NSX köp?

Bildelar samt övrigt
Kategoriregler
  1. Hondaklubbens Köp & Sälj är i första hand till för privatpersoner och vi tillåter inte företag att annonsera.
  2. Säljer du något ska ett rimligt pris finnas med. Det ska tydligt framgå vad som gäller fraktkostnad, moms m.m. Finns det inget pris med i annonsen kommer denna tas bort.
  3. "Bud" får gärna finnas med, men endast i kombination med ett pris.
    Ex: För min motor begär jag 4 500 kr eller bud.
  4. Det måste vara en riktig annons inte bara en länk till en annons sida (dessa tas bort omedelbart och utan varning eller notifiering).
  5. Vill ni "uppa" annonsen så gör det max 1 gg/vecka, skapandet av annonsen räknas som en uppning. Masspostning för att annonsen skall ligga längst upp leder till varning.

MVH Styrelsen
Nsxs2000
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 december 2023, 17:52
Bil: Bmw530e
Namn: Lennart Tibblin

Hej alla! Jag är nygammal medlem. Jag står inför valet att köpa ny bil.
Jag har haft en s2000 under åren 00-02. Den saknar jag än idag men något saknas. Mitt val står mellan bilar i så bra skick som möjligt. Valet står mellan följande:
BMW z3 m-modell. Både coupe och speedster är av intresse. Alternativt bmw m635 av första årsmodellerna. Även första generation NSX är av intresse.
Både NSX och BMW M635 betingar 800- 1,5 beroende på skick.
Nu till frågan:
Jag önskar få lite info om kostnader på reparationer på NSX från de som kanske har eller har haft en sådan.
Jag tittar inte på priser direkt men om jag ska köpa en bil av de jag radat upp så köper jag hellre dyrt för en bil med låga mil och utan krockhistorik än tar en chans. Jag vill ha utställningsskick och HELT original då jag inte r ett dugg intresserad av söndertrimmade objekt med sneda hjulvinklar som är mode nu. Bara bilar i "prestine condition" är aktuella. Mitt intresse ligger främst hos NSX och M635.
Tack på förhand för de som kan svara på vilka fällor som finns och hur dyra de är att reparera. Mvh