honda civic vti sedan startar inte efter regörning
-
- Inlägg: 67
- Blev medlem: 28 juni 2014, 14:14
- Bil: honda civic vti (eg9)
- Namn: mattias karlsson
- Ort: mariestad
efter ja tvättade väldigt väldigt lätt min motor på vtin för att få bort alla fula oljelagringar som låg på motorn så vill on inte starta går runt fint på starten gör något hostande med startgas. (bilen fungerade utmärkt dan innan när vi var ute och provkörde) är de någon som vet eller har några tips om vad de kan vara för fel har gjort rent allt kablage kollat fördelar locket.
- andreasivarsson
- Inlägg: 98
- Blev medlem: 22 november 2013, 03:01
- Bil: Civic VT
- Namn: Andreas Gottfridsson
- Ort: Svanesund
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Jag hade lite problem med att den inte gick riktigt efter motortvätt men då var det vatten i tändstiftshålen. Efter en urblåsning och rengöring av stift gick den perfekt igen.
Andreas Gottfridsson
Mob: 0703-369147
Mob: 0703-369147
-
- Inlägg: 67
- Blev medlem: 28 juni 2014, 14:14
- Bil: honda civic vti (eg9)
- Namn: mattias karlsson
- Ort: mariestad
Är ju de som är kruxet spola aldrig vatten endast avfettning och torka med trasa men vi konstatera att den inte får gnista. Funderar på om fördelaren kan ha get upp spruta liksom enbart vid växel lådan. Eftersom den läckt olja från ventil kåpan :-/
-
- Inlägg: 67
- Blev medlem: 28 juni 2014, 14:14
- Bil: honda civic vti (eg9)
- Namn: mattias karlsson
- Ort: mariestad
De finns inga givare säkringar Lr något i el väg som kan har get upp efter de fått lite avfettning av misstag i sig sen om de skulle gå att sätta in en fördelaren från en 1.6 aut fördelare trots att de är en vti
-
- Inlägg: 202
- Blev medlem: 15 februari 2010, 14:55
- Bil: Honda Accord Type-R
- Namn: Henrik Holmgren
- Ort: Mariestad
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Matte fråga Jalle här på hpc han kan ha en oem med nya lager,tätningar med frakt 1000kr iaf
nu såg jag att han hade skrivit till dig redan i andra forums tråden.
nu såg jag att han hade skrivit till dig redan i andra forums tråden.
[font=Bradley Hand ITC]Peggen[/font]
- H.A
- Inlägg: 96
- Blev medlem: 25 augusti 2010, 03:55
- Bil: Honda Civic Ep3 /K20
- Namn: Homaion. A [Krrish]
- Ort: Stockholm
Hej
Jag har varit med om detta problem tidigare, dock verkstaden som gjorde jobbet med oförsiktighet.
Ska tilllägga att jag gjort motortvätt på både märkes verkstad och Ditech bilrekond och både spolade oförsiktigt utan att täcka känsliga delar med högtryck över hela motorrummet och känsliga delar som säkringsboxen m.m. Resultatet blev att motorn inte gick igång pga fukt som trängt sig i säkringsboxen och tändstifthålen m.m.
Jag har gjort flera motortvätt på egenhand och i stort sätt utan problem.
Ibland går det dåligt beroende på hur känslig bilen är mot vatten och rengöringsmedel osv.
Äldre bilar är mer känsliga än nya bilar.
Normalt täcker jag Batteri, grenerator, fördelarlock, oljestickan, säkringsboxen, div el-kontakter. Använder mat plastfolie för att täcka delar med och delvis torkpapper går också bra så länge man spolar med vanlig kranslang och ej högtryck.
Gällande problem med din bil skulle jag tipsa om att du torkar alla synliga el kontakter som du tror blivit utsatt mer under motortvätt. Det finns säkert fukt och fett kvar.
Köp gärna elektronikrengörning på biltema eller mekonomen och rengör kontakter genom att du drar loss de och sprya i de mot fukt, korrison, fett, smuts som kan ha orsakat ström problem.
Prova även med att byta tändkablar och om det inte hjälper dra loss tändstift kolla skicket.
Misstänker att rester och smutsvatten av avfettning du använd på ventilkåpan runnit ner i tändstift hålen och torkad ut sig i tändkablar och blött ner stiften.
Verkstaden som spola min bil för flera år sen drog ut stift på min bil och de visade sig vara helt blött med avfettning medel. Lycka till och hoppas det löser sig.
Jag har varit med om detta problem tidigare, dock verkstaden som gjorde jobbet med oförsiktighet.
Ska tilllägga att jag gjort motortvätt på både märkes verkstad och Ditech bilrekond och både spolade oförsiktigt utan att täcka känsliga delar med högtryck över hela motorrummet och känsliga delar som säkringsboxen m.m. Resultatet blev att motorn inte gick igång pga fukt som trängt sig i säkringsboxen och tändstifthålen m.m.
Jag har gjort flera motortvätt på egenhand och i stort sätt utan problem.
Ibland går det dåligt beroende på hur känslig bilen är mot vatten och rengöringsmedel osv.
Äldre bilar är mer känsliga än nya bilar.
Normalt täcker jag Batteri, grenerator, fördelarlock, oljestickan, säkringsboxen, div el-kontakter. Använder mat plastfolie för att täcka delar med och delvis torkpapper går också bra så länge man spolar med vanlig kranslang och ej högtryck.
Gällande problem med din bil skulle jag tipsa om att du torkar alla synliga el kontakter som du tror blivit utsatt mer under motortvätt. Det finns säkert fukt och fett kvar.
Köp gärna elektronikrengörning på biltema eller mekonomen och rengör kontakter genom att du drar loss de och sprya i de mot fukt, korrison, fett, smuts som kan ha orsakat ström problem.
Prova även med att byta tändkablar och om det inte hjälper dra loss tändstift kolla skicket.
Misstänker att rester och smutsvatten av avfettning du använd på ventilkåpan runnit ner i tändstift hålen och torkad ut sig i tändkablar och blött ner stiften.
Verkstaden som spola min bil för flera år sen drog ut stift på min bil och de visade sig vara helt blött med avfettning medel. Lycka till och hoppas det löser sig.
Homaion.A [ Krrish ] 073-7029042
http://www.garaget.se/krrish
KÖR: Honda Civic Type-R Ep3 - Projekt tråd
BMW 520i Sedan 04
Honda Civic ESI 1.6 Vtec (Noise Maker)
Nissan Primera 2.0 GT
Honda Civic EG4, Torture Machine
Mazda 323F DOCH
Mitsubishi Eclipse
http://www.garaget.se/krrish
KÖR: Honda Civic Type-R Ep3 - Projekt tråd
BMW 520i Sedan 04
Honda Civic ESI 1.6 Vtec (Noise Maker)
Nissan Primera 2.0 GT
Honda Civic EG4, Torture Machine
Mazda 323F DOCH
Mitsubishi Eclipse