Frågor ang catch tank!

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Användarvisningsbild
Robbe
Användare
Användare
Inlägg: 114
Blev medlem: 21 november 2012, 15:56
Bil: EG4
Namn: Robin Bigun
Ort: Helsingborg

16 februari 2016, 19:30

Hejsan, nu är det så att jag inte förstår hur jag ska göra. Vill köpa en catch tank, men vill koppla både PCV och ventilationen från ventil kåpan på en catch tank, eller måste jag ha två stycken? Samt ska jag skippa pcv ventilen eller koppla catch tanken efter ventilen?

Ska jag ha ventilerad eller stängd catch tank?

Hur förbättrar man vevhus ventilationen på d16z6?

Hade varit schyst ifall någon insatt kunde hjälpa mig med detta :)

Mvh
Senast redigerad av 1 Robbe, redigerad totalt 23 gånger.
Användarvisningsbild
Robbe
Användare
Användare
Inlägg: 114
Blev medlem: 21 november 2012, 15:56
Bil: EG4
Namn: Robin Bigun
Ort: Helsingborg

22 februari 2016, 17:26

Snälla hjälp! Buuuuump :)
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Tackade nej till jobb på Spoon
Inlägg: 5226
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times

22 februari 2016, 17:31

Du kan ha en tank till båda. Dock gärna delad innuti.

Bort med röda pvc.

Öppen och ventilerad är samma sak..
Men öppen eller stängd.
Kör öppen med filter och på besiktningen tar du bort filtret och kör en slang in i insuget bara.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
Användarvisningsbild
Robbe
Användare
Användare
Inlägg: 114
Blev medlem: 21 november 2012, 15:56
Bil: EG4
Namn: Robin Bigun
Ort: Helsingborg

23 februari 2016, 01:10

Fixxe skrev:Du kan ha en tank till båda. Dock gärna delad innuti.

Bort med röda pvc.

Öppen och ventilerad är samma sak..
Men öppen eller stängd.
Kör öppen med filter och på besiktningen tar du bort filtret och kör en slang in i insuget bara.
haha oj skrev visst lite fel.

Ska jag sedan leda in allt i insuget igen?

Eller bara koppla slangen från den svarta boxen, och från ventilkåpan direkt in i catch tanken?
Har läst på honda tech att man på en sugis måste leda tillbaka slangarna i insuget osv, för att man ska kunna suga ut trycket genom vacuum. Men tänkte jag dubbelkollar först
Användarvisningsbild
Robbe
Användare
Användare
Inlägg: 114
Blev medlem: 21 november 2012, 15:56
Bil: EG4
Namn: Robin Bigun
Ort: Helsingborg

16 mars 2016, 19:01

bump
Användarvisningsbild
turbobulten
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 1342
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 2 times

16 mars 2016, 21:40

Såhär.

Du ska ha en catchtank med 3 anslutningar!
Ventilkåpan leds till catchtanken, anslutning 1.
PCV leds till catchtanken, anslutning 2.
Från catchtanken leder du luften tillbaka till insugsröret, anslutning 3.
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Skriv svar