Bilbälte

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
christophe
Wannabe
Wannabe

14 oktober 2006, 11:33

Hallå igen!

Mitt bilbälte kärvade igår och jag fick problem att få ur delen som sitter på bilbältet ut ur själva låsningsfästet. När jag väl fick loss det slutade låsningmekanismen att fungera, när man stoppar ner bilbältet där man ska fästa det känns det stumt och det låser aldrig fast utan åker bara upp igen.

Tycker inte det borde vara särskillt svårt eller särskillt dyrt att fixa, men jag har sökt runt lite på internet men inte hittat någon sådan del så att man kan byta ut den. Jag tittade lite snabbt på hur den såg ut i bilen, men det verkade inte direkt finnas några skruvar för att demontera den och kanske laga den, typ om någon fjäder har hamnat snett eller så.

Vet någon vart man kan köpa ett nytt fäste/låsdosa?

Trevlig helg på er!

//Christoffer
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:blue'>I'm strong and fearless only 'cause I've got rock 'n' roll</span></span><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:red'> -Jacoby Shaddix</span></span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>
Christoffer Herm

Honda Accord 2.0EXi -88</span>
Dalan
Gillar Honda!
Gillar Honda!

14 oktober 2006, 12:12

www.fbt.se
www.laga.se

Bara att gå in och beställa en begagnad från en bilskrot, inget svårt att byta, och säkerligen inte dyrt att köpa heller.
Mattias Dahlstedt

Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07

Säljer stålomspunna bromsslangar av högsta kvalité
Prisexempel: 4 slangar till Civic, CRX mfl. 1000:- inkl frakt
Skicka PM för mer info
Eisenhut
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut

14 oktober 2006, 12:19

Fixade ett helt underrede inkl låsanordning för 50 spänn... På returbilen i Malmö då.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Integra Si JRSC -94
Mercedes-Benz C220d -16

Kört:
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d Elegance -15
Civic 1.8 sport -06
Jazz -04
Delsol VTi -93
Civic ESi -92
christophe
Wannabe
Wannabe

15 oktober 2006, 12:13

Hello, tack för hjälpen! Jag skruvade bort sätet och tog loss själva låsanordningen och skakade lite på den för en plastbit från den där röda "press"knappen hade gått av och ramlat ner och satt sig på tvären. Plastbiten ramlade ut och nu fungerar bilbältet <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> Skönt!
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:blue'>I'm strong and fearless only 'cause I've got rock 'n' roll</span></span><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:red'> -Jacoby Shaddix</span></span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>
Christoffer Herm

Honda Accord 2.0EXi -88</span>
Skriv svar