Sida 1 av 1

Civic -04 Strålkastar-spolning fastnar och fortsätter spruta

Postat: 4 januari 2012, 14:13
av NeMoo
Haj

Vår Civic -04 har börjat uppföra sig som en volvo eller ford.

När frugan skulle köra iväg idag efter stormen emil o skulle spruta av rutan så blev det intressant.

Strålkastarspolarna stannar i typ halvöppet läge och pumpen går för fullt och tja... tömmer hela behållaren o den stannar inte förrän man slår av tändningen.

Hjälp? :roll:

Re: Civic -04 Strålkastar-spolning fastnar och fortsätter sp

Postat: 10 januari 2012, 20:40
av TriXiE77
Borde inte dem gå via ett relä under huven typ kanske? Låter ju som ett relä som fått tupjuck iaf. :)

Re: Civic -04 Strålkastar-spolning fastnar och fortsätter sp

Postat: 10 januari 2012, 20:57
av FreddeH
Ryck säkringen till strålk.spolningen, är en separat, sitter i boxen under panelen. Den gör ändå inte mycket nytta tycker jag, tömmer bara burken fortare. Har gjort det på båda mina Civicar.

Re: Civic -04 Strålkastar-spolning fastnar och fortsätter sp

Postat: 11 januari 2012, 00:06
av NeMoo
Ja jag drog säkring 15 under ratten samma dag.
Jag får kika efter relät nån dag när tid o lust finnes.
Vill nog egentligen ha spolingen på separat knapp..

På gamle EK:n sitter strålkastarspolningen på separat knapp,, varför gå ifrån det? inavlat tycker jag...