Motorras civic vti B16a2
Honda Civic Vti -92, B16A2
Var på väg hem från Vallåkra i söndags. Hade lämnat av en polare i Halmstad och va på väg hem mot Falkenberg. Bilen gick som den brukar inga missljud eller liknande. (Brukar vara ganska varsam för sånt.)
Kör på motorvägen ca 1mil från garaget så bara dör motorn!? FAN tänket jag å fruktar såklart det värsta. Då kommer Dodo fårn varberg och han drar mig hem. Orkar inte göra så mycket mer den dagen än att putta in åbäket i graget och ta corsan hem.
Har mina funderingar kring bränslerelät (Main Relay) , har haft lite problem med det förut.
Men det klickar så fint å bränslepumpen bygger upp tryck. Då kollar jag om jag har någon gnista på stiftet och det har jag. kollar då luftvägen så den är fri, och det ser med bra ut. testar å vrida på nyckeln igen å nu är det bara startmotorn som går runt!! <!--emo&:wallbash:--><!--endemo-->
Tappar helt lusten med att fortsätta mitt felsökande och åker hem.
kan det vara så att kamremen har kuggat å hela toppen är skrot?. Är inte hemma alls på motorer kan fixa lite småfel men att skruva av toppen å kolla om allt ser bra ut vågar jag mig inte på.
Någon som har tips på vad man kan göra!?
/Johan
Var på väg hem från Vallåkra i söndags. Hade lämnat av en polare i Halmstad och va på väg hem mot Falkenberg. Bilen gick som den brukar inga missljud eller liknande. (Brukar vara ganska varsam för sånt.)
Kör på motorvägen ca 1mil från garaget så bara dör motorn!? FAN tänket jag å fruktar såklart det värsta. Då kommer Dodo fårn varberg och han drar mig hem. Orkar inte göra så mycket mer den dagen än att putta in åbäket i graget och ta corsan hem.
Har mina funderingar kring bränslerelät (Main Relay) , har haft lite problem med det förut.
Men det klickar så fint å bränslepumpen bygger upp tryck. Då kollar jag om jag har någon gnista på stiftet och det har jag. kollar då luftvägen så den är fri, och det ser med bra ut. testar å vrida på nyckeln igen å nu är det bara startmotorn som går runt!! <!--emo&:wallbash:--><!--endemo-->
Tappar helt lusten med att fortsätta mitt felsökande och åker hem.
kan det vara så att kamremen har kuggat å hela toppen är skrot?. Är inte hemma alls på motorer kan fixa lite småfel men att skruva av toppen å kolla om allt ser bra ut vågar jag mig inte på.
Någon som har tips på vad man kan göra!?
/Johan
Johan Jonsson
Tog nya tag i garaget ikväll!
La bilen i växel å puttade lite fram och tebax för å se om kamar och sånt röde på sig.
Då hörde jag något gnisslade ljud fårn rotorn. Plockade bort den, å försäkte snurra den för hand. Men den satt som bärget!
Om jag fattar det rätt så ska den inte vara några probelm så röra?. Å har det nu gått ett lager i den hur säker kan man vara på att inte kammen har kuggat..? Och hur mycket kostar en ny? Kanske någon som har en liggandes hemma som jag kan få köpa?
/Johan
La bilen i växel å puttade lite fram och tebax för å se om kamar och sånt röde på sig.
Då hörde jag något gnisslade ljud fårn rotorn. Plockade bort den, å försäkte snurra den för hand. Men den satt som bärget!
Om jag fattar det rätt så ska den inte vara några probelm så röra?. Å har det nu gått ett lager i den hur säker kan man vara på att inte kammen har kuggat..? Och hur mycket kostar en ny? Kanske någon som har en liggandes hemma som jag kan få köpa?
/Johan
Senast redigerad av VTI_Johan den 22 augusti 2006, 21:57, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Jonsson
rotorn? fördelaren menar du?
Den brukar skära ibland, vanligt fel, bara byta, men se till att kolla kamremsinställningen för att när den skär så kan kamremmen hoppa över ett par kugg.
Men det brukar gnissla i lagret på fördelaren innan den skär ihop helt.
Låter likadant som ett sprucket grenrörsfäste, äckligt metall gnissel-
Mvh Kristoffer
Den brukar skära ibland, vanligt fel, bara byta, men se till att kolla kamremsinställningen för att när den skär så kan kamremmen hoppa över ett par kugg.
Men det brukar gnissla i lagret på fördelaren innan den skär ihop helt.
Låter likadant som ett sprucket grenrörsfäste, äckligt metall gnissel-
Mvh Kristoffer
Senast redigerad av Boomi den 22 augusti 2006, 22:17, redigerad totalt 1 gånger.
Kristoffer Bohman
HONDA
the power of dreams
Civic H22a EG hb -94:a
HONDA
the power of dreams
Civic H22a EG hb -94:a
Fördelare menar jag ja, som sagt är inte hemma på det riktigt. Men man lär sig <!--emo&:)--><!--endemo-->
Har inte hört något gnissel tycker jag, Men den va helt omöjlig att röra. försöket röra på den där kammen ska sitta, men det va helt omöjligt.
/Johan
Har inte hört något gnissel tycker jag, Men den va helt omöjlig att röra. försöket röra på den där kammen ska sitta, men det va helt omöjligt.
/Johan
Johan Jonsson
- oskar
- Inlägg: 2762
- Blev medlem: 28 april 2004, 01:22
- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Ort: Romelanda (Kungälv)
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 40 times
Du kan ju prova att snurra runt motorn nu och se om det går.
Oskar Johansson
Banträffsansvarig Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Banträffsansvarig Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
- oskar
- Inlägg: 2762
- Blev medlem: 28 april 2004, 01:22
- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Ort: Romelanda (Kungälv)
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 40 times
Du ska snurra för hand menar jag.
spelar ingen roll om fördelaren sitter, den passar bara på ett sätt.
spelar ingen roll om fördelaren sitter, den passar bara på ett sätt.
Oskar Johansson
Banträffsansvarig Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Banträffsansvarig Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
-
- Inlägg: 1097
- Blev medlem: 10 februari 2006, 22:43
- Bil: Civic VT
- Namn: Cuong Nguyen
- Ort: Ängelholm
<!--QuoteBegin-VTI_Johan+22 Aug 2006, 22:27:38--><div class='quotetop'>QUOTE(VTI_Johan 4 22 Aug 2006, 22:27:38)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Fördelare menar jag ja, som sagt är inte hemma på det riktigt. Men man lär sig <!--emo&:)--><!--endemo-->
Har inte hört något gnissel tycker jag, Men den va helt omöjlig att röra. försöket röra på den där kammen ska sitta, men det va helt omöjligt.
/Johan
[right][snapback]320369[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
¨
har du tur som jag hade, när det händer på min Vti så slipper du krökta ventiler o sånt <!--emo&:)--><!--endemo-->, jag köpte en halvsats på Honda Åf kostar runt 23oo med lock o rotorn tror jag, plus fick byta kamremem pga av att den har hoppat "några" kuggar <!--emo&:ranting:--><!--endemo--> o det kan skada remmen =)
Har inte hört något gnissel tycker jag, Men den va helt omöjlig att röra. försöket röra på den där kammen ska sitta, men det va helt omöjligt.
/Johan
[right][snapback]320369[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
¨
har du tur som jag hade, när det händer på min Vti så slipper du krökta ventiler o sånt <!--emo&:)--><!--endemo-->, jag köpte en halvsats på Honda Åf kostar runt 23oo med lock o rotorn tror jag, plus fick byta kamremem pga av att den har hoppat "några" kuggar <!--emo&:ranting:--><!--endemo--> o det kan skada remmen =)
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Honda Civic -92
-
- Inlägg: 867
- Blev medlem: 13 juni 2004, 13:54
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
- Ort: Eskilstuna / Västerås / Stockholm
haaaaaaaaaaaaaallllllåååååååååååååååååååååååå
om motorn bara dör... varför öppna ventilkåpan?!?!?!?!?!
om kamremen går av eller fördelaren skär.. då har du hört de LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT innan så sker. Trust me! <!--emo&;)--><!--endemo-->
om lagret är dåligt i fördelaren börjar bilen rycka... varvräknaren börjar hoppa och leva sitt eget liv.. och de tjuter rätt friskt ifrån fördelaren... för att kamremmen ska hoppa krävs att lagret i fördelaren nyper (hänt på två av mina gamla bilar).. även om kamremen hoppar går bilen fortfarande att köra.. dock blir den rätt seg.. <!--emo&;)--><!--endemo--> trust me.. provat de också. <!--emo&:)--><!--endemo-->
om motorn bara dör skulle jag sätta en peng på att de är ignitern i fördelaren som gett upp om du fortfarande har soppa men ingen gnista..
om lagret i fördelaren rasat så syns de lätt om du lossar fördelar locket.. ser ut som nån hällt metalspån i hela fördelaren...
om kamremmen sitter rätt är lätt att se.. sitter pilar på båda kamdreven.. dom ska sitta likadant.. snurrar du motorn så dom pekar uppåt är de lätt att se.. de är insugskammen som kuggar över.. de är den inre av dem två.. <!--emo&:)--><!--endemo-->
om motorn bara dör... varför öppna ventilkåpan?!?!?!?!?!
om kamremen går av eller fördelaren skär.. då har du hört de LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT innan så sker. Trust me! <!--emo&;)--><!--endemo-->
om lagret är dåligt i fördelaren börjar bilen rycka... varvräknaren börjar hoppa och leva sitt eget liv.. och de tjuter rätt friskt ifrån fördelaren... för att kamremmen ska hoppa krävs att lagret i fördelaren nyper (hänt på två av mina gamla bilar).. även om kamremen hoppar går bilen fortfarande att köra.. dock blir den rätt seg.. <!--emo&;)--><!--endemo--> trust me.. provat de också. <!--emo&:)--><!--endemo-->
om motorn bara dör skulle jag sätta en peng på att de är ignitern i fördelaren som gett upp om du fortfarande har soppa men ingen gnista..
om lagret i fördelaren rasat så syns de lätt om du lossar fördelar locket.. ser ut som nån hällt metalspån i hela fördelaren...
om kamremmen sitter rätt är lätt att se.. sitter pilar på båda kamdreven.. dom ska sitta likadant.. snurrar du motorn så dom pekar uppåt är de lätt att se.. de är insugskammen som kuggar över.. de är den inre av dem två.. <!--emo&:)--><!--endemo-->
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
__________________________________________________
TRIXIE RACING
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
__________________________________________________
TRIXIE RACING
<!--QuoteBegin-TriXiE77+23 Aug 2006, 18:22:25--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 4 23 Aug 2006, 18:22:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->haaaaaaaaaaaaaallllllåååååååååååååååååååååååå
om motorn bara dör... varför öppna ventilkåpan?!?!?!?!?!
om kamremen går av eller fördelaren skär.. då har du hört de LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT innan så sker. Trust me! <!--emo&;)--><!--endemo-->
om lagret är dåligt i fördelaren börjar bilen rycka... varvräknaren börjar hoppa och leva sitt eget liv.. och de tjuter rätt friskt ifrån fördelaren... för att kamremmen ska hoppa krävs att lagret i fördelaren nyper (hänt på två av mina gamla bilar).. även om kamremen hoppar går bilen fortfarande att köra.. dock blir den rätt seg.. <!--emo&;)--><!--endemo--> trust me.. provat de också. <!--emo&:)--><!--endemo-->
om motorn bara dör skulle jag sätta en peng på att de är ignitern i fördelaren som gett upp om du fortfarande har soppa men ingen gnista..
om lagret i fördelaren rasat så syns de lätt om du lossar fördelar locket.. ser ut som nån hällt metalspån i hela fördelaren...
om kamremmen sitter rätt är lätt att se.. sitter pilar på båda kamdreven.. dom ska sitta likadant.. snurrar du motorn så dom pekar uppåt är de lätt att se.. de är insugskammen som kuggar över.. de är den inre av dem två.. <!--emo&:)--><!--endemo-->
[right][snapback]320661[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ok men...
Jag vet hur det låter när ett lager är på väg å ge sig, å det har jag inte hört.
Det första jag gjorde va ju inte å öppna ventilkåpan.
Jag kollade så att soppa pumpen gick som den skulle. Sen kollade jag alla säkringar, sen kollade jag om det fanns gnista vilket jag hade... Då gick jag på luftvägarna och kollade så det inte va tätt..
Sista gången jag vred på nycklen gick bara startmotorn runt. (tor jag) Å då lyfte jag på kåpan för att se hur det såg ut.
Sedan la jag bilen i 1:ans växel å puttade lugnt och försiktigt fram och tebax. Då därimot hörde jag något gnisslade ljud från fördelaren. Plockade bort den för att inspektera. <!--emo&:)--><!--endemo-->
När jag försökte snurra på den för hand så gick det inte. Då tog jag en skiftmejsel å försökte snurra den. Inte då heller gick det å rubba den.
Åkte in till Honda med min fördelare idag och frågade om det ska gå å snurra på för hand, vilket han påstog skulle gå. Fick då reda på att en ny kostar mig 4700sek! å det finns inga reservdelar att köpa.
Har inte kollat om kammen har kuggat för att jag inte visste hur den skulle stå, men nu vet jag å det är det första jag ska kolla imorgon
Bifogar en bild på delen som jag försökte snurra på.
[attachmentid=20884]
om motorn bara dör... varför öppna ventilkåpan?!?!?!?!?!
om kamremen går av eller fördelaren skär.. då har du hört de LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT innan så sker. Trust me! <!--emo&;)--><!--endemo-->
om lagret är dåligt i fördelaren börjar bilen rycka... varvräknaren börjar hoppa och leva sitt eget liv.. och de tjuter rätt friskt ifrån fördelaren... för att kamremmen ska hoppa krävs att lagret i fördelaren nyper (hänt på två av mina gamla bilar).. även om kamremen hoppar går bilen fortfarande att köra.. dock blir den rätt seg.. <!--emo&;)--><!--endemo--> trust me.. provat de också. <!--emo&:)--><!--endemo-->
om motorn bara dör skulle jag sätta en peng på att de är ignitern i fördelaren som gett upp om du fortfarande har soppa men ingen gnista..
om lagret i fördelaren rasat så syns de lätt om du lossar fördelar locket.. ser ut som nån hällt metalspån i hela fördelaren...
om kamremmen sitter rätt är lätt att se.. sitter pilar på båda kamdreven.. dom ska sitta likadant.. snurrar du motorn så dom pekar uppåt är de lätt att se.. de är insugskammen som kuggar över.. de är den inre av dem två.. <!--emo&:)--><!--endemo-->
[right][snapback]320661[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ok men...
Jag vet hur det låter när ett lager är på väg å ge sig, å det har jag inte hört.
Det första jag gjorde va ju inte å öppna ventilkåpan.
Jag kollade så att soppa pumpen gick som den skulle. Sen kollade jag alla säkringar, sen kollade jag om det fanns gnista vilket jag hade... Då gick jag på luftvägarna och kollade så det inte va tätt..
Sista gången jag vred på nycklen gick bara startmotorn runt. (tor jag) Å då lyfte jag på kåpan för att se hur det såg ut.
Sedan la jag bilen i 1:ans växel å puttade lugnt och försiktigt fram och tebax. Då därimot hörde jag något gnisslade ljud från fördelaren. Plockade bort den för att inspektera. <!--emo&:)--><!--endemo-->
När jag försökte snurra på den för hand så gick det inte. Då tog jag en skiftmejsel å försökte snurra den. Inte då heller gick det å rubba den.
Åkte in till Honda med min fördelare idag och frågade om det ska gå å snurra på för hand, vilket han påstog skulle gå. Fick då reda på att en ny kostar mig 4700sek! å det finns inga reservdelar att köpa.
Har inte kollat om kammen har kuggat för att jag inte visste hur den skulle stå, men nu vet jag å det är det första jag ska kolla imorgon
Bifogar en bild på delen som jag försökte snurra på.
[attachmentid=20884]
Senast redigerad av VTI_Johan den 23 augusti 2006, 21:41, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Jonsson
- Martin_M
- Inlägg: 803
- Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Ort: Kalmar
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Fiins nya utbytes fördelare för mer än halva nypriset. fanns nummer nånstans på forumet om man söker
Får verkligen inte hoppas att motorn är fucked om kamremmen hoppat pga fördelaren
Får verkligen inte hoppas att motorn är fucked om kamremmen hoppat pga fördelaren
Senast redigerad av Martin_M den 23 augusti 2006, 21:42, redigerad totalt 1 gånger.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
<a href='http://www.akr-performance.nl//shopsuk/ ... 8cf29.html' target='_blank'>http://www.akr-performance.nl//shopsuk/ ... 29.html</a>
där har du NY fördelare för 219€ ca. 2000 kronor.. <!--emo&:thumbup:--><!--endemo-->
där har du NY fördelare för 219€ ca. 2000 kronor.. <!--emo&:thumbup:--><!--endemo-->
Senast redigerad av civicej2 den 24 augusti 2006, 09:11, redigerad totalt 1 gånger.
<!--QuoteBegin-civicej2+23 Aug 2006, 22:55:13--><div class='quotetop'>QUOTE(civicej2 4 23 Aug 2006, 22:55:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><a href='http://www.akr-performance.nl//shopsuk/ ... //shopsuk/' target='_blank'>http://www.akr-performance.nl//shopsuk/ ... hopsuk/</a>
där har du NY fördelare för 219€ ca. 2000 kronor.. <!--emo&:thumbup:--><!--endemo-->
[right][snapback]320769[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja det va ju mycket billigare än vad honda i Falkenberg hade att erbjuda <!--emo&:)--><!--endemo-->
/Johan
där har du NY fördelare för 219€ ca. 2000 kronor.. <!--emo&:thumbup:--><!--endemo-->
[right][snapback]320769[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja det va ju mycket billigare än vad honda i Falkenberg hade att erbjuda <!--emo&:)--><!--endemo-->
/Johan
Johan Jonsson
Är det någon som handlat från denna sida och vet att det är ok grejer? De hade ju jävligt bra priser.....hur är det med frakt, moms och tull där?
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Om du har tur så kan du klara dig med att bara byta ut lagret i fördelarn, är en hel del här på forumet som lyckats med det!
När en vara är prissatt i Euro så brukar den säljas inom EU, och inom EU betalar man ingen extra tull eller moms.. Frakten får du fråga företaget om, beror på hur de skickar den.
När en vara är prissatt i Euro så brukar den säljas inom EU, och inom EU betalar man ingen extra tull eller moms.. Frakten får du fråga företaget om, beror på hur de skickar den.
På "finska" honda forumet så har många beställt därifrån o alla skryter!har inte hört nåt dåligt,mailar man killen vid akr o frågar så kan han t.o.m pruta ner priser och köp över 400€(ca.3600kr) så kommer ingen frakt avgift,annars är frakten 25€(229kr) snabb leverans osv..skall själv beställa därifrån nån dag <!--emo&:thumbup:--><!--endemo-->
- Martin_M
- Inlägg: 803
- Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Ort: Kalmar
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
varför beställa en från utlandet, när man kan få en helt ny inbytes för samma peng nästan (2-2.5k), i sverige.
OT: För övrigt hade de riktigt bra priser på saker, om det är nya honda orginal delar dvs.
OT: För övrigt hade de riktigt bra priser på saker, om det är nya honda orginal delar dvs.
Senast redigerad av Martin_M den 24 augusti 2006, 12:27, redigerad totalt 1 gånger.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
-
- Inlägg: 117
- Blev medlem: 25 juli 2004, 18:59
- Bil: CR-V 2013
- Namn: Mikael Rautio
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Finns ju repsats o köpa från honda, det är huset, med givare o lager ,men utan spolen o modulen som man flyttar över, sen tillkommer nytt lock o rotor.
Mvh
Mvh
Mikael Rautio
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
<!--QuoteBegin-MikaelR.+24 Aug 2006, 13:04:25--><div class='quotetop'>QUOTE(MikaelR. @ 24 Aug 2006, 13:04:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Finns ju repsats o köpa från honda, det är huset, med givare o lager ,men utan spolen o modulen som man flyttar över, sen tillkommer nytt lock o rotor.
Mvh
[right][snapback]320876[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
trode jag me, men enligt killen på Honda i Falkenberg så finns det inte. ?
Mvh
[right][snapback]320876[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
trode jag me, men enligt killen på Honda i Falkenberg så finns det inte. ?
Johan Jonsson
<!--QuoteBegin-malkolm666+24 Aug 2006, 08:55:01--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 24 Aug 2006, 08:55:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Om du har tur så kan du klara dig med att bara byta ut lagret i fördelarn, är en hel del här på forumet som lyckats med det!
När en vara är prissatt i Euro så brukar den säljas inom EU, och inom EU betalar man ingen extra tull eller moms.. Frakten får du fråga företaget om, beror på hur de skickar den.
[right][snapback]320827[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ska ge det ett försök! kan ju inte göra mer skada menar jag
När en vara är prissatt i Euro så brukar den säljas inom EU, och inom EU betalar man ingen extra tull eller moms.. Frakten får du fråga företaget om, beror på hur de skickar den.
[right][snapback]320827[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ska ge det ett försök! kan ju inte göra mer skada menar jag
Johan Jonsson
<!--QuoteBegin-Martin_P+24 Aug 2006, 10:19:02--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P @ 24 Aug 2006, 10:19:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->varför beställa en från utlandet, när man kan få en helt ny inbytes för samma peng nästan (2-2.5k), i sverige.
OT: För övrigt hade de riktigt bra priser på saker, om det är nya honda orginal delar dvs.
[right][snapback]320846[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
vart kan man en i inbyte??
OT: För övrigt hade de riktigt bra priser på saker, om det är nya honda orginal delar dvs.
[right][snapback]320846[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
vart kan man en i inbyte??
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
- Martin_M
- Inlägg: 803
- Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Ort: Kalmar
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Junior+24 Aug 2006, 15:22:54--><div class='quotetop'>QUOTE(Junior 4 24 Aug 2006, 15:22:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Martin_P+24 Aug 2006, 10:19:02--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P 4 24 Aug 2006, 10:19:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->varför beställa en från utlandet, när man kan få en helt ny inbytes för samma peng nästan (2-2.5k), i sverige.
OT: För övrigt hade de riktigt bra priser på saker, om det är nya honda orginal delar dvs.
[right][snapback]320846[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
vart kan man en i inbyte??
[right][snapback]320928[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Den som söker, skall finna...
men får la hjälpa lite <!--emo&:P--><!--endemo-->
<a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... t&p=297561' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... =297561</a>
OT: För övrigt hade de riktigt bra priser på saker, om det är nya honda orginal delar dvs.
[right][snapback]320846[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
vart kan man en i inbyte??
[right][snapback]320928[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Den som söker, skall finna...
men får la hjälpa lite <!--emo&:P--><!--endemo-->
<a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... t&p=297561' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... =297561</a>
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
<!--QuoteBegin--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Den som söker, skall finna...
men får la hjälpa lite <!--emo&:P--><!--endemo-->
<a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... t&p=297561' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... =297561</a>
[right][snapback]320966[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vilken klippa du är! <!--emo&;)--><!--endemo-->
men får la hjälpa lite <!--emo&:P--><!--endemo-->
<a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... t&p=297561' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... =297561</a>
[right][snapback]320966[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vilken klippa du är! <!--emo&;)--><!--endemo-->
Johan Jonsson
- MolleDelSol
- Inlägg: 82
- Blev medlem: 30 maj 2005, 14:33
- Bil: ,S2000
- Namn: Adrian Borgqvist
- Ort: Tyringe
Lånar din tråd lite! Min varvräknare lever sitt eget liv ibland, också hör man typ ett pipande ljud ibland när jag kör,. kan det va fördelaren som håller på att ge sig?
Mvh Adde
Mvh Adde
0709-916045
Tyringe / Skåne
Tyringe / Skåne
-
- Inlägg: 117
- Blev medlem: 25 juli 2004, 18:59
- Bil: CR-V 2013
- Namn: Mikael Rautio
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-VTI_Johan+24 Aug 2006, 14:17:34--><div class='quotetop'>QUOTE(VTI_Johan @ 24 Aug 2006, 14:17:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-MikaelR.+24 Aug 2006, 13:04:25--><div class='quotetop'>QUOTE(MikaelR. @ 24 Aug 2006, 13:04:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Finns ju repsats o köpa från honda, det är huset, med givare o lager ,men utan spolen o modulen som man flyttar över, sen tillkommer nytt lock o rotor.
Mvh
[right][snapback]320876[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
trode jag me, men enligt killen på Honda i Falkenberg så finns det inte. ?
[right][snapback]320924[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Då kan du tipsa honom om att det finns visst. Är på samma bild som hela fördelaren i EDOL(Reservdels progr.)
Och den heter 30105-p30-006 och kostar 1970+moms
Mvh
Mvh
[right][snapback]320876[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
trode jag me, men enligt killen på Honda i Falkenberg så finns det inte. ?
[right][snapback]320924[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Då kan du tipsa honom om att det finns visst. Är på samma bild som hela fördelaren i EDOL(Reservdels progr.)
Och den heter 30105-p30-006 och kostar 1970+moms
Mvh
Mikael Rautio
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Köp en utbytes så får du hela fördelaren ny inkl all el, minus rotor och lock. Kostar 2500kr inkl moms.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)