Civic Type-R P0134 & P1157

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Charly
Användare
Användare
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

3 september 2014, 09:16

Hej, har fått intermittenta fel med (oftast) P0134 samt P1157.

Efter lite letande så antar jag att det är följande fel:

P0134 - HO2S S1 CIRCUIT HIGH VOLTAGE / NO ACTIVITY... OBD II Fault Codes p0134
P1157 - HO2S (A/F SENSOR) S1 AFS LINE VOLTAGE HIGH... OBD II Fault Codes p1157

Men en fråga är om det gäller den främre eller bakre Lambdan ?
Jag tänkte i så fall hämta en begagnad från en skrot och byta omgående.

Något annat man kan kolla / felsöka först innan man byter med tanke på att felet kommer och går?

//P
Medlem 427
Användarvisningsbild
turbobulten
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 1342
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times

3 september 2014, 10:26

Saxat från webben.

Kolla detta först.
Kan förstås vara det du nämner.

- Faulty Air/Fuel Ratio Sensor Bank 1
- Air/Fuel Ratio Sensor Bank 1 harness is open or shorted
- Air/Fuel Ratio Sensor Bank 1 circuit poor electrical connection
- Inappropriate fuel pressure
- Faulty fuel injectors
- Intake air leaks may be faulty
- Exhaust gas leaks
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Charly
Användare
Användare
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

3 september 2014, 11:21

Ska åka till en gubbe med pelarlyft och göra en okulärbesiktning samt mäta lite på sensorn.

Ett tips var också att slänga i en flaska "rengöringsmedel" för att rensa ur bränslesystemet något.

Tar gärna emot fler tips på vad det kan vara.
Medlem 427
PatrikGBG
Påläst
Påläst
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

3 september 2014, 11:31

de e bara o byta lambdan,mellan 15-17 mil verkar de flesta dö.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Charly
Användare
Användare
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

4 september 2014, 12:32

Min hade ju knappt gått 9.

Har bytt lambdan nu och peppar inga felkoder än iaf.
Kör ett tag till och ser.
Den gamla lamdbdan var kraftigt vit i färgen, vad kan det vara?
Medlem 427
Skriv svar