Markera alla kategorier som lästa Regler
19 januari 2018, 19:05



Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
 Decat R18 
Författare Meddelande
Användarvisningsbild
GroundX
Påläst
Påläst

Inlägg: 696
Ort: Bollnäs
Medlemsnummer: 2434
Bil: EG6
Namn: Anders Olsson
Inlägg Decat R18
Någon som kör decat på R18-motorn och kan säga om det gör någon skillnad?
Och i så fall - någon som vet vart man kan köpa?

_________________
Civic EG6 B18 VTi - 92
Accord CB8 F22 - 92
FR-V BE1 R18 - 07


20 december 2017, 12:22
Profil WWW
Användarvisningsbild
Steffo
Master
Master

Inlägg: 2097
Ort: Stockholm
Medlemsnummer: 1358
Bil: CTR
Namn: Stefan Blixt
Inlägg Re: Decat R18
Kollade på detta när vi köpte vår Civic Tourer 2014, men vad jag kunde se då så var det ingen mening med decat. Det bara lät burking och konstigt utan att ge någon effekt av de varianter som fanns då. Jag köpte istället en sportkatalysator som skulle ge 3-5 hästar extra, och den går det ju dessutom bra att besikta med, så det kändes som bästa alternativet.

Företaget heter TSS Tuning GmbH. Men på Ebay verkar de inte längre tillhandahålla dessa katalysatorer.

_________________
Stockholm
CTR -04
Motor: K-tuned 80mm CAI, 80mm spjällhus, RBC, K-tuned grenrör, och 3" avgas, Drag Cartel DIC, K-pro, byggd hos JDM-racing, 255 hk i motorn.
Drivlina: Exedy steg 1-koppling, JDM LSD
Väghållning: KW V2 + Powerflex camberkit


11 januari 2018, 15:42
Profil ICQ
Användarvisningsbild
GroundX
Påläst
Påläst

Inlägg: 696
Ort: Bollnäs
Medlemsnummer: 2434
Bil: EG6
Namn: Anders Olsson
Inlägg Re: Decat R18
Ja, det verkar som att folk blir missnöjda med avgasljudet när de kör testpipe. Så har lagt det alternativet åt sidan. Folk verkar dessutom vinna effekt i toppen men tappa i botten. Och inte så ofta man kör en FR-V runt redline :D
Märkte du någon skillnad med bättre flöde i katten?

_________________
Civic EG6 B18 VTi - 92
Accord CB8 F22 - 92
FR-V BE1 R18 - 07


15 januari 2018, 11:57
Profil WWW
Användarvisningsbild
Steffo
Master
Master

Inlägg: 2097
Ort: Stockholm
Medlemsnummer: 1358
Bil: CTR
Namn: Stefan Blixt
Inlägg Re: Decat R18
Ja, det gav lite mer skjuts uppe i det övre registret tyckte min stjärtdyno.

_________________
Stockholm
CTR -04
Motor: K-tuned 80mm CAI, 80mm spjällhus, RBC, K-tuned grenrör, och 3" avgas, Drag Cartel DIC, K-pro, byggd hos JDM-racing, 255 hk i motorn.
Drivlina: Exedy steg 1-koppling, JDM LSD
Väghållning: KW V2 + Powerflex camberkit


15 januari 2018, 16:59
Profil ICQ
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 4 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot]


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  


© Honda Performance Club
phpBB © phpBB Group.