Honda mb6 startar inte

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Jacko
Wannabe
Wannabe
Bil: Honda civic mb6
Namn: Jack Gevriye

30 juni 2018, 15:33

Hej

Honda civic mb6 1998 (B18c4) startar inte efter att jag drog ut tändkablarna medan bilen var igång. Jag gjorde detta för att kolla om det kommer gnistor. Jag har googlat lite och vad jag har fått fram är att tändspolen kan ha gått. Någon som har någon aning om vad som kan ha hänt?

Jag bytte fördelarlock och rotor för några dagar sedan och tändstiften igår. För cirka 1-2 veckor sedan byttes kamrem, vattenpump, ventiljustering, tempgivaren och alla ventilkåpspackningar på verkstad. Har kört bilen utan problem fram tills nu då jag lyckades slå ut den helt. Inga felkoder kommer upp och ingen motorlampa som lyser. Bensin finns och batteriet är i bra skick.

/Jack
Okyu
HPC Medlem
HPC Medlem
Namn: Kangwook Yu

2 juli 2018, 19:38

Har du gnista nu även fast motorn inte startar?
kollat säkringarna i motorrummet?

mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0721482884
Jacko
Wannabe
Wannabe
Bil: Honda civic mb6
Namn: Jack Gevriye

4 juli 2018, 21:59

Det kom inga gnistor när jag försökte starta bilen. En säkring hade gått. Jag vet inte till vad säkringen gick.

Jag har dock löst problemet. Det var tändspolen som hade bränts. Jag bytte ut den mot en som fungerar. På tändspolen finns ett brännmärke samt att den inte ger rätt värden när jag mäter med multimetern. Blev väl någon överbelastning.

/Jack
Skriv svar