HJÄLP! MIN CRX VT PAJJ

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
xplojt
Användare
Användare
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 juli 2004, 15:41
Ort: Sthlm

22 augusti 2006, 15:52

Vet inte hur noga ni läser, men jag måste bara påpeka som innan att rotorn kan knappast vara förklaringen till att motorn "låste sig"? jag försökte rulla igång den men det tog som sagt tvärnit när man släppte upp kopplingen.

xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Koffe
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 305
Blev medlem: 26 april 2004, 19:21
Ort: Löddeköpinge TEAM Södervidinge

22 augusti 2006, 16:01

köp martins direkt om du måste byta då dessa inte växer på träd o kostar 4500 nya på honda
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2151
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

22 augusti 2006, 16:06

<!--QuoteBegin-xplojt+22 Aug 2006, 14:52:35--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 22 Aug 2006, 14:52:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vet inte hur noga ni läser, men jag måste bara påpeka som innan att rotorn kan knappast vara förklaringen till att motorn "låste sig"? jag försökte rulla igång den men det tog som sagt tvärnit när man släppte upp kopplingen.

xp
[right][snapback]320199[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Den biten låter mer som att kamremmen kuggat över (den satt ju slappt sa du), ventilerna tryckts ner i kolvarna i någon cylinder och orsakat detta. Sedan efter lite tuggande så krökte sig väl centilerna så pass att motorn snurrar runt när du drar den på startmotorn, men missljuden kan vara att ventilerna gnuggar mot en kolv eller att du fått ner spånor i en cylinder. Jag skulle inte göra någonting mer med motorn utan att ha lyft på toppen och kikat hur det ser ut under. Passa på nu när det är varmt ute och ta det i helgen!

Du kan säkert få hjälp av något B16-ess mot några öl (folköl får det väl bli då <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> )
I bästa fall så kanske det finns någon som har en garageplats som kan hjälpa till mot något sorts ersättning.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5123
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

22 augusti 2006, 16:10

Testa att ta bort hela fördelarn (3st skruvar) och känn om det går att snurra på den.
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
xplojt
Användare
Användare
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 juli 2004, 15:41
Ort: Sthlm

22 augusti 2006, 16:11

<!--QuoteBegin-Steffo+22 Aug 2006, 15:06:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo @ 22 Aug 2006, 15:06:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-xplojt+22 Aug 2006, 14:52:35--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 22 Aug 2006, 14:52:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vet inte hur noga ni läser, men jag måste bara påpeka som innan att rotorn kan knappast vara förklaringen till att motorn "låste sig"? jag försökte rulla igång den men det tog som sagt tvärnit när man släppte upp kopplingen.

xp
[right][snapback]320199[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Den biten låter mer som att kamremmen kuggat över (den satt ju slappt sa du), ventilerna tryckts ner i kolvarna i någon cylinder och orsakat detta. Sedan efter lite tuggande så krökte sig väl centilerna så pass att motorn snurrar runt när du drar den på startmotorn, men missljuden kan vara att ventilerna gnuggar mot en kolv eller att du fått ner spånor i en cylinder. Jag skulle inte göra någonting mer med motorn utan att ha lyft på toppen och kikat hur det ser ut under. Passa på nu när det är varmt ute och ta det i helgen!

Du kan säkert få hjälp av något B16-ess mot några öl (folköl får det väl bli då <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> )
I bästa fall så kanske det finns någon som har en garageplats som kan hjälpa till mot något sorts ersättning.
[right][snapback]320204[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Okej, låter inte lika kul :/ men det kan inte vara fördelaren som skurit då? för det funkade som sagt inte att rulla igång den, men sen gick det att få snurr på motorn, och sen inte. Så den har fastnat och sen snurrat, och fastnat igen..

xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
Martin_P
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 400
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Ort: Kalmar
Kontakt:

22 augusti 2006, 16:42

<!--QuoteBegin-xplojt+22 Aug 2006, 15:33:59--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 22 Aug 2006, 15:33:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Martin_P+22 Aug 2006, 14:32:03--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P @ 22 Aug 2006, 14:32:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har en fördelade till en b16a1 i bra skick om det nu krävs att du måste byta hela fördelaren
[right][snapback]320190[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Perfekt, måste bara hitta nån som kan säga säker först vad det är för fel på skiten. Om fördelaren, vad ska du ha för den?

xp
[right][snapback]320192[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Står i min säljestråd (Verkstadsrensning) under säljesforumet.
Bil:
Honda Civic 1200cc -78

Tidigare åk
Honda Integra Type-R DC5 -02
Honda Del Sol Si -93
Honda Accord Type-R -00
Honda Civic 1.4is -99
Pegutt 205/mi16 -åttionånting (den brann....)
3st Ford Fiestor (världens bästa bilar)
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2151
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

22 augusti 2006, 18:01

<!--QuoteBegin-xplojt+22 Aug 2006, 15:11:08--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 22 Aug 2006, 15:11:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Okej, låter inte lika kul :/ men det kan inte vara fördelaren som skurit då? för det funkade som sagt inte att rulla igång den, men sen gick det att få snurr på motorn, och sen inte. Så den har fastnat och sen snurrat, och fastnat igen..

xp
[right][snapback]320208[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag säger inte att det är så det är, men det KAN vara så. Jag tycker att ifall rotorn skurit ihop så skulle det nog ändå gå att rulla bilen och få motorn att snurra enom att försöka putta igång den. Det verkar orimligt att en så liten detalj som har så liten påverkan på drivaxlarna skulle kunna låsa upp hela motorn så att det inte går att få runt den ens med våld (som det blir när man försöker rulla igång den).

Personligen så skulle jag inte våga snurra mer på motorn innan jag hunnit förvissa mig om att det ser sjysst ut i toppen.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
Jonas Åhgren
Påläst
Påläst
Inlägg: 555
Blev medlem: 27 juli 2004, 11:07
Namn: Jonas Åhgren
Ort: Stockholm
Kontakt:

22 augusti 2006, 18:32

Bogsera bilen till Hondaverkstad innan du gör skadan dyrare. Jag hade kunnat kolla på den men jag har inte tid förrens om 3veckor. Jag vet iof en prisvärd kille.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
xplojt
Användare
Användare
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 juli 2004, 15:41
Ort: Sthlm

22 augusti 2006, 22:25

ingen som har tid imorrn och ta en titt? v

xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

22 augusti 2006, 23:22

jag kolla lite på bilderna och jag tycker det ser ut som utgången på tändspolen är spräckt? Alltså där fördelar locket har en pigg som går in, eller så är det bara bilden som gör det..

Sedan sitter det en sån"tjuv" på en sladd som går in i fördelaren... Sånna är jag allergisk mot och det är bara en tidsfråga innan den gör så det blir dålig kontakt.. Ta bort, löd och på med krympslang.
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
xplojt
Användare
Användare
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 juli 2004, 15:41
Ort: Sthlm

23 augusti 2006, 00:30

<!--QuoteBegin-welen+22 Aug 2006, 22:22:32--><div class='quotetop'>QUOTE(welen @ 22 Aug 2006, 22:22:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag kolla lite på bilderna och jag tycker det ser ut som utgången på tändspolen är spräckt? Alltså där fördelar locket har en pigg som går in, eller så är det bara bilden som gör det..

Sedan sitter det en sån"tjuv" på en sladd som går in i fördelaren... Sånna är jag allergisk mot och det är bara en tidsfråga innan den gör så det blir dålig kontakt.. Ta bort, löd och på med krympslang.
[right][snapback]320407[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Okej, kan börja me att tacka för din speckulation <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> men sen är frågan där igen, kan det ha med att motorn "låste" sig :/??

xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Koffe
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 305
Blev medlem: 26 april 2004, 19:21
Ort: Löddeköpinge TEAM Södervidinge

23 augusti 2006, 07:25

det du gör är att du tar en 12mm ringnyckel, lossar på fördelaren (3 st bultar precis som den som sitter överst) lossa de två kontaktstycena som sitter ovanpå fördelaren, ta av fördelaren, sedan snurrar du på "spåret" som sitter på fördelaren som går in i kammen, den skall rulla med ett visst motstånd men dock enkelt och utan missljud

detta kan du göra själv så kan du i sådana fall utsluta om den skurit
Senast redigerad av 1 Koffe, redigerad totalt 23 gånger.
xplojt
Användare
Användare
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 juli 2004, 15:41
Ort: Sthlm

23 augusti 2006, 11:30

<!--QuoteBegin-Koffe+23 Aug 2006, 06:25:50--><div class='quotetop'>QUOTE(Koffe @ 23 Aug 2006, 06:25:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det du gör är att du tar en 12mm ringnyckel, lossar på fördelaren (3 st bultar precis som den som sitter överst) lossa de två kontaktstycena som sitter ovanpå fördelaren, ta av fördelaren, sedan snurrar du på "spåret" som sitter på fördelaren som går in i kammen, den skall rulla med ett visst motstånd men dock enkelt och utan missljud

detta kan du göra själv  så kan du i sådana fall utsluta om den skurit
[right][snapback]320456[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
okejj, ska göra det idag då <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> tackar! mvh
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Inlägg: 2164
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Been thanked: 1 time

23 augusti 2006, 12:09

<!--QuoteBegin-xplojt+23 Aug 2006, 11:30:15--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 23 Aug 2006, 11:30:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Koffe+23 Aug 2006, 06:25:50--><div class='quotetop'>QUOTE(Koffe @ 23 Aug 2006, 06:25:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det du gör är att du tar en 12mm ringnyckel, lossar på fördelaren (3 st bultar precis som den som sitter överst) lossa de två kontaktstycena som sitter ovanpå fördelaren, ta av fördelaren, sedan snurrar du på "spåret" som sitter på fördelaren som går in i kammen, den skall rulla med ett visst motstånd men dock enkelt och utan missljud

detta kan du göra själv  så kan du i sådana fall utsluta om den skurit
[right][snapback]320456[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
okejj, ska göra det idag då <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> tackar! mvh
[right][snapback]320525[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Se då till att märka upp var den satt, så inte tändningen blir fel när du sätter tillbaka den.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
xplojt
Användare
Användare
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 juli 2004, 15:41
Ort: Sthlm

24 augusti 2006, 00:05

okej, nu jag har kollat på båte fördelaren och hur kamremmen satt och lyft på ventilkåpan. Inget ser fel ut (förutom rotorn), och motorn snurrar utan problem. Fast den går inte dåra. SÅ nu ska jag byta rotorn imorrn, så ska jag testa på nytt!

xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
Martin_P
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 400
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Ort: Kalmar
Kontakt:

24 augusti 2006, 11:38

Om fördelaren är låst (inte går skruva på), är det inte rotorns fel, utan lagret som skurit totalt
Bil:
Honda Civic 1200cc -78

Tidigare åk
Honda Integra Type-R DC5 -02
Honda Del Sol Si -93
Honda Accord Type-R -00
Honda Civic 1.4is -99
Pegutt 205/mi16 -åttionånting (den brann....)
3st Ford Fiestor (världens bästa bilar)
xplojt
Användare
Användare
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 juli 2004, 15:41
Ort: Sthlm

24 augusti 2006, 11:50

<!--QuoteBegin-Martin_P+24 Aug 2006, 10:38:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P @ 24 Aug 2006, 10:38:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Om fördelaren är låst (inte går skruva på), är det inte rotorns fel, utan lagret som skurit totalt
[right][snapback]320850[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
rotorn snurrar, och lagrer snurrar på bra, tog bort fördelaren och kolla, gick hur fint som helst. Bara det att rotorn är ju bränd så den ska jag börja med att byta!

xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
oscii
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:31

24 augusti 2006, 11:51

Ta loss alla tändstiften,
ta en bild på dom me elektråderna synliga
visa här...................
MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
xplojt
Användare
Användare
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 juli 2004, 15:41
Ort: Sthlm

24 augusti 2006, 12:18

<!--QuoteBegin-oscii+24 Aug 2006, 10:51:13--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 24 Aug 2006, 10:51:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ta loss alla tändstiften,
ta en bild på dom me elektråderna synliga
visa här...................
MvH
[right][snapback]320854[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har fått en ny sak att tänka på ny, polaren tipsade om "hydro lock" vilket betyder att det kommer in vatten i motorn och låser skiten, eftersom den inte kan komprimera vattner dåra, och efter en stund lr nått så går den runt igen bara de att det pajjar lite grejer. Läs denna sida <a href='http://www.flamingfords.info/xLeakGlossary.html' target='_blank'>http://www.flamingfords.info/xLeakGlossary.html</a>
Varför jag tror att det också kan vara det är att jag har ju ett CAI rör, som går ner väldigt nära marken nån decimeter ifrån, och där jag körde min bil va det ett vattenfall ner för vägen, så det kan ha kommmit upp massa vatten och orsakat detta!

xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Inlägg: 2164
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Been thanked: 1 time

24 augusti 2006, 12:54

Det gick att dra runt motorn för hand sa du?
Har du testat ett komptest?
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2151
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

24 augusti 2006, 13:21

<!--QuoteBegin-xplojt+24 Aug 2006, 11:18:49--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 24 Aug 2006, 11:18:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-oscii+24 Aug 2006, 10:51:13--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 24 Aug 2006, 10:51:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ta loss alla tändstiften,
ta en bild på dom me elektråderna synliga
visa här...................
MvH
[right][snapback]320854[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har fått en ny sak att tänka på ny, polaren tipsade om "hydro lock" vilket betyder att det kommer in vatten i motorn och låser skiten, eftersom den inte kan komprimera vattner dåra, och efter en stund lr nått så går den runt igen bara de att det pajjar lite grejer. Läs denna sida <a href='http://www.flamingfords.info/xLeakGlossary.html' target='_blank'>http://www.flamingfords.info/xLeakGlossary.html</a>
Varför jag tror att det också kan vara det är att jag har ju ett CAI rör, som går ner väldigt nära marken nån decimeter ifrån, och där jag körde min bil va det ett vattenfall ner för vägen, så det kan ha kommmit upp massa vatten och orsakat detta!

xp
[right][snapback]320864[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Det låter inte alls omöjligt med tanke på omständigheterna oh att det efter ett tag gick att dra runt motorn. Om du nu råkat ut för hydrolock så har vattnet förmodligen läckt ur cylindrarna och ner i vevhuset efter ett tag och då går det att dra runt motorn igen.

Jag skulle inte chansa om jag var du, utan se till att mecka bort tändstiften i färsta hand och kolla färgen. Därefter lyfta på toppen och kolla kolvar och ventiler etc. Om du kan se spår av vatten eller ser skador så är det nog bara att köra en total genomgång.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
xplojt
Användare
Användare
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 juli 2004, 15:41
Ort: Sthlm

25 augusti 2006, 01:54

Bilen fixad, går som ett skott!
tack för allt!

mvh
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Mibbe
Påläst
Påläst
Inlägg: 634
Blev medlem: 25 juli 2004, 21:57
Bil: Civic VT
Namn: Henrik Mårdh
Ort: Göteborg

25 augusti 2006, 07:19

Vad var det för fel nu då?
Henrik Mårdh #248
Göteborg

Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*


Tack till

SCRAM
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2151
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

25 augusti 2006, 08:32

Aaarrrrrghhh. Berätta vad som var fel annars blir jag galen!!!! <!--emo&:snurrig:-->Bild<!--endemo-->
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
xplojt
Användare
Användare
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 juli 2004, 15:41
Ort: Sthlm

25 augusti 2006, 10:46

Det va rotorn, jag bytte den, men sen testade jag inte tillräckligt att köra på startmotorn, men sen satte jag mig i bilen och körde på startmotorn ungefär 5-10 min då gick den igång till slut <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> verkade ha blivit riktigt sur alltså..

xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Inlägg: 2164
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Been thanked: 1 time

25 augusti 2006, 10:54

Skönt att det var såpass enkelt och billigt fel.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2151
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

25 augusti 2006, 11:01

<!--QuoteBegin-xplojt+25 Aug 2006, 09:46:39--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 25 Aug 2006, 09:46:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det va rotorn, jag bytte den, men sen testade jag inte tillräckligt att köra på startmotorn, men sen satte jag mig i bilen och körde på startmotorn ungefär 5-10 min då gick den igång till slut <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> verkade ha blivit riktigt sur alltså..

xp
[right][snapback]321168[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Mitt tips är att du kollar/byter oljan så att du verkligen vet att du inte fått ner vatten i motorn. Om oljan är vitaktig (lite mjölkig) så ar du fått vatten i motorn.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
oscii
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:31

25 augusti 2006, 12:11

<!--QuoteBegin-xplojt+25 Aug 2006, 09:46:39--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 25 Aug 2006, 09:46:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det va rotorn, jag bytte den, men sen testade jag inte tillräckligt att köra på startmotorn, men sen satte jag mig i bilen och körde på startmotorn ungefär 5-10 min då gick den igång till slut <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> verkade ha blivit riktigt sur alltså..

xp
[right][snapback]321168[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ang, CAI gör tvarrt om, sätt filtret direkt på trotteln
dra sedan slangen där nerefrån, gärna från ett hål
ifronten under plinkersen, upp mot filtret.
så slipper du vatten i moroten. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
TriXiE77
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 866
Blev medlem: 13 juni 2004, 13:54
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt
Ort: Eskilstuna / Västerås / Stockholm

25 augusti 2006, 12:12

klart bilen tar tvärstopp om den dör!?
många som försöker skrämma upp dig med massa profetsior..

överslag i fördelare får man av en kombination av smuts, fukt och korrossion..

om du fått hydrolock eller liknande brukar man märka de lååååångt innan de händer.. om man nu inte är totalt ointresserad och totalt känslolös när de gäller bilar..

skönt de löste sig.....
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
__________________________________________________
TRIXIE RACING
xplojt
Användare
Användare
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 juli 2004, 15:41
Ort: Sthlm

25 augusti 2006, 16:08

tackar! Ja de va sjukt skönt att bilen funkar nu, och att det va billigt som tusan att fixa <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Skriv svar