Sida 1 av 1

Postat: 13 september 2008, 12:42
av infra
Vad är skillnaden mellan dessa 2 modeller?

lista på

Postat: 13 september 2008, 15:01
av Malkolm
Inredningsfärger och kjolpaket. Sportchassi satt på Type-s 06-07, sista årsmodell -08 hade alla accorder sportchassi.


Den största skillnaden på accorderna är faceliften som kom -06.

Postat: 13 september 2008, 15:44
av infra
Ok så en accord 2.4 och en type-s båda från tex 06 är egentligen exakt samma bil förutom kosmetiska skillnader

Postat: 13 september 2008, 15:45
av Malkolm
ja.

Postat: 13 september 2008, 15:50
av infra
när du ändå är igång så kan jag passa på o fråga hur det är med ET på accorderna... passar CTR fälgar på accorden?

vad var standardutrustning på 06or och vad var tilläggs?
tex farthållare, klima vs ac osv

Postat: 13 september 2008, 16:30
av Malkolm
ET55 på 7" tror jag(inte helt säker). Det mesta som är safe att köra är 8" ET45, mindre ET kan bli jobbigt. Ja, STR fälgar blir jättebra.

Jag kan inte allt om utrustning, men detta är lite av det jag har:
*Klima, dubbel
*Regnsensor auto
*stolsvärme
*farthållare
*VSA, antisladd
*elhissa
*fjärrstyrt centrallås med öppning till bagageluckan via en knapptryckning
*en massa airbags överallt, gardiner, stolar ratt osv..
*färddator
*stereo med hyfsat ljud och i cd:n kan du mata in 6st cdskivor.
*utetemp.mätare
*mittarmstöd fram som är justerbart fram & bakåt, hur skönt som helst!
*ställbar ratt i alla leder
*fabrikstonade rutor i Bronze

Postat: 13 september 2008, 16:41
av infra
det med cdväxlare skulle jag gärna vilja veta hur det är på type-s 06or... bara kunna ha en audio skiva är lite drygt... nån som kopplat in ipod eller nått till originalstereo?

Postat: 13 september 2008, 17:12
av Malkolm
Det ser ut som vilken enkel cdspelare som helst, men man kan mata in 6cdskivor :)

Jag har för mig att det finns en ipod-tillbehör att köpa för ca 2-2500kr hos honda. kolla på Honda Access så borde du hitta den.

Postat: 13 september 2008, 18:29
av infra
nått tips på bra accord forum? gärna som speglar svenska type-s:erna

Postat: 14 september 2008, 08:11
av SS57
infra skrev:nått tips på bra accord forum? gärna som speglar svenska type-s:erna
Inga tips på Accord forum men följer den här tråden med intresse då jag precis köpt en 2.4 ex. Accord...IOF en -05 men med Sportchassi och mängder med utrustning...Satte precis på nya hjul med, 18*7.5 med ET45, 225/40-18

Postat: 14 september 2008, 18:52
av Krister
Mig veterligen har vår 07:a inte cd-växlare, men får testa imorrn för att vara säker.

Postat: 14 september 2008, 19:41
av PatrikGBG
det står ju på stereon om man har växlare.
malkolms bil har extrautrustning utöver standard.

Postat: 14 september 2008, 19:53
av M Scotte
Listan Malkolm skrev är standradutr på Type S LE.

KristeR: Du har också CD-växlare

Postat: 17 september 2008, 19:55
av PatrikGBG
standard på Type S ja.
men eftersom Tupe S ej är en standardbil, så är det ej standard.
bara för att klargöra

Postat: 18 september 2008, 08:31
av Krister
Nja, jag har inte cd-växlare vad det verkar som. För det skulle bara vara att mata på med fler skivor då va... är det så så funkar det inte i vår bil i alla fall.

Postat: 18 september 2008, 09:15
av Joakim Olsson
infra skrev:Ok så en accord 2.4 och en type-s båda från tex 06 är egentligen exakt samma bil förutom kosmetiska skillnader
Type-S har väl mindre lull-lull av något slag? Vore ju konstigt annars om man får samma som 2.4 EXE + kjolpaket + fetare fälgar, fast till ett lägre pris...

Postat: 18 september 2008, 10:33
av jmoller
Krister skrev:Nja, jag har inte cd-växlare vad det verkar som. För det skulle bara vara att mata på med fler skivor då va... är det så så funkar det inte i vår bil i alla fall.
Har du CD-växlare i bilen skall det finnas en "Load-knapp" till vänster om inmatningen.
Samt att du har ikoner 1-6 med skivor högst upp i displayen...

Klargjorde jag något eller förvirrade mest? :P

Postat: 18 september 2008, 11:02
av Krister
Nope, känns väldigt klart och nej, jag har inte cd-växlare.

Postat: 18 september 2008, 17:56
av Malkolm
krister: du köpte din bil beggad va? då kanske dem har bytt stereon i din. Man vet aldrig vad man får när man köper beggad..



Förövrigt så kom jag ihåg nu när du nämnde det Jocke, en TypeS är som en vanlig 2,0 i utrustning, dvs har tex ingen taklucka och jag har för mig att det är svårt att få helskinn och lite såna grejer.


Scotte: vad mer ingår i LimitedEdition?

Postat: 18 september 2008, 21:07
av M Scotte
Såg inte att din bil var en -07 Krister. CDvxl ingår bara i SE.

Vad som ingår i SE är stora ljudpaketet, rökfärgat krom i handtag etc. Tonade rutor på tourer, elbaklucka etc.

En Type S är som en 2.0 sport förutom det som ingår exteriört, motor för Type S och ovanstående.

Postat: 19 september 2008, 07:58
av Krister
Malkolm: Den är så orginal det bara går, den gick som demobil nere i malmö tills jag köpte den. Misstänker iofs att en säljare mer haft den som sin tjänstebil då det var en massa nummer programmerade i blåtandshandsfree´n. Sen skulle jag nog märke om det satt en t.ex. Pioneer och inte den orginalstereo som sitter i.