Lackskydd

För Topics som ej är motorrelaterade
Cah
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 juni 2018, 15:56
Bil: Bmw
Namn: Caroline Hjelt
Ort: Stockholm

Hej,

Jag vill lackskydda på min nya HONDA CR-V för skydd och för att bevara nykänslan. Har googlat lite och sett att FormulaU från MrCAP har visats bäst i test: https://www.mrcap.com/sp-rapport/

Någon som testat detta?
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Jag hade nog försökt hitta opartiska tester för en sådan bedömning. Jag har ingen erfarenhet av MrCAP men hade hellre vänt mig till en mindre utförare med riktig entusiasm och inte så mycket "storbolagsfeel". Finns både för och nackdelar med det.

Finns väl en uppsjö av produkter att jämföra mellan dock. Kan tyvärr inte rekommendera någon då jag saknar erfarenhet av just lackskydd i den bemärkelsen.

Jag själv hade nog försökt hitta någon putsare som använder t.ex Tershines produkter, eller Gyeon. Och enbart gått på rekommendation när de gäller personen som ska utföra jobbet. Dropoff är nog mer utbrett bland putsfirmor och har också produkter jag hade velat testa.

Och om du vill ha ett skydd som håller riktigt länge måste du också underhålla det ordentligt. Inget lackskydd håller en evighet utan rätt underhåll oavsett märke.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Hur hållbart ett skydd är beror mer på underarbete än medlet i sig. Helt klart ska du välja ett keramiskt eller lik och inte bara ett vax.
Vad du ska välja för utförare är svårare att säga
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Skriv svar