Vikttråden...
- GroundX
- Inlägg: 789
- Blev medlem: 28 januari 2008, 01:22
- Bil: EG6
- Namn: Anders Olsson
- Ort: Bollnäs
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 14 times
- Kontakt:
Vikt, drivlina.
Enligt följande: http://www.hondatuningmagazine.com/tech ... n_weights/
D series: 309 pounds = 140kg
B series non-VTEC: 395 pounds = 179kg
B series VTEC: 405 pounds = 184kg
2.0L K series: 405 pounds = 184kg
2.4L K series: 413 pounds = 187kg
H series VTEC: 485 pounds = 220kg
J series: 550 pounds = 250gk
Enligt följande: http://www.hondatuningmagazine.com/tech ... n_weights/
D series: 309 pounds = 140kg
B series non-VTEC: 395 pounds = 179kg
B series VTEC: 405 pounds = 184kg
2.0L K series: 405 pounds = 184kg
2.4L K series: 413 pounds = 187kg
H series VTEC: 485 pounds = 220kg
J series: 550 pounds = 250gk
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Jazz GP1 - 13
-
- Inlägg: 2430
- Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
- Bil: EP3
- Namn: Agge Alonzo
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 50 times
Någon som har kommit fram till vad ac paketet väger på CTR ep3?
Funderar starkt på att plocka bort det.
Vilken vikt gäller för baksäte/hatthylla/nackstöd bak? Står både 26 och 36 kg i tråden!
Funderar starkt på att plocka bort det.
Vilken vikt gäller för baksäte/hatthylla/nackstöd bak? Står både 26 och 36 kg i tråden!
- Axzza
- Inlägg: 1266
- Blev medlem: 25 juni 2012, 19:44
- Bil: Honda Del Sol
- Namn: Lasse Wilhelmsson
- Ort: Ängelholm
Är det svårt att få ner en EG under 1 ton?
Min ligger på 1160kg utan förare, halv tank och utan baksäte.
Har reservhjul, domkraft och en liten aktiv bas (~10kg) samt mattorna kvar men de kommer ju inte räcka? :p
Min ligger på 1160kg utan förare, halv tank och utan baksäte.
Har reservhjul, domkraft och en liten aktiv bas (~10kg) samt mattorna kvar men de kommer ju inte räcka? :p
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Ängelholm
-
- Inlägg: 4041
- Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
- Namn: Andreas Norberg
- Ort: Malmö
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Det är inga problem! TOSen vägde under 1 ton utan förare och med 20 liter i bränsletanken. Kan få dem under 900 kg om jobbar på det.Axzza skrev:Är det svårt att få ner en EG under 1 ton?
Min ligger på 1160kg utan förare, halv tank och utan baksäte.
Har reservhjul, domkraft och en liten aktiv bas (~10kg) samt mattorna kvar men de kommer ju inte räcka? :p
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 3 mars 2012, 10:27
- Bil: SAAB 9-3 1,8t BioPower 2008
- Namn: Jonny Sandström
- Ort: Göteborg
- Been thanked: 1 time
Vi lättade en EG ESi inför ett Skrotbilsrejs.Axzza skrev:Är det svårt att få ner en EG under 1 ton?
Min ligger på 1160kg utan förare, halv tank och utan baksäte.
Har reservhjul, domkraft och en liten aktiv bas (~10kg) samt mattorna kvar men de kommer ju inte räcka? :p
Den vägde olättad, med 70 kg förare och full tank in på 1090 kg.
Den vägde in på 1010 kg med 82 kg förare, full tank, takräcke med extraljus, en låda färgburkar och och annat smått och gott.
Å andra sidan var det lättare förarstol, ingen pasagerarstol/baksäte, innertak och taklucka borta, all inredning från b-stolpe och bakåt borta, servopumpen borta osv.
Honda Civic CRX D16z5 Skrotbilsrejs Edition
Honda Civic ESi -93 Skrotbilsrejs Edition
http://sistaaket.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Civic ESi -93 Skrotbilsrejs Edition
http://sistaaket.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Blitzwing
- Inlägg: 1730
- Blev medlem: 1 juli 2009, 23:10
- Bil: Ingen Honda
- Namn: Robin Persson
- Ort: Finspång
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 51 times
Originalstaget som sitter i bagagerumsväggen på DC2: 3,46kg
Ombyggt främre originalfjäderbensstag från DC2 för att passa i bagagerumsväggen: 1,14kg
Ombyggt främre originalfjäderbensstag från DC2 för att passa i bagagerumsväggen: 1,14kg
Robin Persson |