FAQ om NA-bygge

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7941
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 6 times
Kontakt:

10 mars 2006, 10:45

Setupen är följande.
Magnus: B18C4-block, CTR-kolvar, P30-topp, ITR-kammar. Blocket är planat 0.15mm, toppen är planad 0.15mm. Toppackningen kommer bli 1.09mm eftersom vi fick ta av så pass på block och topp. Har mätt upp volymen i toppen till 44ml. Toppen är tyvärr upptagen till 84mm, därav det högre värdet

Med detta får magnus ett komp på: 12.36:1 Är det körbart med v-power? Vi kommer i och för sig mappa den med både elektronisk knacksensor och stetoskop.


Min setup.
B18C block med P73-00 kolvar(itr jdm), p72-topp, ITR-kammar. Blocket är planat 0.1mm, toppen 0.6mm(av mig 0.1mm)
Volymen i toppen är 41ml.

Detta får jag ett komp på 12.69:1 med org toppackning. Smäller jag i ett mellanlager till blir kompet 12.3:1

Samma fråga här, är detta körbart? Båda motorerna kommer få oljekylare för att hantera den högre arbetstempen.

Att komma ihåg så byggde vi Robbans, numera Nickes bil och den landade på 12.74:1 i komp och spikar inte.

Hjälp mig. Litar inte på fem öre på någon amerikan och vad de kör på för komp.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Tackade nej till jobb på Spoon
Inlägg: 5153
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

10 mars 2006, 11:56

om det är någon tröst martin så kommer jag ligga över 13 i komp [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 |

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
oscii
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:31

10 mars 2006, 13:03

utan olje-spruttare.......
porta oljepumpen, eller ITR pump
för högre oletryck.
kan även borra upp main-bearings för bättre
flöde (OBS rör ej vevstaks-lagrerna)

V-power å Helix Ultra godis av den bästa sorten
Ciao
Senast redigerad av 1 oscii, redigerad totalt 10 gånger.
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7941
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 6 times
Kontakt:

10 mars 2006, 13:48

Jo, det kanske lugnar mig en del att du ska köra på högre komp, men jag vill hellre köra lite lägre och slippa den förhöjda slitagemängden vs de få extra hästarna. Samt framförallt spikrisken en varm sommardag på banan, när det går som absolut varmast. Båda bilarna kommer köras på Millers 10w-60 racingolja. Vill även ha utrymme kvar till värre kammar när det blir. Kör jag båda med dessa komp är där gått utrymme i förbränningsrummen till 12.5mm kammar.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

10 mars 2006, 15:05

Bygger ni om vehus ventilasionen så får ni bort en bidragande orsak till spikningar också.. Alltså gör den så den inte leds in i insuget igen... Motorcyklar ligger ju på ca 12,5 i komp och de kör på 95 oktan så det är lugnt men börjar det bli över 13,5 då är det special om man ska köra på macksoppa.. Som sagt det har och göra med kammarna också.. jag hade lagt mig runt 12,5 i alla fall så jag tror du är safe scotte.. alla fall om du kör på vpower
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7941
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 6 times
Kontakt:

10 mars 2006, 16:31

Då är mina tankar inte helt fel då, med att lägga sig på lägre sidan av tolvstrecket. Vevhusventen ska byggas om men hur har jag inte bestämt än, kanske ett slutet system men med catchtank?
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Kristian
Master
Master
Inlägg: 2482
Blev medlem: 2 maj 2004, 19:12
Ort: Stockholm

10 mars 2006, 19:06

har ni portat å grejat med toppen eller ? annars har jag en 81mm topp å ska ju borra till 84 mm .. så om ett byte är av intresse så kan ju de alltid ordnas [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Senast redigerad av 1 Kristian, redigerad totalt 10 gånger.
Kristian, Hondalös.
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7941
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 6 times
Kontakt:

10 mars 2006, 22:10

Den är fullportad, nyplanad samt sätena nygjorda så byte är endast aktuellt om bytestoppen har samma sak.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Kristian
Master
Master
Inlägg: 2482
Blev medlem: 2 maj 2004, 19:12
Ort: Stockholm

10 mars 2006, 22:38

de e de ju självklart inte på min topp.. den e helt standard...
Kristian, Hondalös.
Användarvisningsbild
Jonas Åhgren
Påläst
Påläst
Inlägg: 555
Blev medlem: 27 juli 2004, 11:07
Namn: Jonas Åhgren
Ort: Stockholm
Kontakt:

13 mars 2006, 12:32

Ett sätt som ger en bra fingervisning är att räkna ut en komp kofficent utifrån slaget som finns kvar efter att insugsventilen stängt. Altså räkna som vanligt men istället för slaget så lägger du in slaget varv insugsventilen är stängd. Varje takt är 180 grader.

Räkna på hondas olika motorer så ser du att resultatet bli snarlikt. Det är därför tex D16 med snällare kammar har lägre komp än B16. Det verkar finnas många experter här. Personligen tror jag att det inte finns någon här på HPC med praktisk erfarenhet av detta. Du får helt enkelt vara först att testa. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Jag har kollat lite på listor som finns på webben. Men dom är inte relevanta. Det står ofta inte på dem, men dom är för gamla och är simuleringar för 2-ventils motorer med en generell kamaxel, inte 4-ventils motor med en specifik kam.

Jag tror du får köra bondmeck på detta. Jaga så hög komp du kan utan att ventilerna tar i kolvarna. Tänk på att stakarna töjjer sig på de högre varven så du måste ha marginal.

Om du får problem med spikningar så är det bara lyfta toppen något. Med stetoskop så hör du spikningstendenser utan problem. Elektroniska knacksensorer kan du strunta i om du inte ska använda dem till att styra tändningen. För dom måste endå kallibreras med ett stetoskop
Senast redigerad av 1 Jonas Åhgren, redigerad totalt 13 gånger.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7941
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 6 times
Kontakt:

19 mars 2006, 21:58

Okej ny fråga. Har slipat in ventiler innan men aldrig helt nya eller ventiler som suttit i en annan motor. Ett jäkla jobb med handjagad pinne. Vad tror ni om att koppla på sugproppen på en lågvarvig borrmaskin och köra den fram och tillbaka på låg hastighet, borde funka enligt alla teorier jag kan komma på om det inte är tvång att det ska vara framoch tillbaka hela tiden. Vad säger ni? Kan ju slipa in med fina pastan för hand, bara den grova jag tänkte använda på detta sätt.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Tackade nej till jobb på Spoon
Inlägg: 5153
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

19 mars 2006, 22:12

låg fart åt samma hål med grova pastan... ingen fara enligt oss..

för hand med fina pastan... känns bäst så [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 |

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
Kristian
Master
Master
Inlägg: 2482
Blev medlem: 2 maj 2004, 19:12
Ort: Stockholm

20 mars 2006, 07:16

annars finns de tryckluft maskiner som gör samma jobb som indianpinnen... dvs jobbar som en eltandborste [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]... de kanske kan va nått åxå fressten.. dom e ju snorbilliga dom där el tandborstarna, bara modda dit indianpinnen på den [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Kristian, Hondalös.
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Tackade nej till jobb på Spoon
Inlägg: 5153
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

20 mars 2006, 09:22

Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 |

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7941
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 6 times
Kontakt:

20 mars 2006, 09:26

Ska man köra tills det börjar ryka eller bara en halvtimme i stöten?
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Jonas Åhgren
Påläst
Påläst
Inlägg: 555
Blev medlem: 27 juli 2004, 11:07
Namn: Jonas Åhgren
Ort: Stockholm
Kontakt:

20 mars 2006, 14:59

<!--QuoteBegin-M Scotte+20 Mar 2006, 09:27:29--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 20 Mar 2006, 09:27:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ska man köra tills det börjar ryka eller bara en halvtimme i stöten?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=258871"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ha ha ha. Det beror på om du använder colgate total eller pepsodent ultra
/Jonas Åhgren
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
SirThelin
Användare
Användare
Inlägg: 118
Blev medlem: 3 maj 2005, 12:06

24 april 2006, 20:08

Nu ha ja en fråga som vissa inte gillar, ja ha som inte släppt de där med b20 vtec o höga varv.
Visst man få skyhöga kolvhastigheter med den motorn vilket inte är så värst bra.

MEN om man skulle köra med B16 vev i ett b20 block med smidda kolvar o stakar i lite kortare längd än b20 men lite längre än b16, typ b17s längd.

Man får runt 9:5:1 i komp kanske lite lågt men de går att höja på olika sätt, o de e räknat på oem kolvar till b20z.

Skulle inte de kunna funka tro?
De e bara en tanke man ha funderat på men inte riktigt våga utveckla då b20 ha blive dissad så hårt av vissa.

Edit: kan ha bleve fel å ja tänkte allt så om de e skumma siffror oså så fundera på helheten med en b16 vev i ett b20 block.
Senast redigerad av 1 SirThelin, redigerad totalt 24 gånger.
Anders Thelin
Kristian
Master
Master
Inlägg: 2482
Blev medlem: 2 maj 2004, 19:12
Ort: Stockholm

24 april 2006, 22:31

för de första skulle jag då hellre lägga pengarna på att byta foder i min B16 till 84mm foder då du skulle få beställa special stakar osv... sen skulle de ju inte va en B20 längre utan en B17

som sagt så många gånger förr... man kan inte varva en B20 med orginal foder som man varvar en B16 eller B18C... fodrena spricker... men håller man sej under 8krpm så kan man klara sej.... ett tag jallafall
Kristian, Hondalös.
SirThelin
Användare
Användare
Inlägg: 118
Blev medlem: 3 maj 2005, 12:06

24 april 2006, 23:39

Det har jag funderat på också, går det ens att feta dit 84 mm foder i b16.
Om inte hur stora kan man ha?

Jo de e ju toktunna foder i b20, men om man tar tex ett dart block.
dom ha väl inte nå tunna e?
o dom ha ju borrat för olje sprut
Anders Thelin
Kristian
Master
Master
Inlägg: 2482
Blev medlem: 2 maj 2004, 19:12
Ort: Stockholm

25 april 2006, 19:53

går att köra upp till 86mm i en ren race motor men de e inget att rekomendera.

Skillnaden mellan ett omfodrat block och ett orginal block är att ett orginal block har ca 3mm stål och sen 4-5mm aluminium på ett omfodrat block är hela fodret i stål.

Avståndet mellan cylindrarna är samma på ett dart block som på ett orginal block eftersom de e veven som bestämmer avståndet mellan cylider centrum och inte storleken på borret
Kristian, Hondalös.
Aerodynamic
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 1277
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
Bil: Civic
Namn: Per Axblom
Ort: Alingsås
Been thanked: 1 time

7 september 2006, 22:19

Jag funderar på hur vet man hur stora spridare som behöver användas?
Självklart beror det på bränsle tryck med. B16a2 har 3 bars tryck 240cc och 160hk, ITR har 3.8 bar 240cc och 190hk.
Men om jag ska ha 200 hk kan jag höjja trycket å klara mig?
Hur mycket kan jag höjja trycket, är det någon nackdel med att höjja trycket?
Om jag vill ha 220 hk eller 240 eller kanske 260hk hur går jag tillväga då? I spridar tankar endast.

Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

7 september 2006, 23:49

Du byter spridare, 240cc räcker knappt till en små trimmad B18C-R
Jag kör med Saab 350cc på min funkar hur bra som helst.
Finns en mängd av beggade spridare man kan köra ifrån Saab/Volvo etc..
Only M Matters
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7941
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 6 times
Kontakt:

8 september 2006, 00:27

Precis som Yash skriver är det utmärkta spridare, Både han och jag kör Saabs 431 röda spridare och det är knappt något alls man behöver göra för att få dem att passa. Men glöm inte att det går inte byta spridare utan mappning.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Aerodynamic
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 1277
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
Bil: Civic
Namn: Per Axblom
Ort: Alingsås
Been thanked: 1 time

8 september 2006, 11:32

Ok d e ju bra men i en FAQ som denna vill jag oxå veta om det finns några formler att använda eller vid vilken effekt man ska ha vilka spridar vid ett visst bränsle tryck.

Men tackar ändå för den info jag fått.
Mvh, per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5135
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

8 september 2006, 12:19

här är lite bra info om spridare och hur man räknar på dem, dock på engelska från RC injectors:

<a href='http://www.rceng.com/technical.htm' target='_blank'>http://www.rceng.com/technical.htm</a>
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Aerodynamic
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 1277
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
Bil: Civic
Namn: Per Axblom
Ort: Alingsås
Been thanked: 1 time

13 september 2006, 15:12

Det finns formler för att räkna ut hur man ska räkna på sitt grenrör
och nu har vi fått formler för spridarna av malcolm.
Så nu undrar jag om någon vet lite om beräkning och form/design på hur man skulle kunna tillverka sig ett eget grymt insug?

Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Tackade nej till jobb på Spoon
Inlägg: 5153
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

7 november 2006, 18:28

ville inte starta en ny tråd till detta.. har ju med lager i motorn, sitter ju lager i både töbo o än/na bilar..

För att räkna ur lagerspelet, använd dessa formler.:
BC = IDBT – ODC – (2 x BT)

BC = Lager spel
IDBT = innerdiameter i dina lagerbaner
ODC = ytterdiameter på dina lagerbanor på veven
BT = Lager tjocklek

Main Bearing thickness by color
Blue 2.013-2.010 mm 0.0793”- 0.0791”
Black 2.010-2.007 mm 0.0791”- 0.0790”
Brown 2.007-2.004 mm 0.0790”- 0.0789”
Green 2.004-2.001 mm 0.0789”- 0.0788”
Yellow 2.001-1.998 mm 0.0788”- 0.0787”
Pink 1.998-1.995 mm 0.0787”- 0.0785”
Red 1.995-1.992 mm 0.0785”- 0.0783”

Rod bearing thickness by color
Blue 1.510-1.507 mm 0.0594”- 0.0593”
Black 1.507-1.504 mm 0.0593”- 0.0592”
Brown 1.504-1.501 mm 0.0592”- 0.0591”
Green 1.501-1.498 mm 0.0591”- 0.0590”
Yellow 1.498-1.495 mm 0.0590”- 0.0589”
Pink 1.495-1.492 mm 0.0589”- 0.0587”
Red 1.492-1.489 mm 0.0587”- 0.0586”

Även om de flesta (utom welen, och jag snart för jag tänker fan köpa) inte har en indikatorklocka hemma, så är denna tabellen super bra att ha även om du bara kör med plastigauge.
Om du vill öka eller minsta ditt lagerspel, kan du ju räkna ut hur mycket du ska ändra dina färgkoder, men du bör nog inte byta mer än 1 färgkod för "fine-tuna" dina lager..
Alltså, använd inte ett brunt och ett gult för att få exaktare spel invid den gröna lagerns spel. Utan använd då bara den gröna.
Att vända tex ett gult och ett grönt, eller ett grönt och ett brunt ska funka fint.
Men efter ha räknat ut vilket lager m.m så Mät för gudsskull det flera gånger. räkna inte med att det blev rätt bara för du räknade på det så <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->

Om jag fattat rätt, så när du kör med eftermarknadstakar, kan du nästan med säkerhet ställa in dig på att färgkoden och hur ditt lagerspel blir inte kommer stämma helt...
man måste nästan börja om från noll och mäta fram hur tjocka lager man ska ha.
Mao måste man nästan ha en indikatorklocka.


Detta är ju för oss som nu har blivit OEM lager fettisiter...
Kör du eftermarknadlager är det ju bara att köra.. och hoppas det funkar..
Senast redigerad av 1 Fixxe, redigerad totalt 7 gånger.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 |

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7941
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 6 times
Kontakt:

7 november 2006, 20:59

Fast Fixxe menar en hålindikator i detta fall och inte en indikatorklocka. För en sådan här väl de flesta?
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Tackade nej till jobb på Spoon
Inlägg: 5153
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

7 november 2006, 21:52

oups..

självklart en hålindikator...
idikatorklocka har man väl minst 2 <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 |

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
Aerodynamic
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 1277
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
Bil: Civic
Namn: Per Axblom
Ort: Alingsås
Been thanked: 1 time

10 november 2006, 12:42

Undrar, hur ser/funkar en hålindikator?

Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Skriv svar