Sida 1 av 1

Postat: 25 september 2005, 11:11
av fältan
Tänkte ställa ett par frågor till proffsen, då jag är relativt färsk som ctr ägare.

1. Jag körde igår för första gången mot en CTR på en nattlig aktivitet här i stan.
Min motståndare hade endast filter, min bil har catlöst 4-2-1 grenrör, BC III och Aem Cai.

Jag tog han med ungefär en bilängd på 201m. Jämn start på båda.

Är inte skillnaden större en så här? Eller går min bil slött?`Har tyckt att den varit lite sömnig dom senaste dagarna.

2. Min bil vill bluddra på låga varv (>2500rpm), var kan det vara. Många snackar om att det har med filtret att göra, stämmer det?

3. Min bil har gått runt 1600 mil, det är inte så att stiften börjar bli tjuriga. Eller sitter platina på CTR:en?

Tycker bil går bra i övrigt, då jag inte har några problem att hänga av saab Aeros i motorvägsfart.

Allt detta är ju rena idiot frågor, men frågar man inget får man inget veta.

Postat: 25 september 2005, 18:41
av GIBBON
Tja...

Jag har en orginal ctr å har vunnit över 2 trimmade och kört väldigt jämt andra gånger då motståndaren vann med en halv motorhuv till max en bil längd många gånger. Sedan har det varit gånger då jag fått rutten start å de vunnit med 4 bil längder eller någon sliten bmw med 40hk mindre än mig vann med 1 bil längd pga dålig start från min sida. Så när du kör korta sträckor som 201 m så hänger allt på starten. Bättre å testa din bil uppe i fart då är nog skillnaden lite större [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Bara å söka upp någon med en orginal ctr å testa olika fartmoment så får du se.

Om du har vägarna förbi uppsala eller stockholm så kan du få köra mot mig

mvh
Niklas

Postat: 25 september 2005, 22:57
av Jalle
Det behövs en hel del extra effekt om det skall bli klart märkbart vid rejs, tycker att det känns mer än vad det syns.

Postat: 25 september 2005, 23:02
av MoGGeCTR
jag körde på MECA raceway helt orginal .. och sen fick jag på ett CAI.. märkte stor skillnad på tiden där... sen satte jag på catback avgas och där märkte man att jag fick högre slutaft.. sista tiden detta året blev 9,2 och typ 125km/h...

Postat: 26 september 2005, 21:29
av fältan
jo, har märkt att den verkar röra på sig bra mycket bättre upp i fart.

Dom ska ju alltid envisas med att köra 201m i den här staden, 402 är roligare.

Är det nån som har svar på mina övriga frågor?

Postat: 26 september 2005, 21:40
av Manji
<!--QuoteBegin-fältan+26 Sep 2005, 21:29:11--><div class='quotetop'>QUOTE(fältan 4 26 Sep 2005, 21:29:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jo, har märkt att den verkar röra på sig bra mycket bättre upp i fart.

Dom ska ju alltid envisas med att köra 201m i den här staden, 402 är roligare.

Är det nån som har svar på mina övriga frågor?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193515"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Har du inte bytt stift på 1600 mil så är det nog dags.
Men antar att den är servad sen den var ny?

Har du mätt vad din bil gör 100-150km/h, med tidur?


Mvh

Postat: 26 september 2005, 22:16
av Kristian
de e minst 4500mils service intervall på dina stift.. dom ska inte behövas bytas

Postat: 26 september 2005, 22:20
av Manji
<!--QuoteBegin-Kristian+26 Sep 2005, 22:16:33--><div class='quotetop'>QUOTE(Kristian 4 26 Sep 2005, 22:16:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->de e minst 4500mils service intervall på dina stift.. dom ska inte behövas bytas
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193533"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Så det är alltså platinastift på CTRer?


Mvh

Postat: 26 september 2005, 22:39
av Kristian
e ju 4500 mil på vanliga stift på min gamla civic 92a. platina stift byter man vid 9000 mil

Postat: 26 september 2005, 23:03
av fältan
undrar dock varför bilen bluddrar på låga varv...den kanske går fett?

Bilen ska in på skadeverksta snart..ska be dom kolla när den ändå är hos ÅF:en

Postat: 26 september 2005, 23:11
av fonzeka
Det sitter Iridiumstift i CTR, bytesintervall 12000 mil.

Postat: 27 september 2005, 08:14
av Manji
<!--QuoteBegin-Kristian+26 Sep 2005, 22:39:12--><div class='quotetop'>QUOTE(Kristian 4 26 Sep 2005, 22:39:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->e ju 4500 mil på vanliga stift på min gamla civic 92a. platina stift byter man vid 9000 mil
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193546"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ojoj, där ser man. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Har fortfarande för mkt Saab i huvudet...</span>


Mvh

Postat: 28 september 2005, 22:47
av fältan
Vad tror vi om bluddret, är det ecu:n som lipar över att catten inte sitter på plats osv....har visseligen Caspers O2 sim. Eller är det nån lamda som lipar?

Postat: 28 september 2005, 23:18
av insigma
brukar bluddra lite med större avgas