bakkjol civic sedan lös?
hej
jag tycker detser ut som att min bakkjol/bakre stötfångarepå min civicsedan-92 håller på att lossna
den hänger lixom ner så man ser ett stort vitt clipt på baksidan på varge sida och springan mot karossenär nästan en cm
den har suttit så sedan jag köpte bilen men så kan det juh inte vara? harsett att flera andra civics av samma generation ser likadana ut men min bakkjol ligger av mot karossen vidänden till bakre hjulhusen å det tyder på att såhärska det inte sitta
nån somkänner igen fenomenet och vet vad det beror på?
hur svårt är det att ta ner den föratt försöka justera?
jag tycker detser ut som att min bakkjol/bakre stötfångarepå min civicsedan-92 håller på att lossna
den hänger lixom ner så man ser ett stort vitt clipt på baksidan på varge sida och springan mot karossenär nästan en cm
den har suttit så sedan jag köpte bilen men så kan det juh inte vara? harsett att flera andra civics av samma generation ser likadana ut men min bakkjol ligger av mot karossen vidänden till bakre hjulhusen å det tyder på att såhärska det inte sitta
nån somkänner igen fenomenet och vet vad det beror på?
hur svårt är det att ta ner den föratt försöka justera?
Emelie Bajer
honda civic sedan lsi grå -92
toyota mr2 gti <span style='color:orange'>gul</span> -93
troligen har den fått sig en lätt smäll bakifrån och fästskruvarna har pajat, när jag åtgärdade rosten på tjejens bil (civic -93 H/B) så borrade jag ur dom gamla skruvarna och satte dit bultar med mutter istället..
resultatet blev att kjolen sitter mycket tajtare och dessutom kan jag ta loss den hur många ggr jag vill utan att runda massa risiga skruvhuven [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
har du tur så kanske det räcker att bara dra åt befintliga skruvar. 5st om jag minns rätt.
Mvh Kenny
resultatet blev att kjolen sitter mycket tajtare och dessutom kan jag ta loss den hur många ggr jag vill utan att runda massa risiga skruvhuven [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
har du tur så kanske det räcker att bara dra åt befintliga skruvar. 5st om jag minns rätt.
Mvh Kenny
Kenny Elg
Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
<!--QuoteBegin-Isse+21 Oct 2004, 08:01:03--><div class='quotetop'>QUOTE(Isse 4 21 Oct 2004, 08:01:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->du måste ha fullständigt namn i signaturen:)<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
finns en skitcool knapp som heter PM man brukar använda till sånt som inte hör ämnet till
finns en skitcool knapp som heter PM man brukar använda till sånt som inte hör ämnet till
Emelie Bajer
<!--QuoteBegin-kenny+21 Oct 2004, 07:36:09--><div class='quotetop'>QUOTE(kenny 4 21 Oct 2004, 07:36:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->troligen har den fått sig en lätt smäll bakifrån och fästskruvarna har pajat, när jag åtgärdade rosten på tjejens bil (civic -93 H/B) så borrade jag ur dom gamla skruvarna och satte dit bultar med mutter istället..
Mvh Kenny<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
tack för det snabba svaret...ska kanske börja riva i det där ikväll...vart börjar man lossa? hur går man till väga å hur många fästpunkter är det?
du skulle inte kunna skriva en liten demonteringsanvisning?
Mvh Kenny<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
tack för det snabba svaret...ska kanske börja riva i det där ikväll...vart börjar man lossa? hur går man till väga å hur många fästpunkter är det?
du skulle inte kunna skriva en liten demonteringsanvisning?
Emelie Bajer
Har lika dant på min framskärm... men man ska nog inte behöva borra något för att sätta dit en bult väl? Mina hål är iaf ganska stora om man bara plockar bort klipset och sen kan man ju sätta en bricka i mellan.
Du måste lossa 2 bultar under bilen som håller fast kofångaren där, 5 skruvar som sitter i ovansidan av kofångaren och 2 skruvar eller bultar på insidan i skärmen (1 på varje sida)
Du måste lossa 2 bultar under bilen som håller fast kofångaren där, 5 skruvar som sitter i ovansidan av kofångaren och 2 skruvar eller bultar på insidan i skärmen (1 på varje sida)
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH