Sida 2 av 4

Postat: 25 oktober 2005, 11:45
av Okyu
ITR S80 låda, 40kg

mvh okyu

Postat: 26 oktober 2005, 23:14
av Fixxe
svänghjul:
B16a : 7,83
ITR : 7,00

Postat: 5 november 2005, 20:25
av maniac
prelude ok 2.2 + okhållare och belägg 6.0kg/styck
crx vt hjulspindel 7.8 kg/styck
282mm bromsskiva 6,1 kg/styck
262mm bromsskiva 4.5 kg/styck
242mm bromsskiva 4.0 kg/styck

Postat: 15 juli 2006, 01:26
av Malkolm
B18c4 (alias GSR) Insug>

11.0kg >Orginal Insug, komplett f;rutom kabelharva.
4.5kg >Blox Insug, Komplett f;rutom kabelh'rva.

Postat: 15 juli 2006, 11:22
av MickeCTR
Skiljer det så sjukt mkt på insuget bara?

Isf är det ju nästan värt byta bara för att spara vikten ju.

Kan någon bekräfta att skillnaden är densamma (ungefär) mellan B16a2 insug samt AEBS eller vad det nu heter?

Postat: 15 juli 2006, 11:30
av Fixxe
svårt att tänka mig att det skiljer lika mycket på 1,6 insugen eller 18c6 insuget, då c4an har butterfly spjällen oxå ju <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Postat: 15 juli 2006, 11:44
av Martin_M
b16a/b18c är ju typ samma insug så lär ju väga detsamma typ.

Men iaf en vikt måste jag bidra med, 1080gram (1.08kg) för b16a2 spjällhus exl packning.

Postat: 15 juli 2006, 14:37
av manneman
Var det någon som hade koll på vad en komplett bagagelucka på en crx 88-91 väger?

jag misstänker att han e rätt så tung... <!--emo&:shock1:-->Bild<!--endemo-->

Postat: 15 juli 2006, 15:26
av infra
det är inte samma... b18c4 insuget har buttrerflies o skit som gör att det väger multum

Postat: 16 juli 2006, 08:57
av Fixxe
va väl det jag skrev <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->

Postat: 27 juli 2006, 15:58
av *PAPPOUS*
Baksäte i EK väger ca 15 kg

Postat: 1 augusti 2006, 14:43
av Malkolm
Grenrör 5Zigen till B16, Vikt: 5kg.
Grenrör Orginal B16a1, dock något förlängt med ett flexrör, Vikt 13kg, +-1Kg.
Jag tror att flexrörets ökning av vikt på grenröret rör sig om ca 1kg.

Postat: 3 augusti 2006, 17:58
av Malkolm
Y2-växellåda: 38kg utan olja och startmotor.
S80-låda: ca 41kg utan olja och startmotor.

Postat: 4 augusti 2006, 21:17
av M.P
Komplett AC till CTR ungefärlig vikt, någon som har uppgift om detta??

Postat: 5 augusti 2006, 20:47
av M.P
<!--QuoteBegin-M.P+4 Aug 2006, 20:17:36--><div class='quotetop'>QUOTE(M.P 4 4 Aug 2006, 20:17:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Komplett AC till CTR ungefärlig vikt, någon som har uppgift om detta??
[right][snapback]314394[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har fått uppgift om att det skulle va c:a 50 kg, kan det verkligen stämma ??? <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo-->

Postat: 5 augusti 2006, 21:13
av Malkolm
Jag har fått nys om att det ska röra sig om ca 30-35kg, men det är helt obekräftat änsålånge. Fast det "känns" rätt så rimligt.

Postat: 11 augusti 2006, 02:10
av stummis
De här e mer för dom som svänger me bitarna,
men 1 kg ofjädrat hjul = 8 kg fjädrat karosseri <!--emo&:bash:-->Bild<!--endemo-->

Postat: 3 oktober 2006, 16:29
av Malkolm
Förardörren civic EG HB, dvs 3dr 92-95.

Helt komplett med dörrsida och allt så väger dörren 30kg (+-1kg).


Edit: Detta var utan backspegeln, och den väger närmare 2kg!
Förresten så såg jag att det första inlägget i den här tråden hredan har skrivit vad en EG dörr väger, men konstigt att det står 17kg (visserligen utan dörrklädsel) när jag väger in dörrarna på drygt då 32kg/st. Kanske dags att ändra i första inlägget?

Postat: 7 oktober 2006, 18:12
av Asse
Bakre torkare + torkarmotor, Integra = 1,4 kg

Postat: 20 oktober 2006, 09:54
av Malkolm
K20-swap, komplett med vlåda, drivaxlar osv. 215kg.

B18-swap, komplett med vlåda, drivaxlar osv. 215kg.


B18+vlåda, blox-insug, inga drivaxlar, inga motorfästen, inget grenrör. 180kg.

B16 shortblock. utan svänghjul men med remhjul som väger nästan 3kg. 63kg.

Postat: 20 oktober 2006, 10:12
av Bergan
<!--QuoteBegin-malkolm666+5 Aug 2006, 21:13:41--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 5 Aug 2006, 21:13:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har fått nys om att det ska röra sig om ca 30-35kg, men det är helt obekräftat änsålånge. Fast det "känns" rätt så rimligt.
[right][snapback]314680[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Har oxå hört runt 30 kg.

Postat: 7 december 2006, 20:26
av Macke_sk
Haha baslåda ca 45 kg + steg och annat 30 kg till :] Vikken skillnad :]

Vad tror ni man kan käna på att rensa huven, dörrarna så mycke som möjligt, och ev plocka ut baksäte och allt småplock som e lätt att ha i inför besiktning igen? Någon som har en kol ungefär?

Mvh

Postat: 16 februari 2007, 19:48
av fonzeka
Fyller på lite mer vikter, passade på att väga mina coilovers också.

Civic Type-R -02
Fjäderben fram: 10.5kg
Fjäderben bak: 4.4kg
Camberstag bak: 1.2kg
Plastkåpa över insug: 700g
Nackstöd bak: 480g
Tändstiftskåpa: 180g <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->


Tein Flex
Fjäderben fram: 8.5kg
Fjäderben bak: 4.0kg

Postat: 2 mars 2007, 00:23
av Malkolm
Civic EG Hb:
alla asfaltsmattorna: 9kg

Postat: 22 april 2007, 22:51
av adio
Här kan vi snacka viktminskning!! Släng er i väggen med era asfaltsmattor :D

<a href="http://crazyjim.ramelot.com/14seconds.htm" target="_blank">http://crazyjim.ramelot.com/14seconds.htm</a>

Postat: 17 maj 2007, 17:42
av wahlsten
S2000 AP1 original avgas efter kat = 25 kg

Postat: 21 juni 2007, 14:02
av Aerodynamic
Är det någon som vet vad en orginal B16a2 vevstake väger?

Mvh, Per

Postat: 1 juli 2007, 07:24
av maniac
orginal b16a1 stake väger 565.5 gram
orginal b16a1 kolvbult väger 88.2 gram

Postat: 1 juli 2007, 11:49
av Aerodynamic
Maniac kan du kolla vad en orginal kolv väger utan kolvbult och kolla vad kolvringar väger om du har saker liggande?

Mvh, Per

Postat: 1 juli 2007, 13:01
av maniac
har bankat sönder orginalkolvarna o slängt dom.