Eftersnack Mantorp 2017-04-30
Kategoriregler
Här skapar du eftersnackstrådar med bilder och filmer.
Här skapar du eftersnackstrådar med bilder och filmer.
- Börja alltid topic med "Eftersnack:" Detta för att det ska bli enkelt vid en sökning att se vilken tråd som är inför och efter en träff.
- Ha alltid med träffdatum i topic.
- StockholmsJOCKE
- Inlägg: 711
- Blev medlem: 12 december 2007, 15:12
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Ort: Södermalm
- Been thanked: 3 times
Grymt arrangerat trots att Eisen blev hemma med stukade tår.
Mycket köra och få incidenter, kan inte bli så mycket bättre
/Jocke
Mycket köra och få incidenter, kan inte bli så mycket bättre
/Jocke
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Vi åkte till pizzerian på eftermiddagen och frågade om det var möjligt att ringa in en beställning på ~30 pizzor vid 18:00 tiden. Dom vred och vände på sig rejält vid förfrågan men sa att efter kl 20 så skulle dom kunna leverera. När vi väl började ringa så gick dom inte att nå. Vi försökte från olika telefoner men ingen respons. Ungefär som om dom lagt av luren så efter 40 minuter så var det inte längre någon vits att försöka beställa 30 pizzor och sedan sitta och vänta på dom där på banan så det blev var man för sig själv. Tråkigtlowpass skrev:Skitkul var det i år!
Äntligen fick jag köra lite på Mantorp.
Blev en del varv med Legenden, som visade sig trivas väldigt bra på banan trots fullsatt bil alla gånger
Vad hände med pizzan kvällen innan?
Hur fan fick man böter i Hallunda?
Och Sjögestad bordell erbjöd ingen frukost till mig i år. Trots mailkontakt en vecka innan. Aja baja...
Vid Shellmacken så var det helt galet. Några hade parkerat och gått in på Shell för att käka. Jag och Pasen sitter i pressbilen från Honda, en röd Civic fk8 och kollar lite funktioner i den stora touchpanelen. Jag ser i backspegeln att det är en snygg tjej som går och fotar bilarna och tycker det var ju kul tills Pasen ser gula lappar fladdra och får panik, springer ut och hinner flytta iväg sin bil. Jag ringer Daugaard direkt men hon hinner bötfälla hans bil och flertalet har då redan blivit lappade. Tydligen var det en parkering längsmed ett räcke där endast fordon på över 5m fick stå
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Då vi saknar någon stor och tydlig informationskanal som kan nå ut till samtliga förare under dagen så ligger det på var och en att efter en incident på banan som strular till körningen besöka huvudposteringen för att få information om hur körschemat ligger. Om det förskjuts eller snarast möjligt ställs rätt.Bullet--- skrev:
Om jag ska säga något som kan tyckas vara negativt så var det indelningen av grupperna strax efter 12. Vet inte om jag missat något men det verkade inte vara viktigt att hålla sig i sin egen grupp vilket gjorde att jag missade körtid. Visste helt enkelt inte när jag kunde köra då det var blandat eller ej i ordning. :/ Gick ej att se på bilarna i depån vilken grupp som skulle köra. Vet att vissa hade satt sig i alla grupper men det var en hel del bilar som var uppskrivna som enbart A1,A2 eller B i samma kö. Som sagt. Jag kan ha missat något. Vad jag vet så skulle det vara open pitlane efter 15.00.
Det blev i det här fallet tre A-pass på raken men jag sa att även B-förare får köra på A-passet men under A-passets premisser (ingan tidtagning, passagerare tillåten och med omkörningar på rakorna endast) för att dom inte ska missa för mycket körning.
Då det var omkring 15 bilar totalt som linade upp efter lunch vid A1 så fick även A2 hoppa med och köra för att fylla upp och ge mycket körtid.
Så nästa år är du välkommen fram och prata med personen uppe på huvudposteringen så får du garanterat vettiga besked omedelbart för att maximera bantiden
Om det är någon som har förslag på hur man enkelt når ut till alla i depåområdet så tar vi gärna emot förslag. Vi försökte Twitter förra året men med begränsad framgång. Tanken var då att alla inkl dom som sitter i bilarna och är klar för körning kan ha koll på telefonen och i realtid vad som händer i huvudet på dom längst framme men det var lite för bökigt för deltagarna fick jag känslan av.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
- Inlägg: 456
- Blev medlem: 20 augusti 2004, 14:42
- Namn: Robin Forsberg
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 4 times
Nu är ju inte du med i styrelsen längre men kanske ha en chat i Facebook messenger eller whatsapp där meddelanden går ut under dagen tex vid olyckor, schemaförändringar etc kan framkomma vore trevligt.Mordiiax skrev:Då vi saknar någon stor och tydlig informationskanal som kan nå ut till samtliga förare under dagen så ligger det på var och en att efter en incident på banan som strular till körningen besöka huvudposteringen för att få information om hur körschemat ligger. Om det förskjuts eller snarast möjligt ställs rätt.Bullet--- skrev:
Om jag ska säga något som kan tyckas vara negativt så var det indelningen av grupperna strax efter 12. Vet inte om jag missat något men det verkade inte vara viktigt att hålla sig i sin egen grupp vilket gjorde att jag missade körtid. Visste helt enkelt inte när jag kunde köra då det var blandat eller ej i ordning. :/ Gick ej att se på bilarna i depån vilken grupp som skulle köra. Vet att vissa hade satt sig i alla grupper men det var en hel del bilar som var uppskrivna som enbart A1,A2 eller B i samma kö. Som sagt. Jag kan ha missat något. Vad jag vet så skulle det vara open pitlane efter 15.00.
Det blev i det här fallet tre A-pass på raken men jag sa att även B-förare får köra på A-passet men under A-passets premisser (ingan tidtagning, passagerare tillåten och med omkörningar på rakorna endast) för att dom inte ska missa för mycket körning.
Då det var omkring 15 bilar totalt som linade upp efter lunch vid A1 så fick även A2 hoppa med och köra för att fylla upp och ge mycket körtid.
Så nästa år är du välkommen fram och prata med personen uppe på huvudposteringen så får du garanterat vettiga besked omedelbart för att maximera bantiden
Nästa gång så ska jag ha en knepig kombination av bokstäver på mina rutor så man är heltäckt och slipper få svart flagga.
/R
Robin Forsberg
- Daugaard
- Inlägg: 3729
- Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
- Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
- Namn: Emil Daugaard
- Ort: Tyresö (Sthlm)
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 277 times
Nu är det inte riktigt så det funkar och det är för allas bästa.robber skrev: Nästa gång så ska jag ha en knepig kombination av bokstäver på mina rutor så man är heltäckt och slipper få svart flagga.
/R
De bilar som hade fler än 1 kombo hade det av en bra anledning och det är inget vi delar ut i onödan.
Det blir väldigt osmidigt att försöka skriva information i tex Messenger som skall ut till alla, utan att det dränks i onödiga frågor och försvinner.
Fråga istället [ansvariga] på plats så kommer du få rätt info.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
- pasen
- Inlägg: 5384
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 151 times
Det enklaste och förmodligen det bästa är att ha en tavla med tider som går att justera och kanske en speaker i kombination. Men det krävs folk för sådant och att folk faktiskt går och tittar. Vi hade en whiteboard som vi valde att ställa vid lineupen istället. Vi är för få folk som engagerar sig för att hålla riktigt hög standard. Kansliet stod dessutom tomt och obevakat stora delar av dagen då vi fick lämna det för att täcka upp flaggvakter som valde att skita i sina pass utan att höra av sig.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
-
- Inlägg: 456
- Blev medlem: 20 augusti 2004, 14:42
- Namn: Robin Forsberg
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 4 times
Trist att folk inte kommer på sina flagppass.pasen skrev:Det enklaste och förmodligen det bästa är att ha en tavla med tider som går att justera och kanske en speaker i kombination. Men det krävs folk för sådant och att folk faktiskt går och tittar. Vi hade en whiteboard som vi valde att ställa vid lineupen istället. Vi är för få folk som engagerar sig för att hålla riktigt hög standard. Kansliet stod dessutom tomt och obevakat stora delar av dagen då vi fick lämna det för att täcka upp flaggvakter som valde att skita i sina pass utan att höra av sig.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Hjälper gärna med i större utsträckning nästa gång.
Mvh
Robin Forsberg
Sammanfattningsvis en kanon dag med kanon väder och mkt köra.
Konstigt att ni säger att det inte fanns flaggvakter för jag skrev upp mig på reservlistan och jag hade ingen som ringde under dagen. Klart att man ställer upp som flaggvakt när man betalar en sån strunt summa för att få köra en hel dag.
Kul med dina filmer turbobulten, sammanfattar träffarna riktigt nice. (Fast jag personligen tycker att din från kullen förra året va stråt vassare;)).
Tyckte också att det kanske blev lite rörigt en stund mitt på dan med grupperna men det har ju som sagt sina förklaringar. Dessutom är det ju inte värre än att man går fram och kollar med huvudpostering, men det kanske inte alla vet om dock.
Kändes inte som att det va så jätte mkt bilar under dan? Men det betydde ju bara att man fick köra mer så det va ju bra iof. Men väldigt lite bilar från sammarbeta klubbarna framförallt Opel tyckte jag iaf?
Kul dag iaf, 45-50 varv hann jag personligen med och ett medåkningspass så mycket tid på banan iaf. Vi var ett helt gäng från Enköping denna gångvilket va riktigt kul (ek, fk2,dc2, mini gp1, mini Gp2, megane RS, swift) och hoppas vi blir några ytterligare till Gelleråsen så vi ses där/
Konstigt att ni säger att det inte fanns flaggvakter för jag skrev upp mig på reservlistan och jag hade ingen som ringde under dagen. Klart att man ställer upp som flaggvakt när man betalar en sån strunt summa för att få köra en hel dag.
Kul med dina filmer turbobulten, sammanfattar träffarna riktigt nice. (Fast jag personligen tycker att din från kullen förra året va stråt vassare;)).
Tyckte också att det kanske blev lite rörigt en stund mitt på dan med grupperna men det har ju som sagt sina förklaringar. Dessutom är det ju inte värre än att man går fram och kollar med huvudpostering, men det kanske inte alla vet om dock.
Kändes inte som att det va så jätte mkt bilar under dan? Men det betydde ju bara att man fick köra mer så det va ju bra iof. Men väldigt lite bilar från sammarbeta klubbarna framförallt Opel tyckte jag iaf?
Kul dag iaf, 45-50 varv hann jag personligen med och ett medåkningspass så mycket tid på banan iaf. Vi var ett helt gäng från Enköping denna gångvilket va riktigt kul (ek, fk2,dc2, mini gp1, mini Gp2, megane RS, swift) och hoppas vi blir några ytterligare till Gelleråsen så vi ses där/
Sebastian Hasselgren
- pasen
- Inlägg: 5384
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 151 times
Jag tror Mordiiax ringde 6st från reservlistan i andra fallet då jag stod, kanske missade ringa just dig
Nu löste det sig rätt bra ändå, blir inte alltid som man hoppas på.
Jag vill se mer bilder!
Nu löste det sig rätt bra ändå, blir inte alltid som man hoppas på.
Jag vill se mer bilder!
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Nitram ringde 5st och den 6e var och tankade just då. För att slippa fördröjningar så hoppade jag in i hårnålen som flaggvakt i stället. Förstår inte riktigt varför folk drar sig för att var flaggvakt egentligen. Det är ju dom mest eventfyllda ställena att stå på för att se rolig bilkörning
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- Blitzwing
- Inlägg: 1730
- Blev medlem: 1 juli 2009, 23:10
- Bil: Ingen Honda
- Namn: Robin Persson
- Ort: Finspång
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 51 times
Ja det är ju en kul grej och ingen kan väl knappast påstå att det är jobbigt att vara flaggvakt?
Visst man kanske missar ett utav sina körpass (om man inte ska envisas med att köra i alla grupper), men vad gör det, finns ju fortfarande gott om tid till att köra.
Man får ju se ett och annat ute på banan, exempelvis när Fixxe testa att drifta med sin ej9
Visst man kanske missar ett utav sina körpass (om man inte ska envisas med att köra i alla grupper), men vad gör det, finns ju fortfarande gott om tid till att köra.
Man får ju se ett och annat ute på banan, exempelvis när Fixxe testa att drifta med sin ej9
Robin Persson |
- Fixxe
- Inlägg: 5576
- Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
- Bil: Civic/Subaru
- Namn: Fredrik Heijel
- Ort: Halmstad
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 84 times
Basti: åkte du vit ITR på B passet?
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
- oskar
- Inlägg: 2762
- Blev medlem: 28 april 2004, 01:22
- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Ort: Romelanda (Kungälv)
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 40 times
Dom som hade fler än en kombination på bilen var antingen ringtaxi eller hade fler än en chaufför under dagen.
Eftersom jag personligen skrev på alla bilar har jag stenkoll på det.
Tack för en mycket trevlig dag och till alla som sanerarde banan för hand.
Det blev lite rörigt en stund men förutom det är jag väldigt glad att inga större incidenter hände under dagen.
Väl mött igen nästa år på Mantorp.
Eftersom jag personligen skrev på alla bilar har jag stenkoll på det.
Tack för en mycket trevlig dag och till alla som sanerarde banan för hand.
Det blev lite rörigt en stund men förutom det är jag väldigt glad att inga större incidenter hände under dagen.
Väl mött igen nästa år på Mantorp.
Oskar Johansson
Banträffsansvarig Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Banträffsansvarig Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
-
- Inlägg: 4
- Blev medlem: 1 mars 2017, 13:43
- Bil: Honda Civic Type-R 2016
- Namn: Rani Patrous
- Ort: Eskilstuna
- Kontakt:
Tack för en trevlig söndag på Mantorp Park. Jätte nöjd med min Type-R och den är helt underbar på bana .
Automotive Photographer
Honda Civic Type-R 2015 JRM-Racing
Renault Clio RS200 EDC 2015 Daily driver
Tidigare Bilar:
VW GOLF R 2012
Ford Focus RS ATM420 2010
Renault Megane RS 265 2012
Ford Focus RS 2010 Original
Mitsubishi Evo IX JRM Steg1
Honda Civic Type-R 2015 JRM-Racing
Renault Clio RS200 EDC 2015 Daily driver
Tidigare Bilar:
VW GOLF R 2012
Ford Focus RS ATM420 2010
Renault Megane RS 265 2012
Ford Focus RS 2010 Original
Mitsubishi Evo IX JRM Steg1
- Fixxe
- Inlägg: 5576
- Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
- Bil: Civic/Subaru
- Namn: Fredrik Heijel
- Ort: Halmstad
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 84 times
Då va det vi som jagade varanda lite ju Det va kulbasti skrev:Fixxe: ja det gjorde jag
Silvrig EJ, med bur, och en dekalfull framskärm...
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
- Fixxe
- Inlägg: 5576
- Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
- Bil: Civic/Subaru
- Namn: Fredrik Heijel
- Ort: Halmstad
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 84 times
Liten summering från mig.
Tack alla som fixar saker inför och under banträffen!
Utan er skulle det inte funka!
Tack hamed för hjälp med mappningen!
Tack mor o far för utlån av dragbil, 800mils ny CR-V med både adaptivfarthållare och självstyrning när man släpper ratten!
Fick lånda till både uppkörningen för B96 släpkort och till mantorp.
Men störst tack till frun som stått ut med mig senaste veckorna, med en hel del bilmeka varje kväll.
Kvällen innan va som vanligt helt jättetrevlig!
Lastade av, på med 949orna och 225 fram, som jag tidigare aldrig ens haft på bilen. Va lite orolig för att de skulle skrapa i.
Första passet ut, värma lite lugnt ett par varv... Sen va där lite bilar bakom, så tänkte, "dags att få upp lite tempo"
Jo tjena.. Josh i vita CRXen va sån tur va snabb på bromsen när jag provade drifting i mjölby. Höll mig på asfalten i alla fall...
Varvet efter har jag Martin, tsaziki-s2k-racing bakom mig, och samma sak igen ut på start och mål, drifting som fan..
1,41,8 som bäst. Är vi detta läget rädd för bilen när det svänger..
Börjar fundera.
Jag bara förutsatte att dämparna stod som när jag körde på vårgårda sist, 1,5år sedan... Hur fan kunde jag förutsätta det?
In, kollar anteckningar, justerar dämparna, som stod på mjukaste runt om...
Ut nästa pass, kapar 5 sec, och nu är överstyrningen som bortblåst.
Justerar lite däcktryck, skutsar runt Mathias, aka Lotek, bilen är jättesnäll att köra, och känns ganska snabb.
Ut själv på nästa B-pass, och kapar lite till. 1,35,4.
Väldigt nöjd med tanke på att det är 5 år sedan jag sist körde en egen bil med lite fart i.
Ut på nästa pass igen, men nu börjar bilen tveka när man kliver på gas. Bluddrar 200rpm innan den börjar dra, och tycker inte där är samma klipp i den..
Orkar inte felsöka så lastar upp och gör mig klar för att åka hem.
7 mil kvar hem hör jag något suspekt bakom bilen..
Stannar och rökmoln från ena hjulet på släpet. Ett hjullager skuret..
Tur det va ett boggiesläp, hissar den axeln med 5tons spännband och bort med hjulet och kör de sista 7 milen hem på 3 hjul, i 60km/h...
Hemma strax efter 21 och rätt trött. Börjar nog bli för gammal för sånt här...
Tack för denna gången!
Ska försöka uppdatera min projekttråd med vad som hänt senaste veckorna!
Tack alla som fixar saker inför och under banträffen!
Utan er skulle det inte funka!
Tack hamed för hjälp med mappningen!
Tack mor o far för utlån av dragbil, 800mils ny CR-V med både adaptivfarthållare och självstyrning när man släpper ratten!
Fick lånda till både uppkörningen för B96 släpkort och till mantorp.
Men störst tack till frun som stått ut med mig senaste veckorna, med en hel del bilmeka varje kväll.
Kvällen innan va som vanligt helt jättetrevlig!
Lastade av, på med 949orna och 225 fram, som jag tidigare aldrig ens haft på bilen. Va lite orolig för att de skulle skrapa i.
Första passet ut, värma lite lugnt ett par varv... Sen va där lite bilar bakom, så tänkte, "dags att få upp lite tempo"
Jo tjena.. Josh i vita CRXen va sån tur va snabb på bromsen när jag provade drifting i mjölby. Höll mig på asfalten i alla fall...
Varvet efter har jag Martin, tsaziki-s2k-racing bakom mig, och samma sak igen ut på start och mål, drifting som fan..
1,41,8 som bäst. Är vi detta läget rädd för bilen när det svänger..
Börjar fundera.
Jag bara förutsatte att dämparna stod som när jag körde på vårgårda sist, 1,5år sedan... Hur fan kunde jag förutsätta det?
In, kollar anteckningar, justerar dämparna, som stod på mjukaste runt om...
Ut nästa pass, kapar 5 sec, och nu är överstyrningen som bortblåst.
Justerar lite däcktryck, skutsar runt Mathias, aka Lotek, bilen är jättesnäll att köra, och känns ganska snabb.
Ut själv på nästa B-pass, och kapar lite till. 1,35,4.
Väldigt nöjd med tanke på att det är 5 år sedan jag sist körde en egen bil med lite fart i.
Ut på nästa pass igen, men nu börjar bilen tveka när man kliver på gas. Bluddrar 200rpm innan den börjar dra, och tycker inte där är samma klipp i den..
Orkar inte felsöka så lastar upp och gör mig klar för att åka hem.
7 mil kvar hem hör jag något suspekt bakom bilen..
Stannar och rökmoln från ena hjulet på släpet. Ett hjullager skuret..
Tur det va ett boggiesläp, hissar den axeln med 5tons spännband och bort med hjulet och kör de sista 7 milen hem på 3 hjul, i 60km/h...
Hemma strax efter 21 och rätt trött. Börjar nog bli för gammal för sånt här...
Tack för denna gången!
Ska försöka uppdatera min projekttråd med vad som hänt senaste veckorna!
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Tack för en toppenrolig dag.
Även att sanera oljespill kan vara kul, om solen skiner!
Det var kul att köra, trots att bilen (motoreffekt 150hk original hästar ) och däcken (Toyo R1R) begränsar varvtiderna mycket.
Satte 1:36,47s som bäst, men med 90kg Saman i bilen, körde jag 1:36:84s, så 1:35.x hade varit fullt möjligt utan passagerare.
Ber om ursäkt för att jag körde om några på "fel ställe" under A1, ville bara få bättre filmmaterial.
Här är ett sammandrag från de olika körpassen under dagen, ca 30 min.
Taxi med Saman, tyvärr är han lite för fet för en CRX, täcker halva kameran.
Även att sanera oljespill kan vara kul, om solen skiner!
Det var kul att köra, trots att bilen (motoreffekt 150hk original hästar ) och däcken (Toyo R1R) begränsar varvtiderna mycket.
Satte 1:36,47s som bäst, men med 90kg Saman i bilen, körde jag 1:36:84s, så 1:35.x hade varit fullt möjligt utan passagerare.
Min bil hade alla de olika passens bosktäver på sig, för jag skulle filma passen samt körde lite Taxi.oskar skrev:Dom som hade fler än en kombination på bilen var antingen ringtaxi eller hade fler än en chaufför under dagen.
Ber om ursäkt för att jag körde om några på "fel ställe" under A1, ville bara få bättre filmmaterial.
Här är ett sammandrag från de olika körpassen under dagen, ca 30 min.
Taxi med Saman, tyvärr är han lite för fet för en CRX, täcker halva kameran.
Mvh Benci_Hovanyi
-
- Inlägg: 4041
- Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
- Namn: Andreas Norberg
- Ort: Malmö
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
... och tjejen min sandar...lowpass skrev:Mordiiax skrev:Dom få gångerna jag hann ta upp telefon
Plowpass...
Jag bjuder på denna Turbobulten
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
- Andreas_typeR
- Inlägg: 555
- Blev medlem: 25 oktober 2014, 23:08
- Bil: Civic Type R FK8
- Namn: Andreas Eliasson
- Ort: Falkenberg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Fan va tråkigt, såg det att du var inne i depån mycket och få varv på banan. Hade hoppats på att se fullattack Bättre lycka nästa gång!Kraft skrev:Bra arrangerat som vanligt.
Det gick dåligt för mig, först märkte jag att dumpventilen hade pajat och släppte ut laddtryck på höga varv.
Sen lyckades shellmacken som jag fyllde på min soppadunk på ha bensin i sin e85 tank, så det va bara åka hem.
- Daugaard
- Inlägg: 3729
- Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
- Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
- Namn: Emil Daugaard
- Ort: Tyresö (Sthlm)
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 277 times
https://www.flickr.com/gp/154552184@N04/6zz4d6
Samma men annan länk: https://flic.kr/s/aHskYZjoZb
Stort tack till Leif Leifet Viio för över 1000 bilder från Mantorp! "Team Viio" på Facebook.
Samma men annan länk: https://flic.kr/s/aHskYZjoZb
Stort tack till Leif Leifet Viio för över 1000 bilder från Mantorp! "Team Viio" på Facebook.
Senast redigerad av Daugaard den 4 maj 2017, 23:42, redigerad totalt 1 gånger.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
- vikingson
- Inlägg: 29
- Blev medlem: 16 september 2015, 21:09
- Bil: Crx siR
- Namn: Emil Vikingson
- Ort: Uddevalla
kommer uppdatera detta inlägg allteftersom
lite "Depåhäng"
https://files.fm/u/wq2yt997
"redigerade" Parisarn
https://files.fm/u/4mxchhaz
lite "Depåhäng"
https://files.fm/u/wq2yt997
"redigerade" Parisarn
https://files.fm/u/4mxchhaz
-
- Inlägg: 456
- Blev medlem: 20 augusti 2004, 14:42
- Namn: Robin Forsberg
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 4 times
Får man använda dina bilder?vikingson skrev:kommer uppdatera detta inlägg allteftersom
lite "Depåhäng"
https://files.fm/u/wq2yt997
"redigerade" Parisarn
https://files.fm/u/4mxchhaz
/R
Robin Forsberg
- vikingson
- Inlägg: 29
- Blev medlem: 16 september 2015, 21:09
- Bil: Crx siR
- Namn: Emil Vikingson
- Ort: Uddevalla
Absolut, go for it!robber skrev:Får man använda dina bilder?vikingson skrev:kommer uppdatera detta inlägg allteftersom
lite "Depåhäng"
https://files.fm/u/wq2yt997
"redigerade" Parisarn
https://files.fm/u/4mxchhaz
/R
som jag skrev tidigare
"bilderna kommer inte ha någon "foto stämpel" och jag vill inte ha något betalt (som vissa andra fotografer vill för att ge ut "extra") och ni är fria att använda bilderna hur ni vill. sålänge ni inte påstår att det är ni som har tagit dem "