Tjuvström ur batter Honda Accord -06, 2,4, Tourer

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Stream!
Inlägg: 34
Blev medlem: 13 december 2013, 22:28
Bil: Honda Accord Tourer -06, 2,4 l, automat
Namn: Paul.L
Ort: Kungsbacka

Hej! Behöver lite hjälp med felsök :roll: .
Min Accord 2,4 Tourer -06 drar sedan nu i somras ur batteri sakta men säkert, det som drar ur är säkring 15 som går till stereo, larm, inbyggd GPS, handsfree med bluetooth, inneberlysning m.m. När bilen mäts så drar den i låst avstängt läge 0,22 i grunden och flexar sedan mellan 0,22 och 0,44. med några sekunders mellanrum, utan säkring 15 drar den 0. Batteriet är på 45 A och nästan 1år gammalt, verkar svårt att kunna ladda det fullt nu när det laddats ur ofta, har laddat upp det med min nya CTEK vid ett par tillfällen. Bilen har inga komponenter som nyligen kopplats.

Har läst mig till att bluetoothen till handsfree kan dra ur batteri, var sitter den någonstans, hur kommer jag åt den i så fall?

Hur mycket skall bilen dra i viloläge normalt med min utrustning?
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Normalt: 0,02-0,05 max
Koppla bort bluetoothenheten, sitter ovan pass. fötter fram.
En gammal sockiplast på att det är den.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
moggesthlm
Inlägg: 875
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:08
Ort: Sollentuna, Stockholm
Been thanked: 6 times

Sen måste jag säga att CTEK laddaren är bra för att underhållsladda friska batterier, men rätt kass på att få fart på urladdade sånna. Pröva en annan laddare, helst äldre modell ala brödrostliknande, dom mosar på rätt bra, så ska du nog få fart på batteriet sen oxå
//Morgan Blom, Stockholm


Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Stream!
Inlägg: 34
Blev medlem: 13 december 2013, 22:28
Bil: Honda Accord Tourer -06, 2,4 l, automat
Namn: Paul.L
Ort: Kungsbacka

Vet du mer precist var bluteoothenheten sitter och hur man kommer åt den? Lade mig upp och ned på golvet på passagerarsidan fram och kollade in under men hittar inte någon enhet, behöver jag ta loss något gör att hitta den?

Vad bra! Jag ska leta rätt på en gammal laddare, skönt om jag slipper kostnaden av att byta batteri igen.
Användarvisningsbild
Bullet---
Inlägg: 2540
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

moggesthlm skrev:Sen måste jag säga att CTEK laddaren är bra för att underhållsladda friska batterier, men rätt kass på att få fart på urladdade sånna. Pröva en annan laddare, helst äldre modell ala brödrostliknande, dom mosar på rätt bra, så ska du nog få fart på batteriet sen oxå
Använder ctek laddare på jobb till betydligt större batteri än små honda original. Och som sagt är ett urladdat batteri ett kasst batteri. Batteri av den typen tar skada av att bli urladdade så även efter uppladdning har batteriet tappat en stor del av sin effektivitet. Så att använda en traditionell laddare som inte vet vilket skick batteriet är i är som att be om problem.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Stream!
Inlägg: 34
Blev medlem: 13 december 2013, 22:28
Bil: Honda Accord Tourer -06, 2,4 l, automat
Namn: Paul.L
Ort: Kungsbacka

Ja, har tänkt om lite gällande batteriet. Kommer nog att köpa ett större i vilket fall.
Stream!
Inlägg: 34
Blev medlem: 13 december 2013, 22:28
Bil: Honda Accord Tourer -06, 2,4 l, automat
Namn: Paul.L
Ort: Kungsbacka

Sådär ja! HIttade Bluetoothenheten ovanför stereon under "locket" i instrumentbrädan som klockan sitter i, öppnade "locket" med nåt plastverktyg för ändamålet som jag hittade på jula. Kopplat ur den gröna kontakten och utan Bluetoothenheten drar bilen ingen tjuvström. Mätt upp den till 0,02 som max, däremot funkar inte larmet efter detta, vet inte riktigt varför :/

Någon som lyckats laga en Bluetoothenhet?
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Har du provat koppla in den igen?
lowpass
HPC Medlem
Inlägg: 2430
Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
Bil: EP3
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Jag har samma problem på min Legend.
Kopplade bort bluetoothenheten igår.

Enheten verkar vara riktigt dyr. Inte värd att fixa.
Vissa har lyckats fixa enheten genom att sätta den i ugnen (Se Acura forum)
Jag kanske testar detta vid senare tillfälle, just nu är det viktigaste att batteriet inte tar slut över natten.

Finns en hel del trådar om detta på de amerikanska forumen, verkar omfatta alla Honda/Acura från 2005 och uppåt.
Skriv svar