Porta och plana

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
CyProx
Användare
Användare
Inlägg: 138
Blev medlem: 6 november 2004, 16:46

6 november 2004, 17:15

Har en Honda Civic VTI och funderar på att porta och plana....
Men hur mycket hästar ger det att göra detta, är det onödigt att porta/plana?

Jag har försökt hitta info om trimmning på forumet men inte lyckats hitta något...kanske bara är jag som söker på fel grejer =)
David Persson
Kristian
Master
Master
Inlägg: 2482
Blev medlem: 2 maj 2004, 19:12
Ort: Stockholm

6 november 2004, 20:45

ska du bara porta å plana så ger de inte speciellt mycke... en B16 e ingen ful motor som typ golf utan är rätt "färdig" redan från fabrik
Kristian, Hondalös.
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

6 november 2004, 20:50

jämförde idag toppen på en B16A1 mot en Cossie topp....det var som dag och natt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/boff.gif[/img]
Only M Matters
Larsen
Användare
Användare
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2004, 20:52
Ort: Skurup/Malmö

6 november 2004, 21:05

<!--QuoteBegin-YASH+6 Nov 2004, 20:50:03--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 6 Nov 2004, 20:50:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jämförde idag toppen på en B16A1 mot en Cossie topp....det var som dag och natt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/boff.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Förklara gärna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Martin Larsen
Honda crx g2 evighets projekt
Honda crx vt sommar leksak
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

6 november 2004, 21:09

Kanalerna var hälften så stora och inte alls lika fina. Fanns mycket att förbättra.
Flödestestar du en b16 topp och en cossie topp så ser du skillnaden med siffror.
Only M Matters
Användarvisningsbild
LinusE
Master
Master
Inlägg: 1947
Blev medlem: 27 april 2004, 17:53
Bil: CRV 08
Namn: Linus Eriksson
Ort: I Skåne
Kontakt:

6 november 2004, 21:10

d16z5 topp hörde jag från en kille på en mässa
at dom flödes testat o fick då ut 55hk per cylinder o
han var grymt impad av att en orginal topp flödar ås bra...

detta inebär ju att en b16a2 topp borde flöde något bättre än en
"snike" d16z5...

för att återgå till huvudtråden så skulle jag nog laggt ina pengar på
avgas, filter, x-rör, kammar, mapp (eller apexi V-afc)
och då oxå i den ordningen....
Senast redigerad av 1 LinusE, redigerad totalt 6 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Harlösa
---------------------------------

Snart provat alla Honda modeler....
Men NSX är en stadig dröm ...
Clabbe
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 808
Blev medlem: 25 juli 2004, 12:56
Bil: EU8
Namn: Клабе Бюрстром
Ort: България

6 november 2004, 21:15

<!--QuoteBegin-YASH+6 Nov 2004, 21:09:02--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 6 Nov 2004, 21:09:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kanalerna var hälften så stora och inte alls lika fina. Fanns mycket att förbättra.
Flödestestar du en b16 topp och en cossie topp så ser du skillnaden med siffror.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag undrar ju fortfarande vilken topp som var den bättre av dem..
Благодаря мутра!
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

6 november 2004, 21:19

<!--QuoteBegin-Clabbe+6 Nov 2004, 21:15:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe @ 6 Nov 2004, 21:15:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-YASH+6 Nov 2004, 21:09:02--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 6 Nov 2004, 21:09:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Kanalerna var hälften så stora och inte alls lika fina. Fanns mycket att förbättra.
Flödestestar du en b16 topp och en cossie topp så ser du skillnaden med siffror.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag undrar ju fortfarande vilken topp som var den bättre av dem.. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hehehe vad tror ni?? Hondans så klart [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/band.gif[/img]
Only M Matters
CyProx
Användare
Användare
Inlägg: 138
Blev medlem: 6 november 2004, 16:46

6 november 2004, 21:38

Jag har redan bytt Avgas, x-rör och luftfilter...

Kammar är väll dyra att köpa eller... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Någon som har en sida med vad det kostar?
David Persson
Clabbe
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 808
Blev medlem: 25 juli 2004, 12:56
Bil: EU8
Namn: Клабе Бюрстром
Ort: България

6 november 2004, 21:41

Allt beror på vad du ska ha för kammar...
Om du vill ha eftermarknads eller OEM kammar...
Här finns några alternativ på eftermarknads kammar...
<a href="http://www.speedworks.se/shop/show_cate ... egory=1675" target="_blank">http://www.speedworks.se/shop/show_cate ... ry=1675</a>

Annars så kan du alltid hiva i B16B kammar eller B18C kammar..
Благодаря мутра!
Användarvisningsbild
LinusE
Master
Master
Inlägg: 1947
Blev medlem: 27 april 2004, 17:53
Bil: CRV 08
Namn: Linus Eriksson
Ort: I Skåne
Kontakt:

6 november 2004, 22:12

ITR kammar o en mapp borde slut på runt en 5000-6000
Linus Eriksson
#828 Skåne/Harlösa
---------------------------------

Snart provat alla Honda modeler....
Men NSX är en stadig dröm ...
Beck
Användare
Användare
Inlägg: 63
Blev medlem: 1 augusti 2004, 14:32

7 november 2004, 00:14

Finns det någon som är stabil på att porta B16/B18 toppar i vår närhet? I USA finns det folk som kan men här?
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
Patrik_S
Användare
Användare
Inlägg: 241
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:01

7 november 2004, 22:51

musen i åtvidaberg fixar toppar! han kan flödestesta också.
Prelude Si 2.0 -89
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andreas Lundgren
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 433
Blev medlem: 25 juli 2004, 15:51
Bil: Honda TSX
Namn: Andreas Lundgren

7 november 2004, 22:56

Dansken i LKPG har linköpings modernaste topp renovering med mikroprocessor-styrda maskiner

Där ska jag lämmna min topp imorgon....
Andreas Adde Lundgren
HPC-member #943

Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07

Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
Wigge
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 september 2004, 16:33

14 december 2004, 11:05

http://www.mmr.se (malmö)

borrning/slipning/fräsa/svarva/provtryckning m.m.

där är priser info och allt sånt. behöver du mer info så slå dom en signal.
martin wik
amir
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 augusti 2004, 17:19
Ort: Kalmar

14 december 2004, 17:39

<!--QuoteBegin-SnowGuy+6 Nov 2004, 22:12:41--><div class='quotetop'>QUOTE(SnowGuy @ 6 Nov 2004, 22:12:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ITR kammar o en mapp borde slut på runt en 5000-6000
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=52932"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Kostar väl mer än så, bara en mapp kostar ju så mycket.
Kör: Integra Type-r DC5
Tidigare Honda: Civic vt b18c6 , Crx vt b16
Skriv svar