Dimensioner bakre skärmkanter Prelude/Accord

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Användarvisningsbild
Mackish
HPC Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: 10 juni 2023, 13:22
Bil: Prelude BA4 4WS
Namn: Marcus Baltzer
Ort: Norrtälje
Has thanked: 16 times
Been thanked: 15 times

Hejsan!

Tyvärr har rost ätit upp bakskärmarna på min Prelude, och jag vill såklart se till att laga dem.

Eftersom jag inte kan hitta bakskärmar till tredje generationens Prelude någonstans i världen så sneglar jag på Accorden av samma generation (årgång 1985-1989 tror jag), som ser liknande ut.

Är det någon som kan bekräfta ifall dimensionerna är densamma (eller i alla fall väldigt nära) för bakskärmarna på dessa, eller kanske är det rentav någon som har en Accord av denna generation som kan hjälpa mig ta lite mått och jämföra?

Accordens bakskärmar verkar jag ha hittat plåt till nämligen, så det vore superskönt ifall det magiskt var samma.
Användarvisningsbild
Mackish
HPC Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: 10 juni 2023, 13:22
Bil: Prelude BA4 4WS
Namn: Marcus Baltzer
Ort: Norrtälje
Has thanked: 16 times
Been thanked: 15 times

Uppdatering ifall någon följer denna:

Jag har nu beställt en av plåtarna för att se ifall hemsidan är pålitlig och ifall skärmkanten passar, uppdaterar när jag vet mer.
Användarvisningsbild
GroundX
Inlägg: 789
Blev medlem: 28 januari 2008, 01:22
Bil: EG6
Namn: Anders Olsson
Ort: Bollnäs
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Spännande, det ser ju ut som att det skulle vara "ungefär". Så oavsett så har du nog köpt dig en genväg till rostfria skärmkanter ;)
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Användarvisningsbild
Mackish
HPC Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: 10 juni 2023, 13:22
Bil: Prelude BA4 4WS
Namn: Marcus Baltzer
Ort: Norrtälje
Has thanked: 16 times
Been thanked: 15 times

GroundX skrev: 22 september 2023, 21:53 Spännande, det ser ju ut som att det skulle vara "ungefär". Så oavsett så har du nog köpt dig en genväg till rostfria skärmkanter ;)
Det verkar så! Jag fick hem skärmkanten idag och det ser väldigt lovande ut. Jag passade den emot bilen och vinklarna verkar stämma, åtminstone så pass bra att jag inte ser någon riktig skillnad... Det enda är att Accorden verkar ha tanklocket annorlunda placerat, så den delen stämde inte överens, men det behövs inte för min del.

Jag har nu beställt till andra sidan. Hemsidan där jag beställde heter https://www.easyparts.online/, de utgår från Polen, men leveranstiden var faktiskt förvånansvärt kort.

Hoppas detta underlättar för någon i framtiden!
Skriv svar