<!--QuoteBegin-JG+26 Oct 2006, 21:58:17--><div class='quotetop'>QUOTE(JG 4 26 Oct 2006, 21:58:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag kör snarlik btcc setup i min motor.
väldigt lik den som man körde med i vauxhall vectra.
idag används fortfarande samma motor gamla kadett motor i chevrolets wtcc bil som exempel nu när vi pratar om btcc, stcc och liknande och motor specen i stora drag ser ut så här idag på den: (reglerna ändras ju hela tiden)
Type 2.0-l, 4-cylinder transversally installed,
Motec engine management
Displacement 1,998 cc (88 mm bore X 82 mm stroke)
Intake system 64 mm throttle, individual injection, plenum with internal trumpets
Valve train 2 overhead camshafts; 16-valve, direct-mech tappet, 35 mm inlet & exhaust valve diameter, coil spring
Compression ratio 12 to 1
Horsepower 280 hp at 8,500 rpm
Torque 267 nm at 5,800 rpm
Top Speed (estimated) 254 km/h depending on gear & final ratio
[right][snapback]342886[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Fina dyra leksaker <!--emo&:)-->

<!--endemo--> <!--emo&:thumbup:-->

<!--endemo-->
Men vad dom hade på insidan i friktion och rörlig massa kommer man väl inte i närheten av, eller för den delen mapparna som kördes med.
Vill minnas att man ökade på bränslet väldigt mycket uppe på toppen.
Har bara sett lite internet saker och lite film, ingen motor jag har fått spec på eller tallat på. Men numera är det väl förlegat om man ska ligga i fronten i dagens WTCC, eller? <!--emo&:hmm:-->

<!--endemo-->