Hur koppla in el/styrning till surgetank?
-
- Inlägg: 54
- Blev medlem: 17 april 2017, 21:35
- Bil: Honda civic type R FN2 turbo
- Namn: Fredrik Strömberg
- Ort: Farsta
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
Hej alla rutinerade bil byggare!:)
Jag har tidigare haft problem att jag tappar bränsletryck vid halvtank och har därför beslutat mig för att skaffa en surge tank.
Jag kör en turbomatad fn2
Idag har jag en walbro 450e monterad i orginal tanken och har modifierat och dragit två nya ptfe slangar från tanken till fuelrail (tur och retur)
Jag monterade ett 40a relä och drog styrningen/gamla matningen till reläet och sen drog ny kabel med säkring från batteriet genom reläet till pumpen.
Nu till min fråga...
Hur ska jag driva pump n2 i surgetanken?
Ska jag hämta styrningen/gamla matningen och dra till nytt relä och göra samma sak eller ska någon av pumparna ha konstant drift eller hur gör jag bäst?
Pumpen i surge tanken blir en aem 320 för etanol.
Jag har tidigare haft problem att jag tappar bränsletryck vid halvtank och har därför beslutat mig för att skaffa en surge tank.
Jag kör en turbomatad fn2
Idag har jag en walbro 450e monterad i orginal tanken och har modifierat och dragit två nya ptfe slangar från tanken till fuelrail (tur och retur)
Jag monterade ett 40a relä och drog styrningen/gamla matningen till reläet och sen drog ny kabel med säkring från batteriet genom reläet till pumpen.
Nu till min fråga...
Hur ska jag driva pump n2 i surgetanken?
Ska jag hämta styrningen/gamla matningen och dra till nytt relä och göra samma sak eller ska någon av pumparna ha konstant drift eller hur gör jag bäst?
Pumpen i surge tanken blir en aem 320 för etanol.
- fonzeka
- Inlägg: 3475
- Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Ort: Avesta
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 55 times
Vet inte hur det ser ut i tanken på FN2 men innan du börjar bygga svalltank, det går inte göra sätta dit lite bafflar inne i originaltanken?
Jag har en sån här i min S2000 https://roadracerproducts.com/products/ ... ffle-plate
Innan jag satte dit den kunde den hacka till redan vid halvtank i vissa kurvor på bana men efter så går det köra tills den är i princip tom
Jag har en sån här i min S2000 https://roadracerproducts.com/products/ ... ffle-plate
Innan jag satte dit den kunde den hacka till redan vid halvtank i vissa kurvor på bana men efter så går det köra tills den är i princip tom
-
- Inlägg: 54
- Blev medlem: 17 april 2017, 21:35
- Bil: Honda civic type R FN2 turbo
- Namn: Fredrik Strömberg
- Ort: Farsta
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
fonzeka skrev: ↑28 april 2021, 14:30 Vet inte hur det ser ut i tanken på FN2 men innan du börjar bygga svalltank, det går inte göra sätta dit lite bafflar inne i originaltanken?
Jag har en sån här i min S2000 https://roadracerproducts.com/products/ ... ffle-plate
Innan jag satte dit den kunde den hacka till redan vid halvtank i vissa kurvor på bana men efter så går det köra tills den är i princip tom
Tanken sitter under växelspaken mellan båda framsätena... Var trångt som tusan att komma åt.. man ju säkert lossa och sänka ner den underifrån bilen men tror jag isf måste såga upp hela tanken då den är i plast och har bara ett litet hål där armaturen går ner.
Kanske blir ett projekt i vinter.. kör nog på en surgetank nu iaf:)