Eftersnack Mantorp 2017-04-30

Här pratar vi efter träffarna, bilder och videos från träffar lägger du här!
Kategoriregler
Här skapar du eftersnackstrådar med bilder och filmer.
  • Börja alltid topic med "Eftersnack:" Detta för att det ska bli enkelt vid en sökning att se vilken tråd som är inför och efter en träff.
  • Ha alltid med träffdatum i topic.
robber
Inlägg: 456
Blev medlem: 20 augusti 2004, 14:42
Namn: Robin Forsberg
Ort: Stockholm
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Hallå!

Hemma nu efter en grym helg.

Skoj med så många nya bekantskaper och intryck.
Första gången bana för mig och jag är hooked!
Robin Forsberg
Användarvisningsbild
Lärfors
Administrator
Inlägg: 2144
Blev medlem: 14 juli 2015, 21:03
Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
Namn: Andreas Lärfors
Ort: Göteborg
Has thanked: 396 times
Been thanked: 258 times

Det bästa: Människorna. Fan vad trevliga och glada ni var!

Det värsta: Ingen pizza :(
(samt p-böterna vi fick på Shell Hallunda - vem fan får p-böter på en bensinmack? Föreslår att vi inte träffas där i framtiden)

Ser fram emot att vara en del av att driva klubben frammåt samt kommande träffar!
Andreas Lärfors : IT ansvarig
robber
Inlägg: 456
Blev medlem: 20 augusti 2004, 14:42
Namn: Robin Forsberg
Ort: Stockholm
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

andreas542 skrev:Det bästa: Människorna. Fan vad trevliga och glada ni var!

Det värsta: Ingen pizza :(
(samt p-böterna vi fick på Shell Hallunda - vem fan får p-böter på en bensinmack? Föreslår att vi inte träffas där i framtiden)

Ser fram emot att vara en del av att driva klubben frammåt samt kommande träffar!
Ja underbara personer som ställde upp för varandra.
Ser fram emot dina rörliga bilder.
Robin Forsberg
tojo
Inlägg: 66
Blev medlem: 3 mars 2014, 14:53
Bil: Honda CRX 1.6i-VT
Namn: Vittorio Sagittarius
Ort: Katrineholm

Väldigt najs! Alla trevliga och glada. Köpte mig en grym HPC-hoodie och tänkte sova i den inatt.. :P
mrnenad
Inlägg: 35
Blev medlem: 2 januari 2014, 21:25
Bil: Mitsubishi Evo 10
Namn: Nenad Ringdahl
Ort: Staffanstorp

andreas542 skrev:Det bästa: Människorna. Fan vad trevliga och glada ni var!

Det värsta: Ingen pizza :(
(samt p-böterna vi fick på Shell Hallunda - vem fan får p-böter på en bensinmack? Föreslår att vi inte träffas där i framtiden)

Ser fram emot att vara en del av att driva klubben frammåt samt kommande träffar!
Du sa vem fan? Jag tänker nästan hur fasen får man böter på en mack haha?

Tack fören trevlig dag!
anno
HPC Guld Medlem
Inlägg: 4041
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Tack för denna gång!

Upp med bilder!
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
robber
Inlägg: 456
Blev medlem: 20 augusti 2004, 14:42
Namn: Robin Forsberg
Ort: Stockholm
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

https://goo.gl/photos/QRXFx1rgcSzQEg4V7

Där har jag några kassa!
Robin Forsberg
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Stort tack för helgen, det var riktigt roligt som vanligt :)

Inga fler som har bilder? Jag tog en enda bild på hela helgen :(

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Kan vara så att det ligger en film eller bild på min Instagram, samma namn där som här (sa någon film på NSX på banan? :o ).

Annars så är jag rätt så nöjd. Hade varit vaken i runt 30h när jag kraschade i säng på lördagskvällen vid 21:30 så om jag var lite groggy i beteendet så har ni förklaringen där :D
Pizzan blev ett fiasko. Jävla pizzeria att inte svara när vi försökte ringa i förtio minuters tid, dessutom från olika telefoner. Vi har pratat med motellet och deras restaurang så jag hoppas att vi kan kompensera lite nästa år (även om jag inte har nån talan om det längre :D ).
Vi saknade några viktiga kuggar till maskineriet sedan på raceday i arrangörsstaben men jag upplevde det som att vi löste upp eventuella knutar och fick till ett hyggligt flyt. Depåjobbet rullade på och jag tror att alla fick köra precis så mycket som dom ville.
Två flaggvakter beslöt sig för att aldrig dyka upp och flertalet reserver försökte vi att nå men utan framgång vilket gjorde att vi fick ställa oss själva som flaggvakter i två pass. Detta är inte hållbart då vi är för få redan från scratch i regel. Så där är jag lite besviken på två personerna. Annars skötte sig flaggvakterna riktigt bra med inställelsetid och själva flaggningen :)
Det blev lite ändrat i styrelsen på årsmötet och jag klev av som ordförande och fortsätter verka som regionsombud "halva Sverige" i stället :D
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
vikingson
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 september 2015, 21:09
Bil: Crx siR
Namn: Emil Vikingson
Ort: Uddevalla

är helnöjd med helgen även fall man inte hade bilen med sig! härligt folk o bra väder.
har väl ca 1500 bilder att plöja igenom men kommer lägga upp länkar med RAR filer som man kan ladda ner.
kommer delas upp i tre olika kategorier motell/depå, parisarn och "slänten"
tror jag fick med dem flesta på bild men i dessa rar länkar så kommer jag endast posta dem som jag tycker är "bra"
skulle din bil mot förmodan saknas så hör av dig så tror jag säkert att ja kan lösa någon ny uppladdning. :)
bilderna kommer inte ha någon "foto stämpel" och jag vill inte ha något betalt (som vissa andra fotografer vill för att ge ut "extra") och ni är fria att använda bilderna hur ni vill. sålänge ni inte påstår att det är ni som har tagit dem :)
robber
Inlägg: 456
Blev medlem: 20 augusti 2004, 14:42
Namn: Robin Forsberg
Ort: Stockholm
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

vikingson skrev:är helnöjd med helgen även fall man inte hade bilen med sig! härligt folk o bra väder.
har väl ca 1500 bilder att plöja igenom men kommer lägga upp länkar med RAR filer som man kan ladda ner.
kommer delas upp i tre olika kategorier motell/depå, parisarn och "slänten"
tror jag fick med dem flesta på bild men i dessa rar länkar så kommer jag endast posta dem som jag tycker är "bra"
skulle din bil mot förmodan saknas så hör av dig så tror jag säkert att ja kan lösa någon ny uppladdning. :)
bilderna kommer inte ha någon "foto stämpel" och jag vill inte ha något betalt (som vissa andra fotografer vill för att ge ut "extra") och ni är fria att använda bilderna hur ni vill. sålänge ni inte påstår att det är ni som har tagit dem :)
Väntar ivrigt och hoppas min röda EG utan K20 kom med på bild.
Härlig inställning till bilderna också.
Robin Forsberg
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: 10 maj 2007, 17:39
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Ort: Skärblacka
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Tack för en trevlig söndag på Mantorp Park.
Patrik Sköld
Användarvisningsbild
Lärfors
Administrator
Inlägg: 2144
Blev medlem: 14 juli 2015, 21:03
Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
Namn: Andreas Lärfors
Ort: Göteborg
Has thanked: 396 times
Been thanked: 258 times

Vet ej när jag får tid att klippa ihop en highlights-reel så laddade upp allt från banan på YouTube:

(1080p version kommer inom kort)



OBS att jag är nybörjare och lärde mig mycket om kameran (och stativet!) under dagen. Ska nog skaffa ett stativ med kullager i framtiden. Ingen proffsfilmning här, med andra ord, men jag gjorde så gott jag kunde. Har inte heller klippt bort när jag ställer om/flyttar på kameran så det får man också stå ut med tillsvidare.
Andreas Lärfors : IT ansvarig
Användarvisningsbild
Tarning
HPC Medlem
Inlägg: 158
Blev medlem: 16 juni 2008, 13:00
Bil: S2000
Namn: Christer Tärning
Ort: Spånga
Has thanked: 14 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Tack alla för en fantastisk dag på Mantorp!

Till och med vädret var i toppklass!

Jag kommer att lägga ut några bilder inom kort.
Kör:
röd NC1, röd AP1, gul S800, CW FK279 CTR, vit RW2
röd CRF250R, röd CRF250X, grå CB1000R
Körde:
svart ED9, vit CB3, grön CB8, blå RA1, grå FK276, orange FK278, röd FK3, svart RD8, grå RE5
röd CB600F, gul CB1000SF, silver CBF600SA, röd CRF450
JimmyW92
Inlägg: 575
Blev medlem: 5 oktober 2014, 21:18
Bil: CTR Ep3
Namn: Jimmy Wännström
Ort: Kramfors

Haha 37:00

Basse håller du dig verkligen under 95db? :P Som en trumpet över hela området!
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

JimmyW92 skrev:Haha 37:00

Basse håller du dig verkligen under 95db? :P Som en trumpet över hela området!
Där syns det till och med att det blinkar i saftblandaren som gjorde att Basse tyvärr blev svartflaggad ;)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
JimmyW92
Inlägg: 575
Blev medlem: 5 oktober 2014, 21:18
Bil: CTR Ep3
Namn: Jimmy Wännström
Ort: Kramfors

Mordiiax skrev:
JimmyW92 skrev:Haha 37:00

Basse håller du dig verkligen under 95db? :P Som en trumpet över hela området!
Där syns det till och med att det blinkar i saftblandaren som gjorde att Basse tyvärr blev svartflaggad ;)
Tyckte det var lite ep3 ute på banan.
Trist att bli svartflaggad men där måste det ju varit något väntat :p
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Användarvisningsbild
Bullet---
Inlägg: 2540
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

Väldigt kul helg :)
Synd på pizzan med det fick bli en burgare istället. Och glad att bilen var tyst nog så man inte åkte på svartflagg. Bra att känna på banan med denna bilen då det visar sig en del grejer som måste förbättras. Hade velat ha lite mer kräm men mappning kommer förhoppningsvis i år och såklart vill man (måste man) ha en LSD. :P Hemvägen på 40mil var dock inte roligt i en EG man dessutom spenderat tid på bana i. Rätt slut när jag kom hem hehe.

Om jag ska säga något som kan tyckas vara negativt så var det indelningen av grupperna strax efter 12. Vet inte om jag missat något men det verkade inte vara viktigt att hålla sig i sin egen grupp vilket gjorde att jag missade körtid. Visste helt enkelt inte när jag kunde köra då det var blandat eller ej i ordning. :/ Gick ej att se på bilarna i depån vilken grupp som skulle köra. Vet att vissa hade satt sig i alla grupper men det var en hel del bilar som var uppskrivna som enbart A1,A2 eller B i samma kö. Som sagt. Jag kan ha missat något. Vad jag vet så skulle det vara open pitlane efter 15.00.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Användarvisningsbild
lotek9003
Inlägg: 435
Blev medlem: 15 mars 2012, 09:28
Bil: Accord CL9 Type SE
Namn: Mathias Eriksson
Ort: Sthlm / Väsby / Rosersberg
Has thanked: 51 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Sjukt trevlig Söndag på Mantorp för min del! Tack alla involverade!

Fick äntligen träffa folk man bara pratat med på forumet osv i verkligheten, Sjukt vilket härligt gäng vi har på HPC.
Tack Okyu och Fixxe för lite adrenalinpåslag. Har man inte åkt med dem, så bör man göra det. Sjukt kul!

Jag känner i efterhand att jag borde ha tagit ett flaggpass, eftersom jag ändå stod vid sidan av banan och tittade
Så, nästa gång jag inte är med och kör tar jag ett pass för att hjälpa klubben! Garanterat!

Vill även tacka ledningen för de riktigt snygga och bekväma tröjorna. Hoppas det görs fler så man kan köpa via forumet senare :) Grymt arrangerat för mig som åskådare i alla fall!

Åter igen, Tack för en superb dag!
Mathias Eriksson

Behöver ni svetstillbehör, slitagedelar eller svetsgas inom stockholmsområdet skicka ett PM. Har kontakter.
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Tack alla för en riktig kanonhelg :)

Eftersnackstrådar på de andra forumen:
http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... hp?t=85485
http://www.opelsportclub.com/forums/sho ... p?p=646257

Här fanns det massor med fina bilder https://www.facebook.com/groups/235634420124703/
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Bullet--- skrev: Om jag ska säga något som kan tyckas vara negativt så var det indelningen av grupperna strax efter 12. Vet inte om jag missat något men det verkade inte vara viktigt att hålla sig i sin egen grupp vilket gjorde att jag missade körtid. Visste helt enkelt inte när jag kunde köra då det var blandat eller ej i ordning. :/ Gick ej att se på bilarna i depån vilken grupp som skulle köra. Vet att vissa hade satt sig i alla grupper men det var en hel del bilar som var uppskrivna som enbart A1,A2 eller B i samma kö. Som sagt. Jag kan ha missat något. Vad jag vet så skulle det vara open pitlane efter 15.00.

Det hände en incident med brand och olja strax innan lunch som gjorde att det inte blev någon körning på 30-40min. Schemat hamnade lite ur fas och blev lite smått rörigt i lineupen då tyvärr.

Jag hoppas du fick köra lite efter lunch ändå? :)

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
robber
Inlägg: 456
Blev medlem: 20 augusti 2004, 14:42
Namn: Robin Forsberg
Ort: Stockholm
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

pasen skrev:
Bullet--- skrev: Om jag ska säga något som kan tyckas vara negativt så var det indelningen av grupperna strax efter 12. Vet inte om jag missat något men det verkade inte vara viktigt att hålla sig i sin egen grupp vilket gjorde att jag missade körtid. Visste helt enkelt inte när jag kunde köra då det var blandat eller ej i ordning. :/ Gick ej att se på bilarna i depån vilken grupp som skulle köra. Vet att vissa hade satt sig i alla grupper men det var en hel del bilar som var uppskrivna som enbart A1,A2 eller B i samma kö. Som sagt. Jag kan ha missat något. Vad jag vet så skulle det vara open pitlane efter 15.00.

Det hände en incident med brand och olja strax innan lunch som gjorde att det inte blev någon körning på 30-40min. Schemat hamnade lite ur fas och blev lite smått rörigt i lineupen då tyvärr.

Jag hoppas du fick köra lite efter lunch ändå? :)

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Sen var det schemat på forumet och IRL som inte var synkat d¨jag fick svartflag när jag körde enligt forumets schema men inte enligt IRL schemat :)
Robin Forsberg
Användarvisningsbild
Andreas_typeR
Inlägg: 555
Blev medlem: 25 oktober 2014, 23:08
Bil: Civic Type R FK8
Namn: Andreas Eliasson
Ort: Falkenberg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

JimmyW92 skrev:Haha 37:00

Basse håller du dig verkligen under 95db? :P Som en trumpet över hela området!
Haha!! Ända bilen som lät lika högt som superleggeran på rakorna :lol:
lowpass
HPC Medlem
Inlägg: 2430
Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
Bil: EP3
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Skitkul var det i år!
Äntligen fick jag köra lite på Mantorp.
Blev en del varv med Legenden, som visade sig trivas väldigt bra på banan trots fullsatt bil alla gånger :D
Vad hände med pizzan kvällen innan?
Hur fan fick man böter i Hallunda?
Och Sjögestad bordell erbjöd ingen frukost till mig i år. Trots mailkontakt en vecka innan. Aja baja...
Användarvisningsbild
turbobulten
Inlägg: 1348
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times

Tack som sjutton för en kanonhelg! Superroligt som vanligt!
Kul att träffa nytt folk och hälsa på bekanta ansikten. Alltid trevligt och bra styrt!
Som ni såg sprang jag omkring med en kamera och filmade lite. Tyvärr inget från bandagen, men det löste Andreas snyggt!
Blev lite med drönaren iaf!


Här är videon!
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Användarvisningsbild
NitraM
Inlägg: 2933
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 128 times
Been thanked: 81 times

Bra dag tycker jag allt att det var förutom ett missöde med en oljeplugg som rörde till det lite.

Men annars flöt ju allt på bra tycker jag! :)


bra video Turbobulten =)
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Användarvisningsbild
turbobulten
Inlägg: 1348
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times

NitraM skrev:Bra dag tycker jag allt att det var förutom ett missöde med en oljeplugg som rörde till det lite.

Men annars flöt ju allt på bra tycker jag! :)


bra video Turbobulten =)
Tack! Hoppas alla uppskattar det!
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
lowpass
HPC Medlem
Inlägg: 2430
Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
Bil: EP3
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Fan vad fet film Frasse! Snyggt filmat och redigerat!
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Kan bara hålla med, riktigt grym film Bassman :D
Användarvisningsbild
Kraft
Inlägg: 814
Blev medlem: 24 juli 2004, 23:15
Bil: S2000
Namn: John Kraft
Ort: Stockholm

Bra arrangerat som vanligt.

Det gick dåligt för mig, först märkte jag att dumpventilen hade pajat och släppte ut laddtryck på höga varv.

Sen lyckades shellmacken som jag fyllde på min soppadunk på ha bensin i sin e85 tank, så det va bara åka hem.
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
Skriv svar