Hondaklubben 2.0?

Support gällande klubben och medlemskap. Skriv här så kommer någon från ledningen eller styrelsen svara så snabbt de kan.

Borde Hondaklubben bli Hondaklubben 2.0 eller fortsätta vara Honda PERFORMACE Club

JA! - nu ska alla känna sig lika välkomna
20
54%
Nej! - låt oss vara kvar på våran inriktning endast.
10
27%
Vet inte (Skriv gärna vad du själv tycker)
7
19%
 
Antal röster: 37
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Har varit medlem nu i HONDAKLUBBEN.com en längre tid med mer eller mindre aktivitet från min sida.
har hunnit bli "äldre" och även hunnit vara "ung" i denna klubb.
något dock som sitter som en nagel i ögat vad gäller denna klubben är namnet / klubbens inriktning.

hondaklubben.com är adressen men vi heter tydligen "Honda PERFORMANCE Club"

vilket ger enligt mig 2 ganska stora problem.

1. Klubben inriktar sig till 95% (Nej jag har inge bevis för denna siffra mer än egna observationer under alla år) enbart mot folk som vill köra på bana trimma eller liknande sina bilar för att en honda inte duger som den är?
2. Klubben utger sig för att vara en Honda klubb när den egentligen är en klubb riktad till den gruppen som gillar racing/trimma sina bilar.

detta ger problemet att vi inte är en hondaklubb vi är en honda PERFORMANCE klubb.
borde vi inte bli mera en Honda klubb fast med en del sektion som är PERFORMANCE på detta vis borde vi få bättre respons från honda / sponsorer?

jag känner många med honda som skulle tänka sig kunna bli betalande medlemmar men blir inte det för träffar med mera skrämmer dom. dom vill inte köra racing med sin nya fina accord, dom skulle jätte gärna vilja träffa flera o lösa vardags problem tillsammans, men inte på en racing bana. och inte med bara "race" tokiga människor utan dom vill umgås med vanliga svenssons som älskar Honda eller som har likadana bilar.

i mitt tycke tycker jag det är dags att ta tag i att göra klubben något för alla och inte bara för oss race glada typer.
lägg upp lite guider på hemsidan som är nyttigt för alla "hur man byter halvljus på en CRV" "vilken olja passar vilken bilmodell" med mera. sånna standard frågor som svenssons har och som Hondaklubben skulle tjäna mycket på att få in som medlemmar för att kunna bli en respekterad och stor klubb.

jag kanske har fel?
men jag med min Prelude känner mig ALLTID utstött och näst intill snett kollad på för att jag har valt en så "långsam" och "tråkig" honda.
så ska det inte behöva vara! jag älskar min prelude, den är absolut inte snabbare än min gamla CRX men den är en grym ovanlig och snygg bil från Honda enligt mig, och då ska inte HONDAKLUBBEN tycka jag har en långsam tråkig bil. Honda PERFORMANCE klubb får gärna tycka att bilen inte är den bästa att trimma på osv men nu tycker jag det är dags att bli en HONDA KLUBB och inte bara PERFORMANCE.

kan vi få igång en diskution om detta eller är jag precis som ägare av prelude väldigt ensam om detta?


-------

Edit: Stirra er inte blinda på att jag snackar om namnet "Hondaklubben / Honda Performance club" utan läs vad vi vill stå för och vad vi vill bli som klubb. det är där problemet är anser jag inte namnet i sig.

-------
Senast redigerad av gnagis den 24 november 2014, 11:20, redigerad totalt 2 gång.
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
moggesthlm
Inlägg: 875
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:08
Ort: Sollentuna, Stockholm
Been thanked: 6 times

Håller med på allt :). Självklart gillar jag performance delen men tror som du att svensson blir bortskrämmd. På gammla sidan fanns klubbilar och där kunde man hitta folk med samma bil, vilket är en funktion jag saknar.
//Morgan Blom, Stockholm


Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Användarvisningsbild
Bullet---
Inlägg: 2540
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

Det är väl ingen som tingar folk att köra racing, sen har vi ju dessutom bara kanske 2 eller 3 racedagar per år som hpc håller i. Själv drar jag på mer vanliga träffar med HPC medlemmar än bankörningar så många gånger har man frågat sig varför det varit så dåligt intresse när det är en vanlig träff.

Och sen finns det gott om folk som postar vanliga frågor och ibland ovanliga frågor och då är det ifrån folk som använder sin honda från A till B.

Men det stämmer att majoriteten av medlemmarna har ett stort intresse i racing och modifieringar.

Sen att man kan känna sig utstött för att man kör en så kallad "tråkig" Honda eller att man har fel motor under huven men det är sånt man får ta ibland. Själv blev jag i stort sett idiotförklarad när jag började bli aktiv i klubben för ett par år sedan för att jag ville trimma min D16z6 istället för att köpa en B16 (eller liknande). Nu på senare tid tycker jag att det blivit lite mer accepterat på den fronten.

Men i slutändan föredrar jag namnet Honda Performance Club.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Användarvisningsbild
Daugaard
Moderator
Inlägg: 3736
Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
Namn: Emil Daugaard
Ort: Tyresö (Sthlm)
Has thanked: 110 times
Been thanked: 278 times

Jag känner inte alls som dig måste jag säga.
Jag tycker verkligen att vi välkomnar alla hit och jag har ju också en Prelude.
Just Hondaklubben är väldigt omfamnande av alla som kör märket även de som bara har motorn från märket.
Medan jag ofta på andra klubbar/forum blivit förvånad över hur pass aggressivt bemötande medlemmar får om de avviker från normen.

Namnet är inte allt bemötandet är det viktiga.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
devildancer
Inlägg: 145
Blev medlem: 4 juni 2006, 12:21
Bil: typ en R
Namn: pelle sewerin
Ort: västerås

Hej

Kan inte direkt påstå att jag lägger så mycket fokus på vad klubben heter. Jag har en prelude gen 4 med bb2 chassit med en "felaktig" motor, men aldrig upplevt att man fått negativa kommentarer om det. Snarare förslag att förbättringar.

Nu på senare år så har jag även preppa en type r och tycker forumet fungerat lika bra när jag var ny på forumet som lite äldre.

Om det är själva ordet performance som du stör dig på så har ordet en bred betydelse från prestanda till föreställning till utförande till prestanda. till uppträdande.

Jag tycker det stämmer bra in på Hondas Power of dreams koncept där det rymmer stort utrymme från bana, till åka komfortabelt, miljövänligt. Om man så vill.

Om forumet skulle förbättras och bli aktivare, lättare att hitta trådar eller samla så tror jag det skulle locka fler hit, men det är bara min egna personliga åsikt. Jag har tex problem att skriva trådar för då svartnar hela skrärmen eller bli gråzonad.. tror sådant skulle dra mer än bytet av ett namn.
pererik sewerin
lowpass
HPC Medlem
Inlägg: 2430
Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
Bil: EP3
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Jag skulle nog tro att de flesta känner sig välkomna. Det kommer absolut upp "svensson frågor" i forumen.
Själv röstade jag "Ja, alla ska känna sig välkomna" eftersom att det är en självklarhet. Dock tycker jag att det är så också.
Sedan finns det ju de som dumförklarar för att man inte är lika påläst. Men sådant händer ju överallt.

Man kanske skulle kunna stärka den "vanliga" sidan av Hondaklubben utan att försöka försvaga "racingsidan"?
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Bullet--- skrev: Sen att man kan känna sig utstött för att man kör en så kallad "tråkig" Honda eller att man har fel motor under huven men det är sånt man får ta ibland.
redan här tappar jag tyvärr respekten för det du skriver.
man ska inte behöva klanka ner på folk för dom har valt en motor som är mera bensin snål eller mera anpassad för deras behov. det är fortfarande en Honda motor världens bästa motor tillverkare?
sen att dom inte valt den snabbaste motorn betyder inte att dom tycker mindre om Honda eller sin egen Honda, eller att dom är mindre värda i en Honda klubb?

istället för att stöta ut dessa eller kalla dom tråkiga eller dumma så kanske man skulle välkomna dom lika mycket?
dom kanske har en 90 hästars civic men kan ha fruktansvärt kul o trevliga konversationer på en träff ändå? eller kanske har jätte bra tips o trix till övriga medlemmar?

----

Sen att du skriver att ingen kommer på "andra" träffar kan bero på att jag som exempel knappt vet om dessa träffar?
och dom få jag märkt sätts det datum för 1 vecka innan ibland som bäst och då hinner man inte ta ledigt planera osv för att oftast ta sig till sthlm eller skåne.
banträffarna är dom enda träffarna HPC har som är "marknadsförda" restrerande träffar är medlemmar oftast som själva bjuder hem folk eller liknande fast med 3 dagars förinfo.

alla hänger inte på forumet hela dagarna,
gör ett månads utskick på mailen där det informeras om kommande event och vad som hänt under månaden kanske?

hur som så är det dags att hondaklubben blir en hondaklubb tycker jag.
sen kan man självklart ha en performance avdelning i klubben men inte att det ska vara 95% fokuset.
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Daugaard skrev:Jag känner inte alls som dig måste jag säga.
Jag tycker verkligen att vi välkomnar alla hit och jag har ju också en Prelude.
Just Hondaklubben är väldigt omfamnande av alla som kör märket även de som bara har motorn från märket.
Medan jag ofta på andra klubbar/forum blivit förvånad över hur pass aggressivt bemötande medlemmar får om de avviker från normen.

Namnet är inte allt bemötandet är det viktiga.
ja du har en prelude med inte den bästa motorn,
men du sitter även på en projekt tråd där du försöker skala minsta lilla gram för att göra din bil till en banbil/snabb bil vilket enligt mig inte riktigt är vad majoriteten av honda ägare gör.

vilket gör att du passar in perfekt i PERFORMANCE klubben...
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Stirra er inte blinda på att jag snackar om namnet "Hondaklubben / Honda Performance club" utan läs vad vi vill stå för och vad vi vill bli som klubb. det är där problemet är anser jag inte namnet i sig.
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

lowpass skrev: Man kanske skulle kunna stärka den "vanliga" sidan av Hondaklubben utan att försöka försvaga "racingsidan"?
håller fullständigt med!
problemet nu är att "vanliga" sidan finns knappt.
jag menar inte att vi ska ta bort "racing/performance/bandagar" jag menar att vi ska försöka göra oss mera öppna och tillgängliga för alla med honda inte bara dom som är intresserade av sådant.
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

devildancer skrev:
Om forumet skulle förbättras och bli aktivare, lättare att hitta trådar eller samla så tror jag det skulle locka fler hit, men det är bara min egna personliga åsikt. Jag har tex problem att skriva trådar för då svartnar hela skrärmen eller bli gråzonad.. tror sådant skulle dra mer än bytet av ett namn.
Misstolka mig inte nu, men du tillhör de få ~3% (sist jag tittade) på forumet som fortfarande använder en gammal version av internet Explorer (8 har jag för mig). Uppdatera till senaste versionen på din dator, alternativt prova google chome eller Firefox, eller annan webbläsare, så försvinner problemet.

Till ämnet så kan jag bara säga att det är medlemmarna som gör klubben. Styrelsen kan inte alltid själva göra allt, som att lägga upp guider osv (som exemplet).

Så för att detta ska bli en klubb som är mindre inrikad till just bankörning så krävs det att medlemmarna är just det, mindre inrikade till racing osv.

Och jag tycker själv det finns gott om folk som diskuterar sina vardagsbilar (mig själv inkluderad med min accord).

Och ang träffar, håll koll i kategorin "inför träffar". Ganska enkelt, vi har även en kalender. Och vill ni ha fler träffar är det bara ta initiativet, en simpel grillkväll kräver inte mycket planering eller finansiering, men är grymt givande ändå! Bara som ett exempel...
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Kolla gärna locost forumet. Finns byggen där som inte är low-cost!
Att namnet inte sväljer allt under samma tak är inget onormalt och absolut inte något fel med.

Forumet är inte klubben, Människorna är klubben! Och forumet gör att vi kan "umgås" över weben mellan våra InRealLife träffar.

De flesta här är lite racingtokiga, visst men det finns gott om plats för alla andra oxå som har Honda i hjärtat.

I början åkte jag på träffar för att få köra och att få se/titta på Hondor. Nuförtiden åker jag för att umgås och träffa alla vänner!

Känns som att du ser för mycket på ytan/namnet/forumet, titta gärna djupare och träffa/umgås med folket istället.

Sist jag var på en Lunda konbanekörning så var det 25bilar men bara 10 som körde, resten käkade hamburgare o pratade skit :)
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Måste ta Daniel lite i försvar här och säga att jag förstår hans synpunkter. Namnet HPC kan vara lite begränsande och avskräckande för medelsvensson. Vi får se hur omröstningen slutar och sedan ta upp det på nästa styrelsemöte :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Malkolm skrev:Känns som att du ser för mycket på ytan/namnet/forumet, titta gärna djupare och träffa/umgås med folket istället. :)
är det inte så att det är första anblicken som styr vad man gör?
det är väl smart av oss då att visa mera på ytan att vi är en klubb för alla? inte att dom måste gräva djupare för att inse detta?
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Mordiiax skrev:Måste ta Daniel lite i försvar här och säga att jag förstår hans synpunkter. Namnet HPC kan vara lite begränsande och avskräckande för medelsvensson. Vi får se hur omröstningen slutar och sedan ta upp det på nästa styrelsemöte :)
jag syftar inte bara på namnet i sig utan på att klubben ÄR väldigt performance inriktad och detta skrämmer iväg vanliga svenssons (jag vet flertalet här i stan som inte är medlemmar för dom vill inte köra på bana med sina bilar) är deras anledning.
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

[quote="pasen"]
Misstolka mig inte nu, men du tillhör de få ~3% (sist jag tittade) på forumet som fortfarande använder en gammal version av internet Explorer (8 har jag för mig). Uppdatera till senaste versionen på din dator, alternativt prova google chome eller Firefox, eller annan webbläsare, så försvinner problemet.
[quote]

jag sitter just nu på min helt nya windows 8 dator med senaste IE på och har exakt samma problem.
IE 11 och 10 har samma problem även 9 skulle jag gissa på.
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Kör IE11 här och har inget problem :)
Sen köper jag inte riktigt argumenten att alla inte skulle vara välkomna.
Men det är ju medlemmarna som gör innehållet och bara för att man ändrar namn och klubbens inriktning så ändrar ju inte det på intresset som flertalet av medlemmarna har här.
De flesta medelsvensson är inte tillräckligt intresserade för att bidra med nåt eller komma med några initiativ, de reggar sig för att de har ett specifikt problem och när de fått sitt svar (vilket de oftast får) så försvinner de.
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

måste man bidra i forumet för att behöva bli betalande medlem?
vore en ypperlig grej att lägga som förmån om man är betalande medlem att man får tillgång till enkla guider med mera?
sen är inte forumet hela klubben, vi måste komma ifrån det för att fånga intresset... ha flera träffar och kanske sammarbeta med åf o ha träffar hos dom och "honda dagar" osv på VÅRAT initiativ inte bara deras.
många som skulle vilja vara medlemmar vet inte ens hur man registrerar sig på forumet eller vad ens ett forum är och är inte dator användare vanligtvis utan brinner bara för Honda :)
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
JimmyW92
Inlägg: 575
Blev medlem: 5 oktober 2014, 21:18
Bil: CTR Ep3
Namn: Jimmy Wännström
Ort: Kramfors

Tycker som alla andra att Honda som Honda ;) som jag själv är väll inte till 100 en performance medlem men har fortfarande det intresset. Jag skulle nog tycka det var roligt med folk som diskuterade mer komfort/styling och sånt istället för att lätta på vikten och dåna runt på bana :D
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Användarvisningsbild
turbobulten
Inlägg: 1348
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times

Jag blev medlem här pga att mina LSI hade elfel. Jag ville ha hjälp samt råd p, hur jag kunde ordna felet.
Det var här på HPC jag fick blodad tand av roliga bilar/uppgraderingar och effekt. Innan hade jag inget intresse alls och anledningen till att jag hade en Honda från första början var endast en slump.

För mig har/är HPC guld!

Å andra sidan kanske det finns utrymme om åsikter att här på hpc trimmas det och uppgraderas det friskt, vilket inte alla vill göra med sina bilar.
Merparten av HPC är nog yngre män som gillar snabba bilar och snyggt utseende.

Frågeställningen är intressant, jag hade inte ens identifierat något problem alls :)
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Användarvisningsbild
Rogge/AUTOMONTAGE
Inlägg: 730
Blev medlem: 12 november 2007, 23:31
Bil: XC70, 244, Husbil
Namn: Roger "Rogge" Ohlsson
Ort: Västerhaninge
Has thanked: 20 times
Been thanked: 7 times

turbobulten skrev: Merparten av HPC är nog yngre män som gillar snabba bilar och snyggt utseende.
Nja det är nog blandad ålder här, men själv tillhör jag iaf skalan "yngre män" är ju bara 58 ;-)

Snabba bilar; självklart kör ju banracing.
Snyggt utseende; Det var länge sen !!
Men snygga bilar givetvis har avverkat S2000, NSX.
Och haft lite olika brukisar som EG, Insight, HRV.
Tycker att HPC funkar perfekt som namn och riktar sig bra till många olika typer av Hondafreaks.
/Rogge.
Roger Ohlsson
0733200002




Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG
A-torp -06 2:05,4 Citroen
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Gnagis: Du skulle kommit till Honda Weekend! Där var det fokus på allt, bankörning, dragrace och utställning! Detta annonserade vi dessutom i 9 månader i förväg så ingen kan ha missat det. :)
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

hade gärna kommit, men ekonomin tillät inte att köra fram o tebax så långt samt övernattning med mera blir väldigt dyr historia tyvärr. och då jag fick göra stora servicen i sommar på 10k+ så blev det inte möjligt för mig o lägga dom pengarna tyvärr.

sen om man tittar på flyern så står det somsagt mest intressanta saker för dom som gillar köra fort ;)
flyern kunde varit lite mera lockande för svenssons somsagt :)
så kanske man hade kunnat locka fler att komma dit :)
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Användarvisningsbild
Bullet---
Inlägg: 2540
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

gnagis skrev:
Bullet--- skrev: Sen att man kan känna sig utstött för att man kör en så kallad "tråkig" Honda eller att man har fel motor under huven men det är sånt man får ta ibland.
redan här tappar jag tyvärr respekten för det du skriver.
man ska inte behöva klanka ner på folk för dom har valt en motor som är mera bensin snål eller mera anpassad för deras behov. det är fortfarande en Honda motor världens bästa motor tillverkare?
sen att dom inte valt den snabbaste motorn betyder inte att dom tycker mindre om Honda eller sin egen Honda, eller att dom är mindre värda i en Honda klubb?

istället för att stöta ut dessa eller kalla dom tråkiga eller dumma så kanske man skulle välkomna dom lika mycket?
dom kanske har en 90 hästars civic men kan ha fruktansvärt kul o trevliga konversationer på en träff ändå? eller kanske har jätte bra tips o trix till övriga medlemmar?

----

Sen att du skriver att ingen kommer på "andra" träffar kan bero på att jag som exempel knappt vet om dessa träffar?
och dom få jag märkt sätts det datum för 1 vecka innan ibland som bäst och då hinner man inte ta ledigt planera osv för att oftast ta sig till sthlm eller skåne.
banträffarna är dom enda träffarna HPC har som är "marknadsförda" restrerande träffar är medlemmar oftast som själva bjuder hem folk eller liknande fast med 3 dagars förinfo.

alla hänger inte på forumet hela dagarna,
gör ett månads utskick på mailen där det informeras om kommande event och vad som hänt under månaden kanske?

hur som så är det dags att hondaklubben blir en hondaklubb tycker jag.
sen kan man självklart ha en performance avdelning i klubben men inte att det ska vara 95% fokuset.
Har väl för fan inte klankat ner på att någon har "Fel" motor. Snarare att det har hänt MIG och jag lärde mig att ta det för vad det är och det kan andra också göra(tydligen inte). Om folk inte gillar det man kör eller att dem försöker tipsa om förbättringar får man tolka hur man vill. Kommer alltid vara skilda åsikter.
Och vi brukade ha stående träffar( så det är inget sista minuten bokning precis) i Malmö och det var inte ofta det dök upp mycket folk. Och det hade inget med racing att göra utan mest umgänge, dra ut att käka och snacka lite skit, ibland drog vi till dragracing banan eller körde go-cart. Och det är väl inte fel att det finns träffar i Skåne när majoriteten hpc:are bor uppåt och banträffarna hålls även där uppe. Och HPC är fortfarande en hondaklubb vare sig du tolkar det som det eller något annat där folk är "rädda" för varandra. Känns som du gör en höna av en fjäder.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Accord23isr
Inlägg: 211
Blev medlem: 17 oktober 2012, 10:49
Bil: EP3 Type R
Namn: Janne
Ort: Finland

Vill kasta in några ord hit också, som lite nyare medlem.

Hittade Hondaklubben för några år sedan helt utav en slump bara då jag googlade runt om Honda som den stora Honda-fantast jag är.
Jag kollade upp forumet nu som då och efter att gjort det en tid så blev jag själv medlem och har kollat på forumet så gott som varje dag sen det, bara för att det finns mycket intressanta trådar att läsa om service, problem, tips, förbättringar och allt möjligt man kan hitta på att göra med sin Honda.

Efter en tid började jag själv fråga om problem jag mött under åren med min härliga Accord 2.3i SR och har så gott som alltid fått svar på mina frågor/problem, även om jag är från Finland och kan kasta min "mumin" svenska in i mina texter nu som då. ;)

Kan ju säga att en stor del av vad jag kan om Honda idag är saker jag läst om andras bilar här på forumet och största delen är ju såna saker som en "medelsvensson" (i detta fall finne) kan komma emot.

Samtidigt som jag läst mig på om dom "vanligare" Honda modellerna så har jag med hjälp av denna sida fått ett stort intresse av att bygga en Honda till min egen smak med något roligt swap när det rätta projektet kommer fram.

Kan även tillägga att det finns en stor chans att jag skulle kunna tänka mig hälsa på en klubbträff någon sommar då man har vägarna förbi Sverige och snacka lite Honda och kolla in andras härliga Honda.

Tror inte problemet ligger i forumet, det ligger i den som sitter bakom skärmen.
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Bullet--- skrev:
gnagis skrev:
Bullet--- skrev: Sen att man kan känna sig utstött för att man kör en så kallad "tråkig" Honda eller att man har fel motor under huven men det är sånt man får ta ibland.
redan här tappar jag tyvärr respekten för det du skriver.
man ska inte behöva klanka ner på folk för dom har valt en motor som är mera bensin snål eller mera anpassad för deras behov. det är fortfarande en Honda motor världens bästa motor tillverkare?
sen att dom inte valt den snabbaste motorn betyder inte att dom tycker mindre om Honda eller sin egen Honda, eller att dom är mindre värda i en Honda klubb?

istället för att stöta ut dessa eller kalla dom tråkiga eller dumma så kanske man skulle välkomna dom lika mycket?
dom kanske har en 90 hästars civic men kan ha fruktansvärt kul o trevliga konversationer på en träff ändå? eller kanske har jätte bra tips o trix till övriga medlemmar?

----

Sen att du skriver att ingen kommer på "andra" träffar kan bero på att jag som exempel knappt vet om dessa träffar?
och dom få jag märkt sätts det datum för 1 vecka innan ibland som bäst och då hinner man inte ta ledigt planera osv för att oftast ta sig till sthlm eller skåne.
banträffarna är dom enda träffarna HPC har som är "marknadsförda" restrerande träffar är medlemmar oftast som själva bjuder hem folk eller liknande fast med 3 dagars förinfo.

alla hänger inte på forumet hela dagarna,
gör ett månads utskick på mailen där det informeras om kommande event och vad som hänt under månaden kanske?

hur som så är det dags att hondaklubben blir en hondaklubb tycker jag.
sen kan man självklart ha en performance avdelning i klubben men inte att det ska vara 95% fokuset.
Har väl för fan inte klankat ner på att någon har "Fel" motor. Snarare att det har hänt MIG och jag lärde mig att ta det för vad det är och det kan andra också göra(tydligen inte). Om folk inte gillar det man kör eller att dem försöker tipsa om förbättringar får man tolka hur man vill. Kommer alltid vara skilda åsikter.
Och vi brukade ha stående träffar( så det är inget sista minuten bokning precis) i Malmö och det var inte ofta det dök upp mycket folk. Och det hade inget med racing att göra utan mest umgänge, dra ut att käka och snacka lite skit, ibland drog vi till dragracing banan eller körde go-cart. Och det är väl inte fel att det finns träffar i Skåne när majoriteten hpc:are bor uppåt och banträffarna hålls även där uppe. Och HPC är fortfarande en hondaklubb vare sig du tolkar det som det eller något annat där folk är "rädda" för varandra. Känns som du gör en höna av en fjäder.

nu missförstod du nog mig, jag menar inte att du har klankat ner på någon alls.
jag menade att det är fel inställning att anse att man får "tåla det" att någon tycker att man gjort ett dåligt köp, det är fortfarande en honda, det är fortfarande kanske ett jätte bra val för denna personen.
inte ska man då få klanka ner på den i en hondaklubb? det är det jag menade... menade absolut inte att du har gjort något fel då uttryckte jag mig illa kanske :) här ska vi alla vara vänner oavsett motorval eller bil sålänge det är en Honda :)
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Användarvisningsbild
NitraM
Inlägg: 2934
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 128 times
Been thanked: 81 times

Visst namnet säger performance.

Men oavsett vad så är vi alla här för Honda.

Det kommer ofta folk in här som aldrig gjort ett inlägg förut när de har frågor om deras hondor, har problem med dem, och vart man kan köpa saker osv till dom.

Det finns folk här som bygger VIP bilar, och Stance bilar.

Jag är en av de människorna här som varit medlem i bra många år (8-10 år) och aldrig haft bra ekonomi, visst jag kör på bana ibland men oftast så är jag bara på träffarna och snackar skit.

Jag har just nu 3st hondor och ingen av de är något märkvärdigt varken till fart, utseende eller liknande.


Och även fast jag har haft de bilar jag haft så har folk alltid varit respektfulla och snälla och kommit med glada tillrop.





Och vad gör det om man har en "prelude med en 2.3l motor" du säger det själv som att det vore något dåligt...
Jag känner ingen här som tycker illa om prelude. finns massor man kan göra med prelude. det enda som hade gjort prelude till en helt fantastisk underbar bil är om den var bakhjulsdriven.
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Användarvisningsbild
Bullet---
Inlägg: 2540
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

gnagis skrev:
Bullet--- skrev:
gnagis skrev:
Bullet--- skrev: Sen att man kan känna sig utstött för att man kör en så kallad "tråkig" Honda eller att man har fel motor under huven men det är sånt man får ta ibland.
redan här tappar jag tyvärr respekten för det du skriver.
man ska inte behöva klanka ner på folk för dom har valt en motor som är mera bensin snål eller mera anpassad för deras behov. det är fortfarande en Honda motor världens bästa motor tillverkare?
sen att dom inte valt den snabbaste motorn betyder inte att dom tycker mindre om Honda eller sin egen Honda, eller att dom är mindre värda i en Honda klubb?

istället för att stöta ut dessa eller kalla dom tråkiga eller dumma så kanske man skulle välkomna dom lika mycket?
dom kanske har en 90 hästars civic men kan ha fruktansvärt kul o trevliga konversationer på en träff ändå? eller kanske har jätte bra tips o trix till övriga medlemmar?

----

Sen att du skriver att ingen kommer på "andra" träffar kan bero på att jag som exempel knappt vet om dessa träffar?
och dom få jag märkt sätts det datum för 1 vecka innan ibland som bäst och då hinner man inte ta ledigt planera osv för att oftast ta sig till sthlm eller skåne.
banträffarna är dom enda träffarna HPC har som är "marknadsförda" restrerande träffar är medlemmar oftast som själva bjuder hem folk eller liknande fast med 3 dagars förinfo.

alla hänger inte på forumet hela dagarna,
gör ett månads utskick på mailen där det informeras om kommande event och vad som hänt under månaden kanske?

hur som så är det dags att hondaklubben blir en hondaklubb tycker jag.
sen kan man självklart ha en performance avdelning i klubben men inte att det ska vara 95% fokuset.
Har väl för fan inte klankat ner på att någon har "Fel" motor. Snarare att det har hänt MIG och jag lärde mig att ta det för vad det är och det kan andra också göra(tydligen inte). Om folk inte gillar det man kör eller att dem försöker tipsa om förbättringar får man tolka hur man vill. Kommer alltid vara skilda åsikter.
Och vi brukade ha stående träffar( så det är inget sista minuten bokning precis) i Malmö och det var inte ofta det dök upp mycket folk. Och det hade inget med racing att göra utan mest umgänge, dra ut att käka och snacka lite skit, ibland drog vi till dragracing banan eller körde go-cart. Och det är väl inte fel att det finns träffar i Skåne när majoriteten hpc:are bor uppåt och banträffarna hålls även där uppe. Och HPC är fortfarande en hondaklubb vare sig du tolkar det som det eller något annat där folk är "rädda" för varandra. Känns som du gör en höna av en fjäder.

nu missförstod du nog mig, jag menar inte att du har klankat ner på någon alls.
jag menade att det är fel inställning att anse att man får "tåla det" att någon tycker att man gjort ett dåligt köp, det är fortfarande en honda, det är fortfarande kanske ett jätte bra val för denna personen.
inte ska man då få klanka ner på den i en hondaklubb? det är det jag menade... menade absolut inte att du har gjort något fel då uttryckte jag mig illa kanske :) här ska vi alla vara vänner oavsett motorval eller bil sålänge det är en Honda :)
Aha, okej. Då är jag med på noterna ;)
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen Gold
Inlägg: 2762
Blev medlem: 28 april 2004, 01:22
Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
Namn: Oskar Johansson
Ort: Romelanda (Kungälv)
Has thanked: 84 times
Been thanked: 42 times

Jag har varit medlem +15 år, och sitter även i styrelsen sedan några år tillbaka och har hand om Sponsordelen tillsammans med Håkan.

Vi arbetar med rabatter för gemene man så att medlemmar får rabatter på service, olja osv men givetvis även Performance delar.

I göteborgstrakten hade vi träffar varje vecka men detta självdog då fler och fler fick barn och familj.

Det finns ju FAQ och massor med info att söka på forumet för betalande medlemmar, men det kan ju vara så att många tycker det kostar för mycket att bli medlem så dom inte ser all info.
Men vår årsavgift får man tillbaka ganska snart på bara en service hos ÅF eller om man köper däck osv hos våra partners.
Har svårt att förstå varför man inte är medlem när man kör Honda.

Jag personligen tycker inte det spelar någon roll vilken motor eller modell man väljer, tycker det är jättekul att snacka skit och sparka däck.
Även om man inte vill ta ut sin bil på banan kan man väl komma på träffarna och träffa likasinnade som älskar Honda.
Det är ju där man träffar flest Hondatokar på samma gång.

En stor anledning till att jag är aktiv och jobbar för klubben är att jag älskar att köra på banträffarna samtidigt som man träffar dom gamla rävarna som har hängt med hela min tid i klubben.
Gemenskapen är grym i denna klubb och jag hoppas alla nya känner sig omfamnade när har träffar.

Jättebra att du tar upp detta gnagis så vi kan spåna lite och att det kan komma fram nya ideer om hur vi kan bli större.

Motioner till årsmötet kan skickas till någon av våra styrelsemail så kan vi ta upp detta på årsmötet på Mantorp.
Det går ju givetvis bra att skicka in motioner även om man inte kan medverka just den dagen.
Vi har ju en klubbkassa som vi kan använda till aktiviteter för alla medlemmar och inte bara Bankörning, men såna beslut får vi ta gemensamt på tex Årsmöte eller ett Styrelsemöte.

Finns det något företag lokalt som vill ge rabatter så kan dom kontakta mig och Håkan på:
Sponsor@hondaklubben.com så att vi får bra bredd på rabatter och på så vis kan locka medlemmar.

Mvh
Oskar Johansson
Banträffsansvarig Hondaklubben
*0733-124451*

Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Inlägg: 4329
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

ganska gammal tråd oskar.. :)
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Skriv svar