Coilovers till S2000 för Gatbruk?

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Vad kostar de?
Haziza
Inlägg: 157
Blev medlem: 12 september 2010, 21:11
Bil: Honda S2000
Namn: Jeff Holmström
Ort: Skövde

Efter många om och men så beställde jag mig ett stycke BC Racing BR series!
De hade bra reviews all over the place verka det som! Fanns att få tag i Sverige också!

Finns att välja 10k / 10K eller 12k / 10K

Körde på 10k / 10K runt om, kan skriva lite om hur de känns efter montering om någon skulle vilja veta!
Användarvisningsbild
DRFT_
Inlägg: 218
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:10
Bil: Honda S2000
Namn: Henrik Bernhardsson
Ort: Helsingborg

Jag är med på gruppköp på Öhlinare om det sker efter nästa lön, precis beställt CR läpp.. :)

Hur är Öhlinarna på gatan jämfört med OEM? Stötigare, samma, eller bättre? Har läst om vissa i USA som tycker att där är bättre komfort än OEM dämparna, stämmer?
Henrik Bernhardsson
Integra Type-R DC2 -98
Acura RSX -05
S2000 -05
Civic EK4 E85 -00
Founder of HH|Photo
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Jag körde med orgdämpare och Tanabe sänkfjädrar innan och det känns inte som det blivit nån direkt sämre komfort med Öhlinarna, trots att det är nästan dubbla fjäderkonstanten.
Kör mina dämpare på 10 klick från hårdaste, vart osäker hur mjukt man kan ställa dem läste 30 klick nu men jag vettefan.
Användarvisningsbild
DRFT_
Inlägg: 218
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:10
Bil: Honda S2000
Namn: Henrik Bernhardsson
Ort: Helsingborg

fonzeka skrev:Jag körde med orgdämpare och Tanabe sänkfjädrar innan och det känns inte som det blivit nån direkt sämre komfort med Öhlinarna, trots att det är nästan dubbla fjäderkonstanten.
Kör mina dämpare på 10 klick från hårdaste, vart osäker hur mjukt man kan ställa dem läste 30 klick nu men jag vettefan.
Tackar för svar!
Komforten är en rätt viktig del för mig, blir bara tråkigt att köra en bil som studsar fram på Sveriges dåliga vägar, så öhlinarna verkar helt klart vara ett bra val, samtidigt som dom är komfortabla så kan dom prestera bra också vilket är ett stort plus!
Henrik Bernhardsson
Integra Type-R DC2 -98
Acura RSX -05
S2000 -05
Civic EK4 E85 -00
Founder of HH|Photo
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Jag har nog tryckt snart 100 mil (tjälskadad Norrlands inland, E4 samt stad) på mina Öhlinare nu och kan väl komma med följande kortfattade gatrecension.
Dom är inte mjuka, det ska man förstå. Men dom dämpar alltid gupp och låter dig hålla kontakten med asfalten.
Jag kör med dom rekommenderade 10 klick från hårdaste för gata och det känns precis så som man vill ha det. Men det är åter igen inte någon lyxkryssare vi snackar om :P
Det har tillkommit mer gnek och knak i kupén vilket bör vara en indikation på att även bilen tycker det är lite hårdare än dom tidigare 14 årens asfaltspiskande på OEM prylar.
Det jag tycker är bäst är självförtroendet och känslan dom ger. Man får riktigt bra koll på vad som händer med bilen och man vill hela tiden ge mer och mer.
Nu har jag 7.5" fälgar med 215 breda gatdäck runtom så jag kan inte svara för hur dom är med breda r-däck.
Jag har bara testat i ca 5 mil på sju klick från hårdaste, vilket är läget som Öhlins tycker man ska utgå från för bankörning och då blir bilen som en riktig gocart, för att använda ett slitet uttryck. Det händer verkligen saker för varje klick när man vrider på rattarna.
Sjukt lätt installation. Fin byggkvalité. Instruktioner med råd som man kan utgå ifrån och väldigt lätt att manövrera inställningarna på sedan när dom väl är monterade på bilen gör att jag inte ångrar en sekund mitt köp :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
DRFT_
Inlägg: 218
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:10
Bil: Honda S2000
Namn: Henrik Bernhardsson
Ort: Helsingborg

Mordiiax skrev:Jag har nog tryckt snart 100 mil (tjälskadad Norrlands inland, E4 samt stad) på mina Öhlinare nu och kan väl komma med följande kortfattade gatrecension.
Dom är inte mjuka, det ska man förstå. Men dom dämpar alltid gupp och låter dig hålla kontakten med asfalten.
Jag kör med dom rekommenderade 10 klick från hårdaste för gata och det känns precis så som man vill ha det. Men det är åter igen inte någon lyxkryssare vi snackar om :P
Det har tillkommit mer gnek och knak i kupén vilket bör vara en indikation på att även bilen tycker det är lite hårdare än dom tidigare 14 årens asfaltspiskande på OEM prylar.
Det jag tycker är bäst är självförtroendet och känslan dom ger. Man får riktigt bra koll på vad som händer med bilen och man vill hela tiden ge mer och mer.
Nu har jag 7.5" fälgar med 215 breda gatdäck runtom så jag kan inte svara för hur dom är med breda r-däck.
Jag har bara testat i ca 5 mil på sju klick från hårdaste, vilket är läget som Öhlins tycker man ska utgå från för bankörning och då blir bilen som en riktig gocart, för att använda ett slitet uttryck. Det händer verkligen saker för varje klick när man vrider på rattarna.
Sjukt lätt installation. Fin byggkvalité. Instruktioner med råd som man kan utgå ifrån och väldigt lätt att manövrera inställningarna på sedan när dom väl är monterade på bilen gör att jag inte ångrar en sekund mitt köp :)
Tackar för ännu en input! Självklart förväntar jag mig inte att dom ska vara mjukare än original, även om vissa på s2ki påstod det, så lät det lite för bra för att vara sant.. :P
Men jag är såld, Öhlins får det bli i Maj månad. :)
Henrik Bernhardsson
Integra Type-R DC2 -98
Acura RSX -05
S2000 -05
Civic EK4 E85 -00
Founder of HH|Photo
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Inte mjukare än original, men bättre komfort jämfört med mina troligen 14 år gamla saker? Japp! :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Skriv svar