och förhindra ventilstuds? Borde jag byta nu under pågående turbokonvertering då toppen ändå är av? Ska inte varva mer än original. Fick med en påse fjädrar, säten och retainers men dom var till en SC tror jag, större diameter än mina iaf (D16Z6) för stora..
Är ARP topplocksbultar att rekommendera för mig eller klarar nya original att hålla det tätt? kompsänkt, smidda kolvar och stakar, laddtryck mellan 0,5-1bar nånstans
kör på arp topplocksbultar, billiga och bra!
hej..
jag håller på att montera mitt turbokit, ic sitter på plats o har en kille som ska sätta ihop rören men nu måste jag ha hjälp av e duktig kille som verkligen kan, med att koppla ihop allt o de e brottom, jag har alla sakera som behövs (tror jag).. måste få ut bilen så fort som möjligt.. självklart får ni betalt.. har garaget i länna i stockholm..
tack på förhand.. Mvh/Fredrik
jag håller på att montera mitt turbokit, ic sitter på plats o har en kille som ska sätta ihop rören men nu måste jag ha hjälp av e duktig kille som verkligen kan, med att koppla ihop allt o de e brottom, jag har alla sakera som behövs (tror jag).. måste få ut bilen så fort som möjligt.. självklart får ni betalt.. har garaget i länna i stockholm..
tack på förhand.. Mvh/Fredrik
Fredrik Vestergren
Köpte ett sånt här T-kors men oljetrycksgivaren är ju gängen konad på, från ca 8,7mm upp till 9,1mm och T-korset har en jämn gänga på ca 9mm, så den går ju inte i..? ska man dra i en gängtapp i blocket eller vad ska man ta sig till, känner mig lite uppgiven just nu när bilen står upphissad och lite saker demonterade..Ali skrev:finns hos biltema
<a href="http://www.biltema.se/products/product. ... emId=77423" target="_blank">http://www.biltema.se/products/product. ... d=77423</a>
1/8" x 27 NPTF tror jag det ska va
eller så kan du söka hos nån hydraul firma.. dem har massvis.. köpte min där för 20kr..
Senast redigerad av Decson den 1 augusti 2007, 14:59, redigerad totalt 1 gånger.
David Ericson
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
-
- Inlägg: 1
- Blev medlem: 19 september 2007, 21:50
Tjenare, jag har en Honda Civic 1.5L VTEC -00 (D15Z8 motor)
bilen är helt orginal förutom ett K&N Luftfilter.
Jag är jäkligt nöjd med bilen den går billigt och säkert 0.6l/m på långkörning,
0.7l/m stadskörning men skulle gärna ha lite extra tryck i den för att
klara av smidigare omkörningar etc...
därför undrar jag nu om det är värt/möjligt att sätta in en Turbo?
Hur mycket extra hp skulle det ge ca?
Skulle helst se att turbo-trycket är inställt så att motorn ej tar skada osv..
Om jag fattat det rätt måste man väl ombesiktiga eller typbesiktiga bilen för
att få köra den efteråt också, är detta krångligt/dyrt?
Några rekommendationer på märken till turbo, och övrig utrustning och/eller
någon firma som kan montera och ställa in allt någorlunda billigt?
Blir det bra och hållbart eller ska jag skippa ombyggnaden, sälja bilen och skaffa en som
redan har turbo?
MvH
Rikard Filipsson
bilen är helt orginal förutom ett K&N Luftfilter.
Jag är jäkligt nöjd med bilen den går billigt och säkert 0.6l/m på långkörning,
0.7l/m stadskörning men skulle gärna ha lite extra tryck i den för att
klara av smidigare omkörningar etc...
därför undrar jag nu om det är värt/möjligt att sätta in en Turbo?
Hur mycket extra hp skulle det ge ca?
Skulle helst se att turbo-trycket är inställt så att motorn ej tar skada osv..
Om jag fattat det rätt måste man väl ombesiktiga eller typbesiktiga bilen för
att få köra den efteråt också, är detta krångligt/dyrt?
Några rekommendationer på märken till turbo, och övrig utrustning och/eller
någon firma som kan montera och ställa in allt någorlunda billigt?
Blir det bra och hållbart eller ska jag skippa ombyggnaden, sälja bilen och skaffa en som
redan har turbo?
MvH
Rikard Filipsson
Senast redigerad av Rikard_Filipsson den 20 september 2007, 15:56, redigerad totalt 1 gånger.
hur funkar det? behöver man det? hur gör ni andra?Anton skrev:vars kan man köpa en "oil reducer" läste på honda-tech att det va ganska viktigt att ha en eftersom vi ha så högt oljetryck på våra motorer
mvh
Anton Edvardsson
________________
civic eg esi -93
clio 16v -91 *projekt*
e30 320 -87 *sladdar bil*
prelude 2,2 vtec -93 *skrot*
________________
civic eg esi -93
clio 16v -91 *projekt*
e30 320 -87 *sladdar bil*
prelude 2,2 vtec -93 *skrot*
varför skulle det vara de? utrymmesmässigt eller? jag personligen skulle välja turbo före kompressor alla gånger men det e jag de
jag har dock inte stor koll hur de har det i motorrummet och hur mkt space man har att tillgå... hade fortf. kört på turbo :thumbup:
jag har dock inte stor koll hur de har det i motorrummet och hur mkt space man har att tillgå... hade fortf. kört på turbo :thumbup:
nu har jag en fråga om en setup.. jag har en d16a9/z5 tilla tt börja med..
har en 14t turbo= volvo v40 t4..
sedan ett smt6 styr system..
hadde tänk mig att ladda runt 0,8 i ladd..
vad rekomenderas bör jag då byta kolvar och stakar??+ vad säger ni?? något mer spec jag behöve rtänka på??
jag frågar ej för att jag ej orkar läsda utan har läst på fler 100tals forum nu om turbo konventering mm,..
och vilken exekt tror ni jag kommer få ut av detta ladd mm?? skriv gärna lite tips mm:D man vill ju ej ras motorn... och jag vill ha en någorlunda driftsäker motor... mvh jim
har en 14t turbo= volvo v40 t4..
sedan ett smt6 styr system..
hadde tänk mig att ladda runt 0,8 i ladd..
vad rekomenderas bör jag då byta kolvar och stakar??+ vad säger ni?? något mer spec jag behöve rtänka på??
jag frågar ej för att jag ej orkar läsda utan har läst på fler 100tals forum nu om turbo konventering mm,..
och vilken exekt tror ni jag kommer få ut av detta ladd mm?? skriv gärna lite tips mm:D man vill ju ej ras motorn... och jag vill ha en någorlunda driftsäker motor... mvh jim
Jim Ljunggren
OK... fan ja vet knappt om man vågar skriva här längre! alla verkar ju tycka att de e idiotiskt att fråga något som råkar stå någon annan stans!
Men i alla fall! Ja, jag har läst typp alla forum men inte hittat/förstått va ja söker, har läst så mycket så de känns som om allt börjar trilla ut!
ok... nu till "frågan"
Ja håller på att bygga mitt FÖRSTA turbobygge på en D16z6 maskin som är helt orginal men oxå helt nyrenoverad.
Det jag har är:
En saab t-3 turbo (tror det heter så)
Extern WG "hks kopia"
Greddy dump med syrafast rör 76mm
Lamdamätare + lamda
Map sensor back-ventilen va de nu heter
Frågan är den att:
om jag bara ska ladda ca 0,4 så behöver jag göra något åt bränsle och tändningen då?
För som ja har förstått det så är det en del som laddar utan några "extra" grejjer, medans en del säger att ett Styrsystem (hur de nu egentligen fungerar) är en självklarhet för precis alla laddningar.
Ni ska nu tänka på att jag är en fattig arbetare och inte har stor plånbok utan tvärt om så blev ja pank bara av att köpa dessa grejjer!
Så snälla! inga dryga "köp riktiga grejjer" komentarer!
Bättre att försöka sig fram i alla fall tycker jag och det är därför jag frågar er som kan!
Och för övrigt så är ja ju nybörjare oxå aå inga dryga idiotförklaringar heller tack!
Men i alla fall! Ja, jag har läst typp alla forum men inte hittat/förstått va ja söker, har läst så mycket så de känns som om allt börjar trilla ut!
ok... nu till "frågan"
Ja håller på att bygga mitt FÖRSTA turbobygge på en D16z6 maskin som är helt orginal men oxå helt nyrenoverad.
Det jag har är:
En saab t-3 turbo (tror det heter så)
Extern WG "hks kopia"
Greddy dump med syrafast rör 76mm
Lamdamätare + lamda
Map sensor back-ventilen va de nu heter
Frågan är den att:
om jag bara ska ladda ca 0,4 så behöver jag göra något åt bränsle och tändningen då?
För som ja har förstått det så är det en del som laddar utan några "extra" grejjer, medans en del säger att ett Styrsystem (hur de nu egentligen fungerar) är en självklarhet för precis alla laddningar.
Ni ska nu tänka på att jag är en fattig arbetare och inte har stor plånbok utan tvärt om så blev ja pank bara av att köpa dessa grejjer!
Så snälla! inga dryga "köp riktiga grejjer" komentarer!
Bättre att försöka sig fram i alla fall tycker jag och det är därför jag frågar er som kan!
Och för övrigt så är ja ju nybörjare oxå aå inga dryga idiotförklaringar heller tack!
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->----------------------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Mattias "M@Ni" Nilsson<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Honda Del Sol ESi -93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->----------------------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Mattias "M@Ni" Nilsson<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Honda Del Sol ESi -93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->----------------------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
- Inlägg: 316
- Blev medlem: 7 september 2006, 19:33
...
Senast redigerad av civicrille den 6 juli 2009, 20:51, redigerad totalt 1 gånger.
Rikard Bergenström
-
- Inlägg: 316
- Blev medlem: 7 september 2006, 19:33
...
Senast redigerad av civicrille den 6 juli 2009, 20:52, redigerad totalt 1 gånger.
Rikard Bergenström
-
- Inlägg: 1
- Blev medlem: 28 oktober 2007, 23:46
D16Z6 med lavtryk (0.5 bar) fungerer rigtig godt, også på standardmotor hvis bare motoren er sund til at begynde med.
Et rimelig simpelt bygge kan give rigtig god kørbarhed. Ca. effekt 170-180HK med T25 turbo ved 0.5 bar og normal benzin økonomi.
En detalje med Z6´eren er at den er MEGET let tændingsbanker. Tænding skal sænkes, selv under lavt ladetryk. Men med det rigtige map fungerer det super godt.
/Allan
Et rimelig simpelt bygge kan give rigtig god kørbarhed. Ca. effekt 170-180HK med T25 turbo ved 0.5 bar og normal benzin økonomi.
En detalje med Z6´eren er at den er MEGET let tændingsbanker. Tænding skal sænkes, selv under lavt ladetryk. Men med det rigtige map fungerer det super godt.
/Allan
- Hammerin
- Inlägg: 2431
- Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Hej!
Som några av kanske vet så kör jag med td04 15t på min B18C4 med en b16 a2 topp till.
Denna kombo funkar fint än så länge :whistling:
Min fråga är Bilen laddar ca 8psi vid 2500 rpm vid direkt gas pådrag, för att sedan direkt lägga sig på 6psi upptill ca 5500-6000rpm sedan sjunker laddet till 4psi.
Är detta normalt ? vad är det faktiska laddet ? Har jag för högt mottryck ? Vad går det att göra åt det ?
/ Richard
Som några av kanske vet så kör jag med td04 15t på min B18C4 med en b16 a2 topp till.
Denna kombo funkar fint än så länge :whistling:
Min fråga är Bilen laddar ca 8psi vid 2500 rpm vid direkt gas pådrag, för att sedan direkt lägga sig på 6psi upptill ca 5500-6000rpm sedan sjunker laddet till 4psi.
Är detta normalt ? vad är det faktiska laddet ? Har jag för högt mottryck ? Vad går det att göra åt det ?
/ Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk