Företag vi varnar för!

ENBART för motorrelaterade topics
adio
Inlägg: 1103
Blev medlem: 17 augusti 2005, 21:16
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström
Ort: Örebro

Jag kom ihåg rätt, googlade lite och hittade det.
<a href="http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=23382" target="_blank">http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=23382</a>


Tittar du på bilderna så är det de gamla som skulle ha bytts ut du har, de nya är silverfärgade.
Kolla i tråden så ser du. Har du dämparna kvar mejla omni och kolla vad de säger.
Senast redigerad av adio den 3 november 2008, 15:18, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
mAbZ
Inlägg: 54
Blev medlem: 14 oktober 2004, 20:53
Ort: Sthlm

Pixmania
Allt frid och fröjd ända du ska skicka in nåt på service, i mitt fall bilstereo.

Du pratar med en svensk kundservice, får en svensk adresslapp och skickar varan till en svensk adress.
SEN får du reda på att varan ska skickas till Paris och att den ligger i 4 veckor på Arlanda
och väntar på att större mängd paket samlas in innan utskick "för att det är billigare så" .

Förutom det tycker Pixmania att det är fullt normalt att det tar 21 ARBETS dagar (över 4 veckor!)
att undersöka varan och ytterligare 21 ARBETS dagar att reparera den!

Den minimala handläggningstiden för ett serviceärende hos Pixmania är alltså sammanlagt 3 månader!

Och de skiter fullständigt i att svensk lag säger att service inte får ta "oskäligt lång tid".
Ett solklart fall för Konsumentverket, som redan har fått många klagomål på detta.
Senast redigerad av mAbZ den 3 november 2008, 15:39, redigerad totalt 1 gånger.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]

[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Mooseman
Inlägg: 812
Blev medlem: 9 mars 2006, 19:13
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson
Ort: Kalmar

Det där är ju en kalkylerad risk man tar när man köper till ultra-lågpris från utlandet. Alla som öht varit inne på något forum t ex minhembio eller liknande vet ju om detta. Du ville utnyttja de billigare priserna som kommer av att gå förbi den svenska distributören, sitt då inte och gnäll när det tar lång tid att få prylen reparerad. Man får vad man betalar för. Lär dig av det och köp av en svensk säljare nästa gång istället. Personligen rekommenderar jag hifi-klubben, bättre service går inte att uppbringa.
Team Kalmar
mAbZ
Inlägg: 54
Blev medlem: 14 oktober 2004, 20:53
Ort: Sthlm

Snacka inte skit när du inte har en aning, Moosman :annoyed:
Som om det vore rätt åt mig pga att jag bojkottar svenska företag- vad FAN vet du om det?!

Dessutom har du helt enkelt fel. Pixmania har den svenska generalagentens fulla stöd.
Bilstereon har redan varit inne för samma fel en gång och då direkt via svenska Kenwood.
Skillnaden är radion är över 2 år nu och tillverkargarantin är över.
Pixmania ger ett extra garantiår- och därför hela baletten med deras egna service nu istället,
som- låt mig påminna - bryter mot svensk komnsumentlag - och DET är det viktiga här.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]

[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Antonio
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

Återigen får man vad man betalar för. Mooseman har helt rätt.
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

Vad är det som bryter mot svensk konsumentlag? Den kan väl knappast ha något att säga om en extra garanti du får som ren bonus eller?
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Jag trodde det var allmänt känt att pixmania suger när det gäller kundkontakt? Köper man någonting därifrån ingår det i priset att inte få sina prylar fixade...
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

givetvis vill man ge sina surt sparade pengar till överprissatta svenska generalagenter som oftast inte tar in de modellerna man vill ha.
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Ja man gör som man vill... Ibland är det skönt att ha betalat för service. ;)
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
killroy
Inlägg: 192
Blev medlem: 23 februari 2007, 17:58
Namn: Johan Kronvall
Ort: Karlskrona

Måste varna för budgetraceparts.com.
Bra priser men väldigt dålig service, svara sällan eller aldrig på mail.
När min order väll kom hem efter 10 mail och 4 månaders väntan så saknades hälften av delarna :ranting:
När jag påpekade detta så sa som bara:Enligt packnings sedel ska allt vara med, så otur, måste ha försvunnit i frakten.
Så nu står man här utan sina väghållningsprylar och 4000:- fattigare.
Har aldrig haft problem med usa ordrar innan, men hedanefter blir det fan att beställa ifrån Welen eller liknande.
Nuvarande Hondor:
Honda lös

Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
adio
Inlägg: 1103
Blev medlem: 17 augusti 2005, 21:16
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström
Ort: Örebro

Jag har beställt där ifrån också, kamdrev mm och jag fick mina delar efter ett par veckor utan strul.
Mejl svarade de också på, jag handlade genom dem när de var sponsor till d-series.org men det är de tydligen inte längre.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
adio
Inlägg: 1103
Blev medlem: 17 augusti 2005, 21:16
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström
Ort: Örebro

Efter att ha läst på Svarta listan så såg jag att BudgetRaceParts låg med. Jag har tidigare handlat av dem utan problem och de har varit sponsorer för d-series.org.
Jag gick in och sökte lite på d-series och det visade sig att de har blåst flera och i grund och botten är det RS Machine som är BPR.

Jag vet att det är en del här inne som handlat av RS men passa er för de verkar ha problem.

<a href="http://www.d-series.org/forums/showthread.php?t=102109" target="_blank">http://www.d-series.org/forums/showthre ... =102109</a>
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Kullen
Inlägg: 258
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:37
Bil: Civic FN2
Namn: Martin Kullström
Ort: Vårsta

Varning för http://www.Netbil.se

Netbil skulle jag nog ge ett varningens finger för.
Ropade hem en BMW 318 från 02a uttagen 03 där (15800mil.)
I test protokollet som ska vara utfärdat utav en profisionell testare står det för karossen:
Lackbättring VB skärmkant
Plåtveck bakkant HB dörr ca 10x2cm
Lackbättrade märken finns på stötfångare fram och bak.

Jag tittade på bilen i blött tillstånd i 5sek och hittade följande:
VB skärmkant amatör mässigt rostlagad (ser ut som när man lagar vinterhäcken. Hela den invikta kanten samt ett par mm upp på sidan var penslad...)
HB skärmkant började få ordentligt med rost bak mot stötfångaren.
Bakluckan hade en buckla stor som en halv apelsin.
Det jag kunde se utav lacken såg allmänt slitet/repigt ut trots att bilen var blöt.
Misstänker att vissa delar varit omlackade ockå, då det var färg inne i hjulhuset ner mot tröskeln.
Efter detta orkade jag inte titta mer på bilen skulle antagligen hittat hur mycket som helst...
Undrar om deras testare är halvblinda??

På deras hemsida står även följande bland vanliga frågor:

"När jag läser bilarnas testprotokoll tycker jag att många bilar har ovanligt mycket skador på karossen?
Egentligen är de flesta av de bilar vi förmedlar i normalt skick. Vi vet av erfarenhet att de flesta som kommer hit och tittar på bilarna blir positivt överraskade. När vi beskriver bilarna försöker vi verkligen att få med allt. Vi vet också att de flesta som köper en begagnad bil accepterar att det finns några dörruppslag eller små repor på bilen. Det viktiga är att det inte drar ner helhetsintrycket. I vårt testprotokoll använder vi begreppen Normal, Under normal samt Över normal vilket skall ge en ungefärlig bild av hur bilen ser ut. Dvs, skriver vi Normal, ser bilen bra ut i förhållande till hur gammal bilen är samt hur många mil bilen har gått, men då kan det också finnas några små märken/repor på bilen."


Jävligt surt när man åkt från Stockholm till Kungsbacka enbart för att hämta bilen. Så nu är jag 1500kr fattigare(tågbiljett) och fortfarande utan 2a bil.

Bilen är nu ute för försäljning igen men dom har inte uppdaterat testprotokollet trots att jag påpekade detta.

Denna bil var inte billig heller, jag bjöd på denna för att jag ville ha en sådan så jag skulle betala 64500kr+2800kr i inropningsavgift.(samma som man kan köpa för på Blocket istort sett)
Säljaren hade satt reservationspris :75000kr (drömmare) så när inte detta var uppnåt ringde dom och försökte trissa upp priset ytterligare men detta gick jag inte med på så det slutade med att jag skulle få bilen för det lagda budet men med facit i hand skulle jag ge max 50tkr för den bilen.

Enda positiva jag kan säga om denna skitfirma är att personalen iaf var trevlig.
Senast redigerad av Kullen den 19 november 2009, 18:52, redigerad totalt 1 gånger.
Brum Brum!
Anders1
Inlägg: 27
Blev medlem: 5 november 2007, 15:24

VILL VARNA FÖR ENVY PERFORMANCE I ENGLAND!

Beställ inte från firman Envy Performance i England. Jag beställde Volk bultar för ca 2000, betalade i förskott. När väl paketet anlände visade det sig att det saknades bultar samt nycklarna var använda! Skrev det via mejl och antog att Envy stod för fraketen tillbaka...nä jag fick betala frakten tillbaka och blev lovad att dom skulle skicka nya. Det är nu över 1 år sedan och jag har inte fått mina bultar ännu. Han slutade även att svara på mejl efter jag skickat tillbaka paketet.

Mkt oseriös firma alltså!!!!!
Anders Fornell
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

Runchain skrev:Ang. Pixmania så är de i princip ensamma i sverige om att begära kopior på identitets handlig och s.k. adress bekräftelse (gammal räkning el. liknande) vid betalnings bekräftelse. Detta gjorde att jag annulerade min order innan jag bekräftat köpet. Pixmania hade dock redan reserverat beloppet (ca. 15kkr)... lite tråkigt att vara utan det i två veckor men men.

Gick sen och köpte den dyraste jävla LED tv'n från ett dyrare företag pga. att jag blev lite sur att det tog så lång tid att få tillbaka pengarna... kände mig sedan otroligt stolt över att jag gjort slut på hela min lön på 15minuters impuls.
Jag kan förklara att för någon som har råkat ut för Oredligt förfarande/bedrägeri så är deras hantering jävligt bra, när man har fått beställningar hemskickade till sig på över 200KKR på grund av svenska idiotföretag som gladeligen skickar prylar utan någon checkup alls.
Medlem 427
Användarvisningsbild
Vilot
Inlägg: 60
Blev medlem: 25 september 2008, 12:18
Bil: CH1 & YK1
Namn: Vilhelm Hansson
Ort: Göteborg

http://www.avb-sports.be

För tre år sen köpte jag ett kjolpaket samt en massa annat smått till min dåvarande EJ2'a. Tog 2månader tills jag fick prylarna och då var det givetvis fel. De stod för frakten som tur det. Tog där efter närmre 3månader tills jag fick allt. Fortfarande va några av sakerna fel. De är väldigt dåliga på engelska och svarar sällan på e-post. Inte värt och köpa något där även ifall de har en del bra erbjudanden då och då.
CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Användarvisningsbild
Hammerin
Inlägg: 2431
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Ort: Stockholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

snacka om att ha olika erfarenheter av samma företag...

mailade om div saker, fick svar dagen efter. Fick bra pris och de sa en månad då sakerna skulle komma.

betalade in pengarna på deras konto. fick bekräftelse dagen efter att de mottagit pengarna.

2dagar senare fick jag lev besked. De skulle gå ca 1vecka snabbare än utlovat.

fick mail om när prylarna skickade från fabrik till dem. fick mail när det gick från dem.

fick mail 3 dagar senare med frågan ifall jag fått varan och var nöjd. SVAR JA!

Många glömmer ofta bort att delarna vi beställer tillverkas i väldigt små upplagor i jämnförelse med kläder eller tv och att de nästan alltid finns over there, därför är det inget ovanligt att det kan ta några månader innan vi får produkterna.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Användarvisningsbild
Karlhakan
HPC Guld Medlem
Inlägg: 742
Blev medlem: 30 november 2010, 19:58
Bil: S2000 AP1 2008
Namn: Håkan Nilsson
Ort: Göteborg, Hisingen
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Däckonline.se vill jag varna för.

Jag vet att många köpt däck av dom och alla verkar nöjda så länge det funkar.

Jag kan berätta om en annan sida av däckonline.se Jag köpte ny uppsättning till min S2000 i våras Continetnat Contisportcontact 5. Monterades av däckonlines däckmonteringsfirma på måndag och jag körde Göteborg - Vadstena t.o.r. dagen efter. Väg 40, E4 och väg 50. På väg tillbaka till Göteborg efter ca 45 mils körning, vid Ulricehamn kände jag att det började dra åt vänster och eftersom jag befann mig i en vajerräckessträcka fick jag köra försiktigt några kilometer innan jag kunde stanna och se vad som hänt. Luften hade gått ur vänster fram, jag satte på reserven och körde direkt till monteringsfirman. De tog av däcket och kunde konstatera att det hade skador p.g.a. att det körts utan luft en bit. Fälgen var felfri och de hittade inget som visade att jag kört på något som punkterat däcket. Jag meddelar Däckonline som omgående skickar ett nytt däck till utbyte och det gamla ska skickas tillbaka för reklamationskontroll.

Så långt var all ok och däckonline skötte allt snyggt och prydligt.

Sen börjar strulet. De hämtar inte det trasiga däcket på 2 månader, sen börjar de fråga mig var det är. Det var kvar hos monteringsfirman och efter lite strul kunde jag hjälpa däckonline att få det skickat. Sen dröjde det ytterligare några månader. Sen kom de tillbaka och sa att jag skulle betala för det trasiga däcket för reklamationen var avslagen. Ingen förklaring överhuvudtaget. Sen skickar de en räkning. Idetta läget byter de namn till Delticom AG som det tyska moderbolaget heter och alla mail skickas från Delticom. Ofta utan personlig avsändare. Jag blev förbannad och krävde förklaring varför reklamation var avlsagen. Det måste ju finnas en anledning. Jag hade skickat bilder på det trasiga däcket och förklarat att monteringsfirman kunde intyga att de inte hittat något som punkterat däcket. Jag skickade också ett skriftligt besked om att jag bestred deras faktura och tänker inte betala för än de fastlagt att det är mitt fel att däcket gått sönder. Nu har månaderna gått och de har skickat krav som jag omedelbart bestridit. De har vägrat att förklara varför reklamationen avslagits. Till sist skickar de en kopia av brev skrivet av däcktillverkaren Continetal som var skrivet på tyska. Jag svarade att jag läser inte tyska och speciellt inte när det är viktiga brev utan krävde en översättning. De sa att jag fick be någon om hjälp att översätta brevet. Jag vägrade. De presenterar sig genom en svensk hemsida på svenska och skall därför också fortsatt kommunicera med mig på svenska. Det har jag kollat upp med min kommuns konsumentrådgivning att så läser den svenska konsumentköplagen. De hänvisar på hemsidan till tysk lagstiftning vilket inte gäller i sverige, bara så ni vet. De fortsätter att kräva pengar utan att förklara varför. Tur att jag hade detta på faktura om jag betalt med kort hade de dragit pengarna och sen struntat i att svara på mina mail. Men så länge jag satt på pengarna kunde jag driva saken. Jag förstår att de skickat ärendet till inkasso men fått avslag eftersom jag skriftligen bestridit deras krav och uppenbarligen på riktiga grunder.

Nu häromdagen kom till slut en översättning av brevet från Continetal. Det finns inget som säger att jag gjort sönder däcket samtidigt visar de på att däcket visar skador eftersom det körts utan luft, vilket vi redan visste. Vidare så säger de att däcket inte visar några fel. Men de skickar inga bevis på hur de undersökt däcket. Det är en sak att säga och en annan att bevisa. Synd att inte jag bara kan säga också. Slutsats Continental tar inte på sig ansvaret och inte Delticom heller.

Delticom AG skickar omgående nytt krav på pengarna och informerar mig också om att jag på egen bekostnad kan anlita oberoende experthjälp för att kontrollera däcket. I detta läget förstår jag att Delticom bara har gjort exakt så mycket de behöver för att få igenom inkassot. Mitt nästa drag skulle således bli att stämma dom inför svensk domstol. Skulle jag förlora så skulle jag stå där med en mycket dyr räkning. Skulle Delticom AG förlora så är det en axelryckning för dom och de vet om att de har övertaget i detta läget.

Så i skrivande stund har jag skickat ett argt brev till Delticom och bett dem fara och flyga. Sen har jag tvingats betala för ett femte däck till min bil som sannolikt hade fabrikationsfel. Den besparing som jag skulle göra genom att köpa av däckoline.se är alltså helt borta plus lite till.

Så om ni nu ska köpa av däckonline.se ändå tänk er för, köp mot faktura inte på kort och ha i åtanke att om det går åt helvete så skiter dom fullständigt i er.

Jag kommer alldrig mer att köpa av dom i alla fall.
Håkan Nilsson, Hisingen Göteborg 0709-749475
Honda S2000 AP1 -08 för skoj skull
Honda S800 Cabriolet 1967 under renovering
Honda S800 Kupé 1967 ska renoveras när den andra är klar
Honda Jazz Si brukis (en hjälte)
Elvis_EG2
Inlägg: 679
Blev medlem: 21 juli 2005, 02:14
Namn: Elvis

infosite kan jag tipsa om, billigast och smidigast!
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Användarvisningsbild
Hammerin
Inlägg: 2431
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Ort: Stockholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Säg till dem att du under protest och pga att de uttnytjar sin ställning som storföretag mot dig, betalar för att få detta ur världen, dock så betalar du inte förrens du fått den reklamerade skadan i retur, vilket är din prudukt då du tvingas att betala för den. Du kan avsluta med att dem och däckonline kommer att höra mer om detta via tidningar och tv progammet plus i svensk tv. De kan då göra en oberoende test och dokumentation av hela ärendet inför det svenska folket.

Jag vet att det kan låta tramsigt, men jag har provat detta själv vid 2tillfällen med bra resultat. Lycka till.

P.s gör detta inlägg på rejsa och garaget och på facebook.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
TriXiE77
Inlägg: 867
Blev medlem: 13 juni 2004, 13:54
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt
Ort: Eskilstuna / Västerås / Stockholm

Håller med Richard... kräv däcket tillbaka och hör av dig till Aftonbladet eller någon annan smarrig tidning.
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
__________________________________________________
TRIXIE RACING
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5576
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 84 times

http://www.facebook.com/dackonline?ref=ts&fref=ts

skrev negativt om dom där! :)

jag har handlat en hel del gatdäck där ~40 däck, har hört fler som fått problem när de ska reklamera och liknande.
Dock har jag aldrig behövt reklamera eller något, så jag har inte upplevt något problem med dom...
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Användarvisningsbild
four
Inlägg: 1157
Blev medlem: 4 november 2004, 13:54
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Ort: Oxelösund
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Har bara beställt från däckonline en gång och funkade kanon. Men har en polare som beställde däck och 2 av däcken va fel, samma märke men inte likadana däck och gammalt tillverkningsdatum. Han fick varjefall 2 nya däck. Så kolla däcken noga när ni får dom, så att allt stämmer.
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5576
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 84 times

vid ett tillfälle när jag beställt så fick jag mail från någon där, som va tysk.. google translate hade han nog kört, så jag svarare på bästa skoltyskan istället..

det va just om tillverkningsdatum som han mailade. De hade sådana däck jag skulle ha, men va 3 år gamla.. jag tog dom istället och fick 200kr rabatt..
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Användarvisningsbild
SoldR
Inlägg: 1254
Blev medlem: 20 oktober 2007, 01:05
Bil: S2000
Namn: Reazhwan Saleh
Ort: Borås
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Både delticom ag och däckonline.se har Facebook sida, gå in där och skapa en diskussion och kanske kan det hjälpa.
Kör:
S2000 01 :D
CR-V 1.5T -19 Executive Areo pack
Kört:
Accord Tourer 2.4 09 Exe
Civic Fk2 06
Jazz 05
Civic 96
Insight 10
FR-V 05
Civic ESi 92
CR-V 07:a
Civic VTi MB6 97
Accord k24 03
Prelude 93
Civic 92
Civic VTi EG9 92 Första Hondan :D
Användarvisningsbild
Karlhakan
HPC Guld Medlem
Inlägg: 742
Blev medlem: 30 november 2010, 19:58
Bil: S2000 AP1 2008
Namn: Håkan Nilsson
Ort: Göteborg, Hisingen
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

four skrev:Har bara beställt från däckonline en gång och funkade kanon. Men har en polare som beställde däck och 2 av däcken va fel, samma märke men inte likadana däck och gammalt tillverkningsdatum. Han fick varjefall 2 nya däck. Så kolla däcken noga när ni får dom, så att allt stämmer.

Det är därför det är bra att handla mot faktura. Då kan man dra på betalningen tills de gjort vad ska göra.
Håkan Nilsson, Hisingen Göteborg 0709-749475
Honda S2000 AP1 -08 för skoj skull
Honda S800 Cabriolet 1967 under renovering
Honda S800 Kupé 1967 ska renoveras när den andra är klar
Honda Jazz Si brukis (en hjälte)
Användarvisningsbild
Karlhakan
HPC Guld Medlem
Inlägg: 742
Blev medlem: 30 november 2010, 19:58
Bil: S2000 AP1 2008
Namn: Håkan Nilsson
Ort: Göteborg, Hisingen
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Så där ja.

Nu har jag bestämt mig för att lägga det där bakom mig. Trots att jag skrev ett mycket argt mail till dem och tyckte verkligen att de var skrutt, så blev min ilska inte mindre. Ett tag var jag så bitter och besviken att om en däckonline-anställd korsat min väg så hade jag nog suttit inne nu. Jag tänkte ut massa hemskheter och funderade ett tag försöka skriva dåliga saker om dem på facebook och andra forum. Så lätt ska de minsamnn inte få komma undan.

Sen insåg jag att jag är endast är en liten kund som de kan ha och mista det spelar ingen roll för dem. Min energi är begränsad så varför spilla den på däckonline? När man tänker efter så är det lite av en trend för tillfället att man trots usel service ändå väljer denna typ av leverantörer. Ta Ryan Air t.ex. det är billigt, men skiter det sig så är det bara att köpa en ny biljett. Man vet ju det innan man köper av Ryan så det är kanske samma inställning jag borde haft med däckonline? Det finns ju en anledning till varför de har lägre priser.

Milton Friedman hette en gubbe som skrev en bok med tilteln "There ain't no such thing as a free lunch". Jag borde haft Milton i åtanke och ska försöka ha det nästa gång jag ser något som verkar vara ett fynd.


Nej nu ska jag vända energin till god energi och lägga det på Hondaklubben istället :)
Håkan Nilsson, Hisingen Göteborg 0709-749475
Honda S2000 AP1 -08 för skoj skull
Honda S800 Cabriolet 1967 under renovering
Honda S800 Kupé 1967 ska renoveras när den andra är klar
Honda Jazz Si brukis (en hjälte)
Användarvisningsbild
Hammerin
Inlägg: 2431
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Ort: Stockholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Jag håller med dig Håkan, det är ingen ide att hetsa upp sig och göra det till världen grej, men jag tycker nog inte att de skall gå obemärkt förbi, bara för att du är en liten skit kund :wink: :wink: ..... Hela företagen bygger på många obetydliga små kunder som tillsamman är hela företagets grund. Om inte du bryr dig vem skall då bry sig ??
Nhä ett litet konsist inlägg på deras facbooksidor samt bilrelaterade sidor skadar inte, rätt skrivet så kanske du får gensvar..

Lycka till / Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Etingelholm
Inlägg: 783
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 k24 Frankenstein
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Köpte en Towhook från An88.se för ett bra tag sedan, valde att ta den på faktura då dom sa att det va två veckors leveranstid på saker dom inte hade på lager. Fakturan kom 2 dagar efter min beställning och skulle betalas inom 5 dagar...tight betalning men jag betalade & hoppades på att min towhookskulle komma. Det gick lite över 6 veckor sedan kom den, trodde jag. Jag hade beställt en bakre men fick en främre. Ringde upp & sa att det va fel. Hans första fråga va "kan du inte använda den du har fått då? annars måste vi hålla på och skicka tillbaka" Idiot tyckte jag då...skickade tillbaka towhooken samma dag som jag fick den, jag själv fick lägga ut pengar på frakten tillbaka då An88.se inte visste hur man gjorde med returfrakt sedlar så dom skulle uppenbarligen lägga ner kontant betalning i min nya beställning. Det har nu gått 3 veckor till efter detta och jag väntar fortfarande. Jag tycker detta är sjukt dålig service från ett företag att behandla sina kunder såhär när jag redan har betalat för varan samt har kostat på frakt 2 gånger.
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Focusrite
Inlägg: 55
Blev medlem: 27 januari 2015, 17:43
Bil: Honda cr-v
Namn: Jonathan Jarl
Ort: Örebro

http://www.volkswagen.se

Kunde inte låta bli :P
Skriv svar