Civic Fn2-07, Turbokonverterad 8700 mil
-
- Inlägg: 354
- Blev medlem: 12 november 2009, 15:51
- Bil: Ctr Fn2
- Namn: Martin Blomquist
- Ort: norrköping
Kollar intresset för min Fn2 turbo.
Spec:
Fullrace turbokit för Civic Fg2/Fa5 moddade rördelar av Wanchai och Malcolm för att passa motorutrymmet på fn2.
Garret T3/To4e snurra med Coatat avgashus
Grenrör Coatat
3"dp Coatad(Ingen cat)
2" Screampipe från wg Coatad
Frontmonterad IC
Tial 44mm Wastegate
Tial 50 mm dump
3" avgas med singelutblås Custom by AG's i Norrköping
Tryckrör i alu, pulverlackade svart+slangar/klämmor
3,5" K&N filter
+Diverse värmeavskärmning, slangar till luft, vatten osv bytta för att klara av värmen.
Stålomspunna pressade slangar till oljetrycksmätare, turbo, samt retur från turbo.
Fg2/fa5 ecu för möjlighet till laddtryckstyrning
Hondata flashpro special för mappning(seriös köpare blir informerad)
Hondata Laddtryckstyrning
Hondata 4bar mapsensor
obdll Insugstempgivare
Injector dynamics 1000cc spridare
Ngk 9:or
Walbro 255 pump
Rrc insug/plenum(från japanska civicen)
odyssey pc680 batteri(Original passar)
Separat catchtank till övre och undre vevhusvent
Competition clutch steg 4 koppling
Mfactory diffbroms
Renoverad låda med bytta synkar(Inget skrap på 3:an)
Stoptech 4kolvs alu-ok fram med 30*330mm skivor med alucentrum
Specialspacers med centrering mot nav(2-3mm frigång till ok)
Carbotech xp8 belägg fram
Stålomspunna slangar
Stoptech slitsade skivor bak
Ferrodo ds2500 belägg bak
Stålomspunna slangar
Kw variant 3 Coilovers
Toda racing topplager fram(ej monterat)
Ingalls camberbullt fram
Omskimsad bakvagn(+ett gäng lösa skims)
Alu/polyuretan motorfästen(Boomba racing)
Tenzo r mean fäljar i 18*7,5 "
Toyo T1R däck 225/40
Grand Prix bakdel
Team Heko vindavvisare
Mugen dimmljustrattar+luftslang till motorutrymme
Autometer oljetryck, oljetemp samt avgastempmätare
Delar+arbete för ombygge av delar har landat på ca 220-250000.
Jag är väl medveten att bilar inte är någon vinstaffär, och förväntar mig således inga fantasisummor för bilen.
Det är mycket tid nedplöjt i bilen så skambud undanbedes dock.
Jag har inget behov av snabb, sista priset affär.
Bilen är 10 år, trots relativt låga mil finns det lite skavanker.
Jag säljer bilen för den används på tok för lite(30 mil förra året) och det känns lite skamligt att den bara ska stå och damma,.
Bilen är nybesiktad och i besiktningsbart skick(Inget moddat med motorn) som den står just nu.
Den kan säljas med delarna monterade eller på sidan av, jag är dock behjälplig vid montering/demontering en gång om intresse finns.
Bilen är besiktad i rätt skick(Enbart bromsar, och upphängning samt mods i låda+koppling monterat) varje år.
Enbart vinterkörd en gång i min ägo(8-9 år) som va flytt mellan garage.
Motorn levererar ca 430-450 hk enligt jänkare med liknande spec.
Vid intresse skicka ett bud via pm, jag jobbar konstiga tider, samt på distans så vid telefonkontakt får jag höra av mig när tillfälle ges.
Det finns även en projekttråd här under dom låsta delarna av forumet.
Riktpris 150k.
//
Martin
Spec:
Fullrace turbokit för Civic Fg2/Fa5 moddade rördelar av Wanchai och Malcolm för att passa motorutrymmet på fn2.
Garret T3/To4e snurra med Coatat avgashus
Grenrör Coatat
3"dp Coatad(Ingen cat)
2" Screampipe från wg Coatad
Frontmonterad IC
Tial 44mm Wastegate
Tial 50 mm dump
3" avgas med singelutblås Custom by AG's i Norrköping
Tryckrör i alu, pulverlackade svart+slangar/klämmor
3,5" K&N filter
+Diverse värmeavskärmning, slangar till luft, vatten osv bytta för att klara av värmen.
Stålomspunna pressade slangar till oljetrycksmätare, turbo, samt retur från turbo.
Fg2/fa5 ecu för möjlighet till laddtryckstyrning
Hondata flashpro special för mappning(seriös köpare blir informerad)
Hondata Laddtryckstyrning
Hondata 4bar mapsensor
obdll Insugstempgivare
Injector dynamics 1000cc spridare
Ngk 9:or
Walbro 255 pump
Rrc insug/plenum(från japanska civicen)
odyssey pc680 batteri(Original passar)
Separat catchtank till övre och undre vevhusvent
Competition clutch steg 4 koppling
Mfactory diffbroms
Renoverad låda med bytta synkar(Inget skrap på 3:an)
Stoptech 4kolvs alu-ok fram med 30*330mm skivor med alucentrum
Specialspacers med centrering mot nav(2-3mm frigång till ok)
Carbotech xp8 belägg fram
Stålomspunna slangar
Stoptech slitsade skivor bak
Ferrodo ds2500 belägg bak
Stålomspunna slangar
Kw variant 3 Coilovers
Toda racing topplager fram(ej monterat)
Ingalls camberbullt fram
Omskimsad bakvagn(+ett gäng lösa skims)
Alu/polyuretan motorfästen(Boomba racing)
Tenzo r mean fäljar i 18*7,5 "
Toyo T1R däck 225/40
Grand Prix bakdel
Team Heko vindavvisare
Mugen dimmljustrattar+luftslang till motorutrymme
Autometer oljetryck, oljetemp samt avgastempmätare
Delar+arbete för ombygge av delar har landat på ca 220-250000.
Jag är väl medveten att bilar inte är någon vinstaffär, och förväntar mig således inga fantasisummor för bilen.
Det är mycket tid nedplöjt i bilen så skambud undanbedes dock.
Jag har inget behov av snabb, sista priset affär.
Bilen är 10 år, trots relativt låga mil finns det lite skavanker.
Jag säljer bilen för den används på tok för lite(30 mil förra året) och det känns lite skamligt att den bara ska stå och damma,.
Bilen är nybesiktad och i besiktningsbart skick(Inget moddat med motorn) som den står just nu.
Den kan säljas med delarna monterade eller på sidan av, jag är dock behjälplig vid montering/demontering en gång om intresse finns.
Bilen är besiktad i rätt skick(Enbart bromsar, och upphängning samt mods i låda+koppling monterat) varje år.
Enbart vinterkörd en gång i min ägo(8-9 år) som va flytt mellan garage.
Motorn levererar ca 430-450 hk enligt jänkare med liknande spec.
Vid intresse skicka ett bud via pm, jag jobbar konstiga tider, samt på distans så vid telefonkontakt får jag höra av mig när tillfälle ges.
Det finns även en projekttråd här under dom låsta delarna av forumet.
Riktpris 150k.
//
Martin
Senast redigerad av blom_ den 13 augusti 2017, 19:33, redigerad totalt 1 gånger.
Follow your nose your nose knows...