Ja, då var det bekräftat!
• Tidsförsöket på Nürburgring satte tiden till 7 min och 43,8 sek
• Motorn i helt nya Civic Type R producerar 320 PS och har ett vridmoment på 400 Nm
• Avancerad aerodynamik ger den bästa balansen mellan lyftkraft och luftmotstånd i klassen
• Nya Civic Type R kommer att byggas i Swindon, Storbritannien. Försäljningen i Europa inleds sommaren 2017
• Varvtiderna utfördes i en utvecklingsbil med tekniska specifikationer som motsvarar den slutgiltiga produktionsbilen
Efter att produktionsmodellen gjorde sin debut på motormässan i Genève, 2017, har nya Honda Civic Type R satt en ny referensvarvtid för framhjulsdrivna bilar på Nürburgrings Nordschleife. Den 3 april, 2017 gjorde en utvecklingsbil en varvtid på 7 minuter och 43,8 sekunder på den världsberömda banan.
Varvrekord för framhjulsdrivna bilar på Nurburgring 7,43 8 m
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
- fonzeka
- Inlägg: 3475
- Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Ort: Avesta
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 55 times
Lägger väl in en länk med lite bilder och film på det också https://www.topgear.com/car-news/hot-ha ... ing-record
Ganska imponerande, men lite synd att de inte gör det med en riktig produktionsbil även om de nu påstår att det inte är nån skillnad.
“The development car that achieved the lap time was technically representative of production specification,” says Honda. “A full floating roll cage was installed for safety reasons, but its presence did not provide any additional rigidity to the body frame.
“The extra weight of the cage was compensated for by the temporary removal of the infotainment system and rear seats. The car was using road legal track-focused tyres.”
Antar att däcken i alla fall är likadana som på produktionsbilen, det var en jäkla skrikande på dem
Ganska imponerande, men lite synd att de inte gör det med en riktig produktionsbil även om de nu påstår att det inte är nån skillnad.
“The development car that achieved the lap time was technically representative of production specification,” says Honda. “A full floating roll cage was installed for safety reasons, but its presence did not provide any additional rigidity to the body frame.
“The extra weight of the cage was compensated for by the temporary removal of the infotainment system and rear seats. The car was using road legal track-focused tyres.”
Antar att däcken i alla fall är likadana som på produktionsbilen, det var en jäkla skrikande på dem
- Steffo
- Inlägg: 2207
- Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Första minutrarna kör karls som om det gällde livet, men sedan tycker jag att det går förhållandevis städat. Det finns nog några sekunder till att hämta om det kniper .
Men jösses vad däcken tjuter!
Men jösses vad däcken tjuter!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016