Sida 1 av 1

HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 24 juli 2019, 11:05
av Lärfors
Honda Performance Club medverkar på JapDays 2019, en endagars bilfestival på Mantorp Park Lördag den 3:e augusti.

Grindarna öppnar redan kl. 15:00 på Fredagen den 2:a augusti för de som vill ställa iordning bilar och campa.
JapDays är en endagars bilfestival där alla fordon som kommer ifrån Japan är välkomna.
Under detta evenemang ligger focus på bilutställning men det kommer även finnas möjlighet att bland annat köra på banan, sladda i en sladdgård och 3st olika terrängspår kommer vara öppna.
Detta evenemang gör vi i samband med er klubbar för att bland annat skapa en knytpunkt för er och så ni har möjlighet att värva mer medlemmar till er.
Depåytorna kommer delas in i 4 delar, huvuddelen är utställningsytor för dom stora mängderna av bilar, sedan har vi en racedepå för dem som enbart vill köra på banan, en företag/klubbyta och en offroaddepå.
japdays2019-track.jpg
japdays2019-track.jpg (104.33 KiB) Visad 6072 gånger
Området
• 2st stora utställningsområden (Mörkblå)
• 1st Race Depå (Gul)
• 1st Offroad Depå (Gul)
• 1st Företag/klubb yta (Grön)
• 2st Campingområden (Ljusblå)
• 1st Sladdgård (Röd)
• 3st Terrängslingor (Röd)

Utställning, Priser
Eftersom focus är på utställning så kommer vi dela ut priser i en rad olika klasser:
• Bäst In Show (Publikpris)
• Bäst Subaru
• Bäst Toyota
• Bäst Nissan
• Bäst Honda
• Bäst Lexus
• Bäst Mitsubishi
• Bäst Mazda
• Bäst Original Car
• Bäst Classic
• Bäst Racecar
• Bäst Offroad
• Bäst VIP
• Bäst Stance
• Bäst Retro
• Pris för dem som åkt längst

När man betalar inträde på fredagen eller lördagen så får man en lapp där man fyller i sina uppgifter och lägger i framrutan (eller synligt i bilen) så jurymedlemmar kan få tag på ägaren av bilen.

Körning
Vill man testa sin bil så finns flera olika möjligheter på banan kommer det vara 3 olika klasser, Nybörjare, Erfaren och Drifting. Passen på banan kommer vara 20 minuter/timme för Nybörjare och 20minuter/timme för Erfaren. För Drifting är det 15minuter/timme för att vi ska ha möjlighet att sopa banan efter varje driftingpass. Tidschema för körning finns i separat dokument.

Sladdgården kommer vara öppen från 09.00 till 17.00 på lördagen och köper man körpass till någon av passen på banan så har man även tillgång till Sladdgården. Vill man dock enbart köra på Sladdgården går det att köpa enbart ett körpass till det.

Terrängslingorna kommer smygöppna med körning mellan 15.00 och 17.00 redan på fredagen och sedan är slingorna återigen öppna 09.00 – 17.00 på lördagen.

Bilarna som ska köra på någon av ytorna behöver genomgå en besiktning.

Kostnader
(Förköp) (På plats)
Entré fredag – Lördag, Deltagare 300kr (Förköp) 350kr (På plats)
Entré Fredag – Lördag, Publik 200kr (Förköp) 250kr (På plats)
Entré Lördag, Deltagare 200kr (Förköp) 250kr (På plats)
Entré Lördag, Publik 150kr (Förköp) 200kr (På plats)
Bankörning, Drifting, Amatör, Erfaren 600kr (Förköp) 600kr (På plats)
Engångslicens 200kr (Förköp) 200kr (På plats)
Konbana/Sladdgård 200kr (Förköp) 200kr (På plats)
Terrägnbana, inkl. engångslicens 200kr (Förköp) 200kr (På plats)
Racedepå med el (först till kvarn) Gratis
Alla priser är inklusive moms

Racedepå plats är avsett till dem som tex behöver ställa upp depåtält eller buss och behöver el. Platser går ej att förboka utan det är först till kvarn som gäller.

Camping utan el igår i Fredag – Lördag biljetterna.
Mer info finnes på Mantorp Parks hemsida: http://www.mantorppark.com/japdays2019/

Kontaktpersoner från JapDays för dagen är:
Max Lundgren
Track Manager
Mobil: 072 – 15 17 700
Email: max.lundgren@mantorppark.com

Marcus Stenmark
Marketing and Projektleader
Mobil: 070 – 32 14 954
Email: marcus.stenmark@mantorppark.com

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 24 juli 2019, 11:46
av berni med stort B
Fan vad kul!
Någon mer än jag som ska dit?

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 24 juli 2019, 23:15
av fredrik
Jag ska dit!

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 25 juli 2019, 11:29
av NitraM
Jag, Lars p, Daugaard ska dit.

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 25 juli 2019, 19:20
av TheChamp55
Hej ...vad är det som gäller med kläder och licens ...finns licens att köpa på stället .....måste man ha hjälm ....får man köra nercabbat ...
Owe

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 25 juli 2019, 22:36
av pasen
TheChamp55 skrev: 25 juli 2019, 19:20 Hej ...vad är det som gäller med kläder och licens ...finns licens att köpa på stället .....måste man ha hjälm ....får man köra nercabbat ...
Owe
Här är reglerna för körningen: http://www.mantorppark.com/wp-content/u ... 6rning.pdf

Hittas via Mantorps hemsida som länkas i första inlägget. Finns ännu mer detaljer där. Men såg att det inte fanns svar på alla frågorna, men om jag får gissa så kommer hjälm vara ett absolut krav, högst troligt får du inte köra nedcabbat inom att rutor ska vara uppe. Har ställt frågan vidare om licensen.

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 26 juli 2019, 06:26
av NitraM
"Reglerna för körningen är följande.
Vi kör under SBF. Så har man tävlingslicens Racing eller Drifting kan man använda dessa, men det går även utmärkt att köpa engångslicens.
Kraven på personliga utrustningen är heltäckande flamhämmande klädsel tex bomull och hjälm. Vi rekommendera tävlingsutrustning men det är inget krav.
Reglerna för bilen finns på hemsidan vet dock inte varför denna info trillat bort men vi ska lägga till det omgående👍"

Skrev dom till oss precis

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 26 juli 2019, 09:41
av lowpass
Vad gäller/anses som utställning?
Kan man åka dit med vilken japanare som helst under lördagen och ställa upp den?

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 27 juli 2019, 11:50
av Sarén
Jag kommer också vara på plats :)

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 27 juli 2019, 11:59
av Karocko
Tror även jag dyker upp på lördagen!

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 27 juli 2019, 19:42
av Galven
Jag och en polare med en FK8 CTR kommer vara där o köra :)

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 28 juli 2019, 12:22
av Patte
Trevligt med lite folk från klubben. Tänkte åka över till Mantorp på lördagen. 8)

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 30 juli 2019, 11:41
av lalla78
Kommer jag också. Blir banköra med både S2000 och Preluden.

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 31 juli 2019, 02:18
av pasen
lowpass skrev: 26 juli 2019, 09:41 Vad gäller/anses som utställning?
Kan man åka dit med vilken japanare som helst under lördagen och ställa upp den?
Legenden är kvalificerad ;)

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 31 juli 2019, 11:58
av lowpass
pasen skrev: 31 juli 2019, 02:18
lowpass skrev: 26 juli 2019, 09:41 Vad gäller/anses som utställning?
Kan man åka dit med vilken japanare som helst under lördagen och ställa upp den?
Legenden är kvalificerad ;)
Lol :D
Bra, då kanske man tar Legenden istället för Ep3

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 1 augusti 2019, 09:15
av NIzmO
Skrev upp mig för bankörning igår, en kompis kommer även o kör med sin S2000.

Re: HPC @ JapDays 2019 - Mantorp Park 3/8

Postat: 3 augusti 2019, 00:19
av Robban-Z
Kommer med ep3:an. 👍