Akut hjälp SRS lyser accord -96

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
ankan78
Wannabe
Wannabe
Bil: Honda Accord vtec -96
Namn: Karlsson

24 november 2017, 13:57

hej, jag har letat överallt här och på andra forum, men inget har hjälpt.
det är så att jag ska in på ombesiktning och har fixat de problem som jag fick 2:or på, men nu har srs och abs börjat lysa, abs problemet har jag inte brytt mig om ännu, men srs har jag strulat med i snart två veckor.
jag hittar ingen obd 2 kontakt bakom askfat etc, och bakom (under handskfack skulle det finnas en blå 2-polig kontakt att få fram felkoder på men hittar ingen sådan heller, bara en bred blå 5-polig kontakt...
nåväl, grävde vid säkringslådan efter en 2-polig kontakt men den som satt in i säkringsdosan verkar ha kontaktstycken i hållaren, men hittade då en en annan gul 2-plig som satt ensam under instrumentpanelen, den har jag byglat och sedan satt på tändning, men den slocknar inte, eller blinkar inte, srs bara lyser hela tiden???
hur kan jag få fram felkoder eller släcka srs???
felen som jag fixade innan har inget med srs att göra, det var nummerskyltbelysning, kärvande ok och en bussning, hade dock abs givaren borta ett tag för att ta ut fjäderbenet.

snälla hjälp!
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Bil: S2000 -05
Namn: Richard Lindström
Has thanked: 19 times
Been thanked: 43 times

25 november 2017, 01:14

Att lossa batteriet en halvtimme antar jag inte gör någon skillnad? Hör med en Honda verkstad annars.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Richard Lindström, Stockholm
Accord, EK4, S2000
Okyu
HPC Medlem
HPC Medlem
Namn: Kangwook Yu

25 november 2017, 10:07

kolla koderna o rapportera tilbaka.
Bild

Bild

Alla gula kontakter brukar vara för SRS
mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0721482884
Okyu
HPC Medlem
HPC Medlem
Namn: Kangwook Yu

25 november 2017, 10:15

pröva det här

Bild
mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0721482884
ankan78
Wannabe
Wannabe

25 november 2017, 18:06

okej, tack så mycket, jag ska kolla upp detta mer ingående i morgon, hoppas det löser sig, vill iallafall veta vad som är problemet,
ankan78
Wannabe
Wannabe

26 november 2017, 14:24

en liten uppdatering kring problemet... inenting jag har testat har blivit som det är tänkt, har mätt med multimetern lite överallt och började fundera på om man blivit helt idiot, men det hela slutade med att ta bort instrumentpanelen och då ser jag att någon nån gång hade byglat varningslampan från srs till abs, SUCK så nu lutar det åt att en abs givare eller nåt annat spökar villket gör att både srs och abs lyser, man blir fort trött, ja ja, det blir att börja om och försöka reda ut härvan, har sett en hel del skeptiska skarvningar på andra ställen, så det finns att göra :)
Skriv svar