FAQ om Turbo-bygge

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

13 oktober 2006, 09:13

Anton hur och var mättes mottrycket?
Senast redigerad av 1 Welen, redigerad totalt 13 gånger.
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

13 oktober 2006, 09:25

Ali om du läst att dubbelkullagrade snurror är överskattade vet jag inte vem som skrivit det, men av eget erfarenhet och en jämförelse mellan T04E/T3 0,63 A/R och GT3071R 0,82 A/R så fick GT30'n fullt laddtryck ca 1000varv tidigare.

Hur mycket har du tänkt och ladda och hur mycket ska du varva?
Only M Matters
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

13 oktober 2006, 09:42

visst får du snabbare spool up, men själv känner jag inte det är värt att betala 5-7kkr extra för typ 30% snabbare spoolup, dem pengarna lägger jag heller på en kam exempelvis..

mina planer är att ladda 1.0-1.3 bar och ska varva upp till 8k är de tänkt.. när detta ska ske e inte hundra.. förhoppningsvis inom 1 år..
Senast redigerad av 1 Ali, redigerad totalt 13 gånger.
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

13 oktober 2006, 09:48

<!--QuoteBegin-Ali+13 Oct 2006, 08:42:03--><div class='quotetop'>QUOTE(Ali @ 13 Oct 2006, 08:42:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->visst får du snabbare spool up, men själv känner jag inte det är värt att betala 5000kr extra för typ 30% snabbare spoolup, dem pengarna lägger jag heller på en kam exempelvis..

mina planer är att ladda 1.0-1.3 bar och ska varva upp till 8k är de tänkt.. när detta ska ske e inte hundra.. förhoppningsvis inom 1 år eftersom jag e student och ekonomin e som du vet begränsad!
[right][snapback]338195[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Jag håller inte med där.. nu beror det ju på vad det är för bygge du ska bygga men hom du ska köra på gatan och det inte är en ren drag bil så är 1000 vunna varv i spool hur mycket som helst och värt alla gånger mer än en cam.. Du vinner i alla fall inte så mycket på att ha andra kammar om du i alla fall bara ska varva till 8k. Vill du har mer effekt så är det bara att ladda mer i alla fall.. Varför då byta kam? Vill du ändå ligga lågt med ett fint kullagrat agg så köp nått riktigt billigt i så fall som en tillfällig lösning..
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

13 oktober 2006, 09:55

det är en bil som ska köras på gatan och inte ren drag bil..
kam var ett exempel, det jag menade var att jag hellre lägger pengarna på andra delar.. btw, hur mkt ligger en kullagrad turbo på?

och 1000 varv i spool är guldvärt det vet jag!

och för att varva 8k+ så är det inte lika "lätt" med orginal stuff på en d16z6
Senast redigerad av 1 Ali, redigerad totalt 13 gånger.
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

13 oktober 2006, 09:58

och låt mig säga detta, jag kör mycket hellre en GT3071R 0,82 A/R än t.ex. en holset hx35 då det är ett bättre agg.. det enda som säger stopp för mig är tyvärr priset!
Senast redigerad av 1 Ali, redigerad totalt 13 gånger.
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

13 oktober 2006, 10:33

Ali: Igentligen har det ju ingen betydelse om du har fullt ladd mellan 5000varv till 8000 varv eller 4000varv till 7000varv för och åka fort. Det är ju utväxlingen i din låda som bestämmer det effektiva varvtalsområdet.
Det vanliga felet som t.ex 850T gubbarna gör är att köra med för stor turbo vilket medför effekt på höga varv men de kör med sin orginal sega utväxling.
Om t.ex du åker Sams VTi med ITR S80 låda och GT3071R med fullt ladd mellan 4000varv och 9000varv är det porr, den bilen är rapp <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av 1 YASH, redigerad totalt 13 gånger.
Only M Matters
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

13 oktober 2006, 11:08

kan jag tänka mig <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Anton
Användare
Användare
Inlägg: 175
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:43
Ort: Umeå

13 oktober 2006, 11:40

jag mätte mottrycket med en turbotrycksmätare. jag svetsade fast en nippel på kollektorn å sen skruva jag dit ett bromsrör.
det dära avgashuset, passar det till min? tänkte om man skulle köpa det å se om man fick ner trycket.
toppen är inte portad, men blir så småningom om welen ha tid i vinter
grenröret ser ut som dom xspower ha
crx vtec TURBO!!

Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå

[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Anton
Användare
Användare
Inlägg: 175
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:43
Ort: Umeå

13 oktober 2006, 11:42

jag kan även få upp laddtryck då jag står still å bara varvar. få upp det till ca 3-4 psi
crx vtec TURBO!!

Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå

[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

13 oktober 2006, 21:14

Anton:

Jag tycker det verkar konstigt att du har sånt högt mottryck.. Men eftesom du mäter i collectorn så borde det ju stämma.. har du laddtryck när du ska? Det enda jag kan tänka mig är att turbon snurrar trögt... Men jag tycker det låter lite konstigt ändå..

Jag kan nog ta hem lösa avgashus om du vill ha men jag tror det jag har som är till en gt 35r inte passar.. Du ska nog ha ett som ä till t04e i så fall...
Senast redigerad av 1 Welen, redigerad totalt 13 gånger.
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Tobbera
Användare
Användare
Inlägg: 253
Blev medlem: 25 mars 2005, 13:11
Ort: Helsingborg

16 oktober 2006, 20:21

Det kan ju vara bra att kunna mäta lambdavärdet med en bredbandslamda vid turbokonverting. Har någon provat <a href='http://www.webshop.bertilssonautoelectr ... ductid=540' target='_blank'>denna?</a>

Den är ju tokigt billig.

MVH
Tobias
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

17 oktober 2006, 10:44

det är en styling mätare då den är en smalbands lambda,,, Ska man ha en att mappa efter så ska det vara en bra bredbandslambda.. Finns kassa sånna med så det hjäller att ta reda på att man köper bra grejjer..
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Tobbera
Användare
Användare
Inlägg: 253
Blev medlem: 25 mars 2005, 13:11
Ort: Helsingborg

12 november 2006, 21:18

Ok, upfattade det som att det var en bredbandslamda.

En annan fråga:
Turbo grenrör till D16Z5, var hittar man det? Finns gott om D16-grenrör på ebay men de är till SOHC-motorerna. Har inte hittat en enda till DOHC.
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Användarvisningsbild
Jonas Åhgren
Påläst
Påläst
Inlägg: 555
Blev medlem: 27 juli 2004, 11:07
Namn: Jonas Åhgren
Ort: Stockholm
Kontakt:

14 november 2006, 13:45

<!--QuoteBegin-YASH+13 Oct 2006, 09:33:39--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH 4 13 Oct 2006, 09:33:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ali: Igentligen har det ju ingen betydelse om du har fullt ladd mellan 5000varv till 8000 varv eller 4000varv till 7000varv för och åka fort. Det är ju utväxlingen i din låda som bestämmer det effektiva varvtalsområdet.
Det vanliga felet som t.ex 850T gubbarna gör är att köra med för stor turbo vilket medför effekt på höga varv men de kör med sin orginal sega utväxling.
Om t.ex du åker Sams VTi med ITR S80 låda och GT3071R med fullt ladd mellan 4000varv och 9000varv är det porr, den bilen är rapp <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]338214[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det finns många som "vet att dom har rätt" när det kommer till val av turbos. En grej är att väldigt få prövat någon större mängd olika agg inkl jag själv.

Mottryck och responce är de centrala begreppet. Mottrycket säger mycket om responcen. Vi skulle sammanställa en lista med testade kombinationer.

Aggregat / motor / Laddtryck / mottryck

Jag hävdar att HX agget är bättre än GTR aggen "för oss". Dom senare är ju en hybrid med kompressorhus från Garrets GT serie, som jag ser som något lite sämre än Holsets HX serie (dom är i princip samma) ihop med avgashus från de Gamla T04 aggen vilka jag inte har något övers för alls.

Så här säger jag. Kullager har större rörlig massa varpå dom faktiskt får sämre respons. Dock klarar kullager av högre axialkraft än glidlager. Så för högre laddtryck (över 1.7bar) så blir det svårt med glidlager.

Anledningen till att kullagrade agg har så "bra ryckte", är att det historiskt är dessa agg som använts på bilar med bra prestanda. Men dom är valda pga av det höga laddtrycket som användes då inte responsen. Sen utvecklades även dessa motorsport agg mer vilket kompenserade.

Den stora marknaden för eftermarknads turbo agg är till bilar som kräver höga laddtryck. Honda turbo bilarna ligger ofta DOCK mellan 0.4 - 1.5 bar och borde altså inte välja kullager.

VW 1.8t laddar dom 1.8-2bar på när dom byter agg. Därför är GTR aggen populära
Gamla Audi och rallykross bilar laddades det helt galet med också, Därav TO4E serierna.

Kullagrade aggregat är också känsligare för övervarvning eftersom kulorna skapar mycket rörelseenergi som blir värme. Dom nyper altså. Medans glidlager brukar hålla lite mer. Bra för hemmapularen som skjuter tryckrör.
Senast redigerad av 1 Jonas Åhgren, redigerad totalt 14 gånger.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

25 november 2006, 15:41

<!--QuoteBegin-Jonas Åhgren+14 Nov 2006, 14:45:15--><div class='quotetop'>QUOTE(Jonas Åhgren 4 14 Nov 2006, 14:45:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
Jag hävdar att HX agget är bättre än GTR aggen "för oss". Dom senare är ju en hybrid med kompressorhus från Garrets GT serie, som jag ser som något lite sämre än Holsets HX serie (dom är i princip samma) ihop med avgashus från de Gamla T04 aggen vilka jag inte har något övers för alls.

[right][snapback]348339[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

äre inte avgashus från de gamla t03 aggen?
Senast redigerad av 1 Ali, redigerad totalt 25 gånger.
Användarvisningsbild
Jonas Åhgren
Påläst
Påläst
Inlägg: 555
Blev medlem: 27 juli 2004, 11:07
Namn: Jonas Åhgren
Ort: Stockholm
Kontakt:

28 november 2006, 14:14

<!--QuoteBegin--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
äre inte avgashus från de gamla t03 aggen?
[right][snapback]351689[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det är av mindre betydelse. T03 och T04 är samma serie. Bara olika storlekar. Jag skulle skrivit T0 -serien men då hade ingen fattat vad jag menade. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Garrets histora.
T0-
T-
T0E-
GT-
Senast redigerad av 1 Jonas Åhgren, redigerad totalt 28 gånger.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

28 november 2006, 16:02

då e jag me <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av 1 Ali, redigerad totalt 28 gånger.
Anton
Användare
Användare
Inlägg: 175
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:43
Ort: Umeå

28 november 2006, 16:59

hur viktigt är det att man ha en "oil reducer" å vars köper man en om man måste ha en.

sen ha jag tänkt lite p ådet här att man få er effekt med ett bättre agg. det enda man kan få mer effekt är väl att luften är lite kallare å att man ha mindre mottryck.
jag tänker så här, om man ha 1 bar i tryck så kan man jo inte få i mer luft i cylindrarna med en större turbo. 1 bar är ju alltid ett bar, ladda man lika mycket så kan man väl inte få mer effekt förutom att man kanske få mindre mottryck eller kallare luft.
rätta mig om jag ha fel
crx vtec TURBO!!

Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå

[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
oscii
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:31

28 november 2006, 20:15

Är ute efter en CRX 10 a me byggd B16a dvs smiddat å portat
å Holset HX35
Va tror ni e de möjligt hur mycke ladd ???????????
mvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master
Inlägg: 1633
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås

30 november 2006, 16:45

Jag ringde och pratade med Bäckis på PPF i Avesta,Han rekomendera inte en Hx40 till min motor,Pga att jag kommer få full ladd väldit sen sade han.Funkar bra till deras 2.5-3.0 liters motor,men mindre bra till 1.7L
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
oscii
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:31

30 november 2006, 19:47

<!--QuoteBegin-Tobbera+12 Nov 2006, 21:18:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Tobbera @ 12 Nov 2006, 21:18:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ok, upfattade det som att det var en bredbandslamda.

En annan fråga:
Turbo grenrör till D16Z5, var hittar man det? Finns gott om D16-grenrör på ebay men de är till SOHC-motorerna. Har inte hittat en enda till DOHC.
[right][snapback]347936[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ang turrbo rör.. köp flänsarna av welen vet ja. Dahls har fina rörböjar
sen e re bara kila iväg till nån smedja så vetsar dem ihop det åt dig.
så gjorde ja vart inte så dyrt.
de verkar inte va så noga, rent aero dynamiskt hur grenröret ser ut
de mesta funkar, om du inte upp på extrema effekter dvs 600hk + å så
mvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Anton
Användare
Användare
Inlägg: 175
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:43
Ort: Umeå

12 december 2006, 12:14

vars kan man köpa en "oil reducer" läste på honda-tech att det va ganska viktigt att ha en eftersom vi ha så högt oljetryck på våra motorer
crx vtec TURBO!!

Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå

[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 4199
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 1 time

12 december 2006, 12:48

<!--QuoteBegin-oscii+30 Nov 2006, 18:47:39--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 30 Nov 2006, 18:47:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Tobbera+12 Nov 2006, 21:18:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Tobbera @ 12 Nov 2006, 21:18:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ok, upfattade det som att det var en bredbandslamda.

En annan fråga:
Turbo grenrör till D16Z5, var hittar man det? Finns gott om D16-grenrör på ebay men de är till SOHC-motorerna. Har inte hittat en enda till DOHC.
[right][snapback]347936[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ang turrbo rör.. köp flänsarna av welen vet ja. Dahls har fina rörböjar
sen e re bara kila iväg till nån smedja så vetsar dem ihop det åt dig.
så gjorde ja vart inte så dyrt.
de verkar inte va så noga, rent aero dynamiskt hur grenröret ser ut
de mesta funkar, om du inte upp på extrema effekter dvs 600hk + å så
mvH
[right][snapback]353176[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

jasså är de inte så nogrant med genröret??

Men att de är riktigt tätt är väl ändå viktigt??
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
FRV 1.8 -06
Accord 2.0 -07


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

14 december 2006, 11:09

klart det är noggrant med grenröret.. dessutom väldigt viktigt att det är riktigt tätt!
dodo
Användare
Användare
Inlägg: 77
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:00
Bil: civic vt-turbo
Namn: Daniel carlsson
Ort: varberg

14 december 2006, 18:39

var ska jag ta vatten från bästa stället till och från turbon ?
team varberg

honda crx vt e85
honda civic vt-t
honda accord type-s
bmw 318is m50
Decson
Användare
Användare
Inlägg: 111
Blev medlem: 11 juni 2005, 14:28
Ort: Garpenberg

19 december 2006, 03:05

Har nu knåpat ihop ett kit och satt ihop och provstartat, kitet består av
grenrör
turbo
spridare
walbropump
apexi s-afc
div småplock
7,5psi laddtryck är wg specad för
motorn är en D15b7 (importerad LSi med riktig insprutning)
Av vad jag har läst mig till här så är det ungefär vad som går(laddtrycksmässigt) utan kompsänkning även om vissa rekommenderar det.
Nästa steg är kompsänkning, kan få ett bra pris på lågkompskolvar och stabilare stakar om jag tar det fort,
1. hur mycket mer kan man då ladda?
2. Eller vill man inte gå längre med bara apexi S-AFC som styrning?
3. Är det nå fördelar/nackdelar med att swappa i en esi-motor med samma grejer?
4. Vart kopplar ni in vacuumslangar för WG, mätare och dumpventiler på insuget nånstans? T-kors på nån befintlig?

Står och trampar lite om jag ska köpa massa grejer(motor o lågkompskolvar) eller om det går på ett ut till slut..
Tack på förhand grabbar
David Ericson
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5126
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

19 december 2006, 18:06

jag är inte så värst kunnig om turbo, men vad jag har lärt mig så:

1, (vet ej)
2, de flesta rekommenderar inte mer än ca 0.55-0.6 mad anbart SAFC.
3, Ja, du har större motor med bredare register, mera effekt orginal oxå
4, (vet ej)


du har 101hk i din 1.5l då va?
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

19 december 2006, 19:10

1: helt beroende på hur du bygger och vad för komponenter du kör
2: har inte så jätte bra koll på apexi afc grejjorna
3: bara fördelar, men kör på b16 om ekonomin håller för det
4: bara borra ny anslutning på insuget eller så kopplar du t-kors på den grova slangen som finns där..

om du läser denna turbo faq noga så finns nog svaren...
Patrik_S
Användare
Användare
Inlägg: 241
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:01

19 december 2006, 19:59

2. Afc+högre laddtryck på en honda =inte bra. Kort version: afc ändrar map-signalen ofördelaktigt. Lång version: <a href='http://www.honda-tech.com/zerothread?id=841443' target='_blank'>http://www.honda-tech.com/zerothread?id=841443</a>
Prelude Si 2.0 -89
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Skriv svar