Sammanstötningar med Herr Polis

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
Roten
Användare
Användare
Bil: Civic Type-R GT
Namn: Mathias Rotevall

29 mars 2016, 09:06

Hittade ingen sån här tråd så jag tänkte att jag startar en.

Måste bara få berätta om en ganska lustig händelse som inträffade i Fredags.
Jag var på Påskgalej hemma hos släkten i Södertälje tillsammans med större delen av släkten.
Dom bor i ett ganska lugnt bostadsområde med kedjehus (där du egentligen inte får parkera på gatan utanför tror jag), Detta sket jag i, och parkerade på gatan utanför huset, tillsammans med 2 andra släktingar. Vi stod alltså 3 bilar på rad utanför huset på gatan (jag stod längst fram).

När jag på eftermiddagen/kvällen skulle åka hem å hände en ganska komisk sak. Jag kliver ut genom ytterdörren, varpå jag ser en polisbil tvärnitar i korsningen som ligger cirka 50 meter till vänster om huset, backar en bit och kör in på gatan jag står, och självklart, parkerar precis framför mig! i detta läge tänker jag ju självklart att nu blir det böter osv osv..

Ut kliver två ståtliga konstaplar, en manlig och en kvinnlig.

-är det din bil? är det första den manliga konstapeln säger till mig.
"ja visst" säger jag, och tillägger ganska fort att jag precis va på väg att åka.
-jaha, nä vi vart bara lite intresserade av va det va för bil! :roll: :lol: :shock:

Det visade sig att det va två helyllekonstaplar som bara va genuint motorintresserade. Den manliga körde tydligen båge (Honda såklart) och hade haft kompisar som varit med i hondaklubben osv. det provsatts, både i framsätet och baksätet, kikade under huven, i bagaget, pratades lite om hästkrafter, bankörning, försäkring osv.. vi stog säker i en kvart och schabbade. :D

Hela släkten kom ut och va med på föreläsningen, bjussade konstaplarna på godis å sådär, vart riktigt mysigt där en stund.

Det hela avslutades med att båda konstaplarna tog mig i hand och tackade så hemskt mycket för titten, och gratulerade till den fina bilen. :lol:

Behöver jag säga att det här gjorde min dag!? 8)
Användarvisningsbild
Mordiiax
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

29 mars 2016, 09:29

Poliser är oftast trevliga :D
(Fast inte när dom sitter i gråa V70 och lurar med lasern...)
*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Civic Tourer -15 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
GroundX
Påläst
Påläst
Bil: EG6
Namn: Anders Olsson
Kontakt:

1 april 2016, 15:52

Hehe, ja, poliser är oftast väldigt trevliga.
Det är bara trafikpoliserna som drar svärta över kåren, internt så kallar de trafikpolisen för någonting nedlåtande (minns inte på rak arm). Där hamnar allt pack som ingen vill ha någonting att göra med.
Civic EG6 B18 VTi - 92
Accord CB8 F22 - 92
FR-V BE1 R18 - 07
Användarvisningsbild
emre114
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: S2000
Namn: Emre Sen

11 april 2016, 00:24

Sånt där är roligt att vara med om.
mina 2 erfarenheter med konstapeln+honda så har dem bara varit bittra på mig för att dem inte fick en ordentlig mätning på min hastighet, tur var väl det ;)
Skriv svar