Sida 1 av 1

Postat: 20 december 2007, 22:52
av Civicenough
Tjingeling!
Crx -87, det skrapar lite i lådan om man har för bråttom. Nu tänkte jag köra lite rejs till våren så det verkar inte vara annat att tänka på än att renovera lådan.
Gissar på att synkringarna är kassa. Lika bra att byta kopplingen samtidigt antar jag.
Nån som har koll på vad det kostar, hur mycket jobb det är och rek på bra kopplings/renoveringssatser?

GOD JUL!! :)

Postat: 20 december 2007, 23:09
av Dani
Jag hade kört på när det gäller en sån gammal bil, lådan lär inte paja i första laget bara för synkringarna skrapar. Fråga Hamed bara :)

Postat: 20 december 2007, 23:12
av Civicenough
Dani skrev:Jag hade kört på när det gäller en sån gammal bil, lådan lär inte paja i första laget bara för synkringarna skrapar. Fråga Hamed bara :)
Okay... Då ere bara att brassa på dårå?
Men kopplingen e lite trilsk alltså, ska testa att justera den. Men iofs, hittat nu precis beggade lådor för en femhundring så det blir ju billigare att byta låda än att laga den befintliga... :):)

Postat: 20 december 2007, 23:15
av Dani
Vad e det med kopplingen då? Slirar den? Ja 500 kan det väl kanske va värt om den e hel och inte skrapar, bra mkt billigare än att renovera iaf.

Postat: 20 december 2007, 23:19
av Civicenough
Dani skrev:Vad e det med kopplingen då? Slirar den? Ja 500 kan det väl kanske va värt om den e hel och inte skrapar, bra mkt billigare än att renovera iaf.
Ja, den slirar om man vill jävlas lite med den.
Ska testa att justera den. Funkar inte det så får jag väl ta till annat.

Postat: 20 december 2007, 23:23
av Dani
Ja men justera upp den då så att den inte slirar på ett tag, sen lär den slira igen men det kan ta ett tag så det kan ju gå vägen ;)

Postat: 20 december 2007, 23:31
av Civicenough
Dani skrev:Ja men justera upp den då så att den inte slirar på ett tag, sen lär den slira igen men det kan ta ett tag så det kan ju gå vägen ;)
Jo, men jag hade tänkt använda den här bilen. Ska bygga för Roadsport C till våren. Så halfass solutions är inte så bra då kanske... :whistling: Men visst, det kanske funkar en stund. Bilen väger ju inte så mycket och motoreffekten är ju moderat så...

Postat: 21 december 2007, 00:47
av tuleboy80
Skrapar mest på 2an va??
Samma som Alfa Gtv...på den borrade jag ur 2ans drev åt min polare så de blev lättare.....kanske kan va nått för den nya lådan???
(På en sida som säljer borrade drev till Gtv dom tar 255$ för ett drev...så va glad att du åker Honda du!!!)

Postat: 21 december 2007, 13:18
av Dani
Civicenough skrev:<!--quoteo(post=452593:date=20 Dec 2007, 23:23:36:name=Dani)--><div class='quotetop'>CITERA(Dani @ 20 Dec 2007, 23:23:36) [snapback]452593[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Ja men justera upp den då så att den inte slirar på ett tag, sen lär den slira igen men det kan ta ett tag så det kan ju gå vägen ;)
Jo, men jag hade tänkt använda den här bilen. Ska bygga för Roadsport C till våren. Så halfass solutions är inte så bra då kanske... :whistling: Men visst, det kanske funkar en stund. Bilen väger ju inte så mycket och motoreffekten är ju moderat så...
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ska du va jätteseriös med tävling osv så kanske det e bäst att byta låda och montera en ny koppling, det är dina pengar och ditt val :)

Postat: 23 december 2007, 04:02
av Civicenough
Dani skrev:<!--quoteo(post=452597:date=20 Dec 2007, 23:31:15:name=Civicenough)--><div class='quotetop'>CITERA(Civicenough @ 20 Dec 2007, 23:31:15) [snapback]452597[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=452593:date=20 Dec 2007, 23:23:36:name=Dani)--><div class='quotetop'>CITERA(Dani @ 20 Dec 2007, 23:23:36) [snapback]452593[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Ja men justera upp den då så att den inte slirar på ett tag, sen lär den slira igen men det kan ta ett tag så det kan ju gå vägen ;)
Jo, men jag hade tänkt använda den här bilen. Ska bygga för Roadsport C till våren. Så halfass solutions är inte så bra då kanske... :whistling: Men visst, det kanske funkar en stund. Bilen väger ju inte så mycket och motoreffekten är ju moderat så...
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ska du va jätteseriös med tävling osv så kanske det e bäst att byta låda och montera en ny koppling, det är dina pengar och ditt val :)
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Fick precis reda på att det satt ny koppling i den. Fast absolut inte justerad - så antagligen ska det väl vara att justera den lite.
Skrapet kan jag leva med en stund till... :)

Postat: 23 december 2007, 08:03
av Kristian
man ska kolla justeringen till kopplingen varje service, så har du inte gjort det så kan det vara de enda som är fel på den.

Postat: 23 december 2007, 10:36
av Malkolm
jo, för om inte koppling tar ordentligt så skrapar det ju lättare.

Byt koppling!

Postat: 23 december 2007, 13:49
av Civicenough
Ska kolla på detta. Köpte den ju alldeles nyligen.
Har haft fullt upp med att rätta till alla tokigheter tidigare ägare åstadkommit. ;) Men kopplingsjustering är ju inte speciellt svårt på denna modell.