Sida 1 av 2

Postat: 10 augusti 2006, 17:59
av *PAPPOUS*
Var och bänka hos Rototest här om dagen och hamna på dessa siffror.
Kommentera gärna.Ska kanske tilläga att det var ca 30 grader varmt i hallen samt att jag har håll i katten.

Modlista

B16a2
ITR-kammar
Comptech grenrör
BC Spec III catback
Blox insug
Comptech icebox och Intake
Planad topp 0.5mm

Bild

Postat: 10 augusti 2006, 18:15
av JG
nej, det låter som rimliga siffror.
att porta toppen är att rekomendera för att ha nytta av alla grejjerna du monterat, utan det så ger inte dina grejjer så mkt extra effekt.
glöm inte matcha insuget mot toppen.
skulle gissa på att du har 10 drivhjuls hk att hämta ungefär på att snygga till toppen lite.

Postat: 10 augusti 2006, 18:46
av *PAPPOUS*
Tackar för tipset JG.Ska försöka komma över 160 iaf till nästa år.Blir andra kammar då oxå,om Jonas orkar bygga om <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

Bilen rör på sig bra måste jag säga.Men jag är inte riktigt nöjd. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Postat: 10 augusti 2006, 19:29
av Fixxe
tycker det ser bra ut!

som lätt justerad b16 brukar se ut på HT om man nu ska jämföra med jänkepågarna...

edit: grenöret? är det ett vanligt 4-2-1 rör? typ dc look?
alla grejerna är ju väldigt snälla saker, som jag inte hade förväntat mig någon större effektökning av...
ett SMSP eller RMF rör, och typ ett par skunk2PRO1 kammar med tillbehör (fjädrar och retainers), tillsammans med en portning av toppen, då hoppar du genast upp en del i effekt.

Postat: 10 augusti 2006, 21:31
av Master Mag
Mappat då?

Postat: 10 augusti 2006, 21:37
av Junior
yes det är den

Postat: 11 augusti 2006, 02:12
av *PAPPOUS*
Japp den är mappad.

Fixxe japp grenröret ser typ ut som DC 4-2-1.Ingen 2,5" collector.
Men det känns som om jag hellre lägger 10000kr+ på en S80 låda istället för ett grenör från RMF,SMSP eller Rage.

Angående kammar så lutar det mer år BC SPEC III+.

Postat: 11 augusti 2006, 09:50
av Junior
Det som är lite konstigt är att toppeffekten är på 8500 men det finns ändå inte myckte pulver där. Du borde ha haft mer, med tanke på att kraft körde sin på rotor test för x antal årsen.

Vi tillfället så hade han avgas+filter+dc rör han fick han fick 154 navet på sin civic vti, och detta var vid 7600 varv.

Justerade dem effekten p.g.a värmen??

Postat: 11 augusti 2006, 10:02
av Fixxe
satt o tittade lite nu osså, kurvan pekar ju fortfarande uppåt vid 8500.. ITR kammarna brukar väl matta av sig någonstans strax innan dess...
de grafer jag sett brukar de plana ut strax innan 8k rpm...

Postat: 11 augusti 2006, 10:32
av oscii
Känns lågt, ta bort korken nånstans

Större trottle, JGs tips allstå toppen,
katten har fastnat i avgasröret.

Me tanke på dom fina moddarna
borde de ge mer.

BTW var bilen mappad me hel katt
me läcka, kan 02 lämna ifrån sig
felaktiga värden till ECUn å de juh inte så
bra
MvH <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Postat: 11 augusti 2006, 11:07
av jeremia
plocka bort katen <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->

Postat: 11 augusti 2006, 11:07
av hamedius
oscii; lambdan sitter ju före katen så d spelar ingen roll om där var ett hål eller inte;)

Postat: 11 augusti 2006, 11:15
av hamedius
<!--QuoteBegin-Fixxe+11 Aug 2006, 10:02:26--><div class='quotetop'>QUOTE(Fixxe @ 11 Aug 2006, 10:02:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->satt o tittade lite nu osså, kurvan pekar ju fortfarande uppåt vid 8500.. ITR kammarna brukar väl matta av sig någonstans strax innan dess...
de grafer jag sett brukar de plana ut strax innan 8k rpm...
[right][snapback]316420[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ju mindre motor, desto längre räcker kammarna <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Postat: 11 augusti 2006, 11:28
av Junior
Farfar du får gå överdimension, för at få rikigt med krut <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Postat: 11 augusti 2006, 14:48
av oscii
<!--QuoteBegin-hamedius+11 Aug 2006, 10:07:58--><div class='quotetop'>QUOTE(hamedius @ 11 Aug 2006, 10:07:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->oscii; lambdan sitter ju före katen så d spelar ingen roll om där var ett hål eller inte;)
[right][snapback]316455[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Oavsett, så inge bra me läckande katt
svetsa dit värmeplåtarna från gammal katt, på ett rakt rör
vet ja, ser ju ut som en katt sitter där.
Me tanke på alla moddar å såna som kommer, satsa
på bredbands lambda vet ja, guld värd, rolig liten leksak.

<a href='http://www.innovatemotorsports.com/' target='_blank'>http://www.innovatemotorsports.com/</a>
eller forum
<a href='http://www.innovatemotorsports.com/forums/index.php' target='_blank'>http://www.innovatemotorsports.com/forums/index.php</a>

MvH

Postat: 11 augusti 2006, 15:10
av *PAPPOUS*
Kommer ihåg att Kraft fick liknande siffror det är där för jag tycker det är lite lågt om man jämnför modsen.

Tror inte dom justerade för temperaturen.

Kommer att byta katt i vinter men då blir det nog till en sportkatt eftersom jag vill ha en som jag kan besikta med.

Postat: 11 augusti 2006, 20:38
av civicej2
Jag tycker det är helt okej effekt du fick!Men mera är ju bättre! <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> Sälj ITR kammarna åt mig sen när du köper nya i vinter.. <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

Postat: 12 augusti 2006, 08:14
av *PAPPOUS*
Klart du kan få köpa dom. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Är det någon här i klubben som är kunnig och kan porta en b16 topp så får ni gärna kontakta mig.Så har jag lite arbete till er i vinter. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Postat: 12 augusti 2006, 12:23
av Welen
jag har portat ett 10 tal b serie toppar nu inkl min egen.. och dn gav ju ca 200 hk i sug utförande med en snurbo i vägen för avgaserna.

Postat: 12 augusti 2006, 14:09
av Berra
Pappous: det är ju fan till och med lägre än glocalnet!

B18 till folket!

Postat: 12 augusti 2006, 15:39
av JG
jag kan oxo hjälpa dig med toppen och ev. mer tips

Postat: 12 augusti 2006, 20:26
av *PAPPOUS*
<!--QuoteBegin-welen+12 Aug 2006, 11:23:15--><div class='quotetop'>QUOTE(welen @ 12 Aug 2006, 11:23:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag har portat ett 10 tal b serie toppar nu inkl min egen..
[right][snapback]316771[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Jag försökte PM:a dig men din korg var nog full.

Postat: 13 augusti 2006, 20:44
av Welen
pm sent..

Postat: 13 augusti 2006, 21:54
av hamedius
<!--QuoteBegin-*PAPPOUS*+11 Aug 2006, 15:10:40--><div class='quotetop'>QUOTE(*PAPPOUS* @ 11 Aug 2006, 15:10:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tror inte dom justerade för temperaturen.
[right][snapback]316546[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
tro får du göra i kyrkan <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> har du frågat dem?

läste de av lambdan under bänkningen?

Postat: 13 augusti 2006, 22:07
av AndersL
Vad har du för kamtider? Om du inte gradat in kammarna så borde det finnas en hel del att hämta där med tanke på att du planat 0,5.

Postat: 14 augusti 2006, 21:31
av Kraft
Kurvan är ju skitfin men jag tycker det borde vara högre vrid över hela registret, någonting fattas.
Jag hade 153nm okorrigerat och 146nm korrigerat på vtec och 137 nm ok 128nm k under.
btw jag hade insugstemp på mellan 15-25 grader.

Postat: 15 augusti 2006, 13:01
av *PAPPOUS*
Om dom knappar in fel utväxling då?Kan det bli något knas då?
Dom försökte leta reda på den korrekta utväxlingen på bilen men dom hitta inget och sånt kan ju inte jag i huvet. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Sen mätte han på någon sätt men jag tyckte han mummla något om 5 nånting i utväxling.Och det vet till och med jag att det inte är. <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

Postat: 17 augusti 2006, 12:14
av Jonas Åhgren
Vridmomentskurvan hade iaf inte börjat dippa så du skulle varvat lite till. Svårt att säga vad den höga tempen gör. Det jag tycker ser konstigt ut är dippen vid 6500. Men det kan vara tex en resonans i avgasröret som hindrar lite där, lyssna om du hör någon speciell resonans vid 6500rpm.

Sen tycker jag precis som kraft att hela kurvan borde upp 10nm. Vad har dom korrigerat för? Utväxling värme etc? Känns som även rotortest bara duger om man har en orginalbil där samtidigt att jämföra med.

Måste också tillägga att jag är lite förvånad att vridmomentet ligger plant fortfarande vid 8500rpm. Kan den där utväxlingen dom undra över ha något att göra med varvtalet? Kurvan kanske är förskjuten?

Hur ser vridkurvan ut i din Gtech?

Postat: 17 augusti 2006, 16:28
av *PAPPOUS*
Jonas jag kommer över med papprerna imorgon så får du kolla lite.Ska försöka hinna g-techa den oxå.
Nästa gång får du följa med och kolla så att allt går rätt till.
Du vet ju att jag är för trög för sånt här <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

Postat: 17 augusti 2006, 16:51
av fonzeka
Vad tar Rototest för en bänkning?
Vore kul att se hur många kusar man har.