Flytande hjulbult..
Som topic.. flytande hjulbult.. hur funkar det? ska man kunna få på fälgar som har 112/5 på ett par som har 114.2/5 om man säger så
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
-
- Inlägg: 263
- Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
- Ort: Göteborg
du menar att man skall ha justerbar radie på bultmönstret?
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
- Micke 16v
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
- Ort: Enköping
Dom bultarna/muttrar jag kommit i kontakt med har en kona som glappar några mm och på såvis kan du har annat bultmönster.
MEN!! dessa bultar/muttrar blir då en aningens större så det är inte alls säkert dom passar i fälgen "hål" om du hajar.
(är iofs ett tag sen jag jobbade med det där så det kanske kan ha kommit nån annan variant)
Vet med säkerhet att BBS skickade med såna bultar till våran storsäljande modell "challenge"
MEN!! dessa bultar/muttrar blir då en aningens större så det är inte alls säkert dom passar i fälgen "hål" om du hajar.
(är iofs ett tag sen jag jobbade med det där så det kanske kan ha kommit nån annan variant)
Vet med säkerhet att BBS skickade med såna bultar till våran storsäljande modell "challenge"
Senast redigerad av Micke 16v den 12 december 2008, 17:59, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
-
- Inlägg: 263
- Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
- Ort: Göteborg
kör man centrering via axeln istället för bultarna räcker det ju att ha avlånga hål i fälgen..
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
I fälgen är inget bra alternativ eftersom du har muttern och vridet där. Då vore det bättre att ha det i navet istället och en vagnsbult genom.
Då har du en fyrkantig del som går upp i hålet och håller emot vridning och sen så ligger den bara an mot baksidan och trycker.
Ett sätt vore att fräsa spår som de gör i bromsskivor, som en spiral ut från mitten. Då kommer det alltid bli centrerat eftersom varje bult måste ligga lika för att passa i fälgen.
Då har du en fyrkantig del som går upp i hålet och håller emot vridning och sen så ligger den bara an mot baksidan och trycker.
Ett sätt vore att fräsa spår som de gör i bromsskivor, som en spiral ut från mitten. Då kommer det alltid bli centrerat eftersom varje bult måste ligga lika för att passa i fälgen.
Senast redigerad av adio den 13 december 2008, 15:25, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
- Inlägg: 263
- Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
- Ort: Göteborg
det jag menade var att man kan ha avlånga hål som spår som går från hjulcentrum och rakt utåt, bör inte vara några problem hållfasthetsmässigt
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT