HJÄLP! MIN CRX VT PAJJ
Vet inte hur noga ni läser, men jag måste bara påpeka som innan att rotorn kan knappast vara förklaringen till att motorn "låste sig"? jag försökte rulla igång den men det tog som sagt tvärnit när man släppte upp kopplingen.
xp
xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Steffo
- Inlägg: 2207
- Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
<!--QuoteBegin-xplojt+22 Aug 2006, 14:52:35--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 22 Aug 2006, 14:52:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vet inte hur noga ni läser, men jag måste bara påpeka som innan att rotorn kan knappast vara förklaringen till att motorn "låste sig"? jag försökte rulla igång den men det tog som sagt tvärnit när man släppte upp kopplingen.
xp
[right][snapback]320199[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Den biten låter mer som att kamremmen kuggat över (den satt ju slappt sa du), ventilerna tryckts ner i kolvarna i någon cylinder och orsakat detta. Sedan efter lite tuggande så krökte sig väl centilerna så pass att motorn snurrar runt när du drar den på startmotorn, men missljuden kan vara att ventilerna gnuggar mot en kolv eller att du fått ner spånor i en cylinder. Jag skulle inte göra någonting mer med motorn utan att ha lyft på toppen och kikat hur det ser ut under. Passa på nu när det är varmt ute och ta det i helgen!
Du kan säkert få hjälp av något B16-ess mot några öl (folköl får det väl bli då <!--emo&:)--><!--endemo--> )
I bästa fall så kanske det finns någon som har en garageplats som kan hjälpa till mot något sorts ersättning.
xp
[right][snapback]320199[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Den biten låter mer som att kamremmen kuggat över (den satt ju slappt sa du), ventilerna tryckts ner i kolvarna i någon cylinder och orsakat detta. Sedan efter lite tuggande så krökte sig väl centilerna så pass att motorn snurrar runt när du drar den på startmotorn, men missljuden kan vara att ventilerna gnuggar mot en kolv eller att du fått ner spånor i en cylinder. Jag skulle inte göra någonting mer med motorn utan att ha lyft på toppen och kikat hur det ser ut under. Passa på nu när det är varmt ute och ta det i helgen!
Du kan säkert få hjälp av något B16-ess mot några öl (folköl får det väl bli då <!--emo&:)--><!--endemo--> )
I bästa fall så kanske det finns någon som har en garageplats som kan hjälpa till mot något sorts ersättning.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
<!--QuoteBegin-Steffo+22 Aug 2006, 15:06:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo @ 22 Aug 2006, 15:06:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-xplojt+22 Aug 2006, 14:52:35--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 22 Aug 2006, 14:52:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vet inte hur noga ni läser, men jag måste bara påpeka som innan att rotorn kan knappast vara förklaringen till att motorn "låste sig"? jag försökte rulla igång den men det tog som sagt tvärnit när man släppte upp kopplingen.
xp
[right][snapback]320199[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Den biten låter mer som att kamremmen kuggat över (den satt ju slappt sa du), ventilerna tryckts ner i kolvarna i någon cylinder och orsakat detta. Sedan efter lite tuggande så krökte sig väl centilerna så pass att motorn snurrar runt när du drar den på startmotorn, men missljuden kan vara att ventilerna gnuggar mot en kolv eller att du fått ner spånor i en cylinder. Jag skulle inte göra någonting mer med motorn utan att ha lyft på toppen och kikat hur det ser ut under. Passa på nu när det är varmt ute och ta det i helgen!
Du kan säkert få hjälp av något B16-ess mot några öl (folköl får det väl bli då <!--emo&:)--><!--endemo--> )
I bästa fall så kanske det finns någon som har en garageplats som kan hjälpa till mot något sorts ersättning.
[right][snapback]320204[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Okej, låter inte lika kul :/ men det kan inte vara fördelaren som skurit då? för det funkade som sagt inte att rulla igång den, men sen gick det att få snurr på motorn, och sen inte. Så den har fastnat och sen snurrat, och fastnat igen..
xp
xp
[right][snapback]320199[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Den biten låter mer som att kamremmen kuggat över (den satt ju slappt sa du), ventilerna tryckts ner i kolvarna i någon cylinder och orsakat detta. Sedan efter lite tuggande så krökte sig väl centilerna så pass att motorn snurrar runt när du drar den på startmotorn, men missljuden kan vara att ventilerna gnuggar mot en kolv eller att du fått ner spånor i en cylinder. Jag skulle inte göra någonting mer med motorn utan att ha lyft på toppen och kikat hur det ser ut under. Passa på nu när det är varmt ute och ta det i helgen!
Du kan säkert få hjälp av något B16-ess mot några öl (folköl får det väl bli då <!--emo&:)--><!--endemo--> )
I bästa fall så kanske det finns någon som har en garageplats som kan hjälpa till mot något sorts ersättning.
[right][snapback]320204[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Okej, låter inte lika kul :/ men det kan inte vara fördelaren som skurit då? för det funkade som sagt inte att rulla igång den, men sen gick det att få snurr på motorn, och sen inte. Så den har fastnat och sen snurrat, och fastnat igen..
xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Martin_M
- Inlägg: 803
- Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Ort: Kalmar
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-xplojt+22 Aug 2006, 15:33:59--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 22 Aug 2006, 15:33:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Martin_P+22 Aug 2006, 14:32:03--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P @ 22 Aug 2006, 14:32:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har en fördelade till en b16a1 i bra skick om det nu krävs att du måste byta hela fördelaren
[right][snapback]320190[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Perfekt, måste bara hitta nån som kan säga säker först vad det är för fel på skiten. Om fördelaren, vad ska du ha för den?
xp
[right][snapback]320192[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Står i min säljestråd (Verkstadsrensning) under säljesforumet.
[right][snapback]320190[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Perfekt, måste bara hitta nån som kan säga säker först vad det är för fel på skiten. Om fördelaren, vad ska du ha för den?
xp
[right][snapback]320192[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Står i min säljestråd (Verkstadsrensning) under säljesforumet.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
- Steffo
- Inlägg: 2207
- Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
<!--QuoteBegin-xplojt+22 Aug 2006, 15:11:08--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 22 Aug 2006, 15:11:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Okej, låter inte lika kul :/ men det kan inte vara fördelaren som skurit då? för det funkade som sagt inte att rulla igång den, men sen gick det att få snurr på motorn, och sen inte. Så den har fastnat och sen snurrat, och fastnat igen..
xp
[right][snapback]320208[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag säger inte att det är så det är, men det KAN vara så. Jag tycker att ifall rotorn skurit ihop så skulle det nog ändå gå att rulla bilen och få motorn att snurra enom att försöka putta igång den. Det verkar orimligt att en så liten detalj som har så liten påverkan på drivaxlarna skulle kunna låsa upp hela motorn så att det inte går att få runt den ens med våld (som det blir när man försöker rulla igång den).
Personligen så skulle jag inte våga snurra mer på motorn innan jag hunnit förvissa mig om att det ser sjysst ut i toppen.
xp
[right][snapback]320208[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag säger inte att det är så det är, men det KAN vara så. Jag tycker att ifall rotorn skurit ihop så skulle det nog ändå gå att rulla bilen och få motorn att snurra enom att försöka putta igång den. Det verkar orimligt att en så liten detalj som har så liten påverkan på drivaxlarna skulle kunna låsa upp hela motorn så att det inte går att få runt den ens med våld (som det blir när man försöker rulla igång den).
Personligen så skulle jag inte våga snurra mer på motorn innan jag hunnit förvissa mig om att det ser sjysst ut i toppen.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- Jonas Åhgren
- Inlägg: 555
- Blev medlem: 27 juli 2004, 11:07
- Namn: Jonas Åhgren
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Bogsera bilen till Hondaverkstad innan du gör skadan dyrare. Jag hade kunnat kolla på den men jag har inte tid förrens om 3veckor. Jag vet iof en prisvärd kille.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
ingen som har tid imorrn och ta en titt? v
xp
xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-welen+22 Aug 2006, 22:22:32--><div class='quotetop'>QUOTE(welen @ 22 Aug 2006, 22:22:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag kolla lite på bilderna och jag tycker det ser ut som utgången på tändspolen är spräckt? Alltså där fördelar locket har en pigg som går in, eller så är det bara bilden som gör det..
Sedan sitter det en sån"tjuv" på en sladd som går in i fördelaren... Sånna är jag allergisk mot och det är bara en tidsfråga innan den gör så det blir dålig kontakt.. Ta bort, löd och på med krympslang.
[right][snapback]320407[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Okej, kan börja me att tacka för din speckulation <!--emo&:)--><!--endemo--> men sen är frågan där igen, kan det ha med att motorn "låste" sig :/??
xp
Sedan sitter det en sån"tjuv" på en sladd som går in i fördelaren... Sånna är jag allergisk mot och det är bara en tidsfråga innan den gör så det blir dålig kontakt.. Ta bort, löd och på med krympslang.
[right][snapback]320407[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Okej, kan börja me att tacka för din speckulation <!--emo&:)--><!--endemo--> men sen är frågan där igen, kan det ha med att motorn "låste" sig :/??
xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
det du gör är att du tar en 12mm ringnyckel, lossar på fördelaren (3 st bultar precis som den som sitter överst) lossa de två kontaktstycena som sitter ovanpå fördelaren, ta av fördelaren, sedan snurrar du på "spåret" som sitter på fördelaren som går in i kammen, den skall rulla med ett visst motstånd men dock enkelt och utan missljud
detta kan du göra själv så kan du i sådana fall utsluta om den skurit
detta kan du göra själv så kan du i sådana fall utsluta om den skurit
Senast redigerad av Koffe den 23 augusti 2006, 07:26, redigerad totalt 1 gånger.
<!--QuoteBegin-Koffe+23 Aug 2006, 06:25:50--><div class='quotetop'>QUOTE(Koffe @ 23 Aug 2006, 06:25:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det du gör är att du tar en 12mm ringnyckel, lossar på fördelaren (3 st bultar precis som den som sitter överst) lossa de två kontaktstycena som sitter ovanpå fördelaren, ta av fördelaren, sedan snurrar du på "spåret" som sitter på fördelaren som går in i kammen, den skall rulla med ett visst motstånd men dock enkelt och utan missljud
detta kan du göra själv så kan du i sådana fall utsluta om den skurit
[right][snapback]320456[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
okejj, ska göra det idag då <!--emo&:)--><!--endemo--> tackar! mvh
detta kan du göra själv så kan du i sådana fall utsluta om den skurit
[right][snapback]320456[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
okejj, ska göra det idag då <!--emo&:)--><!--endemo--> tackar! mvh
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Asse
- Inlägg: 2184
- Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Ort: Karlstad
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
<!--QuoteBegin-xplojt+23 Aug 2006, 11:30:15--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 23 Aug 2006, 11:30:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Koffe+23 Aug 2006, 06:25:50--><div class='quotetop'>QUOTE(Koffe @ 23 Aug 2006, 06:25:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det du gör är att du tar en 12mm ringnyckel, lossar på fördelaren (3 st bultar precis som den som sitter överst) lossa de två kontaktstycena som sitter ovanpå fördelaren, ta av fördelaren, sedan snurrar du på "spåret" som sitter på fördelaren som går in i kammen, den skall rulla med ett visst motstånd men dock enkelt och utan missljud
detta kan du göra själv så kan du i sådana fall utsluta om den skurit
[right][snapback]320456[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
okejj, ska göra det idag då <!--emo&:)--><!--endemo--> tackar! mvh
[right][snapback]320525[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Se då till att märka upp var den satt, så inte tändningen blir fel när du sätter tillbaka den.
detta kan du göra själv så kan du i sådana fall utsluta om den skurit
[right][snapback]320456[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
okejj, ska göra det idag då <!--emo&:)--><!--endemo--> tackar! mvh
[right][snapback]320525[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Se då till att märka upp var den satt, så inte tändningen blir fel när du sätter tillbaka den.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
okej, nu jag har kollat på båte fördelaren och hur kamremmen satt och lyft på ventilkåpan. Inget ser fel ut (förutom rotorn), och motorn snurrar utan problem. Fast den går inte dåra. SÅ nu ska jag byta rotorn imorrn, så ska jag testa på nytt!
xp
xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-Martin_P+24 Aug 2006, 10:38:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P @ 24 Aug 2006, 10:38:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Om fördelaren är låst (inte går skruva på), är det inte rotorns fel, utan lagret som skurit totalt
[right][snapback]320850[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
rotorn snurrar, och lagrer snurrar på bra, tog bort fördelaren och kolla, gick hur fint som helst. Bara det att rotorn är ju bränd så den ska jag börja med att byta!
xp
[right][snapback]320850[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
rotorn snurrar, och lagrer snurrar på bra, tog bort fördelaren och kolla, gick hur fint som helst. Bara det att rotorn är ju bränd så den ska jag börja med att byta!
xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Ta loss alla tändstiften,
ta en bild på dom me elektråderna synliga
visa här...................
MvH
ta en bild på dom me elektråderna synliga
visa här...................
MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--QuoteBegin-oscii+24 Aug 2006, 10:51:13--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 24 Aug 2006, 10:51:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ta loss alla tändstiften,
ta en bild på dom me elektråderna synliga
visa här...................
MvH
[right][snapback]320854[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har fått en ny sak att tänka på ny, polaren tipsade om "hydro lock" vilket betyder att det kommer in vatten i motorn och låser skiten, eftersom den inte kan komprimera vattner dåra, och efter en stund lr nått så går den runt igen bara de att det pajjar lite grejer. Läs denna sida <a href='http://www.flamingfords.info/xLeakGlossary.html' target='_blank'>http://www.flamingfords.info/xLeakGlossary.html</a>
Varför jag tror att det också kan vara det är att jag har ju ett CAI rör, som går ner väldigt nära marken nån decimeter ifrån, och där jag körde min bil va det ett vattenfall ner för vägen, så det kan ha kommmit upp massa vatten och orsakat detta!
xp
ta en bild på dom me elektråderna synliga
visa här...................
MvH
[right][snapback]320854[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har fått en ny sak att tänka på ny, polaren tipsade om "hydro lock" vilket betyder att det kommer in vatten i motorn och låser skiten, eftersom den inte kan komprimera vattner dåra, och efter en stund lr nått så går den runt igen bara de att det pajjar lite grejer. Läs denna sida <a href='http://www.flamingfords.info/xLeakGlossary.html' target='_blank'>http://www.flamingfords.info/xLeakGlossary.html</a>
Varför jag tror att det också kan vara det är att jag har ju ett CAI rör, som går ner väldigt nära marken nån decimeter ifrån, och där jag körde min bil va det ett vattenfall ner för vägen, så det kan ha kommmit upp massa vatten och orsakat detta!
xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Steffo
- Inlägg: 2207
- Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
<!--QuoteBegin-xplojt+24 Aug 2006, 11:18:49--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 24 Aug 2006, 11:18:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-oscii+24 Aug 2006, 10:51:13--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 24 Aug 2006, 10:51:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ta loss alla tändstiften,
ta en bild på dom me elektråderna synliga
visa här...................
MvH
[right][snapback]320854[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har fått en ny sak att tänka på ny, polaren tipsade om "hydro lock" vilket betyder att det kommer in vatten i motorn och låser skiten, eftersom den inte kan komprimera vattner dåra, och efter en stund lr nått så går den runt igen bara de att det pajjar lite grejer. Läs denna sida <a href='http://www.flamingfords.info/xLeakGlossary.html' target='_blank'>http://www.flamingfords.info/xLeakGlossary.html</a>
Varför jag tror att det också kan vara det är att jag har ju ett CAI rör, som går ner väldigt nära marken nån decimeter ifrån, och där jag körde min bil va det ett vattenfall ner för vägen, så det kan ha kommmit upp massa vatten och orsakat detta!
xp
[right][snapback]320864[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det låter inte alls omöjligt med tanke på omständigheterna oh att det efter ett tag gick att dra runt motorn. Om du nu råkat ut för hydrolock så har vattnet förmodligen läckt ur cylindrarna och ner i vevhuset efter ett tag och då går det att dra runt motorn igen.
Jag skulle inte chansa om jag var du, utan se till att mecka bort tändstiften i färsta hand och kolla färgen. Därefter lyfta på toppen och kolla kolvar och ventiler etc. Om du kan se spår av vatten eller ser skador så är det nog bara att köra en total genomgång.
ta en bild på dom me elektråderna synliga
visa här...................
MvH
[right][snapback]320854[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har fått en ny sak att tänka på ny, polaren tipsade om "hydro lock" vilket betyder att det kommer in vatten i motorn och låser skiten, eftersom den inte kan komprimera vattner dåra, och efter en stund lr nått så går den runt igen bara de att det pajjar lite grejer. Läs denna sida <a href='http://www.flamingfords.info/xLeakGlossary.html' target='_blank'>http://www.flamingfords.info/xLeakGlossary.html</a>
Varför jag tror att det också kan vara det är att jag har ju ett CAI rör, som går ner väldigt nära marken nån decimeter ifrån, och där jag körde min bil va det ett vattenfall ner för vägen, så det kan ha kommmit upp massa vatten och orsakat detta!
xp
[right][snapback]320864[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det låter inte alls omöjligt med tanke på omständigheterna oh att det efter ett tag gick att dra runt motorn. Om du nu råkat ut för hydrolock så har vattnet förmodligen läckt ur cylindrarna och ner i vevhuset efter ett tag och då går det att dra runt motorn igen.
Jag skulle inte chansa om jag var du, utan se till att mecka bort tändstiften i färsta hand och kolla färgen. Därefter lyfta på toppen och kolla kolvar och ventiler etc. Om du kan se spår av vatten eller ser skador så är det nog bara att köra en total genomgång.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Bilen fixad, går som ett skott!
tack för allt!
mvh
tack för allt!
mvh
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Vad var det för fel nu då?
Henrik Mårdh #248
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*
Tack till
SCRAM
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*
Tack till
SCRAM
Det va rotorn, jag bytte den, men sen testade jag inte tillräckligt att köra på startmotorn, men sen satte jag mig i bilen och körde på startmotorn ungefär 5-10 min då gick den igång till slut <!--emo&:)--><!--endemo--> verkade ha blivit riktigt sur alltså..
xp
xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Steffo
- Inlägg: 2207
- Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
<!--QuoteBegin-xplojt+25 Aug 2006, 09:46:39--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 25 Aug 2006, 09:46:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det va rotorn, jag bytte den, men sen testade jag inte tillräckligt att köra på startmotorn, men sen satte jag mig i bilen och körde på startmotorn ungefär 5-10 min då gick den igång till slut <!--emo&:)--><!--endemo--> verkade ha blivit riktigt sur alltså..
xp
[right][snapback]321168[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Mitt tips är att du kollar/byter oljan så att du verkligen vet att du inte fått ner vatten i motorn. Om oljan är vitaktig (lite mjölkig) så ar du fått vatten i motorn.
xp
[right][snapback]321168[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Mitt tips är att du kollar/byter oljan så att du verkligen vet att du inte fått ner vatten i motorn. Om oljan är vitaktig (lite mjölkig) så ar du fått vatten i motorn.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
<!--QuoteBegin-xplojt+25 Aug 2006, 09:46:39--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt @ 25 Aug 2006, 09:46:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det va rotorn, jag bytte den, men sen testade jag inte tillräckligt att köra på startmotorn, men sen satte jag mig i bilen och körde på startmotorn ungefär 5-10 min då gick den igång till slut <!--emo&:)--><!--endemo--> verkade ha blivit riktigt sur alltså..
xp
[right][snapback]321168[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ang, CAI gör tvarrt om, sätt filtret direkt på trotteln
dra sedan slangen där nerefrån, gärna från ett hål
ifronten under plinkersen, upp mot filtret.
så slipper du vatten i moroten. <!--emo&:)--><!--endemo-->
MvH
xp
[right][snapback]321168[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ang, CAI gör tvarrt om, sätt filtret direkt på trotteln
dra sedan slangen där nerefrån, gärna från ett hål
ifronten under plinkersen, upp mot filtret.
så slipper du vatten i moroten. <!--emo&:)--><!--endemo-->
MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
-
- Inlägg: 867
- Blev medlem: 13 juni 2004, 13:54
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
- Ort: Eskilstuna / Västerås / Stockholm
klart bilen tar tvärstopp om den dör!?
många som försöker skrämma upp dig med massa profetsior..
överslag i fördelare får man av en kombination av smuts, fukt och korrossion..
om du fått hydrolock eller liknande brukar man märka de lååååångt innan de händer.. om man nu inte är totalt ointresserad och totalt känslolös när de gäller bilar..
skönt de löste sig.....
många som försöker skrämma upp dig med massa profetsior..
överslag i fördelare får man av en kombination av smuts, fukt och korrossion..
om du fått hydrolock eller liknande brukar man märka de lååååångt innan de händer.. om man nu inte är totalt ointresserad och totalt känslolös när de gäller bilar..
skönt de löste sig.....
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
__________________________________________________
TRIXIE RACING
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
__________________________________________________
TRIXIE RACING
tackar! Ja de va sjukt skönt att bilen funkar nu, och att det va billigt som tusan att fixa <!--emo&:)--><!--endemo-->
xp
xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Hammerin
- Inlägg: 2431
- Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Kul att det ordnade sig.... Det var alltså rotorn.... <!--emo&:thumbup:--><!--endemo-->
Se nu till att underhålla bilen med sjust service framöver.
/ Richard
Se nu till att underhålla bilen med sjust service framöver.
/ Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk