Låscylinder

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
devildancer
Inlägg: 145
Blev medlem: 4 juni 2006, 12:21
Bil: typ en R
Namn: pelle sewerin
Ort: västerås

Tja Vinter ställde till det lite lagom nu med låset...

Provat tina upp och smörja upp, men likväl förbannat så nu på morgonen gick det inte att komma in.

Har någon bytt låscylinder förr? Vad heter det om man ska söka på laga/bildelsbasen?

Om man byter antar jag att även nyckeln slutar passa? Går det att fixa så gamla nyckeln passar till nya cylindern??

Bilmodell prelude 93

tack på förhand
pererik sewerin
tobo
Inlägg: 171
Blev medlem: 5 oktober 2009, 17:32
Bil: Civic Sedan 1,5 GL -89
Namn: Torbjorn Litsfelt
Ort: Enköping

Sökvägen på Bildelsbasen är iaf
Honda -> Honda Prelude 92-96 -> Lås/Larm -> Låskista Dörrlås :wink:
Edit: Men jag tycker egentligen det borde gå att få det befintliga låset att fungera. Kanske är det ihopfruset längre in i mekanismen? Ibland kan man behöva ta loss dörrsidan och göra ren/smörja upp delarna inne i dörren. Om du byter lås, får du leva med att ha flera nycklar...
devildancer
Inlägg: 145
Blev medlem: 4 juni 2006, 12:21
Bil: typ en R
Namn: pelle sewerin
Ort: västerås

tobo skrev:Sökvägen på Bildelsbasen är iaf
Honda -> Honda Prelude 92-96 -> Lås/Larm -> Låskista Dörrlås :wink:
Edit: Men jag tycker egentligen det borde gå att få det befintliga låset att fungera. Kanske är det ihopfruset längre in i mekanismen? Ibland kan man behöva ta loss dörrsidan och göra ren/smörja upp delarna inne i dörren. Om du byter lås, får du leva med att ha flera nycklar...

hej

Jo det slog mig i efterhand. Problemet blev löst iaf, visade sig att det gamla larmets motor inte var bortplockat och när den delen försvann går det iaf få upp låset med lite lirkande.

tack för svaret=)
pererik sewerin
Skriv svar