Medlemskap i HPC,frågor.

Support gällande klubben och medlemskap. Skriv här så kommer någon från ledningen eller styrelsen svara så snabbt de kan.
Användarvisningsbild
Scoore
Inlägg: 1126
Blev medlem: 12 juli 2010, 00:14
Namn: Johan Hedlund
Ort: Eskilstuna

Hej allihopa!

Är ganska nyregistrerad på forumet,och det pga att jag nyss köpt en CRX.

Har lite funderingar ang medlemskap i HPC.

Vad får man för förmåner om man går med här? Fick höra av en kompis något som lät föga otroligt,så avvaktar och ser vad ni säger först innan jag idiotförklarar honom ;)

Hur länge gäller medlemskapet? Är det 1år från när man köpt det,eller är det "säsongsår"?

Mvh Johan
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

Hejsan och välkommen!

Frågan hör egentligen hemma här: Support - Klubb. Vetisjutton varför vanliga användare kan posta i denna delen, den är enbart för styrelsen :)

Nån admin/moderator flyttar säkert snällt över tråden ;)

För att besvara dina frågor:
Medlemsskapet gäller under ett kalenderår, dvs januari-december.
Du har rabatter hos våra samarbetspartners som du hittar här.
Sedan får du utan extra kostnader köra de bankörningar som vi har tillsammans med våra samarbetsklubbar, totalt 4 per år just nu. Kvar i år är Kinnekulle Ring i September. Kalendern för i år hittar du under "Träffar", dvs här.

För att köra på banträffarna krävs även en förarförsäkring som heter SMA, mer info finns under forumet för "Bankörning", där finns även info om övriga regler på träffar, t ex om hjälm, klädsel m.m.
Användarvisningsbild
Scoore
Inlägg: 1126
Blev medlem: 12 juli 2010, 00:14
Namn: Johan Hedlund
Ort: Eskilstuna

Haha ursäkta.. hade faktiskt Support delen uppe,men skrev tydligen i fel ändå :)

tack så mycket för svar!

Då idiotförklarar jag inte personen som sagt att man får köra några bankörningar utan kostnad. vilka gånger gäller detta? Hade varit kul om man kunde kört med honom någon gång. Han kör för Mx5-racingclub om det nu skulle säga er något.

Ska leta fram informationen om bankörning så får vi se :) Bör väl inte skilja sig från Mx5klubbens körningar. Återstår att se.

Så det är 300kr som gäller för att bli medlem då? Skulle tänka mig att jag kanske väntar med att betala då vi är mitt i året nu,och det är enbart en banträff kvar så :) Men kanske ändrar mig om jag ser någon rabatt jag kan tänkas använda.

Tusen tack!

/Johan
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

Om du inte har för långt till Kinnekulle tycker jag du skall betala direkt, 300kr är inte så illa för en bankörning heller ;)

Dessutom får du tillgång till Medlemsforumet och framförallt Projektforumet där du kan läsa om alla våra medlemmars projekt/bilar och bli inspirerad :)
Användarvisningsbild
Scoore
Inlägg: 1126
Blev medlem: 12 juli 2010, 00:14
Namn: Johan Hedlund
Ort: Eskilstuna

haha det förstås ;)

Nja är ju en bit från Kumla dit ner egentligen. Men visst jag får ju en del förmåner. Såg dock att mycket av de erbjudanden jag kan få rabatt på fungerar inte till min bil då de inte har delar till den :/ Skulle behöva få tag i lite mer Raceiga bromsbelägg,men verkar inte som många butiker har till en ´86ans CRX.

Dock inget som skrämmer mig från medlemskap. Bankörningen kostar ju annars mer att betala,än vad medlemsavgiften gör :)
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

Det är ju knappt 13mil, bara att komma förbi! :)

Jag skulle ringa PEAN för allt bromsrelaterat om jag var du, oavsett om du inte hittar något på hemsidan.
Användarvisningsbild
Scoore
Inlägg: 1126
Blev medlem: 12 juli 2010, 00:14
Namn: Johan Hedlund
Ort: Eskilstuna

haha vi får se :) är bra sugen på att prova Crxen på bana. Bara på gatan känner man att det är lite av en gokart att köra,och då har jag bara GE racing dämpare runtom,och rensad inredning. R-däck lär ju öka gokartkänslan en hel del. Är dock sjukt nöjd med köpet :D

Hm jag får göra det och se. Kikade på nätet och jag vet att Carbotech är bra,men de kostar ju lite. fann även något kallat Hawk hps pads och de kostade inte så mycket,men sen vet man ju inte hur bra de är och hur de håller. De kanske kan svara på vilka årsmodeller och vilka Modeller som bromsklossar kan passa från även :)
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

Undvik Hawk HPS, det är gatbelägg och duger inte på bana. Hawk HP+ däremot är billigare än Carbotech och funkar utmärkt på banan. Kör dessa på min CTR och har aldrig haft problem med mattning eller överhettning. Kör original skivor och ok, fast med de beläggen, stålomspunna slangar och bättre bromsvätska (Motul RBF600).
Användarvisningsbild
Scoore
Inlägg: 1126
Blev medlem: 12 juli 2010, 00:14
Namn: Johan Hedlund
Ort: Eskilstuna

David Lundin skrev:Undvik Hawk HPS, det är gatbelägg och duger inte på bana. Hawk HP+ däremot är billigare än Carbotech och funkar utmärkt på banan. Kör dessa på min CTR och har aldrig haft problem med mattning eller överhettning. Kör original skivor och ok, fast med de beläggen, stålomspunna slangar och bättre bromsvätska (Motul RBF600).
Okay :D Bra med snabba svar haha.

Synd bara att den sida jag hittade enbart hade HPS till min crx :/ de andra är till nyare modeller av CRX och civic.

Finns det någon lista som eventuellt listar vilka delar som passar till vilka modeller av crx eller andra Hondor? Har sökt en del och har fått fram att det Mesta från 88ans --> CRX passar icke på gen1 CRX. Vet inte hur det är med bromsarna om de är lika.
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

Gör en separat tråd i Teknikforumet så finns det massor av folk som säkert vet!

Kanske är bästa lösningen att sätta på bromsar från en annan modell...
Användarvisningsbild
Scoore
Inlägg: 1126
Blev medlem: 12 juli 2010, 00:14
Namn: Johan Hedlund
Ort: Eskilstuna

Ja jo jag får göra det så jag inte smutsar ner fel del :D

Jadu.. då lär ju pengarna skena iväg dock :/
Användarvisningsbild
Robban32
Inlägg: 1765
Blev medlem: 20 maj 2004, 13:50
Bil: Civic EK3 -99
Namn: Robert Nilsson
Ort: Lund

Varför är jag inte betalande medlem längre? Är man inte medlem ett år från den dagen jag betalade? Har ju betalt för ett år!
Robert Nilsson #233
Användarvisningsbild
Robban32
Inlägg: 1765
Blev medlem: 20 maj 2004, 13:50
Bil: Civic EK3 -99
Namn: Robert Nilsson
Ort: Lund

Såg nu att jag betalade 26 aug 2011. Fick jag bara 4 månader?
Senast redigerad av Robban32 den 2 januari 2012, 18:18, redigerad totalt 1 gånger.
Robert Nilsson #233
Användarvisningsbild
Hammerin
Inlägg: 2431
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Ort: Stockholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Hmm... vi är i 2012, dvs du fick 1år och 4månader för dina pengar. :wink:
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Användarvisningsbild
Robban32
Inlägg: 1765
Blev medlem: 20 maj 2004, 13:50
Bil: Civic EK3 -99
Namn: Robert Nilsson
Ort: Lund

Haha. Jag menar ju aug 2011
Robert Nilsson #233
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5577
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 84 times

David Lundin skrev: Medlemsskapet gäller under ett kalenderår, dvs januari-december.
Robban: som david skrev längre upp tidigare gäller ännu, och troligen 99.9% av alla andra föreningar i Sverige..

Skulle bli ett sju jäkla jobb att hålla reda på annars..
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Skriv svar