Nybörjare på Civic TypeR

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
fhatwah
Wannabe
Wannabe

27 mars 2008, 17:43

Hej! Det här är mitt första inlägg på HPC's forum, så var nu snälla :whistling:

Jo det är så att jag är på väg att bli stolt ägare till en Civic TypeR -08 och har självklart en del funderingar. För det första undrar jag om det finns någon forumdel här eller något annat forum någon annanstans som bara behandlar TypeR ? Helst svenskt då. Saker som jag letar efter är seriösa återförsäljare till trim och styling. Jag är ganska säker på att det finns mycket "skit" där ute så alla tips är välkomna på vad man ska välja för prylar. Jag kollade Era länkar på förstasidan men det verkar som om dem inte är särskilt uppdaterade.

ps. Är det någon här som har konverterat turbo/kompressor i sin Civic TypeR (06-08)?
Senast redigerad av 1 fhatwah, redigerad totalt 27 gånger.
Allan Olsson
ToLo
Användare
Användare
Kontakt:

27 mars 2008, 17:49

Välkommen hit och grattis till ett bra val av bil! Till att börja med kan jag tipsa dig om att lägga till ditt namn i signaturen (du hittar inställningarna för datta i din kontrollpanel för forumet). Om du söker information på svenska så är detta det bästa forumet, men den bästa infon om just type-r hittar du på <a href="http://civictype-r.co.uk" target="_blank">http://civictype-r.co.uk</a> . Där finns en hel forumdel tillägnad just FN2-modellen.

Såvitt jag vet finns det ingen som turbo/kompressorkonverterat sin FN2 i sverige än men du får gärna vara först! :)
Senast redigerad av 1 ToLo, redigerad totalt 27 gånger.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Användarvisningsbild
smacke
Master
Master
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

27 mars 2008, 17:51

hej där å välkommen.. :)

Vi har ingen särskild TypeR del av forumet..
Hemsidan är gammal och en ny är på väg så det som är relevant är forumet där våra sponsorer ( om man är medlem ) finns representerade. :)

Ps. Fullständigt namn i profilen och signaturen tack.. det är en av reglerna på forumet.. Du ändrar genom att klicka på "Mina Kontroller" uppe i högra hörnet.. :)

edit: fan va du va snabb då ToLo.. :surrender:
Senast redigerad av 1 smacke, redigerad totalt 27 gånger.
SMacke #364
M.P
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: Civic Type R FK8
Namn: Magnus Pettersson
Been thanked: 1 time

27 mars 2008, 18:02

Beträffande styling så har Honda ett eget styling kit till nya Type R.Ser faktiskt riktigt bra ut.
Bara att kontakta närmaste återförsäljare. :thumbup:
Magnus Pettersson
Nässjö,mitt i stan 070-3386552

CTR FK8
Carbon Pack

Tidigare:
Scirocco R 16
Megane RS 265
Seat Leon Cupra R 2010
S2000-07
Civic Type R -04
fhatwah
Wannabe
Wannabe

27 mars 2008, 18:10

Jösses ni var snabba :D

och signaturen är fixad..
Allan Olsson
pr0ny
Påläst
Påläst
Namn: Ronny P

27 mars 2008, 18:31

Jag vet inte dina kunskaper om bilar, fast du bör vara medveten att det inte är billigt att trimma en k20 hur som helst, det går inte att stoppa i ett chip och få 30hkr till bla =) men grymt bra motor och många i klubben leker med dom.

Välkommen hit

Mvh
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
fhatwah
Wannabe
Wannabe

28 mars 2008, 14:49

Har man gott om pengar behövs inga stora kunskaper om bilar B)

Vad jag i gentligen är ute efter är era erfarenheter och tips på seriösa återförsäljare av trim så som: bromsar, väghållning, chip, avgassystem, luftfilter mm och även vad det finns för möjligheter till överladdning.

Har tidigare kört en impreza -99 som jag fick upp i 300 HK ganska enkelt med säkert trim utan att det kostade en förmögenhet. Lite av den informationen är jag ute efter, dvs vad är Era rekommendationer och tips på upgraderingar för att få en rolig bil.
Allan Olsson
pr0ny
Påläst
Påläst
Namn: Ronny P

28 mars 2008, 14:57

jo,fast de är ju helt olika bilar, en k20 är ju en na motor, finns ingen turbo =) går lixom inte att byta downpipe chippa och swam 300hkr =)

Vill du ha turbo på din k20, räkna från 45 tusen och uppåt för att få bra skit.

Sen dina frågor lär du få bra svar på eftersom större delen av klubben älskar bankörning så finns de stora kunskaper om bromsar och väghållning osv:P

(jag förövrigt kan inte ett skvätt om ep3) =)
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Racetec
Användare
Användare
Kontakt:

28 mars 2008, 15:33

Ser att du är ifrån Ronneby, då har du ju "nära" till Streetpower i Olofström, kör dit eller ring dom och snacka lite om dina planer så hjälper dom dig garanterat! både med inköp och montering! :thumbup:

<a href="http://www.streetpower.nu" target="_blank">www.streetpower.nu</a>
Honda Civic Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05 <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[Cosmic Grey Pearl]<!--colorc--></span><!--/colorc--> SS:1.34.47
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->