Hej!
Håller på att sätta ihop en D16A6 turbo med smidda SRP lågkomp kolvar och TunerToys stakar.
Läst på lite om mappning. Obd0 innebär TurboEdit om jag fattat rätt. Vill jag att nån mappar med crome, så måste jag konvertera till obd1.
Finns det någon som kan/vill mappa en obd0?
Mvh
Mappa obd0?
- Robban Delac
- Inlägg: 127
- Blev medlem: 27 februari 2005, 16:43
- Bil: Accord Type S Special Edition -08 VIT
- Namn: Robert Delac
- Ort: Finspång
- Been thanked: 1 time
Jag har ett civinco bc500 med laddtrycksstyrning
Sprut till salu . Köpt det så är det lunga puckar att mappa
3000:-
Sprut till salu . Köpt det så är det lunga puckar att mappa
3000:-
Robban Delac
Finspång
070-3493696
Accord Type S Special Edition -08 VIT
CTR EP3 JRSC Kompressor. SÅLD!
Crx VT. Projekt Busbil
Finspång
070-3493696
Accord Type S Special Edition -08 VIT
CTR EP3 JRSC Kompressor. SÅLD!
Crx VT. Projekt Busbil
Man får ju hoppas att dom har lödigt dit det men kolla om det har 28 ben, i så fall är det bara löda bort chippet och löda dit en sockel.maniac skrev:Skruvade av locket på mitt gamla pm7 o tyvärr sitter chippet fastlött så du får leta vidare
S2000
NSX
Accord
www.tojabygg.se
NSX
Accord
www.tojabygg.se
-
- Inlägg: 746
- Blev medlem: 4 juli 2005, 21:07
- Bil: ED 90 SEDAN
- Namn: Rany Ab
- Ort: Södertälje
- Kontakt:
pm6 kommer ifrån 1.6 sohc motorerlocost skrev:Är det någon skillnad på PM6 och PM7? Eller är det bara mjukvaran som skiljer. Funkar båda på D16A6?
och pm7 kommer ifrån d16z5 dohc.
jag tror det går att starta med boxarna, dock inte samma map.
Rätta mig någon om jag har fel, så att Locost inte får fel info.
Kraft, löser problemet skicka boxen till honom.
mvh
Rany Ab
0735989483
Södertälje Bilverkstad
Aukt. Honda Service.
Aukt. Ditec Center Södertälje.
Honda resverdels försäljning.
0735989483
Södertälje Bilverkstad
Aukt. Honda Service.
Aukt. Ditec Center Södertälje.
Honda resverdels försäljning.
- klotter
- Inlägg: 333
- Blev medlem: 17 augusti 2006, 10:36
- Bil: Accord
- Namn: Fredrik Johansson
- Ort: GBG
Jag har chippat en PM7 och satt dit en nokiakabel för dataloggning.
Ska man realtidsmappa så behöver man en ostrich för en 1000lapp.
Jag tycker turboedit och ecucontrol (loggningsmjuvaran) fungerar okej, jag hade bredbandslambdan separat.
Det är bara att öppna och kolla om det är ett separat chip, bilder kan du hitta på internet, om hur det ska se ut.
Ska man realtidsmappa så behöver man en ostrich för en 1000lapp.
Jag tycker turboedit och ecucontrol (loggningsmjuvaran) fungerar okej, jag hade bredbandslambdan separat.
Det är bara att öppna och kolla om det är ett separat chip, bilder kan du hitta på internet, om hur det ska se ut.
Spelar det nån roll om jag mappar/chippar en PM6 eller PM7? Dvs är det någon skillnad på en chippad PM6 och en chippad PM7 till min D16A6.
Läst lite på forum, men inte fått fram om det bara är mapparna som skiljer non-vtec boxarna åt.
Läst lite på forum, men inte fått fram om det bara är mapparna som skiljer non-vtec boxarna åt.
Nu har jag fått tag på en PM6 box som går att chippa. Brorsan kommer hem från usa och skall köpa med lite grejer från Xenocron:
-Sockel
-Chip
-Chipbrännare
-Ostrich 2.0 USB Real Time ECM Emulator
-USB datalogging kit
Kan jag få igång chippning med turboedit med dessa grejer?
Är det nåt jag glömmer?
-Sockel
-Chip
-Chipbrännare
-Ostrich 2.0 USB Real Time ECM Emulator
-USB datalogging kit
Kan jag få igång chippning med turboedit med dessa grejer?
Är det nåt jag glömmer?
- klotter
- Inlägg: 333
- Blev medlem: 17 augusti 2006, 10:36
- Bil: Accord
- Namn: Fredrik Johansson
- Ort: GBG
Nej du ska klara dig på det.
Jag lödde bort EEPromkretsen och lödde dit en sockel.
Sen satte ja på en 4pinheader på CN3 och modifierade en datakabel från en gammal nokiatelefon
för att kunna datalogga.
Jag laddade ner en ROM som heter NG63 och klistrade in värden från min orginal PM7 rom i mappen.
Detta med turboedit.
Sen brände ja detta på ett chip och satte det i bilen.
NG63 är en utökad mapp, du kan ladda 0.7bar om jag minns rätt.
Så kan man även ställa varvstopp, launch och lite sånt.
Så åkte jag ut och loggade med bredbandslambdan och korrigerade de punkter som behövdes och brände ett nytt chip och åkte ut igen för att kolla att allt stämde.
Jag loggade med turboedit och tillägget ecucontrol.
Om du köper en EEPROM emulator som ostrich så kan du mappa i realtid.
Jag skulle beställt en sådan, men min bil blev stulen innan.
Så jag kan inte svara på hur du ska göra med ostrich, men det lär inte vara svårare.
Jag lödde bort EEPromkretsen och lödde dit en sockel.
Sen satte ja på en 4pinheader på CN3 och modifierade en datakabel från en gammal nokiatelefon
för att kunna datalogga.
Jag laddade ner en ROM som heter NG63 och klistrade in värden från min orginal PM7 rom i mappen.
Detta med turboedit.
Sen brände ja detta på ett chip och satte det i bilen.
NG63 är en utökad mapp, du kan ladda 0.7bar om jag minns rätt.
Så kan man även ställa varvstopp, launch och lite sånt.
Så åkte jag ut och loggade med bredbandslambdan och korrigerade de punkter som behövdes och brände ett nytt chip och åkte ut igen för att kolla att allt stämde.
Jag loggade med turboedit och tillägget ecucontrol.
Om du köper en EEPROM emulator som ostrich så kan du mappa i realtid.
Jag skulle beställt en sådan, men min bil blev stulen innan.
Så jag kan inte svara på hur du ska göra med ostrich, men det lär inte vara svårare.