Tempen går ej upp, ep3 ctr.

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
fredrikj22
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 18
Blev medlem: 15 augusti 2013, 16:28
Bil: Honda Civic Type-R EP3
Namn: Fredrik Juhlin
Ort: västerås

25 november 2013, 01:13

Hejsan, min Honda ctr ep3 -03 går inte riktigt upp i temp tycker jag.

Mätaren stannar innan den kommer till mitten (där den borde ligga?)
Den går upp ungefär en tredjedel av hela mätaren.

Vad kan det vara? Termostat? tempgivare?
Användarvisningsbild
turbobulten
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 1336
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 1 time

25 november 2013, 01:56

Tror att alla ep3 ägare har upplevt samma sak. Det ska nämligen vara på det viset! :)
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Användarvisningsbild
Yobaman
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 871
Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg
Ort: Sthlm

25 november 2013, 08:39

Ja den här frågan har dykt upp hos nästan alla nya EP3 ägare som missat läsa det i nån annan tråd innan.
Snart kommer en om att kopplingspedalen gnisslar ;)
Kan tipsa redan nu att du då smörjer kolven som går från under pedalen och genom torpedväggen, gärna med teflonspray eller nåt annat bra smörj.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Användarvisningsbild
turbobulten
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 1336
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 1 time

25 november 2013, 09:52

Yobaman skrev:Ja den här frågan har dykt upp hos nästan alla nya EP3 ägare som missat läsa det i nån annan tråd innan.
Snart kommer en om att kopplingspedalen gnisslar ;)
Kan tipsa redan nu att du då smörjer kolven som går från under pedalen och genom torpedväggen, gärna med teflonspray eller nåt annat bra smörj.
Har testat både fett och smörjspray, kom dock fram till att fett (typ kedjefett) fungerar lite bättre i längden, dock mycket svårare att applicera då det är ganska trångt och där nere hehe
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Styrelsen
Inlägg: 5052
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: S2000 -05
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times

25 november 2013, 09:56

Detta gäller i stort sett alla hondor vad jag vet, med s2000 som undantag med digital mätare. Tempmätaren når aldrig mitten, utan lägger sig en liten bit under mitten. Fullt normalt på en honda.
Richard Lindström, Stockholm
Accord, EK4, S2000
fredrikj22
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 18
Blev medlem: 15 augusti 2013, 16:28
Bil: Honda Civic Type-R EP3
Namn: Fredrik Juhlin
Ort: västerås

25 november 2013, 19:53

Yobaman skrev:Ja den här frågan har dykt upp hos nästan alla nya EP3 ägare som missat läsa det i nån annan tråd innan.
Snart kommer en om att kopplingspedalen gnisslar ;)
Kan tipsa redan nu att du då smörjer kolven som går från under pedalen och genom torpedväggen, gärna med teflonspray eller nåt annat bra smörj.
Hittade faktiskt inget annat om det, kanske är jag som är dålig på att söka.
Haha nej faktiskt inte de kunde man ganska fort lista ut vad "felet" var ;)
Loven
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 43
Blev medlem: 16 augusti 2012, 14:02
Bil: Accord 2.2 iDTEC Tourer -09
Namn: Patrik Isaksson

30 november 2013, 12:54

pasen skrev:Detta gäller i stort sett alla hondor vad jag vet, med s2000 som undantag med digital mätare. Tempmätaren når aldrig mitten, utan lägger sig en liten bit under mitten. Fullt normalt på en honda.
Det har varit så i alla Accord och CR-V som jag har åkt i / kört. Skulle vara intressant att veta varför det är så. Kan ju inte vara så svårt att få till att nålen stannar exakt halvvägs, vilket ju skulle vara klart "snyggare" :lol:
Skriv svar