Sida 1 av 1

Postat: 7 januari 2010, 18:23
av Dani
Ja jag är skitkass på sånt här, vad väger min bil egentligen? Är det 1620KG?

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Skattevikt, kg: 1620
Tjänstevikt, kg: 1620
Totalvikt, kg: 1960
Sänkt totaltvikt, kg:

Max släpvagnsvikt, kg: 1600
Max släpvagnsvikt kg, obromsad: 720
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1540
Max sammanlagd bruttovikt, kg: 3635
Max lastvikt, kg: 340

Kopplingsavstånd, mm:
Kopplingsavstånd EU, mm:

Effektiv bromsanordning: Nej
Lastutrymmets längd, mm:
Främre överhäng, mm:
Bakre överhäng, mm:
Utrustning:
Drivande axlar fram:
Drivande axlar bak:
Antal hjul:

Däckdimension axel 1: 205/55 R16 91 Fälgdimension axel 1: 7Jx16/ET46/ET47
Däckdimension axel 2: 205/55 R16 91 Fälgdimension axel 2: 7Jx16/ET46/ET47
Bandbredd, mm:

Postat: 7 januari 2010, 18:29
av LinusE
1620 kg med fultank o en förare.

1960 fulpakad med laglig lastvikt :)

Postat: 7 januari 2010, 18:30
av Dani
Tusen tack Linus :love:

Postat: 7 januari 2010, 18:35
av Thomas
Det där får man lära sig när man tar körkort och du tog väll körkort i höstas ;)

Postat: 7 januari 2010, 19:10
av Peter_Karlsson
Jag tror inte Dani har körkort.
De hade ingen falafelvagn till uppkörningen :drive1: <-----OBS, humor. Ej att förväxlas med sanning.

Postat: 7 januari 2010, 20:49
av Kristian
Tillägg till Linus inlägg.
Alla vätskor fyllda (spolarvätska olja å allt annat man kan tänkas vilja ha i en bil) och förare på 75kg.

Postat: 7 januari 2010, 23:03
av Welen
Fina dragvikter där om man ska släpa på en racebil.. Vad är det för bil? E36 -94?

Postat: 7 januari 2010, 23:21
av Dani
Thomas: Jag veeet men jag skrev ju att jag är sämst :P

Peter: Sant, de hade bara svinäcklig falikörv med mos...blä!

Welen: Nej det är min E46 Cab, skiten väger hur mkt som helst så det var därför jag ville veta exakt hur mkt. De 170HK som är i den känns som 100 typ men det är väl priset man får betala för att åka så bekvämt och tyst jämfört med andra Cab.ar. Den väger ju nästan mer än en 5-serie E60 :crash:

Postat: 8 januari 2010, 08:34
av Junior
Tung jävla bil du har Dani :) När ska vi rejsa 520 vs 320 ?

Postat: 8 januari 2010, 12:24
av Dani
Till sommaren när jag ställer på den igen ;)
Vad väger din? Du har säkert mindre vikt men samma HK?

Postat: 8 januari 2010, 12:43
av SAUD
Jag tror att det är bara i Sverige som man räknar tjänstevikt med förararen? Vad jag har märkt i andra länder dom uppger vikt med fulltank. Dom räknar vanligtvis 75kg föraren löjligt,visa kan väga en bra bit över 100kg och visa mindre än 75kg.

Postat: 8 januari 2010, 13:07
av SAUD
Halloj Dani,hoppas allt riktigt bra med dig?

Jag har en fråga sorry det är OT!

Du jobbar väl nu som BMW mekaniker? Jag har funderat senaste tiden på att köpa mig en BMW i 3 serien(från 98-00) och använda den som banbil,liksom skala den totalt och använda den flytigt på banan. Vad säger du om kvaliten och hållbarheten på en BMW,bättre,likadan eller sämre än Honda? Jag har aldrig ägt någon.

Postat: 8 januari 2010, 14:01
av Yobaman
Ta det i PM kanske :)

Postat: 8 januari 2010, 14:05
av Junior
Dani min väger 1580 tjänstevikt.

Yogoman pm ur funktion.

Postat: 8 januari 2010, 14:26
av Elvis_EG2
dani har inte tagit körkort..han köpte det falskt i rinkeby

Postat: 8 januari 2010, 14:58
av Dani
Saud: Jag är numera kundmottagare men man kan säga såhär att det är driftsäkra bilar men inte som Honda. Dels är det större och tyngre bilar men de har oxå div. kamgivare och sånt som pajar som jag i princip aldrig hört talas om att de gått sönder på en Honda. De 6cylindriga motorerna i sig är väldigt driftsäkra men det är en 6cylindrig så ja den bra mer bränsle och kostar allmänt mer än en Honda att hålla i drift.

Jämför man t.ex en 325 mot en CRX VT så är en VT att föredra om man klarar av framhjulsdriften.

Postat: 8 januari 2010, 16:06
av SAUD
Dani skrev:Saud: Jag är numera kundmottagare men man kan säga såhär att det är driftsäkra bilar men inte som Honda. Dels är det större och tyngre bilar men de har oxå div. kamgivare och sånt som pajar som jag i princip aldrig hört talas om att de gått sönder på en Honda. De 6cylindriga motorerna i sig är väldigt driftsäkra men det är en 6cylindrig så ja den bra mer bränsle och kostar allmänt mer än en Honda att hålla i drift.

Jämför man t.ex en 325 mot en CRX VT så är en VT att föredra om man klarar av framhjulsdriften.
Tack Dani för hjälpen!

Jag är mest inne på att köpa en Honda Prelude 97-99,Lexus is 200(RWD men inte så mycket hästar,men driftsäkerheten är i topp) eller möjligtvis om man hittar en billig EP3, men jag har haft funderingar runt en BMW bara för att det är RWD.