Sportluftfilter till Accord 99 1.8 vtec CG8?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Användarvisningsbild
turbobulten
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Has thanked: 1 time

15 september 2012, 14:19

Är det någon som vet vart man kan få tag på dessa. Jag har googlat i timmar utan vettiga resultat.
Funderar snart på om det är lönt att bara tabort originalburken och klämma på ett öppetluftfilter direkt på där luftburken satt, är det möjligt måntro?

/Basse
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Användarvisningsbild
turbobulten
HPC Medlem
HPC Medlem

18 september 2012, 13:13

Någon som har en aning??
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Användarvisningsbild
Chrille79
Master
Master
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer

18 september 2012, 13:24

Nu har jag en Atr men jag kör cai från prelude. Passar bolt on.
www.bilvardsmannen.se
dropoff.se
15% rabatt till Hpc medlemmar.
darthv
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Namn: Christian T
Been thanked: 7 times

26 september 2012, 17:01

Bara byta insatsfilter är ok, men det enda du vinner är att du kan använda samma filter flera gånger genom att tvätta det. Smaksak jämfört med att bara byta oem-filtret.

Monterar du ett koniskt direkt på befintligt insugsrör kommer du att förlora effekt eftersom du tar uppvärmd luft till förbränningen.

CAI är en väg att gå, men själv skulle jag hålla mig till original. Det är trots allt en 1.8 liters.... Lägg pengarna på nåt vettigt ist. Typ motorvärmare eller drag eller nåt annat tråkigt :)
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
sk8micke
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: prelude bb6
Namn: Micke svensson

26 september 2012, 20:30

darthv skrev:Bara byta insatsfilter är ok, men det enda du vinner är att du kan använda samma filter flera gånger genom att tvätta det. Smaksak jämfört med att bara byta oem-filtret.

Monterar du ett koniskt direkt på befintligt insugsrör kommer du att förlora effekt eftersom du tar uppvärmd luft till förbränningen.

CAI är en väg att gå, men själv skulle jag hålla mig till original. Det är trots allt en 1.8 liters.... Lägg pengarna på nåt vettigt ist. Typ motorvärmare eller drag eller nåt annat tråkigt :)
Håller iofs med , men JO det går att bara kränga på ett öppet filter ist för luftburken! lite tuffare ljud får du iaf.!
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style

www.garaget.org/sk8micke

kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
Användarvisningsbild
turbobulten
HPC Medlem
HPC Medlem

22 oktober 2012, 22:57

sk8micke skrev:
darthv skrev:Bara byta insatsfilter är ok, men det enda du vinner är att du kan använda samma filter flera gånger genom att tvätta det. Smaksak jämfört med att bara byta oem-filtret.

Håller iofs med , men JO det går att bara kränga på ett öppet filter ist för luftburken! lite tuffare ljud får du iaf.!
Har nu gjort det och det funkade bra, eftersom att accorden har en sneaky vtec så fick man lite mer vtecljud från ventilerna. Tack för tipsen.
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Eg LSi 93 - Såld
----
Skriv svar