Tänkte importera en NSX från Usa..

ENBART för motorrelaterade topics
Blomberg_Prelude
Inlägg: 47
Blev medlem: 13 februari 2005, 18:13
Ort: Jönköping

Har kollat lite på ebay på nsx:er dom verkar inte kosta så mycket i Usa.. Nån som har erfarenhet om import från usa eller om nån som vet bra bilsäljes sida från staterna..
Jonas Blomberg

Integra Type-R
MagnusL
Inlägg: 406
Blev medlem: 26 april 2004, 15:19
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren
Ort: STHLM

Prata med Kalle på www.autoagito.se, han fixar biffen!
#892
2008 wrx sti
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Kolla lite på <a href="http://www.nsxprime.com/" target="_blank">http://www.nsxprime.com/</a> Kolla även <a href="http://atsearch.autotrader.co.uk" target="_blank">http://atsearch.autotrader.co.uk</a>. Det finns lite NSX:er borta på Brittiska Öarna också. Vore trevligt med fler NSX-ägare i HPC :thumbup:
Patrik Sköld
Karl Tyrén
Inlägg: 0
Blev medlem: 28 juli 2004, 00:06

Jag har väl ganska bra koll på marknaden och jag kan väl inte riktigt hålla med om att de är billiga i USA. en cleantitlad 91:a långmilare börjar strax över $25000. känns som att det inte är tillräckligt mkt billigare än i europa,
särskilt inte eftersom den är så pass gammal och man köper den osedd/prövad.

Har man däremot gott om pengar så finns det ju givetvis ett större utbud av speciella/modifierade/nyare vagnar som inte finns i Eu.

Lycka till hur du än gör, det är en av världens ballaste bilar och värdet kommer följa räntan som vilket samlarobjekt som helst så länge den är i skick.
Karl Tyrén
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Håller med Karl. Kika i Europa, Norden, Sverige. Du kanske har sett att det ligger några stycken till salu på blocket?
Patrik Sköld
Blomberg_Prelude
Inlägg: 47
Blev medlem: 13 februari 2005, 18:13
Ort: Jönköping

Kan väl inte vara några fel på en NSX?? =) jepp har sett på blocket men 300 tusen e lite väl tycker ja..är ju faktiskt bara en vanlig arbetare... hittat nån för runt 20 tusen dollar.. de e inte farligt tycker inte ja.. vill ju ha en vänsterstyrd.. de e de väl inte på england.. tack för alla svar.. får hoppas man blir en stolt nsx ägare till nästa sommar
Jonas Blomberg

Integra Type-R
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

$20.000 = ca 140.000kr, 10k i frakt till sverige, då är vi uppe i 150k, sen tull och moms, dvs 1,40 * 150k = 210.000kr sen inreggning och besiktning och konvertering av framlysen osv, säg att det går smidigt så fixar du det för 10k.

Slutsumma om det inte är något fel på bilen eller om du har tur att det inte händer något med bilen i conteinern ppå vägen hit: 220.000kr.

Men antingen köper du grisen i säcken helt osedd eller så flyger du över och kollar på den först vilket oxå kostar en hel del med pengar.



Eller så köper du en i tyskland för 235k plus 5k i reggning och på vägen hem köper du öl så att resan går ihop.
Hursomhelst så tycker jag att du ska köpa en NSX, fetare bil finns inte, och det är bara bra om du importerar en egen då du berikar sverige med en till. :thumbup:
Blomberg_Prelude
Inlägg: 47
Blev medlem: 13 februari 2005, 18:13
Ort: Jönköping

Kanske är bättre att ta hem en från tyskland.. vill ju helst provköra o kika innan man handlar.. för de är ju rätt mycket pengar de handlar om.. Har aldrig kört en nsx men ja kommer inte bli besviken väl?? har ju en integra nu men nsx:en går väl mycket bättre?? Ingen som har lite info man om nsx:en
Jonas Blomberg

Integra Type-R
Användarvisningsbild
smacke
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

vad vill du veta ? :)

jag vet inte var du bor (ort okänd står de i din profil) men om du frågar å de finns någon NSXägare i närheten så får du säkert en åktur.. :)
SMacke #364
Blomberg_Prelude
Inlägg: 47
Blev medlem: 13 februari 2005, 18:13
Ort: Jönköping

Ja bor i jönöping.. tror inte de finns nån nsx här =(... ja va vill ja veta.. lite spec o lite sånt
Jonas Blomberg

Integra Type-R
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Har C.E Jacobssons bilaffär AB i Jönköping inte kvar sin NSX?
Patrik Sköld
Användarvisningsbild
smacke
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

blomberg: sök lite på Google så hittar du massa..

jag har en -96a targa å du kan hitta info om den å lite allmännyttig info på <a href="http://www.garaget.org/smacke" target="_blank">www.garaget.org/smacke</a> :)
Senast redigerad av smacke den 23 juni 2007, 23:48, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
Blomberg_Prelude
Inlägg: 47
Blev medlem: 13 februari 2005, 18:13
Ort: Jönköping

Nää de tror ja inte dom har.. va o drägglade över den varenda dag när den stod där... men fick ju fan knappt sitta i den.. aaa de kan ja ju göra... men köper man en så blir man nöjd eller?? har varit inne på oo köpa en supra eller nått me... fast de börjar ju bli dussin bilar..
Jonas Blomberg

Integra Type-R
Användarvisningsbild
smacke
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

ja enligt Vägverket skall det finnas 38 st NSXer i sverige så de e inte så väldigt ofta man stöter på någon.. :)

Suprorna börjar bli lite av en dussinbil som du säger, dock är dom av förklarliga skäl lättare å billigare å trimma...
SMacke #364
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Synd du inte var på hugget lite tidigare Blomberg. När P i Jönköping hade sin äkta Acura till salu. Även C.E Jacobssons bilaffär AB hade ju en Acura.

Ge dig inte Blomberg. Bara att leta på. Här uppe i E-län är vi tre NSX-ägare som jag känner till. Har du vägarna förbi Östergötland får du gärna åka med på en provtur med mig.

Du kanske dyker upp på Japmeet 14/7?
Patrik Sköld
Blomberg_Prelude
Inlägg: 47
Blev medlem: 13 februari 2005, 18:13
Ort: Jönköping

A de var ju för jä*la synd.. asså så många.. de va ju jättesnällt.. jepp tänkte åka på japmeet.. då får ja drömma i 3 veckor tills japmeet då =)
Jonas Blomberg

Integra Type-R
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Blomberg_Prelude skrev:A de var ju för jä*la synd.. asså så många.. de va ju jättesnällt.. jepp tänkte åka på japmeet.. då får ja drömma i 3 veckor tills japmeet då =)
Ja två NSX.er från Östergötland kommer på Japmeet om det inte regnar. P:s NSX såldes till Bosses bil i Luleå.
Patrik Sköld
Kanzaki
Inlägg: 1
Blev medlem: 2 maj 2006, 18:57
Ort: Finspång

Blomberg_Prelude skrev:Har aldrig kört en nsx men ja kommer inte bli besviken väl?? har ju en integra nu men nsx:en går väl mycket bättre?? Ingen som har lite info man om nsx:en
Tror du kommer uppleva NSX'en som snällare än Integran (Antar att det är en Integra Type-R?)

En NSX är inte så "rå" som de flesta verkar tro - den är helt enkelt bra på precis det som den fick så fin kritik för när den var ny; att den är snäll, lättkörd och billig att underhålla, för att vara en supersportbil.
Sen vimlar det ju av Best Motoring filmer där NSX-R piskar både det ena och det andra på bana, så det är ju lätt att få för sig att bilen är hemskt snabb och brutal, men det gäller att hålla isär en vanlig NSX och en NSX-R. Det är förmodligen en himmelsvid skillnad.

Så hoppas du på ett prestandamonster så räcker det tyvärr inte med orginal och då får du gräva djupt i plånboken. Även om servicen är "billig" så kostar det f*n med eftermarknadsdelar eftersom modellen är så ovanlig.


Och innan ni börjar slå på mig och tycker jag är dum i huvet eller nått så äger jag faktiskt en NSX, och hade kanske själv lite andra förhoppningar om modellen när jag köpte den.
Men jag har lärt mig älska bilen för vad den är istället.
Mikael Nilsson, NSX driver
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Ingen halshugger dig för att du framför dina åsikter Kanzaki. Åker man o marschar omkring 250 knyck på autobahn så märker man vilken prestandabil det är :thumbup:

Rostock VS Lubeck är fint att åka :)
Patrik Sköld
Tommie Blomqvist
Inlägg: 136
Blev medlem: 11 augusti 2005, 11:21
Ort: Sthlm

Finns lite mera spännande versioner i USA ( dvs ratten på rätt sida ) en modell heter Zanardi, lite lättad och något busigare. Men dom har å andra sidan en massa automat bilar, ve o tvi att montera en aut i en NSX.
Tror att det kan löna sig kika lite i staterna, om man vill leta dyrare bilar och väl med extrautrustning i trim mm.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->


<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Visst i Staterna finns det ju flera.

De går ju att göra lite själv på NSX:en. Chippa den exempelvis. Sätta dit annat luftfilter än originalet. Plocka bort onödig ballast osv. Exempelvis plocka ur reservhjulet och ställningen det sitter i, ta ur AC.n. Om man nu inte är nöjd med ursprunget.

Tycker det känns lite som att köpa grisen i säcken att importera från USA. Man vill ju gärna se bilen man köper. Samt även kunna provköra den.

Ännu en gång lycka till...
Patrik Sköld
Dominus
Inlägg: 30
Blev medlem: 13 juni 2004, 14:08

läste att någon skrev frakt på 10k från staterna, är inte de en bra bit från sanningen. fått för mig de kostar runt 80k om man ska få hem den i en container?
Robin Magnusson

Ännu mer finbil:<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--> Civic Type R 05:a<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Finbil: <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Del Sol VTi 93:a<!--colorc--></span><!--/colorc-->Såld

Vinterbil <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Civic 1,6 89:a<!--colorc--></span><!--/colorc--> Såld
Förstabil <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Civic 1,6 88:a<!--colorc--></span><!--/colorc--> Såld

Malmö
Jimmy
Inlägg: 2556
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:34
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Ort: Gävle
Been thanked: 1 time
Kontakt:

hahaha lugn nu
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Fin NSX i Sverige med extra puder <a href="http://www.blocket.se/vi/12469625.htm?ca=14_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/12469625.htm?ca=14_s</a> :thumbup:
Patrik Sköld
Blomberg_Prelude
Inlägg: 47
Blev medlem: 13 februari 2005, 18:13
Ort: Jönköping

Aaa fy fan den hade vart nått.. får la sälja huset oo köpa den =)
Jonas Blomberg

Integra Type-R
kasal
Inlägg: 76
Blev medlem: 26 augusti 2004, 15:00
Namn: Johan Svensson
Ort: Falkenberg

oohh riktig drömbil den som patte länkade! Med 400hk så flåsar de ju på lite också... :whatever:
Accord Type-s -07
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
Alfahannen
Inlägg: 43
Blev medlem: 27 april 2005, 23:55
Ort: Göteborg

En anledning till import skulle väl vara den större tillgången på 3.2l motorn och den sexpetade lådan. Känns överhuvudtaget som det finns större urval av utrustning, färgval mm. i staterna.
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
smacke
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

Patte skrev:Fin NSX i Sverige med extra puder <a href="http://www.blocket.se/vi/12469625.htm?ca=14_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/12469625.htm?ca=14_s</a> :thumbup:
fan, de e 3 ggn på ett år som den e till salu..
SMacke #364
Kanzaki
Inlägg: 1
Blev medlem: 2 maj 2006, 18:57
Ort: Finspång

smacke skrev:<!--quoteo(post=415567:date=30 Jun 2007, 08:40:12:name=Patte)--><div class='quotetop'>CITERA(Patte @ 30 Jun 2007, 08:40:12) [snapback]415567[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Fin NSX i Sverige med extra puder <a href="http://www.blocket.se/vi/12469625.htm?ca=14_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/12469625.htm?ca=14_s</a> :thumbup:
fan, de e 3 ggn på ett år som den e till salu..
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Autostradale... nystartat företag i Borås som säljer den. Undar om det ringer en varningsklocka för fler än mig?

Borås har ju inte det bästa ryktet som bilhandlarstad. Framför allt inte när det gäller mindre firmor som sysslar med sportbilar.
Nissan 200sx var rätt populära objekt för några år sedan för en massa skumraskaffärer i Borås.


Självklart kan jag ha helt fel, men innan jag gör affärer med dem skulle jag åtminståne vilja veta vem som står bakom firman.
Mikael Nilsson, NSX driver
Tommie Blomqvist
Inlägg: 136
Blev medlem: 11 augusti 2005, 11:21
Ort: Sthlm

Nsx är en fin bil ingen tvekan, men ack så ovanlig i hela EU, vill man åt 6vxl och 3.2L så är det väldigt högt upp i pris och utbudet är klent.
Tror att det fanns för många andra supersportbilar och tävla mot som tillverkades på närmare håll och gjorde att Nsxen hamna lite i skym undan.
Vet inte om jag skulle betala så jättemycket för en 91a, men börjar man närma sig 96-97 3.2L och sen någon lite roligare modell, då skulle det kunna bli ett stort lån :)
Jag är själv av naturen att jag inte skulle betala mycket för en högerstyrd utan skulle då importera från USA eller leta i övriga EU.
Men som vanligt kommer det aldrig finnas så många roliga Hondor med ratten på vår sida då specialmodellerna tillverkas för hemma/asien marknaden och dom har bekant ratten till höger.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->


<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Skriv svar