Sida 1 av 1

Postat: 16 mars 2007, 15:37
av moggesthlm
Bilen ifråga är familjepulkan en accord aerodeck -97.

Hittar inga sänkfjädrar som sänker mer än 35mm till den och jag vill juh åka lägre :prop:. Hittade senare coiloversleeves till den, men undrar hur är det med kvaliten på sådanna? Vad säger besiktningen om sådanna?

Är absolut inte ute efter nån väghållningsvagn utan bara utseendet, för just nu ser den ut som en cross country :oops:. Och att kapa fjädrarna finns inte....Så ni som testat sleeves kan väl säga vad ni tycker....

Postat: 16 mars 2007, 21:31
av alexanderj
Jag tycker de är skit . Men jag hade dom på min Crx då ..... Bilen blev bara jobbig & tråkig att köra/åka i . Stöttig & hoppig inget jag rekomenderar...

Postat: 16 mars 2007, 23:44
av NilsG
funkar inget vidare enligt mig, och då prova jag ihop med koni dämpare
hade hellre kapat sänkfjädrar än använt sleeves

Postat: 17 mars 2007, 13:06
av moggesthlm
ok låter juh inge vidare. Om man kapar fjädern så går juh inte bilen igenom besiktningen då fjädern glappar när dom lyfter upp den.
35mm känns så svensson :whistling: men det kanske får bli så...

Postat: 17 mars 2007, 13:18
av Eisenhut
om du monterar sleeves och du ska sänka den så mycket du vill så kommer den också att lossna från tallriken när du lyfter bilen, och då är den inte heller godkänd hos SBP.

Postat: 17 mars 2007, 14:19
av Larsen
moggesthlm skrev:ok låter juh inge vidare. Om man kapar fjädern så går juh inte bilen igenom besiktningen då fjädern glappar när dom lyfter upp den.
35mm känns så svensson :whistling: men det kanske får bli så...

Bara att gänga ner dämparen lite....

Postat: 25 november 2007, 22:58
av Joocke89
så sleeves är alltså inte värt och köpa om man ska sänka 30-40mm?

Postat: 30 november 2007, 02:37
av jeremia
sleeves eller sänkfjädar, allt kan bli bra bara man vet vad man gör!

Postat: 30 november 2007, 09:06
av adio
Sleeves blir aldrig bra.

Postat: 30 november 2007, 09:54
av xzbatt
varför inte adio?

Postat: 30 november 2007, 10:28
av adio
För det första är det problem vid besiktning, du måste skruva upp dem så de inte hänger löst när de hissar upp bilen.
* Kvalitén på aluminiumen/ den gängade delen inte den bästa, håller för sommartid men inte vinter.
* Det fjädrar inte fullt så det sliter mer på dämparen eftersom den inte är gjord för denna typ av fjäder.

Postat: 30 november 2007, 10:45
av xzbatt
adio skrev:För det första är det problem vid besiktning, du måste skruva upp dem så de inte hänger löst när de hissar upp bilen.
* Kvalitén på aluminiumen/ den gängade delen inte den bästa, håller för sommartid men inte vinter.
* Det fjädrar inte fullt så det sliter mer på dämparen eftersom den inte är gjord för denna typ av fjäder.

att det är problem vid besiktning är ju ett minimalt problem,

Hur pass duktig känner du dej att du är så du vill diskutera kvalité på aluminium? Hur många olika sleeve kits har du själv hållit på med?

Att det inte fjädrar fullt gör det ju heller inte med en sänkningssats. Det betyder ju inte att man inte kan byta stötdämpare. :wallbash:

Postat: 30 november 2007, 15:19
av adio
Du gör dig ju bara dum.... du har ju också sett dessa och vet att fjädern på en sleeve är knappt hälften så lång som en sänkningssats beroende på sänkning. Därför fjädrar den knappt alls.

Postat: 30 november 2007, 16:30
av xzbatt
adio skrev:Du gör dig ju bara dum.... du har ju också sett dessa och vet att fjädern på en sleeve är knappt hälften så lång som en sänkningssats beroende på sänkning. Därför fjädrar den knappt alls.

Du gör dej ju dum när du säger att fjädern är såpass kort så den inte kommer kunna komprimeras tillräckligt. Visst hade det varit en väldigt mjuk fjäder måste den ju vara längre men så är ju sällan fallet på ett sleeve kit. Vi kör ju trots allt inte rallybilar där det behövs långslagig fjädring.

Postat: 30 november 2007, 21:28
av smacke
skaffa ett rum å kärleksgnabbas i eller håll diskussionen på en artig å vettig nivå annars åker ni på varningar båda två... :stop: