Coilovers till S2000 för Gatbruk?
-
- Inlägg: 157
- Blev medlem: 12 september 2010, 21:11
- Bil: Honda S2000
- Namn: Jeff Holmström
- Ort: Skövde
Efter många om och men så beställde jag mig ett stycke BC Racing BR series!
De hade bra reviews all over the place verka det som! Fanns att få tag i Sverige också!
Finns att välja 10k / 10K eller 12k / 10K
Körde på 10k / 10K runt om, kan skriva lite om hur de känns efter montering om någon skulle vilja veta!
De hade bra reviews all over the place verka det som! Fanns att få tag i Sverige också!
Finns att välja 10k / 10K eller 12k / 10K
Körde på 10k / 10K runt om, kan skriva lite om hur de känns efter montering om någon skulle vilja veta!
- DRFT_
- Inlägg: 218
- Blev medlem: 6 mars 2012, 19:10
- Bil: Honda S2000
- Namn: Henrik Bernhardsson
- Ort: Helsingborg
Jag är med på gruppköp på Öhlinare om det sker efter nästa lön, precis beställt CR läpp..
Hur är Öhlinarna på gatan jämfört med OEM? Stötigare, samma, eller bättre? Har läst om vissa i USA som tycker att där är bättre komfort än OEM dämparna, stämmer?
Hur är Öhlinarna på gatan jämfört med OEM? Stötigare, samma, eller bättre? Har läst om vissa i USA som tycker att där är bättre komfort än OEM dämparna, stämmer?
Henrik Bernhardsson
Integra Type-R DC2 -98
Acura RSX -05
S2000 -05
Civic EK4 E85 -00
Founder of HH|Photo
Integra Type-R DC2 -98
Acura RSX -05
S2000 -05
Civic EK4 E85 -00
Founder of HH|Photo
- fonzeka
- Inlägg: 3475
- Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Ort: Avesta
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 55 times
Jag körde med orgdämpare och Tanabe sänkfjädrar innan och det känns inte som det blivit nån direkt sämre komfort med Öhlinarna, trots att det är nästan dubbla fjäderkonstanten.
Kör mina dämpare på 10 klick från hårdaste, vart osäker hur mjukt man kan ställa dem läste 30 klick nu men jag vettefan.
Kör mina dämpare på 10 klick från hårdaste, vart osäker hur mjukt man kan ställa dem läste 30 klick nu men jag vettefan.
- DRFT_
- Inlägg: 218
- Blev medlem: 6 mars 2012, 19:10
- Bil: Honda S2000
- Namn: Henrik Bernhardsson
- Ort: Helsingborg
Tackar för svar!fonzeka skrev:Jag körde med orgdämpare och Tanabe sänkfjädrar innan och det känns inte som det blivit nån direkt sämre komfort med Öhlinarna, trots att det är nästan dubbla fjäderkonstanten.
Kör mina dämpare på 10 klick från hårdaste, vart osäker hur mjukt man kan ställa dem läste 30 klick nu men jag vettefan.
Komforten är en rätt viktig del för mig, blir bara tråkigt att köra en bil som studsar fram på Sveriges dåliga vägar, så öhlinarna verkar helt klart vara ett bra val, samtidigt som dom är komfortabla så kan dom prestera bra också vilket är ett stort plus!
Henrik Bernhardsson
Integra Type-R DC2 -98
Acura RSX -05
S2000 -05
Civic EK4 E85 -00
Founder of HH|Photo
Integra Type-R DC2 -98
Acura RSX -05
S2000 -05
Civic EK4 E85 -00
Founder of HH|Photo
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Jag har nog tryckt snart 100 mil (tjälskadad Norrlands inland, E4 samt stad) på mina Öhlinare nu och kan väl komma med följande kortfattade gatrecension.
Dom är inte mjuka, det ska man förstå. Men dom dämpar alltid gupp och låter dig hålla kontakten med asfalten.
Jag kör med dom rekommenderade 10 klick från hårdaste för gata och det känns precis så som man vill ha det. Men det är åter igen inte någon lyxkryssare vi snackar om
Det har tillkommit mer gnek och knak i kupén vilket bör vara en indikation på att även bilen tycker det är lite hårdare än dom tidigare 14 årens asfaltspiskande på OEM prylar.
Det jag tycker är bäst är självförtroendet och känslan dom ger. Man får riktigt bra koll på vad som händer med bilen och man vill hela tiden ge mer och mer.
Nu har jag 7.5" fälgar med 215 breda gatdäck runtom så jag kan inte svara för hur dom är med breda r-däck.
Jag har bara testat i ca 5 mil på sju klick från hårdaste, vilket är läget som Öhlins tycker man ska utgå från för bankörning och då blir bilen som en riktig gocart, för att använda ett slitet uttryck. Det händer verkligen saker för varje klick när man vrider på rattarna.
Sjukt lätt installation. Fin byggkvalité. Instruktioner med råd som man kan utgå ifrån och väldigt lätt att manövrera inställningarna på sedan när dom väl är monterade på bilen gör att jag inte ångrar en sekund mitt köp
Dom är inte mjuka, det ska man förstå. Men dom dämpar alltid gupp och låter dig hålla kontakten med asfalten.
Jag kör med dom rekommenderade 10 klick från hårdaste för gata och det känns precis så som man vill ha det. Men det är åter igen inte någon lyxkryssare vi snackar om
Det har tillkommit mer gnek och knak i kupén vilket bör vara en indikation på att även bilen tycker det är lite hårdare än dom tidigare 14 årens asfaltspiskande på OEM prylar.
Det jag tycker är bäst är självförtroendet och känslan dom ger. Man får riktigt bra koll på vad som händer med bilen och man vill hela tiden ge mer och mer.
Nu har jag 7.5" fälgar med 215 breda gatdäck runtom så jag kan inte svara för hur dom är med breda r-däck.
Jag har bara testat i ca 5 mil på sju klick från hårdaste, vilket är läget som Öhlins tycker man ska utgå från för bankörning och då blir bilen som en riktig gocart, för att använda ett slitet uttryck. Det händer verkligen saker för varje klick när man vrider på rattarna.
Sjukt lätt installation. Fin byggkvalité. Instruktioner med råd som man kan utgå ifrån och väldigt lätt att manövrera inställningarna på sedan när dom väl är monterade på bilen gör att jag inte ångrar en sekund mitt köp
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- DRFT_
- Inlägg: 218
- Blev medlem: 6 mars 2012, 19:10
- Bil: Honda S2000
- Namn: Henrik Bernhardsson
- Ort: Helsingborg
Tackar för ännu en input! Självklart förväntar jag mig inte att dom ska vara mjukare än original, även om vissa på s2ki påstod det, så lät det lite för bra för att vara sant..Mordiiax skrev:Jag har nog tryckt snart 100 mil (tjälskadad Norrlands inland, E4 samt stad) på mina Öhlinare nu och kan väl komma med följande kortfattade gatrecension.
Dom är inte mjuka, det ska man förstå. Men dom dämpar alltid gupp och låter dig hålla kontakten med asfalten.
Jag kör med dom rekommenderade 10 klick från hårdaste för gata och det känns precis så som man vill ha det. Men det är åter igen inte någon lyxkryssare vi snackar om
Det har tillkommit mer gnek och knak i kupén vilket bör vara en indikation på att även bilen tycker det är lite hårdare än dom tidigare 14 årens asfaltspiskande på OEM prylar.
Det jag tycker är bäst är självförtroendet och känslan dom ger. Man får riktigt bra koll på vad som händer med bilen och man vill hela tiden ge mer och mer.
Nu har jag 7.5" fälgar med 215 breda gatdäck runtom så jag kan inte svara för hur dom är med breda r-däck.
Jag har bara testat i ca 5 mil på sju klick från hårdaste, vilket är läget som Öhlins tycker man ska utgå från för bankörning och då blir bilen som en riktig gocart, för att använda ett slitet uttryck. Det händer verkligen saker för varje klick när man vrider på rattarna.
Sjukt lätt installation. Fin byggkvalité. Instruktioner med råd som man kan utgå ifrån och väldigt lätt att manövrera inställningarna på sedan när dom väl är monterade på bilen gör att jag inte ångrar en sekund mitt köp
Men jag är såld, Öhlins får det bli i Maj månad.
Henrik Bernhardsson
Integra Type-R DC2 -98
Acura RSX -05
S2000 -05
Civic EK4 E85 -00
Founder of HH|Photo
Integra Type-R DC2 -98
Acura RSX -05
S2000 -05
Civic EK4 E85 -00
Founder of HH|Photo
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Inte mjukare än original, men bättre komfort jämfört med mina troligen 14 år gamla saker? Japp!
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW