Motorras civic vti B16a2

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7951
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 7 times
Kontakt:

24 augusti 2006, 19:43

Köp en utbytes så får du hela fördelaren ny inkl all el, minus rotor och lock. Kostar 2500kr inkl moms.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
VTI_Johan
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 juli 2005, 13:10
Ort: Falkenberg

24 augusti 2006, 20:11

<!--QuoteBegin--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Då kan du tipsa honom om att det finns visst. Är på samma bild som hela fördelaren i EDOL(Reservdels progr.)

Och den heter 30105-p30-006 och kostar 1970+moms

Mvh
[right][snapback]320990[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Haha, tänk vad jag hade ägt han <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

---------

Var och skruvade lite i garaget idag!
Kollade efter pilarna på kammaxlarna, gjorde som TriXiE77 sa.
Men pilarna står inte likadant!! men konsitg nog exakt tvärt om? <!--emo&:omfg:-->Bild<!--endemo-->
låter lite otroligt att dom skulle ha kuggat exakt ett halvt varv?
BILD!
[attachmentid=20914]
Senast redigerad av 1 VTI_Johan, redigerad totalt 24 gånger.
Johan Jonsson
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

24 augusti 2006, 23:12

Om motorn är kaputt så tar ja den billigt.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen
Styrelsen
Inlägg: 2616
Blev medlem: 28 april 2004, 01:22
Bil: Accord type R/S
Namn: Oskar Johansson
Ort: Romelanda (Kungälv)
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

25 augusti 2006, 01:15

Är ena up beteckningen neråt och tvärtom eller?, jag ser dåligt på bilden.

Har du nollat motorn innan du tog bilden?

mvh
Oskar Johansson
Sponsoransvarig HPC
*0733-124451*

Honda Accord Type S Wagon 2007
Honda Accord Type R 2002
HPC Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Fresa
Lärd
Lärd
Inlägg: 1066
Blev medlem: 12 augusti 2004, 18:21
Namn: Fredrik Arvidsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

25 augusti 2006, 08:04

de sitter inte 180 grader förskjutet, det kan man se på horisontalmarkeringarna
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
#1270

Honda Civic Sedan '92 (ESi)

Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5152
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

25 augusti 2006, 08:52

<!--QuoteBegin-oskar+25 Aug 2006, 01:15:28--><div class='quotetop'>QUOTE(oskar 4 25 Aug 2006, 01:15:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Är ena up beteckningen neråt och tvärtom eller?, jag ser dåligt på bilden.

Har du nollat motorn innan du tog bilden?

mvh
[right][snapback]321098[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Hoppas verkligen att veven inte står i nolläge när bilden togs, för då lär den motorn inte må något bra längre..
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
hondapower
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 496
Blev medlem: 29 juli 2004, 18:01
Ort: norrköping

25 augusti 2006, 10:14

tänkte på samma sak.
det ser iaf ut på bilderna som kammarna står en hel del snett åt vänster.
men samtidigt så kanske man blir förvirrad av bilden och ser fel.


men en tanke ja fick,inte borde väl båda kammarna vrida sig lika långt åt sidorna om det tar tvär stopp i motorn.
fast iof,kanske om det händer på veven.


men som Malkom sa,kolla så motorn är nollad nere på veven.
VTI_Johan
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 juli 2005, 13:10
Ort: Falkenberg

25 augusti 2006, 10:19

<!--QuoteBegin-oskar+25 Aug 2006, 01:15:28--><div class='quotetop'>QUOTE(oskar 4 25 Aug 2006, 01:15:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Är ena up beteckningen neråt och tvärtom eller?, jag ser dåligt på bilden.

Har du nollat motorn innan du tog bilden?

mvh
[right][snapback]321098[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ja dom är tvärtom.
Nollat motorn, du menar att kammarna ska stå "rakt"?
Tänkte inte så mycket på det. Men antar att det inte gick, inte bra... <!--emo&:ranting:-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av 1 VTI_Johan, redigerad totalt 25 gånger.
Johan Jonsson
hondapower
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 496
Blev medlem: 29 juli 2004, 18:01
Ort: norrköping

25 augusti 2006, 10:35

<!--QuoteBegin-VTI_Johan+25 Aug 2006, 09:19:54--><div class='quotetop'>QUOTE(VTI_Johan 4 25 Aug 2006, 09:19:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-oskar+25 Aug 2006, 01:15:28--><div class='quotetop'>QUOTE(oskar 4 25 Aug 2006, 01:15:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Är ena up beteckningen neråt och tvärtom eller?, jag ser dåligt på bilden.

Har du nollat motorn innan du tog bilden?

mvh
[right][snapback]321098[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ja dom är tvärtom.
Nollat motorn, du menar att kammarna ska stå "rakt"?
Tänkte inte så mycket på det. Men antar att det inte gick, inte bra... <!--emo&:ranting:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]321158[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Oskar tänker nog på att veven ska stå i nollnings position!
så man sen ser om kammarna är förskjutna.
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

25 augusti 2006, 10:40

Kammarna "förskjuts" knappast, men du menar kanske att remmen har hoppat någon kugg ?
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
VTI_Johan
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 juli 2005, 13:10
Ort: Falkenberg

25 augusti 2006, 10:40

Ok, men hur gör man då. Är det som jag tror att dom ska stå rakt med pilen upp?
Johan Jonsson
Fresa
Lärd
Lärd
Inlägg: 1066
Blev medlem: 12 augusti 2004, 18:21
Namn: Fredrik Arvidsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

25 augusti 2006, 10:42

Du ska ställa det enskilda strecket på remskivan emot markeringen på plasthöljet bakom remskivan. Då ska "up"-markeringarna peka uppåt, och markeringarna på kamdreven ska vara alignade mot varandra
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
#1270

Honda Civic Sedan '92 (ESi)

Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen
Styrelsen
Inlägg: 2616
Blev medlem: 28 april 2004, 01:22
Bil: Accord type R/S
Namn: Oskar Johansson
Ort: Romelanda (Kungälv)
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

25 augusti 2006, 10:47

Oskar Johansson
Sponsoransvarig HPC
*0733-124451*

Honda Accord Type S Wagon 2007
Honda Accord Type R 2002
HPC Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
VTI_Johan
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 juli 2005, 13:10
Ort: Falkenberg

25 augusti 2006, 12:33

<!--QuoteBegin-Fresa+25 Aug 2006, 10:42:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Fresa @ 25 Aug 2006, 10:42:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Du ska ställa det enskilda strecket på remskivan emot markeringen på plasthöljet bakom remskivan. Då ska "up"-markeringarna peka uppåt, och markeringarna på kamdreven ska vara alignade mot varandra
[right][snapback]321167[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Typ såhär menar du?
[attachmentid=20927]
Senast redigerad av 1 VTI_Johan, redigerad totalt 25 gånger.
Johan Jonsson
VTI_Johan
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 juli 2005, 13:10
Ort: Falkenberg

25 augusti 2006, 12:41

<!--QuoteBegin-oskar+25 Aug 2006, 10:47:10--><div class='quotetop'>QUOTE(oskar 4 25 Aug 2006, 10:47:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><a href='http://media.honda.co.uk/car/owner/medi ... 2/5-43.pdf' target='_blank'>http://media.honda.co.uk/car/owner/medi ... -43.pdf</a>
[right][snapback]321169[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Där <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> hade vi nått ja! tack tack!!
Johan Jonsson
Användarvisningsbild
Martin_M
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 411
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Bil: del Sol K24 Turbo
Namn: Martin Mogren
Ort: Kalmar

25 augusti 2006, 12:45

Det där såg inte alls friskt ut på senaste bilden.

Snurra inte mer på motorn om det ser ut så, lyft på sakerna (kammarna) för ställa i TDC isåfall
Senast redigerad av 1 Martin_M, redigerad totalt 25 gånger.
Bil:
Honda del Sol K24 Turbo -95
Honda Jazz 1.4i -09

Tidigare hondor:
Honda Civic 1200 -78 (2st)
Honda Jazz 1.4i -05
Honda Integra Type-R DC5 -02
Honda Del Sol Si -93
Honda Accord Type-R -00
Honda Civic 1.4is -99
Honda Civic 1,6 Si -90

Fd: Martin_P
Fresa
Lärd
Lärd
Inlägg: 1066
Blev medlem: 12 augusti 2004, 18:21
Namn: Fredrik Arvidsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

25 augusti 2006, 13:03

den där toppen är förmodligen helt körd om du har haft igång motorn när dreven stått sådär...
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
#1270

Honda Civic Sedan '92 (ESi)

Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
VTI_Johan
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 juli 2005, 13:10
Ort: Falkenberg

25 augusti 2006, 13:14

<!--QuoteBegin-Martin_P+25 Aug 2006, 12:45:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P @ 25 Aug 2006, 12:45:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det där såg inte alls friskt ut på senaste bilden.

Snurra inte mer på motorn om det ser ut så, lyft på sakerna (kammarna) för ställa i TDC isåfall
[right][snapback]321201[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ok, nu börjar det bli väldigt avancerat! Vågar man ge sig på det som lekman?
Får plugga på lite först.
/Johan
Senast redigerad av 1 VTI_Johan, redigerad totalt 25 gånger.
Johan Jonsson
VTI_Johan
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 juli 2005, 13:10
Ort: Falkenberg

25 augusti 2006, 13:39

Om det nu är så att toppen är helt körd. Borde jag inte då höra något missljud när jag snurrar motorn?
Johan Jonsson
Fresa
Lärd
Lärd
Inlägg: 1066
Blev medlem: 12 augusti 2004, 18:21
Namn: Fredrik Arvidsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

25 augusti 2006, 13:47

om den ena kammen är 180 grader förskjuten borde ventilerna på både avgas- och insugssidan vara öppna respektive stängda samtidigt om jag inte tänker helt fel? I sådana fall kan motorn ha klarat sig, beror på vad som hände vid ögonblicket då kamremmen hoppade
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
#1270

Honda Civic Sedan '92 (ESi)

Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Inlägg: 2165
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Been thanked: 1 time

25 augusti 2006, 13:51

Stod verkligen veven på TDC på sista bilden? Alltså det enskilda strecket på remskivan mot strecket på plastskyddet?
Bild
Senast redigerad av 1 Asse, redigerad totalt 25 gånger.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
dodo
Användare
Användare
Inlägg: 77
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:00
Bil: civic vt-turbo
Namn: Daniel carlsson
Ort: varberg

25 augusti 2006, 20:30

säj till om du behöver hjälp så kan jag säkert hjälpa dej har nog en vti fördelare över som vi kan prova om kam remen står rätt
team varberg

honda crx vt e85
honda civic vt-t
honda accord type-s
bmw 318is m50
VTI_Johan
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 juli 2005, 13:10
Ort: Falkenberg

25 augusti 2006, 23:11

<!--QuoteBegin-Asse+25 Aug 2006, 13:51:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Asse @ 25 Aug 2006, 13:51:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Stod verkligen veven på TDC på sista bilden? Alltså det enskilda strecket på remskivan mot strecket på plastskyddet?

[right][snapback]321226[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag är inte helt hundra att det va rätt markering jag gick efter!
ska ut till garaget igen och kolla imorogn! Bra bild du bifogade!! Tack!
Senast redigerad av 1 VTI_Johan, redigerad totalt 25 gånger.
Johan Jonsson
VTI_Johan
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 juli 2005, 13:10
Ort: Falkenberg

25 augusti 2006, 23:13

<!--QuoteBegin-dodo+25 Aug 2006, 20:30:10--><div class='quotetop'>QUOTE(dodo @ 25 Aug 2006, 20:30:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->säj till om du behöver hjälp så kan jag säkert hjälpa dej har nog en vti fördelare över som vi kan prova om kam remen står rätt
[right][snapback]321343[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Tack Tack! kan mycket väl behöva lite hjälp! om jag får någon reda på mina kammmar
å du har en fördelare så vore det toknice å testa.
Johan Jonsson
dodo
Användare
Användare
Inlägg: 77
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:00
Bil: civic vt-turbo
Namn: Daniel carlsson
Ort: varberg

26 augusti 2006, 03:40

Lungt bara höra av sej i så fall hade de
<!--QuoteBegin-VTI_Johan+25 Aug 2006, 22:13:47--><div class='quotetop'>QUOTE(VTI_Johan @ 25 Aug 2006, 22:13:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-dodo+25 Aug 2006, 20:30:10--><div class='quotetop'>QUOTE(dodo @ 25 Aug 2006, 20:30:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->säj till om du behöver hjälp så kan jag säkert hjälpa dej har nog en vti fördelare över som vi kan prova om kam remen står rätt
[right][snapback]321343[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Tack Tack! kan mycket väl behöva lite hjälp! om jag får någon reda på mina kammmar
å du har en fördelare så vore det toknice å testa.
[right][snapback]321395[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
team varberg

honda crx vt e85
honda civic vt-t
honda accord type-s
bmw 318is m50
VTI_Johan
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 juli 2005, 13:10
Ort: Falkenberg

27 augusti 2006, 20:23

Ute i garaget idag!
Nollade motorn som på bilden, va lite svårt å hitta märket på remmhjulte men efter lite letande gick det bra. Hade inte med mig mobilen idag så jag gjorde en fin bild i paint.
Dom röda pilarna indikerar "up" markeringen. Ser ju inte ut som det ska, frågan är ju bara om något i toppen blivit skadat?
[attachmentid=20988]
Johan Jonsson
Användarvisningsbild
Martin_M
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 411
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Bil: del Sol K24 Turbo
Namn: Martin Mogren
Ort: Kalmar

27 augusti 2006, 22:18

<!--QuoteBegin-VTI_Johan+27 Aug 2006, 20:23:28--><div class='quotetop'>QUOTE(VTI_Johan @ 27 Aug 2006, 20:23:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ute i garaget idag!
Nollade motorn som på bilden, va lite svårt å hitta märket på remmhjulte men efter lite letande gick det bra. Hade inte med mig mobilen idag så jag gjorde en fin bild i paint.
Dom röda pilarna indikerar "up" markeringen. Ser ju inte ut som det ska, frågan är ju bara om något i toppen blivit skadat?
[attachmentid=20988]
[right][snapback]321759[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Skrev ju det, du skulle inte snurra på motorn utan montera bort kammarna

Kan inte svara på om din motor är pajj eller inte. men jag hade lyft på ALLT nu
Senast redigerad av 1 Martin_M, redigerad totalt 27 gånger.
Bil:
Honda del Sol K24 Turbo -95
Honda Jazz 1.4i -09

Tidigare hondor:
Honda Civic 1200 -78 (2st)
Honda Jazz 1.4i -05
Honda Integra Type-R DC5 -02
Honda Del Sol Si -93
Honda Accord Type-R -00
Honda Civic 1.4is -99
Honda Civic 1,6 Si -90

Fd: Martin_P
VTI_Johan
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 juli 2005, 13:10
Ort: Falkenberg

28 augusti 2006, 06:16

<!--QuoteBegin-Martin_P+27 Aug 2006, 22:18:00--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P @ 27 Aug 2006, 22:18:00)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-VTI_Johan+27 Aug 2006, 20:23:28--><div class='quotetop'>QUOTE(VTI_Johan @ 27 Aug 2006, 20:23:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ute i garaget idag!
Nollade motorn som på bilden, va lite svårt å hitta märket på remmhjulte men efter lite letande gick det bra. Hade inte med mig mobilen idag så jag gjorde en fin bild i paint.
Dom röda pilarna indikerar "up" markeringen. Ser ju inte ut som det ska, frågan är ju bara om något i toppen blivit skadat?
[attachmentid=20988]
[right][snapback]321759[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Skrev ju det, du skulle inte snurra på motorn utan montera bort kammarna

Kan inte svara på om din motor är pajj eller inte. men jag hade lyft på ALLT nu
[right][snapback]321792[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jo jag vet, men va tvungen å försöka nolla motorn.
Får försöka mig på ett lyft nu i veckan. Är nog det enda sättet å kolla så allt står rätt till.
/Johan
Johan Jonsson
VTI_Johan
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 juli 2005, 13:10
Ort: Falkenberg

11 september 2006, 20:42

Har börjat röja lite i motor nu! Det går med små steg, men jag tycker det är riktigt kul!
Skulle vara bra om någon har en momentlista över dom olika momenten i motorn, kan vara bra å ha när allt ska ihop en dag <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Ni som har pillat med detta innan! Vad föredrar ni. Att insuget sitter kvar eller att man plockar bort det när tippen ska av? Är ju en jävla massa slangar som ska sitta på rätt ställe sen. En bra idé då kan ju vara att ta lite kort på allt man skruvar isär.
BI LDER!
[attachmentid=21375]
[attachmentid=21376]
[attachmentid=21377]

/Johan
Johan Jonsson
Användarvisningsbild
Jonas Åhgren
Påläst
Påläst
Inlägg: 555
Blev medlem: 27 juli 2004, 11:07
Namn: Jonas Åhgren
Ort: Stockholm
Kontakt:

12 september 2006, 14:23

Har du bra verktyg, momentnycklar etc? annars skulle jag lämna bort det där. Jag bor för långt bort men Scotte är väll innom serviceintervallet? <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> Eller någon annan. Akta dig för klåpare bara. Finns en hel del av dem där ute
/Jonas Åhgren
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
Skriv svar